Kiitoksia! =o) Kyllä.Jenian Katarn kirjoitti:Remington: Ihan sievän näköinen listahan tuo oli. Meinaatko soveltaa vielä lisää?
Ennen Myrskyä VI - Tornion Kampanjavkloppu. Ohi on
Ainahan ollut kaaospainoitteinen. Näillä kun minusta helpoimmat avaimet voittoon. Varsinkin niin surullinen IW.. Onneksi niillä vissiin ei ketään ole tulossa? =oRakath kirjoitti:Hm, hieman surullinen tuo osallistujalista. Sikäli, että kaaosta ja mariinia siinä näyttää taas olevan, melkein pelkästään.
Missä ovat örkit tai IG? Deldaritkin näyttävät harmillisesti puuttuvan listasta.
Viime kampanjassa ikävin puoli oli se, että vastassa oli kaaosta tai marineita niin paljon, että alkoivat kyllästyttää jo pelit. Muutenkin armeijakokoonpanot olivat hyvinpitkälti samat kaikilla. Kaaoksella joko nurkassa kökkivä defiler tai täyteen pumpattu demoniprinssi ja marineilla sitten hyppyreppukappalainen.
Onhan marineilla valikoimassa esim. kirjastotätikin, ja kaaoksen kirja täynnä kaikenlaisia demoneita ja mörköjä.
Orkkeja vastaan en minäkään ole turnauksessa matsannut, joten kivahan näitäkin olisi nähdä. Deladarit kiusanneet minua kyllä joka turnauksessa ihan liikaa ja Deathwingille kaikista armeijoista ehkä suurinta myrkkyä, lukuunottamatta dreadaxella heiluvaa stature prinssiä. Ironista se, että valitat marsuista kun itse pelaat marsuilla! =oD Ja turnauksessa yleensä panostetaan "juustoisiin" listoihin voiton toivossa. Kaaoksella sekä defu, että prinssi. Yhteen ainoaan hyppyreppukappalaiseen tosin törmännyt kolmen turnauksen aikana. Tämäkin oli Tanella ja sama jamppa kaksi kertaa. Kirjastotätiin en ole turnauksessa törmännyt.
Pelaaminen minulle riittävä palkinto mutta seuraavaan turnaukseen voisi osallistujilta vaatia 2 euroa/osallistuja palkintoon. Tämä lahjakortiksi fantsuun. Voittajalle 2/3 summasta ja kakkossijalle 1/3 summasta. Enkä usko kenenkään vararikkoon tuosta joutuvan! Ehkä jopa sen kolmekin euroa voisi sijoittaa. Järkkärit tosin vapautettava minusta tästä. Luulisin edustavani ainakin erikoisempia armeijoita koska minulla termiksiin painottuva lista. Muita termiksiä juurikaan ole nähnyt Tornion turnauksissa. Mitä nyt Tonnipoikien ja Omega legioonan Slaaneshtermareita.Rakath kirjoitti:Lähinnä nyt sitä kitisen, että kun tässä Tornion kampanjassa ei palkintoja ole, eikä muutenkaan mitään paineita voittaa, niin olisi kiva kohdata joskus pikkasen erikoisempia armeijoita tai edes kokoonpanoja.
Se ironia.. ;o)Rakath kirjoitti:Itsekin kyllä valitettavasti lisään marineiden määrää omalta osaltani. Koetan kuitenkin piristää vastustajan päivää klassikkofiguilla ja monipuolisella armeijalla. Pelitehosta viis, hauskaahan Putaan koululle on tultu viettämään.
Mutta armeijasi on mukavaa katseltavaa ja konkarin kanssa mukava pelaillakin kun tietää pelaavansa mukavasti tehtyä listaa vastaan, eikä aina sitä minmaksattua listaa vastaan. Ja reilun pelaajan palkinnon voisimme jakaa myös! Kimmo minusta ansainnut tämän ainakin tähän asti aikaisempina vuosina. Nolimon ja Hurttakin listalla. Olette olleet minulle kilttejä vaikkain olisitte voineet repiä minut selkänahkaa myöten! Reilun pelaajan palkintona ainakin tunnustus ja mitä muuta järkkärit keksivät?
