Kotimaiset alan liikkeet - Liian hyviä ollakseen totta?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tneva82

Re: Kotimaiset alan liikkeet - Liian hyviä ollakseen totta?

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Gorkiporki kirjoitti:Erilaisia siveltiäkin kun löytyy kyllä vaikka isommista kirjakaupoista ja askarteluvälineitä myyvistä kaupoista joita jopa täältä peräkyliltä löytyy edes pari. Luulisi niiden kelpaavan. Ihan hyvin itse ainakin maalaan niillä.
Löytyykö Kolinskyn pensseleitä? En mie mitään peruskuraa halua vaan laadukkaita pensseleitä jotka säilyttävät muotonsa paremmin ja omaavat paremman muodon kuin se iänikuinen ympyrä.
Harmi jos ei nyt löytynyt noita juuri siitä tietystä liikkeestä mutta jos on asioilal kaupungilla, niin äkkiäkös sitä nyt tarkastaisi sen läheisen askarteluliikkeenkin.
Jaa-a. Kuluttaako aikaa ja rahaa ravatessa kalliimpien ja huonompien tuotteiden perässä vai viettääkö aikaa kummitytön kanssa jonka näkee ehkä 5 kertaa vuodessa. Onpas vaikea päätös...NOT! Ehkäpä elämässä on järkevämpääkin touhua kuin ravata jokaikisen kaupan luona tuhlaten aikaa ja rahaa? Nytkin tämä pensseli periaatteessa maksoi 30e...Aika kallis pensseli.

Jos ei löydy figukaupasta mitä haluan en tosiaankaan ala maksamaan kalliimpaa hintaa huonommasta tuotteesta. Paremmin pärjää tilaamalla Maelista tuplat kaikkea. Kun ensimmäinen loppuu voi tilata uuden ja jatkaa maalailua toisella.

Turha keksiä tekosyitä suomalaisista liikkeistä ostamiseen. Ei siinä viellä kylliksi että myyvät kalliimmalla mutta kun myyvät viellä huonompia korvikkeita kaupanpäälle. Sori vaan mutta mun rahoja ei saa ilman että ne ansaitaan. Huonompaa kalliimmalla EI ole tapa jolla minut saadaan jatkossakin ostamaan sieltä. Paha maku jäi lähinnä tuostakin reissusta.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

tneva82 kirjoitti:
Turha keksiä tekosyitä suomalaisista liikkeistä ostamiseen. Ei siinä viellä kylliksi että myyvät kalliimmalla mutta kun myyvät viellä huonompia korvikkeita kaupanpäälle. Sori vaan mutta mun rahoja ei saa ilman että ne ansaitaan. Huonompaa kalliimmalla EI ole tapa jolla minut saadaan jatkossakin ostamaan sieltä. Paha maku jäi lähinnä tuostakin reissusta.
No mut toisaalta miksi sitten pitää kitistä asiasta ylipäätään jos et kuitenkaan osta etkä tule ostamaankaan suomalaisista kaupoista. Kyllä tuo on jo sinunkin taholtasi kuultu, että suomalaiset kaupat on ihan paskoja. Oletitko silti kuitenkin, että juuri niitä haluamiasi siveltimiä tai maaleja sitten tarvittaessa löytyisi vaikka niiden myyminen ei ilmeisesti ole kannattavaa, kun kerran "kaikki" tilaavat mieluumin sieltä maelstormista. Siksipä harva jaksaa ottaa mitään erikoisempaa valikoimiinsa vain, että voisi sitten tyydyttää sen satunnaisen vihaisen hankolaisen tarpeet, joka jaksaa kerran kymmenessä vuodessa pistäytyä jossain suomalaisessa paikallisessa liikkeessä. Turha se on sit kiukuta jos ei tuotetta x löydä paikallisesta kun Maelstormit ja muut ovat tehneet niidenkin myynnistä melko kannattamatonta kun pystyvät myymään sitä niin halvalla. Tosin kyllähän halvan hinnan strategiakin saattaa jossain vaiheessa kusta nilkoille.

