Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Yabo

Viesti Kirjoittaja Yabo »

Vaikka sotussa vallitseekin "tiukka" kuri, on tämä silti toimiva paketti.

Miettikää jos jokainen sotulainen kirjottaisi yhteen postaukseen (keskimäärin noin 6-9 riviä) vaikka 5 kirosanaa näyttäisi teksi jotakuinkin tältä: *****, kun mun pikku-veli on ihan **** kun se alko yx päivä leiggimään mun ***** Firewarrior squadilla ja nyt ******** ihan urakalla.

Ei tälläistä edes viitsisi edes lukea. (Esimerkki oli kyllä melkoisen kärjistetty, mutta annetaan sen nyt olla).
Ninnu kirjoitti:Jos niin kauheasti vihaa modeja täällä, ja foorumin käyttäjiä, ja oieastaan koko foorumia, niin mikä ihme saa miehen valittamaan noin?
Totta... jo rekistöitymis vaiheessa on muistaakseni säännöt luettavissa ja jos oikein muistan siinä on kohta johon laitetaan (hyväksyn) (en hyväksy). Jos säännöt hyväksyy ja tänne liittyy, niin eikö se ole jo selvää että niitä sääntöjä myös noudatetaan.

Ja vielä niistä warhammer aiheisista PS2 peleistä, kirjallisuudesta ja vaikka leffoista, voisihan niistä tehdä vaikka oman keskustelu paikan tuonne päävalikkoon (en tarkoita tällä sitä, että vaatisin sellaista vaan, että olen huomannut että niistäkin halutaan keskustella ja kuuluvathan nekin omalta osaltaan warhammeriin)

Yabo kuittaa :D

PS. Toivon nyt etten sanonut tässä mitää erityisen sopimatonta taikka sitten jotain loukkaavaa.
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

no toi rekisteröimisvaiheen sääntölukujuttu ei mua koske kun oon niin oldschool user että oon itteni rekannu sillon sotavasaran "kulta-aikoina" jolloin ei turhaa nipotettu ja näit foorumei lukies saattoi jopa (omg?) nauraa.
Juustoa komisario Palmu
Yabo

Vulcha Boy kirjoitti:no toi rekisteröimisvaiheen sääntölukujuttu ei mua koske kun oon niin oldschool user että oon itteni rekannu sillon sotavasaran "kulta-aikoina" jolloin ei turhaa nipotettu ja näit foorumei lukies saattoi jopa (omg?) nauraa.
Enpä oo liittyny paljon sun jälkees... Ja kyllä ainakin minun mielestäni kaikki säännöt, koskevat kaikkia.

Kyllä täällä vieläkin on ihan hauskoja juttuja :roll:
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Vulcha Boy kirjoitti:no toi rekisteröimisvaiheen sääntölukujuttu ei mua koske kun oon niin oldschool user että oon itteni rekannu sillon sotavasaran "kulta-aikoina" jolloin ei turhaa nipotettu ja näit foorumei lukies saattoi jopa (omg?) nauraa.
Ahaa, koska olet vanha käyttäjä, sinuun ei päde mitkään säännöt. Ovelaa.
Multani

aivan jamo ;D enkös olekkin aika velmu? No en mä nyt taas sitä tarkoittanut, vaan
jo rekistöitymis vaiheessa on muistaakseni säännöt luettavissa ja jos oikein muistan siinä on kohta johon laitetaan (hyväksyn) (en hyväksy).
Tota mä siin perustelin ettei kaikilla tollasta astetta siin ole välttämättä ollut...
Juustoa komisario Palmu
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Ninnu kirjoitti:Jos niin kauheasti vihaa modeja täällä, ja foorumin käyttäjiä, ja oieastaan koko foorumia, niin mikä ihme saa miehen valittamaan noin? Ymmärtäisin jos antaisit palutetta parantaakesei foorumin tasoa tai muuttaaksesi epäkohtia mitkä sinua häiritsevät.
En minä vihaa modeja saati sitten koko systeemiä. Alussa annoin järkevää palautetta häiritsevistä epäkohdista, mutta kun äijät ei ottanut todesta eikä ymmärtänyt ajatustanin, niin kommenttini meni kylä vähän ylitse.