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Iloinen olin päästessäni Villen listassa uhkatekijäksi jopa +++!Nólimon kirjoitti:Omat valistuneet veikkaukseni osallistujien armeejoista ja mahdollisesta vahvuudesta turnauksessa kyseisillä armeejoilla:
+/WarHound*toimii varapelaajana*/Necron - Alien/++++
+/Nolimon*Järkkäri2* /Nurgle - Chaos/+++
+/Tane /Örkit - Alien/+++
+/Wolfman /Space Marines -Marine/+++
+/Urien /Tau - Alien/++++
+/Rakath /Space Marines - Marine/+++
+/Diermes /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Heretic /Word Bearers - Chaos/+++++
+/Jurpo /Black Legion - Chaos/++++
+/Huru-Ukko /Eldar - Alien/+++
+/Wouho /Tau - Alien/+++
+/Maelstrom /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Daider /Tyranids - Alien/++++
+/Nardhen /Necron - Alien/+++
+/Jenian Katarn /Daemonhunters - Marine/++++
+/Remington /Space Marine - Marine/+++
+/Nocharim /Space Wolves - Marine/++
+/Hallitsija /IG/++
+/Toni Lassila /Deldar - Alien/++++
+/Erik Alt /Örkit - Alien/+++
+/Höpsönassukka /Black Legion - Chaos/++
+/Devil86 /Necrons - Alien/+++
+/X-Type /Black Legion - Chaos/+++++
+/Spray /Space Marine - Marine/+++
+/Zaruman89 /Eldar- Alien/++++
+/Angel /IG/++++
?/Henkka /Tau - Alien/+++
?/Zargath /Necron - Alien/+++
Sen mainitsisin, että Heretic kuuluu kyllä ainakin ++++-luokkaan ja muutama pelaaja oli oudon kovassa maineessa.. Missannut jotain..? Vaiko aliarvioinko.. Hmm, hmm..
Entäs Nolimonin lista.. Olet rankannut itsesi kyllä ihan liian naftisti.. Etkö kehtaa rankata itseäsi isommaksi vaiko jätätkö ihmiset yllättymään?! =o) X-typestä en ole kuullutkaan mutta minua alkoi pelottamaan.. +++++-luokan uhka ja täysin tuntematon..
Ja jälleen pari yllätys-kovaa uhkaa.. O.o Parempi olla aliarvioimatta..
Itte asiassa aioin tulla eldareilla mutta näyttää vähän pahalta figujen suhteen... Örkit olisivat ollee hauskaa viahtelua mutta armeija on sellaisessa kunnossa ettei sitä viitsi tuoda pelipöydälle, marineiltani puuttuu yksinkertaiseti teho tämän kokoisiin listoihin joten tule Word Bearers Demoni pommi listalla... Kuten jotkut ovat jo kuulleet.
Nii ja siittää vaarallisuudesta... Lista ei ole kovin radikaalisti muuttunut viime vuodesta, jolloin kampanjan voitin ^^
Nii ja siittää vaarallisuudesta... Lista ei ole kovin radikaalisti muuttunut viime vuodesta, jolloin kampanjan voitin ^^
Mitä turnauksen Marine/Kaaos Marine painotteisuuteen tulee en usko tällä olevan tekemistä yksinomaan armeejoiden näennäisen pelitehokkuuden kanssa. Marinet ja varsinkin Kaaos ovat Eldareiden ohella yksiä pelin tasapanoisemmista listoista, joissa oikeastaan jokainen yksikkö ajaa asemansa ja toimii tiettyllä mittapuulla vähintäänkin hyvin melkein ketä vastaan tahansa. Lisäksi Marineiden ja Kaaoksen taustatarinat ovat mielenkiintoisia ja rikkaita. Monista hienoista ja näyttävistä figuista puhumattakaan.
Eli kyllä syitä löytynee muitakin kuin power playn tavoittelu kun Mariineilla tai Kaaoksella pelailee. Itse en lisäksi koe kumpaakaan näistä armeejoista edes mitenkään erityisen kovana turnauspelejä ajatellen. Ainoastaan silloin voidaan mielestäni puhua juustoisista tai edes kovista listoista kun kyseessä on IW, jonkin asteinen demonipommi tai marineiden assaultcannon horde. Yleisesti perus Kaaos ja Marine armeejat osaavat tehdä vähän kaikkea muttei yleensä mitään erityisen hyvin. LIsäksi kun kaikki munat yhdessä korissa -pelitapaa viljellään monestikkin näillä armeejoilla ei voitane puhua mistään voittamattomista listoista. Välillä toimii välillä ei. Itse olen juurikin tästä syystä monesti toivonut salaa mielessäni itselle näitä armeejoita vastaan isommissakin turanauksissa niide yleensä ollessa helpoimpia vastustajia moneen muuhun turnausarmeejaan verrattuna.
