Uusi 40K liiga syksylle?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
Dark Servant
Uusi 40K liiga syksylle?
Hei-hoo kaikki!
Loppukeväästä oli jo mielessä, että voisi uuden liigan järjestää joskus alkusyksystä. Olisiko kiinnostuneita?
Eli tarkoitus olisi tehdä samankaltainen kuin edellinen "After Adamantium" -liiga. Osallistumismaksu 5€ (palkintorahoiksi) ja liigan voittaja saa lahjakortin fantsuun. Osallistujamäärästä tai aikataulun pituudesta riippuen n-määrä kierroksia. Minä toimisin ylimpänä organisaattorina ja tulostenvalvojana. Kierroksen tehtävät ja deploymentit heitetään ennen liigan alkamista nopalla yhtä raa'asti kuin Adamantiumissa.
Sitten hieman itse sisällöstä. Edellisen liigan ollessa 2000 (EDIT: Pistevirhe korjattu) pisteen armeijoiden temmellyskenttää, niin nyt olisi tarkoitus pelata 1500 (EDIT: Uusi pisteraja korjattu) pisteen armeijoilla. Ei tule hirveän pitkiä pelejä (pelaajilta löytyy toivon mukaan paremmin aikaa hieman pienempien pelien pelaamiseen) ja armeijaa tehdessään joutuu tekemään ihan oikeita päätöksiä siitä, mitä ottaa mukaan ja mitä jättää pois.
Pisteet olisi simppelisti seuraavasti:
-Voitto = 2 pistettä
-Tasapeli = 1 pistettä
-Häviö = 0 pistettä
Tasapelin tullessa ei laskettaisi victory pointteja niin kuin edellisessä liigassa, vaan kill pointteja. Mielestäni nopeampaa ja helpompaa. Jos kill pointit menee tasan, lasketaan kentälle jääneet kill pointit. Se kummalla jäi enemmän kill pointteja pöydälle on tasapelin moraalinen voittaja. Jos tämäkin menee tasan, on tilanne sitten yksinkertaisesti tasan. Ja kyllä, marineiden "combat squad" -säännön mahdollistama ryhmien jakaminen lasketaan mukaan, eli yhdestä 10 hengen ryhmästä (1 kill point) tulee jaettaessa kaksi kill pointtia.
Liiga alkaisi syyskuun alussa (ellei toisin sovita) ja päättyisi sitten joskus, toivottavasti ennen joulua. Yhden kierroksen pelaamiseen voisi ottaa tuon edellisestä liigasta tutun 2 viikkoa.
Ajattelin kuun vaihteessa käydä fantsussa laittamassa ilmoittautumislistan alulle ja muut asiaan liittyvät hommat sopia (osallistumismaksu ja lahjakortti). Siis olettaen, että halukkaita löytyy järkevä määrä jotta pelejä saadaan edes jonkin verran aikaan.
Mahdolliset osallistujat:
Timo Tahvanainen, SM
Joni Tanskanen, Blood Angels
Topi Paavilainen, CSM
Lauri Lattu, SM
Juho-Pekka Vuorela, CSM
Kari Multanen, Eldar tai CSM
Pekka Myller, Da Orks
Miika Koukku, Eldar
Sami Jumppanen, ???
Anssi Pitkänen, Dark Angels
Peki, Demonit
Joel Jänis, SM
Antti Martikainen, Tau
Loppukeväästä oli jo mielessä, että voisi uuden liigan järjestää joskus alkusyksystä. Olisiko kiinnostuneita?
Eli tarkoitus olisi tehdä samankaltainen kuin edellinen "After Adamantium" -liiga. Osallistumismaksu 5€ (palkintorahoiksi) ja liigan voittaja saa lahjakortin fantsuun. Osallistujamäärästä tai aikataulun pituudesta riippuen n-määrä kierroksia. Minä toimisin ylimpänä organisaattorina ja tulostenvalvojana. Kierroksen tehtävät ja deploymentit heitetään ennen liigan alkamista nopalla yhtä raa'asti kuin Adamantiumissa.
Sitten hieman itse sisällöstä. Edellisen liigan ollessa 2000 (EDIT: Pistevirhe korjattu) pisteen armeijoiden temmellyskenttää, niin nyt olisi tarkoitus pelata 1500 (EDIT: Uusi pisteraja korjattu) pisteen armeijoilla. Ei tule hirveän pitkiä pelejä (pelaajilta löytyy toivon mukaan paremmin aikaa hieman pienempien pelien pelaamiseen) ja armeijaa tehdessään joutuu tekemään ihan oikeita päätöksiä siitä, mitä ottaa mukaan ja mitä jättää pois.
