"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kovat kompit

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Amazing Slug

Re: Kovat kompit

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

popo kirjoitti: Jottei menisi aivan OT:ksi, niin haluaisin myös ilmoittaa tyytyväsyyteni siihen, että 8. edikkaan etc kompit eivät tämän hetkisen ilmapiirin mukaan ole yleistymässä samalla tavoin kuin 7. edikassa. Vai runnooko Suomen ETC porukka ETC kompit Suomen turnauksiin?
Mä järkkään turnauksia sen takia, että voisin treenata ETC-kompeilla satunnaisia pelaajia ja satunnaisia armeijoita vastaan. Meidän turnaukset on todennäköisesti jatkossakin siis ETC-kompattuja, kuten ennenkin. En tiiä mitä Ordossa, Ostiumissa ja Nopat & Taktiikassa järkätään, kuten en ennenkään tiennyt. Oletan, että kiinnostus ETC-komppeja kohtaan on vähäisempi kuin meillä.

Oli "ilmapiiri" mitä tahansa nyt, en havaitse mitään merkittäviä muutoksia seiskan aikoihin.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Nopat & Taktiikan linjanvetoa turnausten suhteen saa odottaa kesämmälle, kun suunnitellaan syksyn ohjelma. Kevääseen ei mahdu enää paripäiväisiä fabaturnauksia. Keväällä ja syksyllä tullaan järjestämään rennompia päivän sessioita pariturnauksina ja kampanjoina pienemmillä armeijoilla, ja syksyyn mahtuu luultavasti yksi tai kaksi fabaturnaus. ETC komppien viimeisimmät draftit miellyttävät, joten niitä voisi hyvinkin soveltaa paripäiväisissä. Mitään erityistä sitoutumista ko komppeihin ei siis ole, mutta jos setti on hyvä ja testattu kattavasti, niin miksipä sitä ei käyttäisi.

Turnauksia ajatellen etc -kompeissa miellyttää juuri se armeijoiden erilaisuuksien rajaaminen. Siis se, että armeijasta buustaisi erityisesti jotain osa-aluetta (ammuntaa, taiontaa, lähitaistelua, tms) ylivahvaksi, koska tällaisten armeijoiden välisistä peleistä tulee helpommin kivi-paperi-sakset pelaamista, ja ylipäänsä huonompia pelejä. Etc -kompit tuottavat mielestäni enemmän hyviä parituksia turnauksiin kuin komppaamaton turnaus. Ikävänä puolena sitten joutuu jättämään jotain armeijan yksiköitä pois, eikä muutenkaan pääse kaikkia konsteja käyttämään, ja armeijoita pakotetaan samaan muottiin. Lisäksi jotain armeijoita kompit luultavasti sorsivat. Mutta sitä varten on tietenkin No-Limit turnaus, jossa päästään kerrankin ottamaan kaikista supersankareista kaikki tehot irti...

On myös aivan mahdollista, että käytetään turnauskompeissa etc -komppeja sovellettuina, riippuu siitä millaisiksi ne muodostuvat.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Amazing Slug kirjoitti: Mä järkkään turnauksia sen takia, että voisin treenata ETC-kompeilla satunnaisia pelaajia ja satunnaisia armeijoita vastaan. Meidän turnaukset on todennäköisesti jatkossakin siis ETC-kompattuja, kuten ennenkin. En tiiä mitä Ordossa, Ostiumissa ja Nopat & Taktiikassa järkätään, kuten en ennenkään tiennyt. Oletan, että kiinnostus ETC-komppeja kohtaan on vähäisempi kuin meillä.

Oli "ilmapiiri" mitä tahansa nyt, en havaitse mitään merkittäviä muutoksia seiskan aikoihin.
Niinpä, kaikki peliporukat eivät tässä maassa kuitenkaan treenaa osallistuakseen siihen viralliseen ETC-turnaukseen. Vaikka kieltämättä se tiimi onkin niin suuri, että siihen saisi melkeinpä jokaiselta suuremmalta Suomen "pelialueelta" otettua mukaan yhden edustajan, vähän niinqu parlamentaariseen tapaan eli Etelä-Suomesta suurin osa edustajista. :P

