Ja ongelma on mikä jos et kerran häviä kyseiselle henkilölle yhtäkään peliä? Ei sitä Leman Russia kannata pelätä, kun sitä lättyä vastaan saa coverit.Boreas kirjoitti:Jaa-a, liityiskö pitkon jatkeeks? Itte oon aikas jäävi sanoon ku pelaan vakiona tasan yht armeijaa vastaan, mut mun kaverin IG:t. Vendis läsäyttää mun dredin tai vindicaattorin maihin, hei tuli huti...twin linked lascit..jaa no heitä uusiks sit. Jos dredi parka tosta selvii niin sen command squad led by Straken tulee ja huitoo sen dredin maihin (ihan tosi). Sit sen manticoresta ei vissiin tarvi alottaa. Eli tolleen lyhkäsesti hitsisti sontaa niskaan heti alussa....empäs silti oo ikuna hävinny sille mut silti. Ei oo kivaa oottaa et koska tule Vendis, tai Straken, tai Marbo, tai Harker, tai Bastonne, tai Manticore niskaan. Nuff said kai
EDIT: ai juu, ja mää sit menin ostaan sille Leman Russin synttärilahjaks...pitänee hommata mun mariineille paksummat kypärät tai enempi purity sealei.
Ärsyttävin 40k Armeija
Re: Ärsyttävin 40k Armeija
Magnumit on täällä aina valmiina.
- Goat of Yuggoth
Taitaa meikäläiselläkin mennä sinne avaruusmerijalkaväen inhokerhoon tämä vastaus, mutta menköös.
Kaikki mariinit ärsyttävät. Oli se sitten BA, GK, SM, SW, DA tai vaikka kaaos, kunhan sillä on isot olkapanssarit (GW on ottanut opikseen elokuvista joissa sankari haavoittuu aina olkapäähän.), huonot mittasuhteet, naurettavat sankarit (hohhoij, kyllästyttää kun jokaisessa dexissä se heikoinkin Chapter Master/muu on tappanut miljoona örkkiä ja nidiä istuessaan paskalla), sen sellaista.
Mariinifiguista kyllä saa hienoja ja taustatarinaisia, mutta ei ennen kuin ne ovat oikean kokoisia stateihinsa verrattuna. dexissä sanotaan että panssaria olisi jokaisen päällä jotkut ~20cm, eli figu on varmasti oikeissa mittasuhteissa jos se on kaksi millimetriä korkeampi kuin perus IG solttu. Tulee aina mieleen semmoinen ruikku oravannahka kun katsoo vaniljamariinia.
Jos jollakin pelaajalla on aikaa ja innostusta tehdä True Scale - armeija ja tuoda se pelipöydälle, niin pelaan ilomielin vaikka kymmenen kertaa, vaikka häviäisin sääntöjen puolesta. Jotenkin vaan paljon uskottavampaa kun mariinit näyttävätkin siltä että osaavat sekä ampua että lähistellä.
Ja sitten vielä se, että mariinipelaajalla on tuossa listattuna viisi dexiä joita käyttää: Blood/Dark Angels, Space Marines/Wolves, Grey Knights. Kuka tahansa mariinipelaaja voi vain sanoa että nämä onkin nyt BA säännöillä nää mun Ultramarinet. koska Codex on parempi.
Sama kun minä sanoisin että tyranideistä tuli nyt Dark Eldareita, xeno mikä xeno. Uusimmat Xeno-Codexit ovat mielestäni olleet hieman hutaistun tuntuisia, paitsi juurikin DE joka oli kauan odotettua herkkua monille. Tyranideillä en ole vielä yhtään peliä pelannut, mutta dexi on kirjoitettu niin, että suositaan vain yhtä ainoaa buildia, Hive Guard + 2x Tervigon + kaikkea muuta mitä pitää hankkia lisää koska tuli uusia figuja. Deldareilla ei tätä ongelmaa ole koska kaikki figut ovat uusia eikä mitään tiettyä tarvitse markkinoida.
Oksettaa koko 40k nyt kun kirjoitin tämän. Ennen kuin pelissä on edes puolet toimivia, ei-mariini armeijoita, ei varmaan tule koskettua koko systeemiin.
-Goat
Kaikki mariinit ärsyttävät. Oli se sitten BA, GK, SM, SW, DA tai vaikka kaaos, kunhan sillä on isot olkapanssarit (GW on ottanut opikseen elokuvista joissa sankari haavoittuu aina olkapäähän.), huonot mittasuhteet, naurettavat sankarit (hohhoij, kyllästyttää kun jokaisessa dexissä se heikoinkin Chapter Master/muu on tappanut miljoona örkkiä ja nidiä istuessaan paskalla), sen sellaista.
Mariinifiguista kyllä saa hienoja ja taustatarinaisia, mutta ei ennen kuin ne ovat oikean kokoisia stateihinsa verrattuna. dexissä sanotaan että panssaria olisi jokaisen päällä jotkut ~20cm, eli figu on varmasti oikeissa mittasuhteissa jos se on kaksi millimetriä korkeampi kuin perus IG solttu. Tulee aina mieleen semmoinen ruikku oravannahka kun katsoo vaniljamariinia.