Pisteet olisi simppelisti seuraavasti:
-Voitto = 2 pistettä
-Tasapeli = 1 pistettä
-Häviö = 0 pistettä
Tasapelin tullessa ei laskettaisi victory pointteja niin kuin edellisessä liigassa, vaan kill pointteja. Mielestäni nopeampaa ja helpompaa. Jos kill pointit menee tasan, lasketaan kentälle jääneet kill pointit. Se kummalla jäi enemmän kill pointteja pöydälle on tasapelin moraalinen voittaja. Jos tämäkin menee tasan, on tilanne sitten yksinkertaisesti tasan. Ja kyllä, marineiden "combat squad" -säännön mahdollistama ryhmien jakaminen lasketaan mukaan, eli yhdestä 10 hengen ryhmästä (1 kill point) tulee jaettaessa kaksi kill pointtia.
Liiga alkaisi syyskuun alussa (ellei toisin sovita) ja päättyisi sitten joskus, toivottavasti ennen joulua. Yhden kierroksen pelaamiseen voisi ottaa tuon edellisestä liigasta tutun 2 viikkoa.
Ajattelin kuun vaihteessa käydä fantsussa laittamassa ilmoittautumislistan alulle ja muut asiaan liittyvät hommat sopia (osallistumismaksu ja lahjakortti). Siis olettaen, että halukkaita löytyy järkevä määrä jotta pelejä saadaan edes jonkin verran aikaan.
Mahdolliset osallistujat:
Timo Tahvanainen, SM
Joni Tanskanen, Blood Angels
Topi Paavilainen, CSM
Lauri Lattu, SM
Juho-Pekka Vuorela, CSM
Kari Multanen, Eldar tai CSM
Pekka Myller, Da Orks
Miika Koukku, Eldar
Sami Jumppanen, ???
Anssi Pitkänen, Dark Angels
Peki, Demonit
Joel Jänis, SM
Antti Martikainen, Tau
Viimeksi muokannut Dark Servant, Ti 18.08.2009 16:59. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Re: Uusi 40K liiga syksylle?
Mikä jotten tulisi mukaan.
Olikin tuossa puhetta muutaman muun kanssa seuraavan turneen pitämisestä. Mutta siinäpä kävi mielessä kaikki Planetary Empirestä lähtien ja ainahan useampi, enemmän tai vähemmän erillainen turnaus, on vain hyvästä =D
Silloinkin mietittiin pienempää piste määrää ja siinä on Timolla hyvä pointti, että pitää oikeasti miettiä mitä ottaa mukaan. Se on siis, Good.
BA tulloo siis mukkaan.
Olikin tuossa puhetta muutaman muun kanssa seuraavan turneen pitämisestä. Mutta siinäpä kävi mielessä kaikki Planetary Empirestä lähtien ja ainahan useampi, enemmän tai vähemmän erillainen turnaus, on vain hyvästä =D
Silloinkin mietittiin pienempää piste määrää ja siinä on Timolla hyvä pointti, että pitää oikeasti miettiä mitä ottaa mukaan. Se on siis, Good.
BA tulloo siis mukkaan.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Mie voisin tulla mukaan. Alkaa olla armeija kasassa, ja syksyyn mennessä toivottavasti lähes maaleissakin. Koskaan en ole vielä pelannut, mutta nyt kesän aikana ajattelin myös opetella pelamaankin. :)
Topi Paavilainen siis alustavasti mukaan, armeija Chaos Space Marines
Topi Paavilainen siis alustavasti mukaan, armeija Chaos Space Marines
Se oli 2k liiga <:Dark Servant kirjoitti:Sitten hieman itse sisällöstä. Edellisen liigan ollessa 1750 pisteen armeijoiden temmellyskenttää, niin nyt olisi tarkoitus pelata 1250 pisteen armeijoilla.
No, mutta joo tästä olikin jo puhetta fantsulassa Laurin ja muiden kanssa. Täytyy katsella miten itsellä menee osallistuminen, itse toivoisin josko saisi enemmän pisteitä, tuo 1250 kun on melko vähän. Itsellä oli mielessä kanssa 40k liigan järkkäys nyt syksylle mutta kerkesitkin ensin. Ideanahan oli siis 1500-2000pts ja mahdollisesti planetary empires -kampanjan hyväksikäytöllä tai jotain muuta villiä.
Katsellaan, mahdollisesti lähden mukaan.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
-
Dark Servant
Äh, niinpä olikin 2k liiga. My bad.Pecu kirjoitti:Se oli 2k liiga <:
No, mutta joo tästä olikin jo puhetta fantsulassa Laurin ja muiden kanssa. Täytyy katsella miten itsellä menee osallistuminen, itse toivoisin josko saisi enemmän pisteitä, tuo 1250 kun on melko vähän. Itsellä oli mielessä kanssa 40k liigan järkkäys nyt syksylle mutta kerkesitkin ensin. Ideanahan oli siis 1500-2000pts ja mahdollisesti planetary empires -kampanjan hyväksikäytöllä tai jotain muuta villiä.