Ilmapiiri tosiaan vaihtelee alueittain aika paljon, mutta tosiaan on tällä kertaa niin ettei nuo kompit samalla lailla villitse kansaa positiivisessa merkityksessä mitä seiskaedikan aikana.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Mithrandir kirjoitti: Vaikka kieltämättä se tiimi onkin niin suuri, että siihen saisi melkeinpä jokaiselta suuremmalta Suomen "pelialueelta" otettua mukaan yhden edustajan, vähän niinqu parlamentaariseen tapaan eli Etelä-Suomesta suurin osa edustajista.
Joo, mäkin toivoisin et pääkapunkiseudun ulkopuolelta tulis enemmän kiinnostuneita, ei tääl varmaan ainoita olla jotka pelaa paljon figuilla. Suurin osa kiinnostuneista ja tiimiläisistä on taas pääkaupunkiseudulta. Ihmekö tuo, vanhoilla naamoilla on hauskat muistot edellisen vuoden reissuista, ja samoissa porukoissa, samalla irkki-kanavallahan me täällä koko ajan pelataan ja metataan tapahtumaa. Hypeä ei löytyne muualta Suomesta niin paljoa.

Nyt tosin tilanne on, et kaikilla tiimiläisillä on tosi hyvät näytöt kasin turnauksista. Itse asiassa Joensuu ja uudenvuoden turnaus tais olla ekat, jossa tiimiläinen ei ollut ykkössijalla. Uudenvuoden turnauksessakin vikalla kierroksella kolme tiimiläistä ja yks chosen läjä paritettiin swississä keskenään (Pikun chosenit vs. Virtasen choseni kai?), tasuroitiin pahoissa matseissa samaan aikaan kun voittaja Neva meni koppaamaan jotain beastei 20-0. Perus viimeinen kierros, hyvin tyypillinen tapa voittaa turnaus. Itsekin olen voittanut pari turnausta vikan kierroksen 20-0 swingillä.

Tarkoitus ei ollut olla katkera ja buttmad, vaan kiinnittää huomiota siihen että 0-20 pisteytys on kehno single-turnaukseen. Parempia ratkaisuja voisi olla esim. War Machinesta tuttu voitto-häviö pisteytys ja strength of match-up pisteytys, eli lopussa tasapisteissä olevat vertaavat vastustajiensa sijoituksia tietyllä kaavalla. War Machine tosin on suunniteltu tuollaisen pisteytyksen ympärille pelinä, Fabassa voisi tulla sit jotain hölmöjä komplikaatioita skenaario-puutteiden takia...
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Riston kirjoitus osui maaliinsa. elikkä se mitä risto kirjoitti niin olen samaa mieltä. Näistä asioista meillä on ollu kerholla puhetta ja välillä kovaakin keskustelua. Mutta se pointti miksi en itse etc.stä perusta hirveästi löytyy riston vastauksista.

Mun mielestä etc sopii aloitteleville eikä kokeneemmille karvanaamoille joihin itse kuulun.

Milläs tavalla komppaamaton faba on parempaa kuin kompattu faba? Eiks power scrollin banniminen ja sotakoneiden rajoittaminen oo hyvä juttu? Tupla Stankkikin on vissiin aika paha match uppi kaikille muille kuin empirelle ja dorffeille
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

Juhaaha kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Riston kirjoitus osui maaliinsa. elikkä se mitä risto kirjoitti niin olen samaa mieltä. Näistä asioista meillä on ollu kerholla puhetta ja välillä kovaakin keskustelua. Mutta se pointti miksi en itse etc.stä perusta hirveästi löytyy riston vastauksista.

Mun mielestä etc sopii aloitteleville eikä kokeneemmille karvanaamoille joihin itse kuulun.

Milläs tavalla komppaamaton faba on parempaa kuin kompattu faba? Eiks power scrollin banniminen ja sotakoneiden rajoittaminen oo hyvä juttu? Tupla Stankkikin on vissiin aika paha match uppi kaikille muille kuin empirelle ja dorffeille
kun se jäiskin pelkästään noiden bännimiseen mut sit mennään jo vaikuttamaan muuhun armeijan kokoonpanoon radikaalisti yksikkökokoa, pistekattoa yms asettamalla + se 45 ampujan raja todella syö...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

santso kirjoitti:
Juhaaha kirjoitti:

kun se jäiskin pelkästään noiden bännimiseen mut sit mennään jo vaikuttamaan muuhun armeijan kokoonpanoon radikaalisti yksikkökokoa, pistekattoa yms asettamalla + se 45 ampujan raja todella syö...
Muakin riipeisee, kun en saa ottaa sadan ghoulin hördeä tai sataa reapeater crossbowia.
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Juhaaha kirjoitti: Milläs tavalla komppaamaton faba on parempaa kuin kompattu faba? Eiks power scrollin banniminen ja sotakoneiden rajoittaminen oo hyvä juttu? Tupla Stankkikin on vissiin aika paha match uppi kaikille muille kuin empirelle ja dorffeille
Ei kyse ole paremmuudesta, vaan erilaisuudesta.

Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, mitenkä suklaakakku on parempaa kuorutteen kanssa, kuin ilman. Minulle itselleni ei ainakaan maistu, ei edes väkisin, kuorutettu suklaakakku, mutta ilman sitä ällörasvaista kuorutetta se on varsin hyvää, ja tykkään.

Ja miten minulle tulee sellainen vaikutelma, että asetat vaihtoehtoja vain kaksi. ETC tai ei ETC. Jos raju restriktio ei innosta, niin ainoa toinen vaihtoehto on täysi vapaus?

Itse kannatan täydellistä vapautta tämän pelin suhteen, ainakin toistaiseksi, mutta se ei tarkoita, etteikö turnausympäristöä silmällä pitäen kevyet rajoitukset, kuten special characters, suuret tappelun aiheet, kuten folding forttress tms voitaisi rajoittaa pois. Samoin yksittäistä turnausta silmällä pitäen, jotkin ratkaisut, kuten vähemmän charruja/velhoja, vähemmän sitä, vähemmän tätä, olisi ihan OK. Mutta kun kerrankin meillä on pääasiassa toimivat ja hyvät säännöt pelin tekijän puolelta, niin herättää melkoisesti ihmetystä saada väkisin tuoda mukaan yleispäteviksi luokiteltuja vaatimuksia kaikkien turnausjärjestäjien noudattaa.

Ja mitä tulee Steam Tank dilemmaan. Miksi pelätä jotain, joka tehdäkseen mitään hyödyllistä, altistaa itsensä vähintään 33% todennäköisyyteen, ettei saa tehdä mitään, heikentäen itseään samalla entisestään? Jopa animosity yksiköitä pidetään liian epäluotettavina.

Seuraavassa joitain äkkiseltään mieleen tulleita, ETC:n sallimia keinoja moisen kukistamiseen parissa vuorossa.
Monilla roduilla on heikon voiman loitsuja, jotka ei anna armoria, jolloin kutoset vie heti woundeja pois. Näitä löytyy varsin paljon skaveneilta, muutama beastilta, ja collegea laajemmin saavilla lähes jokaisella on yksi moinen.
S3 nuolia tarvitaan toki melkoinen läjä, jotta tankki kaatuu, mutta myrkkynuolet (goblins esim) haavoittaa noin puolella kaikista osumistaan (6 hittiin on auto wound), ja 100 goblinia on käytännössä vielä ilmainen yksikkö. 15 wounbdia osumanopista, ja 2-4 osuneista. läpimenneitä 3, joka rajoittaa jo melkoisesti tankin suorituskykyä. ETC rajoittaa myrkkynuolet 40:n, mikä tarjoaa vain 2 woundia vuorossa, mutta sekin on tarpeeksi tankkia kiusaamaan, ja melko nopeaan tuhoamiseen.

hand gunit, jotka osuu 3+ ja haavoittaa 6:lla, tuottaa yhden woundin 18 osumaa kohden, jotka saadaan 24 modelilla. 2x 20 handgunneria siis saa aikaan saman kuin 40 goblinia. Pitkälle kantamalle tosin tehot tippuu.

5 troll slayeria aiheuttaa 10 autohittiä, jotka haavoittaa 4+:lla ilman haarniskan suojaa. Eli 5 haavaa/kierros, eikä kovin suuri tuurimuutos tarvitse olla, kun kaikki 6 woundia katoaa.

