Best Miniature of Pori II

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Best Miniature of Pori II

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Runt kirjoitti: No onhan se hienoa että säännöt ovat selvillä siinä vaiheessa kun deadline häämöttää 17.päivän päässä.
Niin no, kuhan ennen deadlineä saapuu joku, niin hyvä tulee. Olihan meillä kuitenkin alusta saakka se perinteinen 3p ekalle, 2p tokalle ja 1p kolmannelle, tuolla sivussa odottamassa, josko keksittäisiin joku siistimpi tapa arvostella. Se oli se suunnitelma B, joka tulisi käytäntöön, jos A:ta ei keksitä.
Master Calgar kirjoitti:Miten kauan kuvat lilluvat netissä ennenkuin laitetaan pisteytysuurnat kiinni ja julistetaan saldo? Voi olla että tuona kuvien julkistamispäivänä osa on jossain netin saavuttamattomissa (kyllä sekin mahdollista on) eikä pääse päivään tai pariin paikalle, eli tähänkin pitäisi jonkinmoinen pistedeadline laittaa?
Jaah, emmää tii. Eiköhän suurin osa kuitenkin heti 1.8:tta 00.00.01 mene Sotuun kattomaan kuvia ja antamaan suoraan ne pisteensä. Viikko, jos kuluu ja ukkoa ei näy, niin sitten seuraavalla pelikerralla kyseisen herran kanssa odottaa jalkapuu ja giljotiini, jos ei kohta ääniä ala laittamaan. Tokko sille mitään deadlineä tarvi laittaa. Kukin laittaa niin nopiaa kun vain inhimillisesti on mahdollista.
Master Calgar kirjoitti:Ja vielä pisteytyksestä sen verran, että jos pitäisi antaa jokaiselle napille pisteet aloittaen siitä täydestä (olkoon nyt vaikka 10pts)? Entä jos taso onkin sellaista, että se omasta mielestä paras ei yllä ihan sinne kymppiin asti?
Ei tässä kouluarvosanoja olla antamassa. Kymppi annetaan omasta mielestä sille hirvitykselle, joka eniten miellyttää omaa silmää. Kyllä sieltä nyt jonkun pitäisi olla kauniimpi kuin muut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

El Capitan kirjoitti:Ei tässä kouluarvosanoja olla antamassa. Kymppi annetaan omasta mielestä sille hirvitykselle, joka eniten miellyttää omaa silmää. Kyllä sieltä nyt jonkun pitäisi olla kauniimpi kuin muut.
Meinasin vain noista aiemmista viesteistä että juuri tällaista olisi koitettu välttää. Eli siis jonkun napin pisteiden määrittelyä täysin verrannollisesti toiseen figuun. Toki tällä tavalla figut ränkätään armottomasti paremmuusjärjestykseen, mutta samalla periaatteella kouluarvosanoilla voi antaa pisteet + kouluarvosanoilla ne pisteet annettaisiin puhtaasti per figu, eikä siten että ensin pitää löytää se kaikkein kaunein ja alkaa muita vertaamaan siihen.

Ehkä selitän nyt asian turhan monimutkaisesti...

Tarkoitan lähinnä sitä, että figuurin objektiivinen arvostelu pysyy varmemmin objektiivisena, jos ei tarvitse ränkätä mihinkään selkeään paremmuusjärjestykseen, vaan voi antaa vaikka kahdelle napille sen 7 pistettä jos ne molemmat ovat omasta mielestä sen arvoisia, eikä tarvitse tuskastella että mikä näistä nyt menee mihinkin koloon.

Pahimmassa tapauksessa nimittäin tuossa lokeroinnissa käy niin, että loppupään figut saavat vain jonkun random järjestyksen kun ei enää jaksa arpoa sitä järjestystä.

Siksi omaan korvaan tuo kouluarvosana kuulostaa paremmalta ja objektiivisemmalta. Näin myös figulle tulee yleisarvosana mikä tasoittaa nappien pistemäärää ja tulee varmemmin se ränkkäys sinne lopullisiin, yhteenlaskettuihin pisteisiin.

