Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
Re: Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
heh siellä on varmaan säästösyistä annettu kenkää laadunvalvojille, ihan niinku hesari anto kenkää oikolukijalle :D
nojoo, itse ne silti muovista menis maksamaan metallifigun hintaa, joka sekin on melko korkea tehdasvalmisteiselle halvasta seoksesta tehtävälle figulle...
nojoo, itse ne silti muovista menis maksamaan metallifigun hintaa, joka sekin on melko korkea tehdasvalmisteiselle halvasta seoksesta tehtävälle figulle...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Waylandgamesin eka lasti finecastia oli jotain käsittämättömän hienoa.
Magnumit on täällä aina valmiina.
- Kaapelikala
Laadukasta. 55 prosenttia palautuksia ei ole kovinkaan imartelevaa. Toisaalta, otokset olivat pienet, niin ei voi sanoa varmasti, että onko tuo täysin paikkansa pitävää. Jos noita olisi semmoiset 1000 tutkittuna, voisi sanoa aika varmasti noiden laadun.Kylis kirjoitti:Waylandgamesin eka lasti finecastia oli jotain käsittämättömän hienoa.
- St. Apollo
Noi Waylandin jotkut jutut olivat kyllä paikoin väkisin väänneltyjä. Esim. Hiuksia pakkausten sisällä, yksi ilmakupla ukossa, miekka hieman taipunut. Jos niitä tehdään isoja eriä, ei niitä aleta varmaan jokaista katsomaan lasermittarin kanssa että onko miekka nyt nanomillilleen suorassa. Hartsi on kuitenkin hieman erilaista kuin metalli, joten ei voida aina olettaa että hartsi on ongelmatonta. Waylandin väki tuntuu näköjään olettavat että hartsi on samanlaista kuin metalli ja ongelmia ei pitäisi olla. Totuus on toinen...
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Juu, en usko että ihan kaikki palauttais figujaan jos saisivat tossa kunnossa. Joku ilmakupla lannevaatteen alareunassa? Ihan hyvin voinu revetä ukolla tappelun aikanakin, en jaksais kai ees korjata moista, leikkelisin ehkä vaan lisää... Toki tuolla oli huonojakin valuja vaikka kuinka.
- Kaapelikala
Pointtina tuossa Waylandin jutussa on se, että GW kauppaa überykkösluokkaa ("Finest miniatures in the whole world"). Sitten kun sieltä tulee sutta ja sekundaa, niin tästä saa - ja pitääkin nostaa älämölöö.
Jos ostaisitte auton, josta puuttuu renkaat, valittaisitteko? Tai jos ikkunassa on nyrkin kokoinen reikä? "Voihan se tulla vaikka ajossa, en jaksa valittaa". Ihan sama homma tässä. Jos kauppaavat maailman parhaina, niin maailman parhaita niiden on oltava lakien ja asetusten mukaan. Esim. Jenkeissä olisi voinut haastaa oikeuteen virheellisestä mainonnasta, vissiin Briteissä kanssa. Suomen kanssa tilanne ei ole niin selvä, kun varsinaista mainontaa ei Suomessa ole juuri ollut. Toisaalta WD:t ovat kaikkien saatavilla, joten virheellinen mainonta lienee myös Suomessa ihan mahdollista. Joku asiaan enemmän tutustunut voi korjata.
Hartsi ei ole samanlaista, kuin metallit. Ihan niinkuin autot eivät ole polkupyöriä. Silti, jos priimana myydään ja sekundana saapuu, on valitus paikallaan.
Edit: Finlexistä. Muuta sopivaa en löytänyt, mutta tuota voisi varmaan soveltaa.
Jos ostaisitte auton, josta puuttuu renkaat, valittaisitteko? Tai jos ikkunassa on nyrkin kokoinen reikä? "Voihan se tulla vaikka ajossa, en jaksa valittaa". Ihan sama homma tässä. Jos kauppaavat maailman parhaina, niin maailman parhaita niiden on oltava lakien ja asetusten mukaan. Esim. Jenkeissä olisi voinut haastaa oikeuteen virheellisestä mainonnasta, vissiin Briteissä kanssa. Suomen kanssa tilanne ei ole niin selvä, kun varsinaista mainontaa ei Suomessa ole juuri ollut. Toisaalta WD:t ovat kaikkien saatavilla, joten virheellinen mainonta lienee myös Suomessa ihan mahdollista. Joku asiaan enemmän tutustunut voi korjata.