Katsellaan, mahdollisesti lähden mukaan.
Itse haluaisin kokeilla tuolla 1250 pisteellä, koska haluan tuoda juurikin tuon joukkojen valinnan mukaan tähän. 2k armeijalla tietää suurin piirtein mitä esimerkiksi Lauri tuo kentälle (pörinämarsuja ja lantikka), mutta 1250 pisteen pelissä ei voi olla varma tuleeko pörinämarsuja vai lantikkaa. Lisäksi pienemmät pelit pelaa nopeammin ja varsinkin kun tuo fantsulan kalenteri rupeaa olemaan aika täynnä iltapäivätoimintaa ettei sekaan välttämättä mahdu (ellei jotain dramaattista ole päässyt käymään ja kortinlätkijät eivät jatka syksyllä).
Huutelen nyt puskista, kun en heinäkuussa alkavan ig-aikani takia pääse valitettavasti tähän osallistumaan.
Itse näkisin 1500pts kokoisen pelin aika optimaaliseksi 40k:n, taikka sitten sitä suuremman. Pienempiäkin pelejä on kiva pelata, mutta ainakin liigassa isompi olisi parempi. Kyseessä on kuitenkin peli, joka on vielä vähän enemmän nopassa kiinni, kuin FB ja näin ollen pienemmässä pelissä sen yhden hyvin heitetyn nopan merkitys kasvaa entisestään, kun isommissakin peleissä armeijoita lakaistaan kentältä yhdessä ampumavuorossa. Tämä nyt vain imo.
Mitä pelitiloihin tulee, kuluneen kevään aikana on fantsussa ollut tilaa yllin kyllin ainakin Passing of twilightissa pelaaville, eikä vissiin kertaakaan ole päällekkäisyyksiä tullut kortinlätkijöiden kanssa. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että uusi vaahtosammutinkorttipeli ei ole aloittanut vielä sesonkiaan. Pari päivää taitaa olla mtg-sankareille varattu, mutta kertaakaan ei ole kevään aikana ollut uusien settien julkaisemispäiviä lukuun ottamatta niin täyttä, etteikö olisi mahtunut pelaamaan. Näin ei nyt tietenkään aina ole, mutta useimmiten on ihan varaamattakin mahtunut pelaamaan. Lisäksi fantsulassa on nykyään myös kaksi pöytää, joten kerralla voi pelata useampikin.
Itse näkisin 1500pts kokoisen pelin aika optimaaliseksi 40k:n, taikka sitten sitä suuremman. Pienempiäkin pelejä on kiva pelata, mutta ainakin liigassa isompi olisi parempi. Kyseessä on kuitenkin peli, joka on vielä vähän enemmän nopassa kiinni, kuin FB ja näin ollen pienemmässä pelissä sen yhden hyvin heitetyn nopan merkitys kasvaa entisestään, kun isommissakin peleissä armeijoita lakaistaan kentältä yhdessä ampumavuorossa. Tämä nyt vain imo.
Mitä pelitiloihin tulee, kuluneen kevään aikana on fantsussa ollut tilaa yllin kyllin ainakin Passing of twilightissa pelaaville, eikä vissiin kertaakaan ole päällekkäisyyksiä tullut kortinlätkijöiden kanssa. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että uusi vaahtosammutinkorttipeli ei ole aloittanut vielä sesonkiaan. Pari päivää taitaa olla mtg-sankareille varattu, mutta kertaakaan ei ole kevään aikana ollut uusien settien julkaisemispäiviä lukuun ottamatta niin täyttä, etteikö olisi mahtunut pelaamaan. Näin ei nyt tietenkään aina ole, mutta useimmiten on ihan varaamattakin mahtunut pelaamaan. Lisäksi fantsulassa on nykyään myös kaksi pöytää, joten kerralla voi pelata useampikin.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Pöh, Lantikkaa ei ole listassa näkynyt aikoihin. Saatan vittuillakseni tuoda tähän...
Mutta Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaati on siis mukana kyllä. Joskin 1500-2000 voisi kyllä olla parempi pistemäärä minunkin mielestäni.
Mutta Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaati on siis mukana kyllä. Joskin 1500-2000 voisi kyllä olla parempi pistemäärä minunkin mielestäni.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
-
Dark Servant
Kait sen pistemäärän voisi nostaa yleisön toivomuksesta siihen 1500 pisteeseen.
I might be intrested. Pitää vaan ostaa tuo uus cms opus ja tutustaua siihen ja katsoa, että mimmoset jengit nykysäännöillä on. Option siis minulta rautaperseitä tulossa mukaan.
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.
Iron within, iron without.