Bretonnia lordi kykenee ensimmäisellä vuorollaan hyökkäämään mokoman kimppuun, ja velho uhraa itsensä miscastiin, jolloin lordi lyö 14 kertaa voima 10:llä, auto hittejä lähiksessä (steam tankkia vastaan).
VC saa aikaan saman, mutta saa uusia haavoitusheitot.
Juhaaha

Millähän Haxilla saat autohittejä stankkiin? Lisäksi tuo beastien Low Strenanen No-armour saves- juttu ei mulle aukene, voisitko tarkentaa
Ja kun et kerta ottanut huomioon, empirellä on lvl4 life welho parantamassa stankkia
Goblinien pitää uhrata bsb että yhdelle uniitille saadaan myrkyt. Tuo oli varmaan läppä, samoten troll slayerit dorffeilla

En vieläkään näe miten miten armeija jossa on 2x Stank, 3x Mortar, 3x Cannon, Popemobile pelaa fabaa enemmän kuin armeija jossa on Stank, 3x Mortar, cannon ja popemobile
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Menee vähän offtopikiksi, mutta itsellä olisi kovastikin kiinnostusta käydä katsomassa ETC turnauksia, tai edes isoja turnauksia pääkaupunkiseudulla. Rajoittavaksi tekijäksi muodostuukin se raha, kun matkoihin menee yli sata euroa ja siihen lisätään majoitus, ruoat ja muut pikku kustannukset niin keksii hyvinkin helposti jotain muuta käyttöä noille rahoille.

Sitten vähän enemmän etc komppehin liittyen, että nuo kompit muuten sorsii aika ylikovasti tällaisia ei eliitti listoja. 40 maksimi raja yksiköille, niin aika helppo mennä jollain letteriboksilla hordemuodostelmassa ja lolhaxata se vuorossa rikki. Esimerkkinä siis 40 kokoinen "joku" yksikkö viiden riveissä vs bloodletterit heraldin kanssa. Heraldin kanssa letterit vetää siitä ensimmäisellä kierroksella hatredilla keskimäärin ~18-19 woundia ja saavat vain muutamia haavoja itse. Combat voitetaan, joten tehdään ilmainen reformi syviin rankkeihin. Vastustajan vuorolla tuleekin sitten ~7 tappoa kahdesta rivistä heraldin avustuksella ja vastustaja on onnettomasti menettänyt steadfastinsa eikä koko armeijasta välttämättä löydy eliittiä vastaamaan mitään. Tuollainen pistekatto ja rajoitus yksikön lukumäärälle siis kääntyykin aika pahasti ei eliittejä vastaan. 28 letterin yksiköitä heraldilla saa helposti kolmekin listaan ja niille ei voi tehdä oikeastaan mitään jos ei ole samanlaista tappovoimaa itsellä, kompit kun rajaavat niin rankasti kaikkien steadfast alasinten käytön, poistaa sotakoneet, maagisia esineitä ja ampumistakin. Tämän tempun toki tekee vielä helpommin vaikkapa kaaos warrut tai valkoiset leijonat, joten voi tulla melkoisen kurjaa meininkiä rotille, empirelle ja örkeille joilla ei vastaavia laitteita ole ja joilta on vielä sotakoneitakin kovasti viety pois.
Risto.Salonen

LAV kitsunen huomiot ovat varsin kovaa todellisuutta. Esim puhdas goblin armeija on ajatuksena täysin tuhottu, paitsi tietenkin ihan ETC:n omaa turnausta silmällä pitäen, jossa nimen omaan halutaan yhden alueen mestareita. Normaaliin turnausympäristöön ei All araund armeijaa enää kykene tekemään, ja yhden alueen listatkin jää kovin vaisuiksi.

Kääpiöiden molemmat tehokkaat taktiikat on tuhottu, isot blokit ja sotakoneylivoima.

Empiren sisältö muuttuu melko yksipuoliseti ritaripainotteiseksi handgunner linjaksi, jota velhot komentaa

Skavenien yksiköt jä ämelko vähälle tulituelle, ja yksikkövalinnat menee melko pieneen, ja pieniksi. Unbrakeablesta ei enää saa juurikaan etua, kun 0 modelin yksiköt ei LD:tä heitä muutenkaan.

TK nyt muutoinkaan pärjää kuin taikuudessa vain, joten kun sekin on otettu pois, niin voipa ainakin kokea olevansa superior, kun jonkun voittaa.

Mutta miksi välittää pienistä, kun ei ne pienetkään itse kuin hetken ennen liiskausta.
Juhaaha kirjoitti:Millähän Haxilla saat autohittejä stankkiin? Lisäksi tuo beastien Low Strenanen No-armour saves- juttu ei mulle aukene, voisitko tarkentaa
Ja kun et kerta ottanut huomioon, empirellä on lvl4 life welho parantamassa stankkia
Goblinien pitää uhrata bsb että yhdelle uniitille saadaan myrkyt. Tuo oli varmaan läppä, samoten troll slayerit dorffeilla

En vieläkään näe miten miten armeija jossa on 2x Stank, 3x Mortar, 3x Cannon, Popemobile pelaa fabaa enemmän kuin armeija jossa on Stank, 3x Mortar, cannon ja popemobile

ETC kopmpitettuun armeijaanhan saa vain steamin ja 3 sotakonetta.

Jos vastustajani käyttää kaikki energiansa Stankin woundien palautukseen, niin olen vain tyytyväinen, kun mitään oikeasti tehokasta ei loitsita. Ja Stankki parhaillaankin omaa sen 33% mahdollisuuden, ettei tee yhtään mitään ja on taas pakkokorjauksen edessä. Kun vaihtoehtoisesti vastustajani olisi voinut loitsia jotain tuhovoimaista.

Viimeksi kun luin sääntökirjaa, niin kaikki lähisiskut WS - ominaisuutta vastaan oli autohit.

MIksi en käyttäisi kääpiöillä slayereita? Niistä on vihollisen pakko päästä eroon, jos sillä on yhtään isompaa otusta, esim steam tank, jonka jo 55 pisteen yksikkö tuhoaa kierroksessa ilman mitään apuja, kiitos auto hit ja 4+ woundittavat no armorsaves iskut.

Wildin level 3 loitsu on melko kätevä steamin tappaja. Tosin lähistelyä vaatii toimiakseen, ja tällöin isoshamaani voikin samalla huitoa 12+d3 auto hittiä, ja lisäksi D6 impactiä. (takaisin toki tulee, ja hyvällä säkällä empire tuhoaa velhon ennen kuin se mätkyttää, mutta melko epätodennäköistä tämä on. Yhteensä siis 2d6+12+d6+d3 automaattista osumaa, jotka jokainen haavoittaa toki vain luvulla 6, mutta huonot pelastusheitot ja läjä osumia ilman armorsavea on melko huono juttu. Varsinkin kun ne 2d6 no armorsave iskua jotka haavoittaa vain luvulla 6 saa rerolia epäonnistuneet. Tällöin on melko tehokasta tempaista myös loitsulla 1, jolloin stankki saa ka18 osumaa, jotka tuottaa ka5 woundia, tai vaihtoehtoisesti tiputtaa steamin LD lukuun 6, ja tempoa loitsulla 2.
Tai kun kuitenkin soulblight loitsua käyttää, niin deathin loitsu 2 voi olla ihan hyvä vaihtoehto. 4+:lla haavoja, epäonnistuneet uusiksi. Tai jos tykkää riskeistä, niin voi kokeilla loitsua 5. Sillä kun nyt 1/6 mahdollisuus osua ja haavoitukseen rerolli 2+ on melkein sama kuin autowound, jolloin steami onkin stupidity loppu pelin ja taas pelti paukkui.

OK turhan magia painotteista tuo olisi, mutta itse kysyit.

Steamin heikkous on nimen omaan lähitaistelu, ja se että se ei kykene tekemään mitään, ellei pelaajalla käy jatkuvaa käsittämätöntä säkää.

Empä O&G mitään muutakaan järkevää käyttöä BSB:ille keksi, kuin spiderbanner. Kaikki muut kompot toimii unitbannereiden kautta. Jos häviän +1CR lähiksessä, niin sellaista lähistä en halua edes aloittaa, koska tasureista ei ole mitään hyötyä.

Ja jos nyt ihan oikeasti tehokasta Stankin tappajaa etsii, niin Purppura-aurinko tuhoaa sen automaattisesti, eikä ole kovinkaan vaikeasti käytettävissä siten, että molemmat Stankit jää alle laakista, paitsi jos vihollinen on deblonnu laajalle, jolloin saan siitä jo ihan tarpeeksi etua, että yhden tuhoaminen riittää voittoon.