Jos jollakin pelaajalla on aikaa ja innostusta tehdä True Scale - armeija ja tuoda se pelipöydälle, niin pelaan ilomielin vaikka kymmenen kertaa, vaikka häviäisin sääntöjen puolesta. Jotenkin vaan paljon uskottavampaa kun mariinit näyttävätkin siltä että osaavat sekä ampua että lähistellä.
Ja sitten vielä se, että mariinipelaajalla on tuossa listattuna viisi dexiä joita käyttää: Blood/Dark Angels, Space Marines/Wolves, Grey Knights. Kuka tahansa mariinipelaaja voi vain sanoa että nämä onkin nyt BA säännöillä nää mun Ultramarinet. koska Codex on parempi.
Sama kun minä sanoisin että tyranideistä tuli nyt Dark Eldareita, xeno mikä xeno. Uusimmat Xeno-Codexit ovat mielestäni olleet hieman hutaistun tuntuisia, paitsi juurikin DE joka oli kauan odotettua herkkua monille. Tyranideillä en ole vielä yhtään peliä pelannut, mutta dexi on kirjoitettu niin, että suositaan vain yhtä ainoaa buildia, Hive Guard + 2x Tervigon + kaikkea muuta mitä pitää hankkia lisää koska tuli uusia figuja. Deldareilla ei tätä ongelmaa ole koska kaikki figut ovat uusia eikä mitään tiettyä tarvitse markkinoida.
Oksettaa koko 40k nyt kun kirjoitin tämän. Ennen kuin pelissä on edes puolet toimivia, ei-mariini armeijoita, ei varmaan tule koskettua koko systeemiin.
-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
"Where once there was pink, now there is blue."
- Kaapelikala
Itsekin olen vähän samaa mieltä. Ongelmana ei ole välttämättä kuitenkaan smurffien pienuus, vaan kaartilaisten suuruus. Kaartilaisetkin ovat nykyään sen kaksimertisiä, joten smurffit vaan näyttävät kovasti väärän kokoisilta.Goat of Yuggoth kirjoitti:smurffien koosta
Myöskin ne säännöt on nelkkarissa vähintään mielenkiintoiset. Tosin, eipä tätä ole koskaan kilpapeliksi tehtykään...
Itse oikeastaan olen aina inhonnut Marsuja koska ne on muka mailman pelastus vaikka ovat aivopestyjä lihakimppuja.
Ei nuo Marsut ole kyllä mahtanut mitään orkeille ja eldareille ainakaan vielä.
Greyknightit on taas uusi zero-one armeija eli näyttää vähän erilaiselta mutta on ihan sama kuin muut.
Ehkö hölmöintä on se että "poikien" on saatava voittaa niin niille annetaan forgeweaponit ja psykiset kyvyt ja invut vielä että jos sattuu jollain olemaan kovempi ase.
Mutta totuus on että antakaa vaikka se psykocannon ilmasiksi niille niin kokemus on se millä lopussa on merkitystä.
Kaikella on heikkoutensa niin on myös harmailla sardiini purkeilla.
Ei nuo Marsut ole kyllä mahtanut mitään orkeille ja eldareille ainakaan vielä.
Greyknightit on taas uusi zero-one armeija eli näyttää vähän erilaiselta mutta on ihan sama kuin muut.
Ehkö hölmöintä on se että "poikien" on saatava voittaa niin niille annetaan forgeweaponit ja psykiset kyvyt ja invut vielä että jos sattuu jollain olemaan kovempi ase.
Mutta totuus on että antakaa vaikka se psykocannon ilmasiksi niille niin kokemus on se millä lopussa on merkitystä.
Kaikella on heikkoutensa niin on myös harmailla sardiini purkeilla.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Minä taas tykkään pelata mariineita vastaan. Voipi johtua siitäkin, kun eihän niitä perusmarineita enää kukaan edes pelaa. Kaikki on susia tai jotain muuta.
Luumumehu on soturien juomaa
- Master Calgar
Tämä.Goat of Yuggoth kirjoitti:Ja sitten vielä se, että mariinipelaajalla on tuossa listattuna viisi dexiä joita käyttää: Blood/Dark Angels, Space Marines/Wolves, Grey Knights. Kuka tahansa mariinipelaaja voi vain sanoa että nämä onkin nyt BA säännöillä nää mun Ultramarinet. koska Codex on parempi.
Itse pelailen Ultramariineilla (boohiss) ja olen niillä pelannut jo vuodesta about 2001. Joskus kolmosedikan aikaan keräilin myös Black Templareita tovin, mutta lähtivät vaihtoon jossain vaiheessa. Ei ole onneksi vielä tullut vastaan armeijaa joka näyttää vaikka Salamantereilta mutta ovatkin pelaajan mielestä luonnollisesti vaikkapa noita Grey Knightejä ihan vain sen takia
tms.Goat of Yuggoth kirjoitti:koska Codex on parempi.
Johtuu tosin siitä, että viitosedikka on ollut pelillisesti pimennossa minulta, kun nyt vasta viimeaikoina olen taas päässyt harrastuksen pariin enempi.