Hartsi ei ole samanlaista, kuin metallit. Ihan niinkuin autot eivät ole polkupyöriä. Silti, jos priimana myydään ja sekundana saapuu, on valitus paikallaan.
Edit: Finlexistä. Muuta sopivaa en löytänyt, mutta tuota voisi varmaan soveltaa.
Markkinointi, josta voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa kilpailija tai kilpailijan markkinoima hyödyke (vertaileva markkinointi), on vertailun osalta sallittu, jos:
1) se ei ole totuudenvastaista tai harhaanjohtavaa;
2) se koskee hyödykkeitä, joita käytetään samaan tarkoitukseen tai samoihin tarpeisiin;
3) siinä verrataan puolueettomasti hyödykkeiden yhtä tai useampaa olennaista, merkityksellistä, toteen näytettävissä olevaa ja edustavaa ominaisuutta tai hyödykkeiden hintoja;
4) se ei aiheuta sekaannuksen vaaraa mainostajan ja kilpailijan tai heidän tavaramerkkiensä, toiminimiensä tai muiden erottavien tunnustensa taikka hyödykkeittensä kesken;
5) siinä ei väheksytä eikä halvenneta kilpailijan tavaramerkkiä, toiminimeä tai muuta erottavaa tunnusta taikka hyödykettä, toimintaa tai oloja;
6) siinä ei käytetä sopimattomasti hyväksi kilpailijan tavaramerkin, toiminimen tai muun erottavan tunnuksen mainetta taikka kilpailijan markkinoiman hyödykkeen alkuperänimitystä;
7) siinä ei esitetä hyödykettä sellaisen hyödykkeen jäljitelmänä tai toisintona, jolla on suojattu tavaramerkki.
.
Taitaa mennä kaupallisen kehumisen piikkiin, viranomaiset taitavat puuttua vain selkeästi osoitettavaan virheelliseen mainontaan (esim. säänkestäväksi mainostettu rantatuoli ei kestä sadetta), eikä noin subjektiivisiin lupauksiin. Parhautta ei voi puolueettomasti mitata ainakaan tälläisen tuotteen kanssa.
(Minä: "Mutku Stydio McVeyn hartsit on ainakin näin <-------------------------------------> paljon laadukkaampia kuin gaywayn roska!"
Kuluttaja-asiamies: "....Anteeksi?")
(Minä: "Mutku Stydio McVeyn hartsit on ainakin näin <-------------------------------------> paljon laadukkaampia kuin gaywayn roska!"
Kuluttaja-asiamies: "....Anteeksi?")
Harhaanjohtava markkinointi, luontaistuotteet, 'nuff said.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Oberon kirjoitti:Juu, en usko että ihan kaikki palauttais figujaan jos saisivat tossa kunnossa. Joku ilmakupla lannevaatteen alareunassa? Ihan hyvin voinu revetä ukolla tappelun aikanakin, en jaksais kai ees korjata moista, leikkelisin ehkä vaan lisää... Toki tuolla oli huonojakin valuja vaikka kuinka.
Joo ja kuinka moni metalligu on ollut priimakunnossa. Etenkin semmoset millin mouldlinet on tuttuja, ja erittäin tuskaisia korjata metallisista figuista. Pienet halkeamat, taipuneet osat ja epätarkat yksityiskohdat on myös arkipäivää. Finecastista ei ole vielä itsellä kokemusta, mutta ainakin hyvin positiivisesti asiaan suhtaudun.
mm pari metallista höyrytankkia koonneena, ja himputtikanuunan kokoamista katsoneena voin sanoa, ettei kaikki metalli ole aina pelkkää juhlaa sekään. Vielä ei ole tullut tarvetta fine casteja ostaa, mutta ihan mielenkiinnolla kokeilen sitten kun tulee uusia, ja nimenomaan alunperin finecastiksi tehtyjä figuja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mä olen koonnut ja maalannut Finecast Shaggothin ja Abaddonin. Kummastakaan en löydä moitteen sijaa. Eka oli suorastaan ilo koota, kun oli niin samperisti vaivattomampaa kuin vastaavanlaisen metallisen kokoaminen olisi ollut. Toka oli käytännössä identtinen joskus vuosia sitten maalaamani metallisen Abaddonin kanssa, sekä maalauskokemuksena, että lopputuloksen ulkonäössä.