Toivottavasti ei nyt ollut liian sekavasti selitetty mitä ajoin takaa :) Ja edelleen nämä ovat vain ehdotuksia, ei mitään sellaisia että näin olisi pakko toimia tms.

edit. Pisteiden antamis"deadlinestä" vielä sen verran... En minä tässä mitenkään kenenkään varpaille halua astua, mutta yleensä on hyväksi että on jokin selkeä deadline olemassa ettei käy niin, että vaikka kahden päivän päästä aletaan jo julistamaan voittajaa vaikka puolet on äänestämättä. Kyllä niitä elämän kiireitä voi sattua koska vaan. Sen vuoksi olisi hyvä olla aina joku viimeinen päivämäärä, ettei käy mitään "Joo ei täs nyt vielä oo sovittu mitään. En mä tiedä kannattaako tai onko toi hyvä et katellaan mitä tapahtuu ja semmosta.".

Tarkoitan vain, että joku tuossa jo mainitsi ylempänä että kun "kaikki käy ja ihan sama" mentaliteetilla on menty, niin näitä viestejä on tullut jo yli sata epäselvyyksien ja epävarmuuksien vuoksi, niin kannattaisi tehdä selväksi alusta asti milloin pitää figu olla valmis, ja milloin äänestys loppuu, ettei sitten tule mitään "ei ku mä en oo vielä ehtiny ku en tienny" juttuja.

Ei kai turnauksiakaan sovita vaan "sinne päin" ja ihan-sama tyylillä. Jonkun pitää ottaa se organisaattorin osa ja määrätä päivämäärät tiukasti. Jos aikaa on annettu tarpeeksi eikä siltikään ehdi, on se sitten osallistujalta pois. Kaikki tilaisuudet pitää järjestää siten että niillä on selkeät rajat ettei käy hämmentäväksi. Sinä olet tämän maalauskisan organisaattori El Capitan, ja me muut saamme luvan nöyrtyä siihen minkä sinä katsot parhaaksi :) Organisaattorin, jos jonkun, pitää välttää kaikki mahdolliset epävarmuuden merkit. Eivät osallistujat tiedä muuten yhtään missä mennään.

Jos arvosteluasteikko on se, että 10pts parhaalle (tai osallistujien mukaan) kuten tuolla aiemmin meinasit, niin sitten se on niin eikä kukaan voi siitä valittaa tai ehdotella muunlaisia (koskee myös minua hehe :D).

Mutta tosiaan, en minä millään pahalla nyt tarkoita, enkä todellakaan halua astua kenenkään varpaille. Mutta ihan noin omien kokemuksien mukaan on hyvä aina määrätä kaikkien mahdollisten muuttujien kohdalla rajat tapahtumiin. Jopa tällaisiin nettitapahtumiin :)
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Turha tähän on omasta mielestä vääntää mitään että ruvetaan antamaan 8½ kun annetaan vaan parhalle 10 ja huonoimmalle 1 (olettaen että on 10 osallistujaa).
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itse yhdyn Master Calgarin mielipiteeseen äänestämisen suhteen. Tämä maalaus kisa tuskin kovinkaan tasavertainen tulee olemaan joten 1.p ero on todella radikaali jos kyseessä on masterpainting ja aloittelijan vääntämä.
Pisteytys selkeästi 1-5 tai 4-10 systeemillä, tai vaihtoehtoisesti 1-10 kunhan ei mennä tuohon että paras 10 seuraava 9 jne menetelmään.
Mitä pisteytyksen Deadlineen tulee niin mielestäni on hyvä sopia takaraja esim ~2 viikkoa jolloin jokainen osallistuja on varmasti antanut äänensä jos meinaa antaa. Omaa kun ei äänestetä niin mielestäni on myös kohtuullista discata osallistuja joka ei ole antanut ääniä muille, tällöin vältetään ajattelutapa "en anna ääniäni ollenkaan jolloin muut saavat vähemmän pisteitä ja itse saan silti pisteitä muilta". Tämä myös lisää aktiivisuutta äänien antamisen suhteen.