Jos tässä nyt päästiin sopuun niin hyvä, koska tälläisen asian takia meni melkein yö unet ja koeviikko perseelleen, mutta rakentavaa keskustelua joissakin paikoissa aikaan ja väitteleminen on terveellistä mielelle ja tästähän saatiin kunnon väittely.
Grond kirjoitti:Lopuksi Vulcha Boylle ja SanpOlle anteeksipyyntö, jos tuntuu että olen teitä loukannut. Tämä ketju on ollut hyvä, herättänyt ajatuksia, tunteita, kaikkea . Mielipiteitä on ilmaistu väliin ehkä turhankin kärkkäästi, mutta kirjallisessa viestinnässä sellainen on usein väistämätöntä. Ja olemme pysyneet kohtuullisen sivistyneinä, kukaan ei ole luvannut vetää ketään turpaan IRL jos tavataan .

Anteeksi pyyntö hyväksytty ja pyydän kanssa anteeksi niiltä joita kirjoituksen on saattanut loukata.
Eletään ilman sitä pamppua ja ollaan ihmisiksi. Jos JCL:ssä on sotavasara meetti niin toivottavasti tavataan.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Yabo

Melkein voisin ehdottaa pistettä tälle keskustelulle, koska tämä alkaa vähitellen mennä taisteluksi :D.

Onko kukaan muu samaa mieltä?
Houndi

Viesti Kirjoittaja Houndi »

Yabo kirjoitti:Melkein voisin ehdottaa pistettä tälle keskustelulle, koska tämä alkaa vähitellen mennä taisteluksi :D.

Ei todellakaan pistetään kunnon tappeluksi! :wink:
sanp0

Yabo kirjoitti:Melkein voisin ehdottaa pistettä tälle keskustelulle, koska tämä alkaa vähitellen mennä taisteluksi :D.

FoxHound kirjoitti:Ei todellakaan pistetään kunnon tappeluksi!
Sori pojat, te ootte nyt pahasti myöhässä. Se tappelu käytiin tuossa 2-8 sivujen paikkeilla. :) Ja tää keskustelu on aikalailla loppu jo.
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Noh onhan tämän foorumin taso hieman tippunut tässä lähiaikoina, mutta eipä se nyt suuremmin haittaa. Lähinnä eroa huomaa siinä, että "Minkä armeijan alotan? Mitä ostan seuraavaksi?" viestien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
Toinen ongelma alkaa oleen siinä että iso osa asioista on jo käsitelty useaan kertaan eikä mitään kovin uutta ja vaihtelevaa keskustelua saada aikaiseksi.
Tosin mielestäni kyllä niitä asiallisiakin viestejä löytyy, joita sitten lukee erittäin mielellään ja vilaisee pari kertaa päivässä että onko jotain uutta juttua tullut.
Ja moderaattorit voisivat vähentää sitä hirveetä kirosanojen vahtaamista. Jos tulee yksikin kirosana, joka sattuu eksymään viestiin alkaa tulla siitä valituksia. Kyllä nyt pitäisi hieman saada joustaa siinä. Toisaalta on aivan hyvä että poistetaan nämä teiniX höpinät, joissa kirosanat ovat muuttuneet jo omaksi sanaluokakseen joita vaaditaan vähintään joka kolmas sana.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Okei, itse olen sitä mieltä että jos moderaattoreista oikeasti valitetaan 12 sivua niin jossakin mättää :roll:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jaaha. Kapteeni pitää viikonlopun vapaata, ja koko foorumi tulee hulluksi...
Nysse kirjoitti:Noh onhan tämän foorumin taso hieman tippunut tässä lähiaikoina, mutta eipä se nyt suuremmin haittaa. Lähinnä eroa huomaa siinä, että "Minkä armeijan alotan? Mitä ostan seuraavaksi?" viestien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
No, tämä johtuu vain siitä, että ihmiset eivät lue ohjeita. Armeijanvalintaoppaita näyttäisi olevan liikenteessä jo useampikin.