Tietenkin ymmärrän myös näkemyksen siitä että pelkkä 3+ savea vastaan pelaaminen voi tylsistyttää mutta kyllähän ne armeejat ja pelit poikkeavat joka tapauksessa toisistaan että siitä saa lisää iloa irti vaikka samantapainen armeeja olisi useamminkin vastassa. Itse olen pelannut esim. neljässä Fanaticissa yhteensä 20 peliä joista 16 on ollut 3+ save armeejaa vastaan. Näistä n. 7 molempia Marine armeejoista ja pari Necroneita vastaan. Joten kyllä minullakin kokemusta löytyy näitä armeejoita vastaan joutumisesta, joten ymmärrän myös hyvin miksi tälläiseen pelailuun voi kyllästyä. Omasta mielestäni näissäkin 16 pelissä, jotka mainitsin, kaikki armeejat jotka eteeni ovat marsineet ovat olleet hyvin erilaisia ja tarjonneet aina uudenlaisen haasteen ja pelin.
Toivotaan nyt kuitenkin että tähänkin kamppanjaan mahdollisimman laaja kirjo saataisiin 40k universumin armeejoista ja että mahdollisimman montaa vastaan kukanenkin saataisiin järjestettyä pelaamaan. Hyvin todennäköistähän kuitenkin on että esim. kuudessa peliä yhdeksästä marsisi armeejaasi vastaan joku 3+ save armeejoista. Itsekin tällä kertaa tarjoilen tätä tylsyyttä kaikille tuleville haastajilleni mutta toivottavasti armeejastani löytyy sen verran syvyyttä tyylillisesti, ettei ihan tavanomaiselta Marine pelaillulta tuntuisi. Nyt kun on luvattu niin ei kai tässä auta muuta kuin lisää Marineita lähteä maalailemaan.
Eli kyllä syitä löytynee muitakin kuin power playn tavoittelu kun Mariineilla tai Kaaoksella pelailee. Itse en lisäksi koe kumpaakaan näistä armeejoista edes mitenkään erityisen kovana turnauspelejä ajatellen. Ainoastaan silloin voidaan mielestäni puhua juustoisista tai edes kovista listoista kun kyseessä on IW, jonkin asteinen demonipommi tai marineiden assaultcannon horde. Yleisesti perus Kaaos ja Marine armeejat osaavat tehdä vähän kaikkea muttei yleensä mitään erityisen hyvin. LIsäksi kun kaikki munat yhdessä korissa -pelitapaa viljellään monestikkin näillä armeejoilla ei voitane puhua mistään voittamattomista listoista. Välillä toimii välillä ei. Itse olen juurikin tästä syystä monesti toivonut salaa mielessäni itselle näitä armeejoita vastaan isommissakin turanauksissa niide yleensä ollessa helpoimpia vastustajia moneen muuhun turnausarmeejaan verrattuna.
Tietenkin ymmärrän myös näkemyksen siitä että pelkkä 3+ savea vastaan pelaaminen voi tylsistyttää mutta kyllähän ne armeejat ja pelit poikkeavat joka tapauksessa toisistaan että siitä saa lisää iloa irti vaikka samantapainen armeeja olisi useamminkin vastassa. Itse olen pelannut esim. neljässä Fanaticissa yhteensä 20 peliä joista 16 on ollut 3+ save armeejaa vastaan. Näistä n. 7 molempia Marine armeejoista ja pari Necroneita vastaan. Joten kyllä minullakin kokemusta löytyy näitä armeejoita vastaan joutumisesta, joten ymmärrän myös hyvin miksi tälläiseen pelailuun voi kyllästyä. Omasta mielestäni näissäkin 16 pelissä, jotka mainitsin, kaikki armeejat jotka eteeni ovat marsineet ovat olleet hyvin erilaisia ja tarjonneet aina uudenlaisen haasteen ja pelin.
Toivotaan nyt kuitenkin että tähänkin kamppanjaan mahdollisimman laaja kirjo saataisiin 40k universumin armeejoista ja että mahdollisimman montaa vastaan kukanenkin saataisiin järjestettyä pelaamaan. Hyvin todennäköistähän kuitenkin on että esim. kuudessa peliä yhdeksästä marsisi armeejaasi vastaan joku 3+ save armeejoista. Itsekin tällä kertaa tarjoilen tätä tylsyyttä kaikille tuleville haastajilleni mutta toivottavasti armeejastani löytyy sen verran syvyyttä tyylillisesti, ettei ihan tavanomaiselta Marine pelaillulta tuntuisi. Nyt kun on luvattu niin ei kai tässä auta muuta kuin lisää Marineita lähteä maalailemaan.