Ei maalauskilpailun järjestäminen nyt näin vaikeaa voi olla, vielä kun saadaan kuva määrät ja koot sovittua niin että kuvat ovat tasavertaisia arvostelun suhteen niin ollaan jo pitkälti voiton puolella.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Master Calgar

Runt kirjoitti:Omaa kun ei äänestetä niin mielestäni on myös kohtuullista discata osallistuja joka ei ole antanut ääniä muille, tällöin vältetään ajattelutapa "en anna ääniäni ollenkaan jolloin muut saavat vähemmän pisteitä ja itse saan silti pisteitä muilta". Tämä myös lisää aktiivisuutta äänien antamisen suhteen.
Tämä kuulostaa varsin järkevältä ja reilulta menettelyltä. Kannatetaan. Vaikka uskonkin että jokainen on mukana "puhtain paperein" eikä mitään vilunkia harrastamassa, on tällainen käytäntö kaikille maalareille reilua, jotka ovat nähneet aikaa ja vaivaa nappinsa eteen :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Runt kirjoitti:Ei maalauskilpailun järjestäminen nyt näin vaikeaa voi olla
Jooh, ei ookkaan. Olihan tässä kaikki sovittuna kuitenkin alusta saakka jo, äänien antamisen deadlineä lukuunottamatta. Viimeiset sata sivua ollaan vain hifistelty ja yritetty keksiä jotain korvaavaa. Ihan alustahan saakka meillä on ollut deadline ilmoitettu, montako kuvaa ja mistä kaikista kuvakulmista, koolla tuskin on vällii, en minä ainakaan osaa sitä säädellä, ja pistesysteeminä pelasi se tylsä ja perinteinen 1-3p mitalisteille.

Ohan noissa kouluarvosanoissa omat hyvät puolensa, mutta sitten voi tulla ongelmia siinäkin, että miten joku antaa peruspelipöytätasolle kasin, koska kasihan on hyvä näin sanallisesti? Matikantaidotkin menee koetukselle kun pitää sitten laskea arvosanojen keskiarvo yksinkertaisen ynnäämisen sijaan. Miusta on myös paljon helpompaa ajatella niin, että kumpi näistä onkaan parempi vai annanko ysin ja ysi puolen?

Tarviiko siihen äänien antamiseen sitten kaksi viikkoa aikaa? Minä ajattelin lynkata tyypin viikon jälkeen jo. Ei minulla riitä kärsivällisyys odottaa kun suurin osa kuitenkin antaa jo siinä ekan kahden päivän aikana äänensä.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Calgarilla on kyllä hyviä pointteja. Annan ääneni pisteytyksessä vapaavalintaiselle 1-5 asteikolle. Näin kaikki saa niitä pisteitä, ja Antonilla on hyvä mieli, eikä samalla jouduta antamaan liikaa pojoja töille, jotka eivät ansaitse niin paljon pisteitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

El Capitan kirjoitti:Ohan noissa kouluarvosanoissa omat hyvät puolensa, mutta sitten voi tulla ongelmia siinäkin, että miten joku antaa peruspelipöytätasolle kasin, koska kasihan on hyvä näin sanallisesti?
siksihän kouluarvosanoja käyttäessä määritetään mihin luokkaan mikäkin kuuluu esim tähän coolminirnot-tyyliin:
"Voting Guide: Pretend you're a Golden Demon judge. Painting skill, imagination and style are key! 10 is amazing, 8 is a great job, 5 is tabletop quality"
Jolloin kaikki tietävät, että se peruspelipöytätaso on vitonen. Menee ehkä jo hifistelyksi meidän kisassa, mutta hifistelyäpä vinguitte.

Mutta joo oikeesti nyt ei ole näin vaikeaa. Jos vaikka ajateltaisiin positiivisesti ja todettaisiin, että näitä BMOPpeja tulee vielä sata tämän jälkeen, niin ehditään taatusti ennemmin tai myöhemmin löytää porukalle se täydellinen systeemi valita voittaja. Yhtä hedelmällistä kuin miittiketjua edeltänyt miittiketju.

V*ttu mikä meitä porilaisia vaivaa.
Runt

Doddii, sinne lähti postaus kisafogusta. Katsotaan jos tuolla hirvityksellä jumbosija irtoaisi edes.
Mitenkäs tuon pisteytyksen suhteen nyt mennään? Enemmistö tuntui olevan sitä mieltä että 4-10 asteikolla arvostelut tai vastaava tapa, aloitus viestissä kun viellä lukee tuo 10.p seuraavalle 9.p jne...
Itseä ainakin kiinnostaisi tietää hieman minkä tasoisena väki pitää figuani, pelkkä paremmuus järjestys kun ei juuri kerro mitään siitä kuinka hyvin figu on maalattu yleisellä mittapuulla.