Kootaanpas tähän nyt muutama miete meikäläiseltäkin:

1) Foorumi alkaa olla tylsä.

Jokin saa kuitenkin sadat ihmiset (minut mukaan luettuna) päivittäin tälle foorumille vaihtamaan näkemyksiään yhteisestä harrastuksesta. Ehkä me vain olemme tylsämielisiä ihmisiä.

2) Foorumilla pitäisi saada puhua vapaammin eri asioista.

Tämä on Weekenderin luoma hiekkalaatikko, jolla leikitään hänen laatimiensa sääntöjen puitteissa. Jos tykkäätte puhua roolipeleistä, korttipeleistä, lemmikkieläimistänne, autoista tai tytöistä, menkää muille foorumeille. Yksi oivallinen paikka sekä peleistä että muusta puhumiseen on Puolenkuun pelien foorumi. Siellä on vapaa sana.

3) Kiroilu pitäisi sallia tietyissä rajoissa.

Missä se raja kulkee? Kyllä minäkin kiroilen silloin tällöin, jopa julkisesti. Jos nyt jollekin lipsahdus foorumilla sattuu, en ole ensimmäisenä hyökkäämässä, mutta koska jokaiselle kirosanoin esitettävälle ilmaukselle on suomen kielessä säädyllisempikin vastine, kehotan kaikkia käyttämään mieluummin niitä. Kenenkään sanoma ei mene sen paremmin perille kiroilemalla.

4) Moderaattorit ovat liian ankaria.

Näyttäkää minulle yksi turhaan lukittu topikki tai yksikin turhaan moderoitu viesti. Totta on, että jotkut modet ovat hiukan liian innokkaita, mutta hekin vain toteuttavat Weekenderin laatimia sääntöjä. Kaikkien meistä, myös (ja erityisesti) moderaattoreiden tulisi kuitenkin huomioida, että sääntöjen kirjain ja sääntöjen henki eivät välttämättä aina täsmää sataprosenttisesti. Jos joku upittaa oman omv-viestinsä kerran päivässä siksi, että palstalla on poikkeuksellisen paljon liikennettä ja oma viesti on pudonnut päivässä sivulle neljä, ei tästä vielä pitäisi alkaa motkottaa.

5) Moderaattorit ovat perseestä.
Ainakin omalla kohdallani olen samaa mieltä. Me olemme täällä kuitenkin palvelemassa teitä ja foorumin hyvinvointia, emme kiusaamassa ketään. Valta tuo vastuuta, ja Weekender on valinnut melko hyvät ihmiset ja muut karvaiset oliot sitä valtaa käyttämään.

Turha yrittää pelotella tällä kritiikillä moderaattoreita hiljaiseksi. Kutsukaa minua fasistiksi, natsiksi, julmuriksi tai miksi haluatte, jos lukitsen teidän topikkinne. Minä jatkan taisteluani peeloilua, asiattomuuksia, tekijänoikeusrikkomuksia, ihmisoikeusrikoksia, yksityisautoilua, eläinkokeita, huonoa kieltä ja GW:n pussihiekkaa vastaan.

Sotavasara on hyvä foorumi. Pidetään se sellaisena.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
sanp0

Tuo taisi olla paras pitkään aikaan lukemani palaute, onnittelen kapteeni. Nyt voi mennä hyvissä mielissä nukkumaan, kun joku jaksoi olla rennommin eikä paahtanut samaan vanhaan tyyliin. Ottakaa muut mallia capteenista. ´Seuraan sinua loppuun asti `oi kapteeni, kapteenini.´
Multani