Sopor Aeternus
Olen erittäin positiivisesti yllättynyt rankatessasi minut +++-luokkaanNólimon kirjoitti:+/WarHound*toimii varapelaajana*/Necron - Alien/++++ O
+/Nolimon*Järkkäri2* /Nurgle - Chaos/+++ O
+/Tane /Örkit - Alien/+++ V
+/Wolfman /Space Marines -Marine/+++
+/Urien /Tau - Alien/++++
+/Rakath /Space Marines - Marine/+++ O
+/Diermes /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Heretic /Word Bearers - Chaos/+++++ V
+/Jurpo /Black Legion - Chaos/++++
+/Huru-Ukko /Eldar - Alien/+++ O
+/Wouho /Tau - Alien/+++
+/Maelstrom /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Daider /Tyranids - Alien/++++
+/Nardhen /Necron - Alien/+++
+/Jenian Katarn /Daemonhunters - Marine/++++ O
+/Remington /Space Marine - Marine/+++
+/Nocharim /Space Wolves - Marine/++
+/Hallitsija /IG/++
+/Toni Lassila /Deldar - Alien/++++
+/Erik Alt /Örkit - Alien/+++
+/Höpsönassukka /Black Legion - Chaos/++
+/Devil86 /Necrons - Alien/+++
+/X-Type /Black Legion - Chaos/+++++
+/Spray /Space Marine - Marine/+++
+/Zaruman89 /Eldar- Alien/++++
+/Angel /IG/++++
?/Henkka /Tau - Alien/+++
?/Zargath /Necron - Alien/+++
Tavoitteenani olisi sijoittua yli puolivälin. Näin alustavasti olen ajatellut tuoda peliin täysin WYSIWYG-armeijan kokonaan maaleissa Chaplainilla maustettuja assault marineija ja lujaa ampuvaa jalkaväkeä Dreadnoughtia unohtamatta, tämä siis 1k-peleihin. 500p peleihin tottakai lujaa ampuvaa jalkaväkeä ja joku massatappajapastori
Pitääkin alkaa treenaamaan ja hiomaan listoja...
Kuten jo aikaisemminkin sanoin, jos sitä ihan oikeatakin nimeä saisi tuleman. En viitsi edes paikalle päästää ketään jonka oikeata nimeä en tiedä ihan jo näin turvallisuussyistä.Mattuman! kirjoitti:Joo meikä tulee imperial kuaartilla sinne ja voi kutsua vaan matuksi(Mattu!). Pitääpä alkaa harjoitteleen ja tekemää army listoja
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Heippa,
tapahtumaa on kuvattu kivaksi ja rentohenkiseksi (scenarioita en ole vielä tsekkaillut mutta järkkärien kokemukseen nähden olen luottavainen) ja kyytikin mitä ilmeisimmin järjestyy. Näinollen mut saa kirjata listoille vaikken osaa näillänäkymin armeijasta sanoa vielä mitään.
Teemu "Termis" Valve
tapahtumaa on kuvattu kivaksi ja rentohenkiseksi (scenarioita en ole vielä tsekkaillut mutta järkkärien kokemukseen nähden olen luottavainen) ja kyytikin mitä ilmeisimmin järjestyy. Näinollen mut saa kirjata listoille vaikken osaa näillänäkymin armeijasta sanoa vielä mitään.
Teemu "Termis" Valve
Mattuman!=Matias PurtanenWarHound kirjoitti:Kuten jo aikaisemminkin sanoin, jos sitä ihan oikeatakin nimeä saisi tuleman. En viitsi edes paikalle päästää ketään jonka oikeata nimeä en tiedä ihan jo näin turvallisuussyistä.Mattuman! kirjoitti:Joo meikä tulee imperial kuaartilla sinne ja voi kutsua vaan matuksi(Mattu!). Pitääpä alkaa harjoitteleen ja tekemää army listoja
Spray ja Mattuman voisivat myös houkutella näitä kavereitaan mukaan, ketä nyt tuntevatkaan, Spray serkkusi Kimmo myös tietääkseni pelaa mariineilla, jos pyytäisit häntä mukaan ellei kirjoitukset syö liikaa aikaa.