Sillä eivätkä ne kauppiaatkaan varmaan ihan piruuttaa vaan kuse omiin muroihinsa ja myy kalliimmalla:
Suomen korkea ALV nostaa hintoja väistämättä, yms. paskaa. Ulkomailla kilpailu ja räjähdysmäisesti kasvava nettimyynti vaikeuttaa toimintaa. Esim. pienimmät liikkeet/valmistajat Englannissa eivät edes ole VAT (ALV)-velvollisia, joten hinnoissa ei ole ollenkaan tätä veroa, joka sitten pitäisi lisätä Suomessa myytäessä.
Vai meinaatko, että esim. Taistelutarvike myy ihan vaan silkkaa tyhmyyttään ja ilkeyttään esim. vallejoa hieman kalliimmalla kuin vaikkapa maelstorm? Tässä tapauksessa ei voi ainakaan vedota paskaan laatuun kun samaa tököttiä ovat. Mutta joutuu silti vetämään ne tuotteet kannattamattomina varastosta. Olisi se ollut mukava tilata niitäkin tulevaisuudessa myös taistelutarvikkeesta koska siellä on ylipäätään kaikkea hyvää konvertoimiseen, valamiseen ja maastonrakentamiseen tarvittavia tuotteita.

Ja toi huonompi korvikejuttu on muutenkin melko subjektiivinen asia. Olen löytänyt kyllä paikallisista ja suomalaisista kaupoista hyviä siveltimiä. Winsor & Newtonin siveltimet ovat ainakin olleet hyviä samoin kuin eM4 siveltimet. Kumpiakaan ei kylläkään saa Maelstormista, joten ei voi tehdä hintavertailua. W&N siveltimet ovat olleet jotain 4-5€. eM4 3-6€
Modern cars - they all look like electric shavers.
tneva82

Gorkiporki kirjoitti: Turha se on sit kiukuta jos ei tuotetta x löydä paikallisesta kun Maelstormit ja muut ovat tehneet niidenkin myynnistä melko kannattamatonta kun pystyvät myymään sitä niin halvalla. Tosin kyllähän halvan hinnan strategiakin saattaa jossain vaiheessa kusta nilkoille. 
Turha liikkeiden kiukutella kun asiakkaat vaihtavat ostospaikkaa sinne mistä tuotteita saa. Miten voi ostaa Suomalaisista liikkeistä jos eivät myy tuotteita?

Turha kuvitella saavansa asiakkaita jos eivät myy tuotteita mitä asiakkaat haluavat. Ensimmäinen ehdoton edellytys tuotteiden myymiselle on se että on jotain mitä asiakkaat edes haluavat ostaa. Asiakkaiden paha ostaa suomalaisista firmoista jotka myyvät ei-oota. Toki jos tiedät miten ostaa suomalaisesta liikkeestä tuotetta jota he eivät myy kerro pois. Olisin kiinnostunut miten tuo sun mielestä muka onnistuisi jotta voisin ostaa suomalaisista kaupoista.

Kummakos se että Maelstrom kerää suomalaisten rahat kun sieltä löytyy haluttua tavaraa päinvastoin kuin suomalaisista...

Tai sit toki voi tilata suomalaisesta verkkoliikkeestä jonka toimitusajat parille pensselille on toista kuukautta.Mutta miksi suomalainen verkkokauppa olisi parempi kuin englantilainen? Suomalaisuudella ei ole mitään itseisarvoa joten kuluttajien kannattaa tilata sieltä missä hinta/laatusuhde on kohdallaan. Yli kuukauden toimituskulut laskee hinta laatu suhdetta kummasti...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

tneva82 kirjoitti:Toki jos tiedät miten ostaa suomalaisesta liikkeestä tuotetta jota he eivät myy kerro pois. Olisin kiinnostunut miten tuo sun mielestä muka onnistuisi jotta voisin ostaa suomalaisista kaupoista.
Pyytämällä että kauppa tilaa/varaa kyseistä tuotetta sinulle? Ainoastaan molemminpuolisella yhteistyöllä voi varmistaa että "erikois"tuotteet, mitä nähtävästi ei löydy jokaisen suomalaisen kaupan hyllystä, löytää tiensä sinne.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

tneva82 kirjoitti:
Gorkiporki kirjoitti:
Tai sit toki voi tilata suomalaisesta verkkoliikkeestä jonka toimitusajat parille pensselille on toista kuukautta.Mutta miksi suomalainen verkkokauppa olisi parempi kuin englantilainen? Suomalaisuudella ei ole mitään itseisarvoa joten kuluttajien kannattaa tilata sieltä missä hinta/laatusuhde on kohdallaan. Yli kuukauden toimituskulut laskee hinta laatu suhdetta kummasti...
No joo ihan turha keskustella asiasta kun nuo argumenttisikin ovat ihan hatusta vedetyn tuntuisia. Onko suomalaiset kaupat jotenkin kiusanneet sinua vai mitä. Ei ole kyllä ikinä kestänyt mikään tilaaminen toista kuukautta. Kyllä se varmaan ulkomaalaisissakin putiikeissa kestää jos heillä ei jotain tuotetta enää ole, mutta eipä ole ikinä kestänyt kuukausia joidenkin tuotteiden saapuminen. Sotataidostakin meni pahimillaan 3 päivää yleensä. Et ei pidä ainakaan alkaa yleistämään.