Myös Skaveneiden isä läjä "no armorsaves" ammuksia, loitsuja ja lähistelyä on stankille melkoista myrkkyä. Näitä löytyy käytännössä jokaisesta skaven armeijasta ihan tarpeeksi pariin tankkiin. Samoin massaa on tarpeeksi, jotta muutama tankkia ei pelota.

Ja mitä tulee muihin sotakoneisiin. Käytännössä kaikilla, paitsi kääpiöillä on tehokkaat ja toimivat yksiköt niiden tuhoamiseksi, ellei vastustaja parkkeeraa koko armeijaansa niiden suojaksi, ja taas jos niin tapahtuu, on armeija hyvin herkkänä kuolemaan, mitä tahansa fiksua armeijaa vastaan ainakin.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Risto.Salonen kirjoitti:Jos vastustajani käyttää kaikki energiansa Stankin woundien palautukseen, niin olen vain tyytyväinen, kun mitään oikeasti tehokasta ei loitsita.
Eikös se woundien palautus ollu life loren erikoisuus eli nimenomaan ne loitsivat kaikenlaista tehokasta ja parantelevat tankin siinä ohessa. Vai muistanko väärin? En ny jaksa kaivaa sääntökirja esiin.
MIksi en käyttäisi kääpiöillä slayereita? Niistä on vihollisen pakko päästä eroon, jos sillä on yhtään isompaa otusta, esim steam tank, jonka jo 55 pisteen yksikkö tuhoaa kierroksessa ilman mitään apuja, kiitos auto hit ja 4+ woundittavat no armorsaves iskut.
Oletko varma ettet muista slayer sääntöjä väärin? Niiden S lasketaan equal to T mutta maksimissaan S6 asti. Eli 6+ woundaamiseen ja taitaa tankki viellä saada saveakin. Ellei slayereita toki ole erratoitu uusiksi jossain. Ja huomaa että great weaponien bonus lasketaan ennen slayer sääntöä eli ei S8(tosin 6+ woundaamiseen silti).
Wildin level 3 loitsu on melko kätevä steamin tappaja. Tosin lähistelyä vaatii toimiakseen,
Loitsu joka vaatii lähitaistelua=ei luotettava konsti. Maagi menee lähikseen, loitsu ei tule läpi tai dispellataan. Hip hurraa. Käyny turhan monta kertaa itselleni.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Risto.Salonen kirjoitti:Ja Stankki parhaillaankin omaa sen 33% mahdollisuuden, ettei tee yhtään mitään ja on taas pakkokorjauksen edessä.
Mistä tällainen 33% tulee ? Jos hakee terveelle tankille viidettä höyrypinnaa, niin on 1/6 epäonnistumisen mahdollisuus, jos ampuu tykillä tulee toinen 1/6 epäonnistumismahdollisuus, mutta onko minulta jäänyt vielä jotain huomaamatta ? Noita riskejähän ei kuitenkaan ole aina pakko ottaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Juhaaha

Viittasin juurikin tuohon LoLifen lore attribuuttiin, eli X modelli saa 1 Woundin takaisin ainakun onnistuneesti castii spellin. Onnistuu myös Regrowthilla mikäli wizardi sattuu sen saamaan
Empä O&G mitään muutakaan järkevää käyttöä BSB:ille keksi, kuin spiderbanner. Kaikki muut kompot toimii unitbannereiden kautta. Jos häviän +1CR lähiksessä, niin sellaista lähistä en halua edes aloittaa, koska tasureista ei ole mitään hyötyä.
wardi ja armourit ettei kuole ekaan Spirit Leechiin? IMO parempi kuin joku poisonous attacks lippu. Lisäksi tuo lippu on helvetin kallis hyötyynsä nähden

Mikä tuo Wildin lvl3 loitsu on? Devolve? Bray-Sceam? Toinen tekee 1 S3 no armour saves hitin stankkiin, toinen woundeja niin paljo kun LD testin feilas, jonka saa btw bsb rerollia.
LoWilds on vieläkin pelin paskin lore. ei sitä oikeasti käytetä.