Diermes voi houkutella Saranteen pelaan, hänellä on kaiketi laillinen armeija? Myös Jaakko mukaan, sen mätäpäät....
-Heretic
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Jaakko ei suostu ja kuka ihme on Saranne??? en tunne....heretik kirjoitti:Diermes voi houkutella Saranteen pelaan, hänellä on kaiketi laillinen armeija? Myös Jaakko mukaan, sen mätäpäät....
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
- Jenian Katarn
- Peliporukkavalvoja
Oh! Kuopiosta! Mukava juttu. Ajattelin, että ei sinne tule muita kuin vanhoja patuja kaukaa. Mutta mahtavaa!
Nyt alkaa olemaan todella rauhaton olo. Ei millään malttaisi odottaa. Pakko päästä jonnekin pelaamaan ja kokeilemaan listoja, mutta minne?
Onko kukaan tulossa Maraconiin? Voisin ottaa figuni mukaan ja kokeilla listaani käytännössä. Ja voisihan nuita skenaarioitakin kokeilla pelata.
*hykertelee jännityksestä*
Nyt alkaa olemaan todella rauhaton olo. Ei millään malttaisi odottaa. Pakko päästä jonnekin pelaamaan ja kokeilemaan listoja, mutta minne?
Onko kukaan tulossa Maraconiin? Voisin ottaa figuni mukaan ja kokeilla listaani käytännössä. Ja voisihan nuita skenaarioitakin kokeilla pelata.
*hykertelee jännityksestä*
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Maraconiin olen menossa joo. Ajattelin opetella uutta koodekkia, mutta lista ei ole sama, kuin sitten Torniossa (jotain 2000). Vaikka kyllähän sieltä löytyy muitakin figupelaajia. Mutta, mutta. Sinun täytyy juhlallisesti vakuuttaa, ettet kerro Daiderille minun uutta salaista asetta, jota ei kyllä kukaan osaa ennalta arvata
Ei kukaan arvaa.
Meinasin kyllä pelata BFG:täkin siellä sitten, jos pelikaveri löytyy, mutta sen näkee sitte.
Meinasin kyllä pelata BFG:täkin siellä sitten, jos pelikaveri löytyy, mutta sen näkee sitte.
Luumumehu on soturien juomaa
- Jenian Katarn
- Peliporukkavalvoja
Lupaan olla kertomatta, koska lupasin Daiderillekkin olla kertomatta hänen salaista asettaan. Rehellisesti sanoen haluan hieman harjoitusta Eldareita vastaan. Niiden kanssa, kun homma tuppaa kääntymään tappioksi useimmiten. Itse otan vain sen kampanjalistan verran kampetta mukaan, niin voit pelata millä haluat. Kunhan vain noudattaa nuita "kampanja" paketin ehtoja.
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Tarviiko nyt jonkun salaisen aseen?! O.oJenian Katarn kirjoitti:Lupaan olla kertomatta, koska lupasin Daiderillekkin olla kertomatta hänen salaista asettaan. Rehellisesti sanoen haluan hieman harjoitusta Eldareita vastaan. Niiden kanssa, kun homma tuppaa kääntymään tappioksi useimmiten. Itse otan vain sen kampanjalistan verran kampetta mukaan, niin voit pelata millä haluat. Kunhan vain noudattaa nuita "kampanja" paketin ehtoja.
Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että turpiin tulee turnééssa!
Noh.. Pakko kait se on joskus oltava ja jonkun oltava peräpään pitäjä..
Ja mistä minä revin sen salaisen aseen..?
Kiva kun mitään mahdollisuutta mihinkään ihmeelliseen ja yllättävään ei oikein ole niin taidain suosiolla pitää edelleen sen vanhan salaisen aseen: "Ei ne kuole millään!"
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Eihän sen salaisen aseen tarvi olla kova, kunhan se on salainen 
Niin niitä salaisia aseita saattaa löytää eebaysta, tai joku ehkä myy joskus täälläkin tietämättään, joitain superharvinaisuuksia halvalla.
Niin niitä salaisia aseita saattaa löytää eebaysta, tai joku ehkä myy joskus täälläkin tietämättään, joitain superharvinaisuuksia halvalla.
Viimeksi muokannut Huru-ukko, Ti 13.03.2007 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Luumumehu on soturien juomaa