Ja jos nyt pointti meni ohi, niin tunnut siisensin kiukuttelevan siitä kun kauppias ei myy (ei pysty myymään) samaa tuotetta x samaan hintaan kun joku hinnapolkija mealstorm (eli maaleissa esim. joku 20-50 sentin ero) ja siten kun kauppias poistaa tuotteen x valikoimistaan kannattamattomana myydä, niin sitten kiukkuat siitäkin.
Turha liikkeiden kiukutella kun asiakkaat vaihtavat ostospaikkaa sinne mistä tuotteita saa. Miten voi ostaa Suomalaisista liikkeistä jos eivät myy tuotteita?
No siis tämähän johtu monesti juuri siitä kun jotkun ulkomaalaiset liikeet, kuten tässä tapauksessa mael, saavat myytyä samoja tuotteita siihen hintaan, että kotimaisen kaupan ei niitä kannata myydä. Turha valittaa, kun et ostaisi niitä sieltä suomalaiselta kuitenkaan, vaikka heillä tavaraa olisikin.

Ehkä lainsäädäntöön pitäisi tulla joitain muutoksia, jotta tilannetta saataisiin fiksumpaan suuntaan eikä pienempiä yrittäjiä aina kiusattaisi milloin milläkin velvoitteilla Suomessa. Hankalaa se on tällaisessa periferiassa toteuttaa kannatavasti kaikkien mahdollisten asiakkaiden toiveita.
Modern cars - they all look like electric shavers.
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

Siveltimiä ostaessa on kiva tarkistaa ihan itse ettei kyseessä ole maanantaikappale ja harjakset ovat kuosissa. Englannista saattavat lähettää ties millaisia yksilöitä ja sitten saakin odotella korvaavaa tilalle. Tosin jos pääasiallinen tekniikka on drybrush niin siveltimen laadulla ei ole mitään väliä. Tarkemmalle maalaukselle on hyvin tärkeätä, että sivellin on kunnossa eikä harota joka suuntaan.
Helsingissä on monia liikkeitä jotka myyvät hyviä siveltimiä, mutta on ymmärrettävää ettei pienemmiltä paikkakunnilta tällaisia liikkeitä löydy. Senpä vuoksi postimyynti ja verkkokaupat ovat varmaankin ihan normaalia tällaisessa paikassa asuvalle.
en tunne kipua
tneva82

hyytsi kirjoitti:Siveltimiä ostaessa on kiva tarkistaa ihan itse ettei kyseessä ole maanantaikappale ja harjakset ovat kuosissa. Englannista saattavat lähettää ties millaisia yksilöitä ja sitten saakin odotella korvaavaa tilalle.
Enpä ole nähny kolinskyä joka olisi maanantai kappale. Ei siis huoleta englannista tilata. Pensseli kuin pensseli laatukapistus tulee olemaan. Sitä saa kun ostaa aitoja kolinskyjä jonkun kämäsen citadelin sijasta. Sensijaan tämä fantsusta ostettu citadel näytti ulkoisesti hyvältä mutta yhden figun maalauksen jälkeen jo oli entinen.

Ymmärtäisi jos olisi drybrushannut mutta kevyt maalaus pienelle alalle ei aiheuta kunnon pensselille haittaa. mutta citadel ny myy vain roskaa eikä fantsussa näköjään parempia pensseleitä myydä.
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

Kolinskyja valmistaa moni eri firma, itsellä juuri muutama em4:n kolinsky hajonnut parin maalauskerran jälkeen ilman kovakouraista käsittelyä. Toiset taasen kestäneet timmissä kunnossa päälle vuoden maalailut. Suuren maailman maalarit puhuvat vain hyvää Raphaelin ja W&N Kolinskyista, ja yksi Raphael onkin täällä muttei figumaalauksessa käytössä.
Fantsusta saa army painterin siveltimiä jotka ovat kuulemma em4 tasoisia kapistuksia. Löytyy myös kolmiovarrella.
en tunne kipua
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Itse olen maalannut Tiimarin siveltimillä ihan hyvin... muuta ei siveltimeltä vaadita kuin että harjakset ovat suorassa ja joustavat vähän... imo.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Runic kirjoitti:Itse olen maalannut Tiimarin siveltimillä ihan hyvin... muuta ei siveltimeltä vaadita kuin että harjakset ovat suorassa ja joustavat vähän... imo.
Näinkin. Tosin paremmilla vehkeillä ei-pro saa parempaa jälkeä. Oikea pro maalaa sitten vaikka kissalla täydellistä :D. Kävin itse noukkimassa jossain vaiheessa Hobbypointista jotain saksalaisia synteettisiä suteja hintaan 1,05e (1) ja ~2e (4).
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Itse olen käyttänyt kirjakaupan hyllystä löytyviä siveltimiä ja olen ollut ihan tyytyväinen. Ovat kestäneet käyttöä tuollaiset puoli vuotta ihan hyvin, usein ehdin tuhota ne muilla tavoin kuin maalaamalla. Tällä hetkellä ainakin oman maalausjäljen taso on enemmän kiinni motivaatiosta kuin välineistä, ja niin veikkaan olevan monilla muillakin. Toki mieleisen mallinen ja hyväkuntoinen sivellin edesauttaa motivaatiota, eihän kukaan kehtaa huonolla siveltimellä yrittääkkään maalata mitään tarkkuutta vaativaa.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Vastahan minä splittasin täältä sivun verran ohi-aihetta...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Samsson
Valvoja

tneva82 kirjoitti:...mutta citadel ny myy vain roskaa eikä fantsussa näköjään parempia pensseleitä myydä.
Kävin tänään Fantsulassa ja kas kummaa, siellä oli Army Painterin Kolinsky pensseli hyllyllä. En tiedä missä kaupassa olet käynnyt, mutta kyllä niitä nähtävästi on sielläkin.

Edit: Sivuillakin löysin just tällaisen.
nik

Viesti Kirjoittaja nik »

Samsson kirjoitti: Kävin tänään Fantsulassa ja kas kummaa, siellä oli Army Painterin Kolinsky pensseli hyllyllä. En tiedä missä kaupassa olet käynnyt, mutta kyllä niitä nähtävästi on sielläkin.
Taiteilijoiden tarvikekaupasta Uudenmaankadulta löytyy myös Kolinskyjä (www.tempera.fi) - hinnat n. 9e - 150e :)
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Kuopion Fantasiapelit lopetetaan joten enää ei voi edes tukea oman kaupungin kauppaa. Tästä lähtien on pakko tilata netistä.
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Khorne Marien kirjoitti:Kuopion Fantasiapelit lopetetaan joten enää ei voi edes tukea oman kaupungin kauppaa. Tästä lähtien on pakko tilata netistä.
Muuta Helsinkiin. :P
Khorne Marien

Drumavatic´ kirjoitti:
Khorne Marien kirjoitti:Kuopion Fantasiapelit lopetetaan joten enää ei voi edes tukea oman kaupungin kauppaa. Tästä lähtien on pakko tilata netistä.
Muuta Helsinkiin. :P
Nääh ;) Mutta aiheeseen, Minä en itse ainakaan osta kaupasta jos netistä saa 40% halvemmalla...
Samsson
Valvoja

Khorne Marien kirjoitti:Minä en itse ainakaan osta kaupasta jos netistä saa 40% halvemmalla...
...ja mihin se johtaa...?
Khorne Marien kirjoitti:Kuopion Fantasiapelit lopetetaan...
Niinpä.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Samsson kirjoitti:
Khorne Marien kirjoitti:Minä en itse ainakaan osta kaupasta jos netistä saa 40% halvemmalla...
Niinpä.
Eikös se ole jo moneen kertaan sanottu, että fantsu myy myös lautapeli-, keräilykortti-, manga-, roolipeli-, airsoft-, ja larppikamaa ihan yhtälailla kuin figujakin...
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Khorne Marien

aatami kirjoitti:
Samsson kirjoitti:
Niinpä.
Eikös se ole jo moneen kertaan sanottu, että fantsu myy myös lautapeli-, keräilykortti-, manga-, roolipeli-, airsoft-, ja larppikamaa ihan yhtälailla kuin figujakin...
Mutta silti on Kuopion Fantsussa liian vähän asiakkaita :o
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”