Pointti on kuitenkin se, että pistää kiertämään mahasta se ajatus, että marsut ovat tietyn armeijan väriteemalla tehtyjä mutta vaihtavat codexiaan lähes päivittäin vastustajan mukaan... noin kärjistettynä. Eikä siinä vielä kaikki... Normicodexissa pyörivät ja hyörivät special characterit. Oivoi niitä jotka käyttävät omissa Verienkeleissä Marneus Calgaria (jos jostain syystä sitä nyt haluaa käyttää tms, en tiedä), tai jotain muuta charrua joka ei vaan ole BA. Itse ostin Pedro Kantor-figun muutama wiikko sitten, poistin fistimerkit ja laitoin tilalle Ultramariinimerkit. Ajattelin että koska tuossa tein mielestäni messevän Sternguard ryhmän, voisi Kantor olla hauska MUTTAMUTTA! Eihän se ole Ultramariini! Säännöt sallivat käytön, mutta sallinko minä että vanhoja kunnon smurffejani komentaa joku muu, kuin Marneus (chapter mastereista siis)? En ole vielä sallinut.
Toki Ultrilla sitten taas on monta special charrua, joten en niiden puuttumisesta voi valittaa, toisin kuin esim juurikin vaikka Imperial Fisteillä pelaavat. Sinänsä tuon siis ymmärtää että "lainaavat" fluffista irtirepäistyjä special charruja omiin armeijoihinsa (vaihtakaa edes ne nimet, kyynel D:).
Minun nimeni (lue: Käyttäjätunnus) on Master Calgar. Pelaan Ultramariineilla koittaen säilyttää fluffikkuuden (eli pelaamassani kakkoskompanjassa ei ole 3 assaultryhmää eikä 3 devi ryhmää tms). What's your game?
PS: Minustakin mariinit ovat ärsyttävin 40k armeija. Koska jos yksikkösi eivät ole 10 hengen kokoisia (ihan ne devastatorit myös, troopeista lähtien) ja jos transport of choise ei ole Rhino vaan razorspämmi (jonkun codexin minimiyksikkökoolla jolla saat jo spesiaaliaseet tms), olet kurja kerettiläinen etkä ansaitse pelata mariineilla ;D
Ja Huru-ukolle, kun ehdit kirjoittaa ennen kuin itse painoin "lähetä" nappia: Kyllä muuten pelaa! Minä en susiin, enkeleihin tai ritareihin koske!:D
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
ongelma on se, et viimeset kaks matsia jossa sillä on ollu manticore, mulla on käyny tuuri Orbital Bombardmentin kans. sinä päivänä kun se vetää hudin, meikän armeija ottaa aikas rajuja menetyksiä ekat 4 vuoroo. Eli sillä IG roikilla on potentiaalia olla aikas ärsyttävä vastus. Ja sanoin etten oo vielä hävinny, kyl sekin aika tulee et otan pataan niin että sattuu.Kylis kirjoitti:Ja ongelma on mikä jos et kerran häviä kyseiselle henkilölle yhtäkään peliä? Ei sitä Leman Russia kannata pelätä, kun sitä lättyä vastaan saa coverit.Boreas kirjoitti:Jaa-a, liityiskö pitkon jatkeeks? Itte oon aikas jäävi sanoon ku pelaan vakiona tasan yht armeijaa vastaan, mut mun kaverin IG:t. Vendis läsäyttää mun dredin tai vindicaattorin maihin, hei tuli huti...twin linked lascit..jaa no heitä uusiks sit. Jos dredi parka tosta selvii niin sen command squad led by Straken tulee ja huitoo sen dredin maihin (ihan tosi). Sit sen manticoresta ei vissiin tarvi alottaa. Eli tolleen lyhkäsesti hitsisti sontaa niskaan heti alussa....empäs silti oo ikuna hävinny sille mut silti. Ei oo kivaa oottaa et koska tule Vendis, tai Straken, tai Marbo, tai Harker, tai Bastonne, tai Manticore niskaan. Nuff said kai
EDIT: ai juu, ja mää sit menin ostaan sille Leman Russin synttärilahjaks...pitänee hommata mun mariineille paksummat kypärät tai enempi purity sealei.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
- Half-breed
Jos Willahammerin Strakenia tarkoitat, niin olet aika kädettänyt (Tai jantteri viskoo jälleen kerran kuin pieni eläin.) jos se pääsee missään järkevässä kunnossa lähikseen. Kuitenkaan ei kuljeskele taksilla.Boreas kirjoitti:Jos dredi parka tosta selvii niin sen command squad led by Straken tulee ja huitoo sen dredin maihin (ihan tosi).
Eikä ne loput luettelemasi nimetyt hahmot mitään kovia tyyppejä edes ole.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
joo jos tolla "viskoo kuin peini eläin" kommentilla meinasit noppatuuria niin faktana on että Willhammerilla sitä on mua enempi. no jaa... eipä siinä mitään. Tylsiähän semmoset matsit ois jotka on 100% varmoja jo alotettaessa.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf