AgeofSignar116 kirjoitti:
Hm. Kenties sillä voi olla asian kanssa tekemistä, että syytät kiusaamisesta, ja sitten itse käytät tällaista kieltä, ml. tuo referenssi ylhäällä siihen että miulla olis jotain hampaankolossa jonkin l3 sorsajutun kanssa mitä en edes enää muista. Ja syytät että ihmisillä on tuplastandardeja.
Hetkinen. Rupeat asiattomaksi, väännät muutaman olkiukon ja kun minä sanon pitäväni sinua omasta valinnastani normaaliälyisenä niin se on sitten kiusaamista? Roger sille.
Tuplastandardi-kommenttini on perusteltu jo moneen kertaan. Kukaan ei ole kyennyt edes kyseenalaistamaan sitä uskottavasti saati sitten osoittamaan että olsin väärässä.
Niin, ensinnäkin nuo pari ekaa kommenttia joka meni siun mukaan "koska mä sanon niin" todisteilla olivat ihan samalla tavalla kyseenalaistettuja mitä siunkin mielipide, jos olisit kiinnittänyt huomioita.
Edelleen, minä en ykskantaan ilmoittanut asian olevan jollain tavalla. Samaa ei voi sanoa siitä kannasta jota sinä mitä ilmeisimmin komppaat. Minun "arvaan että" vs. teidän "koska mä sanon niin". Arvaa kummalta on tivattu
Ai niin, mielipiteen voi perustella kertomalla sen muodostumisesta, mutta se ei toimi todisteena sen oikeassa olemisesta. Siihen tarvitaan looginen todiste: esim voisin väittää että minulla on mielipide siitä, että lampaat on muodostuneet ihmisista. Mielipide muotoutui sillä kun kerran kävin maalla navetalla ja yks lammas ihan selkeästi yritti kommunikoida miun kanssa. Se on mielipiteen perusta. Looginen todiste olisi sitten DNA-testi, joka esittäisi mielipiteeni vääräksi.
Mielipide vaatii perustelun. Väite todisteita. Eri asioita. "Mansikkajäätelö on mielestäni hyvää" vs. "maa on litteä". Tässä vertailussa kantani olisi "mansikkajäätelö todennäköisesti on hyvää" vs. teidän "maa on litteä".
Tässäkin keississä voisit kertoa että miten siun mielipide muodostui GW'n sääntösuunittelusta, mutta ellei siulla ole loogisia todisteita (MIKSI GW ei halua suunitella tasapainoisia sääntöjä? MIKSI uusilla uniteilla on paskoja sääntöjä, e-g uusi tuote on vanhaa huonompi? MITEN GW hyötyy tästä? JOS tilanne ei ole hyödyllinen yhtiölogiikan kannalta, JOHTUUKO tämä ongelmista suunitteluosastolla? ONKO se tarkoituksenmukaista? MIKSI se olisi tarkoituksenmukaista? MITEN se johtaa tuloksiin? JOS se ei johda, onko kyseessä osaamattomuus sääntösuunittelussa?) niin siun mielipide on turha.
Siis...miksi yritys joka on suoraan ilmoittanut olevansa välinpitämätön sääntöjensä laadusta ei erikseen panosta sääntöjen suunnitteluun? Miksi uusilla uniteilla on sekä huonoja että hyviä sääntöjä jos säännöt eivät laadullisesti firmaa juurikaan kiinnosta? Miten GW hyötyy siitä, että se myy faneille tuotteita hengellä jolla se tekee sääntöjä ja siis sitä kautta tavoittaa onnellisen kohdeyleisönsä samalla kun me muut hajoamme balanssityhjiöön? Onko yhtiölogiikan kannalta hyödyllistä, että tuote miellyttää tarkoitettua kohdeyleisöä? Johtuuko virallisen linjauksen onnistunut seuraaminen ongelmista suunnittelutasolla? Onko virallisen linjauksen seuraaminen tarkoituksenmukaista? Miten virallisen linjauksen tarkoituksenmukainen noudattaminen ja sitä kautta yrityksen tuotteen ja sen tarkoitetun kohdeyleisön kohtaaminen johtaa tuloksiin?
Ehkä se olen vain minä, mutta nähdäkseni nuo kysymykset vastaavat melko pitkälle itseensä. Se, että tuon lopputuloksesta koetaan pettymyksiä kertoo asioita meistä kuluttajista, ei firmasta joka noudattaa omaa modus operandiaan onnistuneesti. Me odotamme siltä tuotetta jota se ei edes yritä tuottaa. Miten mielipide voi olla turha? Muutenkin, jos tuo on se turhuuden määritelmä niin tällä palstalla näkee niitä "ei turhia" mielipiteitä ääääääääääääääärimmäisen harvoin.
Eniveis: Kerrottu useasti, looginen perustelu on olemassa: GWn jonkin sortin johto-portaikossa pyörivä JJ on todennut, (*) ettei häntä kiinnosta pätkääkään kilpailullisuus ja sitä myöten tasapainoisuus pelissä, vaan pitää kilpailullisuutta haitallisena pelille tai vähintäänkin tuotteiden käyttötarkoituksen vastaisena. Tämän perusteella ei ole mitään loogista syytä olettaa, että hän vaatisi suunnittelijoilta nimenomaan tasapainoisuutta eikä myynnin edistämistä. Kuitenkin jos nappula myy hyvin, se tietää lisää mynttiä johtoportaalle joten loogisesti nappula ja sen säännöt pyritään tekemään houkutteleviksi. Miksi niin ei tehtäisi? Varsinkin nyt kun WK toimii grim darkin "sankarien" mörssärien suunnannäyttäjänä. Tämän lisäksi voisin kuvitella, ettei firman todellisia linjanvetäjiä, sijoittajia ja tosiasiallista suorittavaa johtoporrasta kiinnosta pätkääkään pelin hienoudet vaan pointti on myydä muovia peeloille mahdollisimman kovaan hintaan mahdollisimman paljon. Jos nappula myy ilman sääntöjä 3 kappaletta, huonoilla säännöillä 4 kappaletta ja överiksi vedetyillä säännöillä enemmän, normaalin yhtiön toimintalogiikan mukaan niistä säännöistä koitetaan tehdä niin kovat kuin kuvitellaan asiakaskunnan kestävän ennen boikottiin lähtemistä.
*
http://bewareofthephil.tumblr.com/post/ ... el-journal
Nyt kun tämä on ehkä 20+X kertaa sanottu tällä foorumilla ties kenen toimesta varmaan sopii jos lakkaan toistelemasta sitä muodossa jos toisessa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.