-
Multatunkio
Haa, kyllähän minä tällaiseen aina mukaan lähden. 1500 pojoa on omasta mielestäni varsin vähän, mutta kyllä sekin käy. Jospa vaikka tulisi käytettyä erilaisia porukoita sitten. Lähden mukaan joko wanhoilla kunnon Iron Warrioreilla tai sitten ihanan homostelevilla eldareilla.
Eldareilla vaan. Jonkun on pidettävä avaruushaltioiden lippua korkealla minun ollessani poissa.Multatunkio kirjoitti:Haa, kyllähän minä tällaiseen aina mukaan lähden. 1500 pojoa on omasta mielestäni varsin vähän, mutta kyllä sekin käy. Jospa vaikka tulisi käytettyä erilaisia porukoita sitten. Lähden mukaan joko wanhoilla kunnon Iron Warrioreilla tai sitten ihanan homostelevilla eldareilla.
Eyes that fire and sword have seen
-
Sami Jumppanen
Minäkin pelaisin mielelläni isommalla armeijalla, mutta ehkä minä en pelaakkaan siskoilla tuossa liigassa, jos saisi jotakin uutta aikaan.Multatunkio kirjoitti:Haa, kyllähän minä tällaiseen aina mukaan lähden. 1500 pojoa on omasta mielestäni varsin vähän, mutta kyllä sekin käy. Jospa vaikka tulisi käytettyä erilaisia porukoita sitten. Lähden mukaan joko wanhoilla kunnon Iron Warrioreilla tai sitten ihanan homostelevilla eldareilla.
-
Hannubaali
Voisin osallistua sikäli kun en muuta entistäkin kauemmaksi ennen syksyä.
Elikkäs Hannu Jumppanen Orkseilla mukaan.
Elikkäs Hannu Jumppanen Orkseilla mukaan.
Miäki voisin nyt ilmottautua mukaan tähän.
Elikkäs Pekka Myller ja Orkseilla mukaan.
Elikkäs Pekka Myller ja Orkseilla mukaan.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Mukana voitaisiin olla, eli Miika Koukku ja Eldar.
...And walls close in...
Apropoo, mites special characterit, ovatko sallittuja? Esim. Kantor, Marneus, Ghazkull tai Marbo ?
Edit:
Itse sanoisin, että ei oteta. Ne kun tuppaa olemaan vähän hölmöjä, kivempaa pelailla ihan normi charruilla..
Edit:
Dark Servant kirjoitti:
Mitäs mieltä muut ovat noista spessuista? Omasta mielestäni niitä voisi ottaa, muttei se minua haittaa vaikkei niitä otettaisikaan.
Itse sanoisin, että ei oteta. Ne kun tuppaa olemaan vähän hölmöjä, kivempaa pelailla ihan normi charruilla..
Viimeksi muokannut Pecu, Ma 22.06.2009 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Dark Servant
Tässähän rupeaa olemaan aika paljon porukkaa jo kasassa! Käyn tällä viikolla lauantaina panemassa pystyyn sitovan osallistumislistan fantsuun, jahka pääsen Joensuuhun asti.
Mitäs mieltä muut ovat noista spessuista? Omasta mielestäni niitä voisi ottaa, muttei se minua haittaa vaikkei niitä otettaisikaan.
-
Sami Jumppanen
Laita toki minutkin listaan, joskin armeijaa en vielä osaa nimetä.
Spessut on ihan kivoja fluffissa, mutta pelissä ihan perseestä... eli minun mielipiteeni on, ei ikinä! special charactereita mihinkään!... Jep jep... näin se on ;DDark Servant kirjoitti:Mitäs mieltä muut ovat noista spessuista? Omasta mielestäni niitä voisi ottaa, muttei se minua haittaa vaikkei niitä otettaisikaan.
Immune to illusions and scientifical blows.
-
Dark Servant
No niin, nyt on sitten ilmoittautumislista pystyssä fantsussa. Käykää panemassa nimi paperiin ja maksakaa osallistumismaksu samalla. Ilmoittautumisaika päättyy 1.9. lauantaina. Tämän jälkeen ei enää oteta ilmoittautumisia vastaan, sillä pelit alkavat sitten heti seuraavana maanantaina (ellei vielä sovita toisin).
Itse lähden sittenkin mukaan SM:llä.
Armeijalistoja en vielä ota vastaan. Ilmoitan sitten, kun niitä voi ruveta lähettelemään. Teen oman listani ennen kuin ilmoitan vastaanottavani muitten armeijalistoja.
EDIT: Lisättäköön, että special charactereita ei sitten käytetä tässä turnauksessa.
Itse lähden sittenkin mukaan SM:llä.
Armeijalistoja en vielä ota vastaan. Ilmoitan sitten, kun niitä voi ruveta lähettelemään. Teen oman listani ennen kuin ilmoitan vastaanottavani muitten armeijalistoja.
EDIT: Lisättäköön, että special charactereita ei sitten käytetä tässä turnauksessa.