Ei sanpo vaan ole katsellut liikaa kuolleiden runoilijoiden kerhoa? Aye capitan \07 kovaa palautetta, varsinkin 5. kohdan otsikko osoittaa ettet ole täysi tiukkapipo.
Juustoa komisario Palmu
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Huh, täälläpä on tapahtunut sitten viime viikon.
Mälis kirjoitti:
Cacodemoni kirjoitti: Mielestäni juuri tämänkaltaiset kirjoitukset pudottavat foorumin tasoa. Itsesi kaltaiset newbiet ovat syypäitä uljaan foorumin rappiolle. Menehän kotiisi kasvamaan, tule takaisin vasta sitten, jooko?
Täähän on just hyvä threadi? Tää on jotain uutta ja jotain mihin miekin jaksan vastata. (olen yhä sitä mieltä että sotuun kaivataan "moderaattorit ja ylläpitäjä ei vät ota vastuuta alueen sisällöstä-alue" ;D)
Olenko väittänyt jossain vaiheessa että threadissa olisi jotain vikaa?
Mälis kirjoitti: Ja Cacodemoni, itsesi kaltaiset ylimieliset wannabe-veteraanit ovat syypäitä uljaan foorumin rappiolle. Onhan sitä vikaa noissa "newbiessakin" mut ne oppii yllättävän nopeesti tavoille :D Ja huom. en sano olevani mitenkään parempi kuin kukaan muu tällä foorumilla.
Hauska että irrotit kommenttini kontekstistaan (tai no, oikeastaan moderaattorit sen tekivät kun muokkasivat tekstiä johon viittasin tuolla kommentilla), nytpähän se on ainakin helpommin Sinun kritisoitavissa. Suurin osa häiriötä aiheuttavista newbieista "oppisi heti tavoille" jos vain viitsisivät lukea säännöt, tai vaivautuisivat itse miettimään omasta puolestaan.

Newbiellä viittaan enemmänki juuri tällaiseen uuteen henkilöön, joka ei ole vielä sisäistänyt forumin sääntöjä, käyttäytymistapoja ja postausten tekemistä (esim. yhden rivin kommentit tyyliin "joo, mustaki!?!?!?!") Minua ei jaksaisi vähempää kiinnostaa se, että kuka on pelannut kuinkakin monta vuotta, tai koska liittynyt 'vasaraan. Postausten laatu on ainoa prestiisimerkitys minulle. Tälläkin forumilla on tietyt henkilöt, joista tietää että kun he ovat jotain postanneet, on juttu takuuvarmasti mielenkiintoista luettavaa. Ja juuri sellaisia kommentteja ja mielipiteitä ainakin minä etsin täältä Sotavasarasta.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Veikkaisin, että uusia säikeitä syntyy kuin sieniä sateella jahka GW puskee ulos jotakin uutta kaikkien pällisteltäväksi. Itse luen lähinnä maastontekoon liittyviä juttuja ja ei-GW -osiota foorumista. Näiltä osin ei valittelemista ole - päinvastoin.

On aivan luonnollista, että välillä on hiljaisempaa ja välillä aktivoidutaan. Näin tapahtuu yksilötasolla, ryhmätasolla, työyhteisöissä ja myös näillä tämänkaltaisilla foorumeilla.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Nojaa, onhan täällä ehkä vähemmän OIKEASTI kiinnostavia juttuja kuin ennen, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Oikeastaan minun mielestäni tällaiset topicit masentavat :) Elikkä niinkuin Herr Captain sanoi, pidetään foorumi hyvänä.

OT:
The Captain kirjoitti:...GW:n pussihiekkaa vastaan.

:) Sait mut nauraan :) Toi oli jotenkin Loru Sorbusten Herran tapanen lohkasu
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Voi ei mie jouduin huonoon valoon kun viestiäni ei oltukkaan siivottu pois..
Noh, voin vain sanoa että kaikki minkä sanoin, sanoin täysin tosissani ja olen ja tulen aina olemaan oikeassa. (kiitos Cacodemoni että otit miun pikku väärinkäsityksen noin aikuismaisesti)
sanp0

No voi,nyt loppu juttu kesken. Tämä pääs jo lähelle 200.Vois heittäää jotain radikaalia, että kaikki suuttuis taas ja päästäisiin yli 200.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Jahas. Sanp0n tarkotus ei ollut oikeasti antaa palautetta sotavasarasta vaan vääntää mahdollisimman pitkä threadi?

Anna hyvä ihminen olla jo, jos ei ole oikeasti jotain henkevää sanottavaa.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”