- Thrall Master
Kyllä ainakin minulla tuo wood elf highborn oli erittäin ladukas. Helppo koota ja ei ollut yhtään ilmakuplaa tai vastaavaa. Liimakin otti kiinni parissa sekunnissa toisin kuin metalliin.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965
- Malcolm X, 1965
Beasts of Warin sivuilla asiaa seuranneena on tullut huomattua valittelua noiden "Finecastien" laadusta. Ilmakuplia ja muita ongelmia on ilmeisesti lyötynyt runsaasti mikä åistää ihmettelemään GW:n laadunvalvontaa, jos niillä moista edes on. Tuntuu jotenkin siltä, että GW ei viitsi edes välittää. Itse en kyllä uskalla noihin koskea edes kirveellä. Sorry, GW ei saa minun rahojani noista.
Abaddon oli kyllä kanssa ihan onnistunut figu. Helpompi koota todellakin- vanhan kokoaminen oli aika hankalaa. Täytyy varmaan hankkia joku isommankin kokoskaalan figu tuotetarkkailuun.
No tämä taisi olla olla täällä mutta laitetaan tänne:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =17200001a
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =17200001a
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Iip! Jos hiustenkuivaajasta käy tuollaista, niin hieman hirvittää säilytys esim. kuumassa autossa - saatika aurinkoisessa näyteikkunassa. Sitäpaitsi tuollainen ilmakupla on aika paha fiba jo figussa - etenkin, jos on vähänkään sellaisessa paikassa, jossa GS-paikkaus ei ole noin simppeliä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
- Kaapelikala
Noita sulamistapauksiahan on jo nyt, että ei niitä kannata aurinkoon jättää.Silveri kirjoitti:Iip! Jos hiustenkuivaajasta käy tuollaista, niin hieman hirvittää säilytys esim. kuumassa autossa - saatika aurinkoisessa näyteikkunassa. Sitäpaitsi tuollainen ilmakupla on aika paha fiba jo figussa - etenkin, jos on vähänkään sellaisessa paikassa, jossa GS-paikkaus ei ole noin simppeliä.
GS-paikkausta kenenkään ei kannata tehdä, kun Suomen kuluttajansuojalaki takaa laadun. Jos on ilmakuplia, palautetaan ja vaaditaan uusi (nimim. puolet repusta puuttuu).
- Hammerheart
Hiustenkuivaaja on aikamoisen kuuma vempele (jos pitää kuumalla ja pitää lähellä tukkaa liikuttamatta, niin kyllähän siinä aika nopsaan päänahka palaisi). Dragonpainting-foorumeilla yksi heppu testasi finecastia uunissa eri lämpötiloissa aika yllättävin tuloksin (sivulla kaksi).Silveri kirjoitti:Iip! Jos hiustenkuivaajasta käy tuollaista, niin hieman hirvittää säilytys esim. kuumassa autossa - saatika aurinkoisessa näyteikkunassa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Eli ilmeisesti tavara "palaa" korkeassa lämpötilassa, jolloin ei enää taivu lämmitettäessä. Tosin prosessi saattaa vahingoittaa figua ja detaljeja.
Ensimäinen finecast figu ropeloitu. Kahden liikkeen Gw:n myyjien lupauksista huolimatta figussa oli sikana ns. valujätettä, enemmän kuin metalliukoissa. Tämä nyt kertoo enemmän ehkä myyjien ammattitaidon puutteesta kuin huonosta tuotteesta. Figua oli niin helppo työstää, että jätteen poistaminen oli helppoa eikä keljuttanut.
Kaiken kaikkiaan juuri tämä vaikuttikin siihen, että mielestäni resiini on mukavampaa kuin metalli. Eli minua so far muutos lämmittää mukavasti. Tottelee kasaajaa paremmin kuin metalli eikä väkivallalle ole tarvetta. One and a half thumbs up, muutos on mieleen.
Kaiken kaikkiaan juuri tämä vaikuttikin siihen, että mielestäni resiini on mukavampaa kuin metalli. Eli minua so far muutos lämmittää mukavasti. Tottelee kasaajaa paremmin kuin metalli eikä väkivallalle ole tarvetta. One and a half thumbs up, muutos on mieleen.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head