Dragon Ogres vai Chaos Ogres?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Crapman

Dragon Ogres vai Chaos Ogres?

Viesti Kirjoittaja Crapman »

Olen tuossa miettinyt, kummat olisivat tehokkaampia yleisesti katsoen. Itse olen kallistumassa hieman Kärmesjättien puoleen nopeuden, voiman, ld:n ja muitten tekijöiden perusteella. Mutta normi jättejä saisi enempi, mutta häiritsee ld 7 (MoN tulisi, koska Nurgle).

Sitten vielä aseistuksesta. Mitä molemmille iskisitte kouraan: GW:t vai kahdet hand wepat? Kärmeksille itse tykkäisin tyrkätä kahdet käsiaseet, sillä 4 x S5 hittiä ws 4:llä kuulostaa maukkaalta.

En viitsi lässyttää enempää, vaan kysyn teiltä mielipiteitä.
Only if Bible were steampunk.
Oberon

Re: Dragon Ogres vai Chaos Ogres?

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Dragon ogreja, ja jos kerran otetaan dogreja, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin GW. Menee str5 hukkaan jos sitä ei buustaa vähän lisää, ja ainutlaatuinen mahdollisuus S7 rnf:ään samalla. 1 isku lisää ei oo mittään verrattuna S7:aan.

Ite pelaan dogreja ogrejen yli mm siksi että pelaan ritareita ja heppamaraudereita (sekä koiria, ei yhtään jalkamiestä), eli ogret jäisi jälkeen muista koska ovat hitaita. Toki str7 ja W4 auttavat kanssa.... Ogret olis halvempia juu, kyllä niitä jalkaväkilinjaan kehtais ottaa, mutta kuka sellasta wocilla pelaa?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Varjomies

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Minä, jalkaväkihorde omistaa kaikki. ;)

Mutta, Ogrejen etu Dragon Ogreihin nähden on tosiaan edullisuus ja Markkien sekä komentoryhmän saanti. Plus ovat edullisempia rahassa ja hienompia figuja (jos siis käyttää Bulleja ja Irongutteja). GW:t vain käteen kaikille, ja ehkä näkisin lisäaseiden oton vaihtoehdoksi D-Ogreille korkeintaan silloin jos lykkäät yksikköön mukaan BSB:n Banner of Ragella. 5 S5 hyökkäystä rupeaa olemaan jo siistiä, mutta S7:aa tarvitsee niin moniin juttuihin että se on lähes aina parempi. Mitä jos ottaisit molempia yksikköjä?
Crapman

No lista kutakuinkin olisi tämänmoinen, n. 2000 pojoa:

Lordi hepalla, Filth Macella ja MoN
Sorsa 2lv. 2x Dispell scroll MoN
Exa MoN kamoista en osaa vielä sanoa
2x 5 houndia
2 mara blokkia halvalla setillä, n. jannua 20 molemmat
warru yksikkö MoN
knihti yksikkö MoN
sitten dogreja tai ogreja
2x spawn
alttari MoN

Eli olen siinä pinteessä että mietin kumpi jätti yksikkö olisi parempi. Dogreja tulisi noin 3 ja ogreista en osaisi sanoa vielä että tulisivat olemaan Nurglea listan tyylin mukaan. Molempiin ei olisi varaa pisteissä ellen tiputtaisi jotain pois.
DragonRider

Viesti Kirjoittaja DragonRider »

Itse päätyisin paljon mieluummin dogreihin. str 7 on vaan NIIN kiva juttu special unitilta. Näitä vaikka viiden läjä gw:llä ja kyllähän näitä otuksia kaatuu (matokin...)
movementtikin oli muistaakseni 7 tai 6 joten näitä peluuttaisin MoK:lla
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

DragonRider kirjoitti:Itse päätyisin paljon mieluummin dogreihin. str 7 on vaan NIIN kiva juttu special unitilta. Näitä vaikka viiden läjä gw:llä ja kyllähän näitä otuksia kaatuu (matokin...)
movementtikin oli muistaakseni 7 tai 6 joten näitä peluuttaisin MoK:lla
Ja ens kerralla sit luet sitä WoC armybookkia ennen kuin alat kommentoimaan. Dogreilla on M7, näille ei saa markkia, 5kpl dogreja gw:llä maksaa 385pts eli aivan liikaa kaaosarmeijaan.

Sitten topiciin, itse olen pelannut neljää normi ogrea gw:llä, kaaosarmorilla, muusikolla ja MoKhornella. Pysyy suht halpana (240pts) ja iskee ihan kiitettävästi.
Muutaman kerran olen proxyttanut 3-4 dogrea ja ihan hyvinhän nekin on toiminut. Tosin neljä alkaa olla ja vähän hankala manööveröidä välillä kun se on kuitenkin melkoisen leveä yksikkö. Jos pelaisin dogreja ihan säännöllisesti, tod.näk. niitä olisi kolme gw:llä, tällöin hinta pysyisi vielä suht matalana, yksikkö iskisi kovaa ja ei olisi turhan vaikea saada mahtumaan kombattiin.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Crapman

No mitäs mieltä herrat ovat Shaggotista? Onko pisteittensä väärti? Hieman kiinnostaisi järeän strenan, terrorin ja muiden tekijöiden puolesta, mutta large target hieman hämää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”