Muutkin sitten lähettämään niitä kuvia, jos minä uskallan oman töherrykseni postittaa niin uskaltaa varmasti muutkin lähettää.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Mää saan Anton kuvan sulle vasta kun tuun Turkista eli ensi viikon lauantaina.. Eli siis kuvan saan sulle sunnuntaina. Jaksatko odottaa siihen asti?

EDIT: sehän on viimeinen päivä!
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jooh, sen pisteytyksen pistin sinne juuri ennen kuin alkoi tuo kouluarvosanoista keskustelu suuremmin tuossa muutama päivä sitten. On meillä tässä vielä muutama päivä aikaa kinastella ja muunnella sitä.

Kuvia on nyt saapunut kaksi kappaletta. Tiedä sitten kuinka moni on kuvaajaa odottamassa. Omani ainakin odottaa poseeraustuokiotaan.
- Sinitähti
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Missä on mun nickki osallistujalistasta?

Ja olen Runtin kanssa samaa mieltä. Paremmuus järjestys hiiteen ja oikea pisteytys kehiin.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Antrax kirjoitti:Missä on mun nickki osallistujalistasta?

Ja olen Runtin kanssa samaa mieltä. Paremmuus järjestys hiiteen ja oikea pisteytys kehiin.
Et ole ainoa joka on unohtunut...
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Master Calgar

ManAtArm kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Missä on mun nickki osallistujalistasta?

Et ole ainoa joka on unohtunut...
Saanko minäkin osallistua vielä, vaikken kesäkuussa ehtinytkään kiireiltäni ilmoitella?D:
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Alkaa näyttämään huolestuttavalta tämä kisaan osallistuminen. Yritetään vielä jotain puristaa. Kiinnostaisi maalata vaan FoWia muttei sellaisella oikein voi osallistua kisaan ja elätellä toiveita menestyksestä.
Kalat meni kotio...
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Maalaat nyt vaan. Etkä tuhlaa aikaa lähettelemällä tupla viestejä:)
Joo deathline lähestyy, eikä kyllä kauheasti ole kuvia lähetelty. Vai eikö vain ole päivittetty ekaa viestiä. Mutta tällä hetkellä näyttää vähän surkealta tilanne. Toki reilusti on vielä aikaa. Ja Master calgar on kyllä edelleen tervetullut minun puolestani.

Nyt menee kyllä ohi aiheen. Mutta mites tuo "uusinousu" Porin figuilijoissa on lähtenyt liikkeelle? Ainakin fabassa on aktivoiduttu. Samoin war macine ja infinity on saanut tuulta purjeisiin. Fowilla nyt ilmeiseti on jo ennestään ollut oma aktiivinen porukkansa. Mites 40k?? Sieltähän tämä nousu vähän sai alkuaan. Onko ollut jotai liikehdintää vai onko väki pysytellyt vain omissa piireissään. Vai onko varsinaisesti mitään omia piirejä? Onkos "ulkopuolelta" noussut uusia kasvoja mukaan (yleensäkin peliin kuin peliin)?
Viimeksi muokannut syrja, Ma 25.07.2011 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Harkkarikin vaan mukaan rohkeasti, itse taistelen jumbosijan saannista omalla teoksellano. Eikös tässäkin kilpailussa ole enemmän kyse harrastustoiminnan tukemisesta kuin voittamisesta?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Kyllä tuota listaa päivittelen aina kun on tarvis. Kohta Masterikin pääsee sinne osallistuneiden luokse. En tiedä mitä Jarkko tuumii, mutta minä alan vasta siinä 23.58 olemaan huolissani kuvien puutteesta. Sen viimeisen tunnin aikana saapuu aina se suurinosa kun alkaa deadline puskemaan päälle.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Lähinnä sitä ajattelen, että toivottavasti tulee paljon erilaisia figuja. Eikä juttu kuivu ihan kasaan. Kuitenkin huikeat 14 osallistujaa. Mutta kuten sanoinkin niin onhan tässä joo reilusti aikaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Aikataulusta huolimatta kaikki tapahtuu viimeisenä päivänä. Täi vähän sen jälkeen, mikäli mahdollista.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”