Se on hyvä että Risto.Salonen on lukenu Empiren 8th edikan FAQit kun tulee jakamaan pr0 neuvoja tankin kaatoon. Ainoastaan Pitti, Aurinko ja sotakoneet on ainoat semi varmat tavat saada se alas, nuo muut ehdotukset on ihan ok trollauksia.
Jara- kirjoitti:
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Juhaaha kirjoitti:Viittasin juurikin tuohon LoLifen lore attribuuttiin, eli X modelli saa 1 Woundin takaisin ainakun onnistuneesti castii spellin. Onnistuu myös Regrowthilla mikäli wizardi sattuu sen saamaan
wardi ja armourit ettei kuole ekaan Spirit Leechiin? IMO parempi kuin joku poisonous attacks lippu. Lisäksi tuo lippu on helvetin kallis hyötyynsä nähden

Mikä tuo Wildin lvl3 loitsu on? Devolve? Bray-Sceam? Toinen tekee 1 S3 no armour saves hitin stankkiin, toinen woundeja niin paljo kun LD testin feilas, jonka saa btw bsb rerollia.
LoWilds on vieläkin pelin paskin lore. ei sitä oikeasti käytetä.

Se on hyvä että Risto.Salonen on lukenu Empiren 8th edikan FAQit kun tulee jakamaan pr0 neuvoja tankin kaatoon. Ainoastaan Pitti, Aurinko ja sotakoneet on ainoat semi varmat tavat saada se alas, nuo muut ehdotukset on ihan ok trollauksia.
Bretit voi tuhota steam tankin yhteen iskuun...
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Juhaaha kirjoitti:Se on hyvä että Risto.Salonen on lukenu Empiren 8th edikan FAQit kun tulee jakamaan pr0 neuvoja tankin kaatoon. Ainoastaan Pitti, Aurinko ja sotakoneet on ainoat semi varmat tavat saada se alas, nuo muut ehdotukset on ihan ok trollauksia.
Hahaa! Elector Countini Runefangilla ei ole vielä kertaakaan pettänyt tällä saralla. Saatan tosin olla ainoa jolta tälläinen listasta vakiona löytyy, mutta siinä juuri sen yllätysmomentti!

Jotta kommenttini liittyisi edes jotenkuten aiheeseen:
Mielestäni "vähimmäiskompit", eli LOS-säännöt ja pelipistessääntöihin viittaavat kompit ovat hyvä juttu. Armeijavalintoihin vaikuttavista ja rajoittavista kompeista en paljon perusta, sillä nämä karsivat turhaan valinnanvapautta ja vaihtelua (lähinnä omia 50 miehen halberdierhordejani).

En ole vielä kertaakaan mennyt turnaukseen voittamaan, vaan pitämään hauskaa. On paljon mielekkäämpää pelata "tyylikkäällä" armeijalla ja hävitä (tai peräti pärjätä!) kuin ottaa jonkun "tusinamallisen" paavikärry, 2 stankkia, parit ritarit ja mortareita listan. Jos joku tuollaisella haluaa minut hakata niin kaikin mokomin - mieluummin pelaan 3/5 turnauksen pelistä alemmilla sijoilla muita hupipelaajia vastaan.

Kaikki eivät tietenkään ole samoilla linjoilla.

Turnausjärjestäjien kannalta toivoisin, ettei ETC-komppeja käytetä, mutta tärkeintä on että joku jaksaa turnauksia järjestää. Sallittakoon vaivan nähneille vapaus valita minkälasen turnauksen järjestävät.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta

Nopat ja Taktiikka Ry
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Risto.Salonen kirjoitti: ETC kopmpitettuun armeijaanhan saa vain steamin ja 3 sotakonetta.
Nyt Risto ei ole kyllä lukenut ETC-komppien uusinta versiota.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Bretit voi tuhota steam tankin yhteen iskuun...
Ja Stankki voi tuhota sen brettilordin yhteen Chargeen. Mikäs hitto tämän lauseen pointti nyt oli?

IRIADedit: Ettei nyt vain avata can of worms ja silleen, täsmennettään että ongelma ei siis ole se että stankkia EI voisi mahdollisuuksien rajoissa tuhota. Se onnistuu teoreettisesti kaikilta. Kysymys on siitä, että se mitä 300pts murkulan tuhoamiseen tarvitaan on ihan joko muuhun tarkoitukseen täyttä schaibaa (vaikka nyt trollslayerit, hei oikeesti) tai vaatii aika helvetisti huomioita niiltä armeijoilta joilta ei löydy tykkejä (esim. jos joku keksii yleispätevän keinon mille tahansa elffiarmeijalle tai kingeille tappaa stank ILMAN että siinä ammutaan itseään taidokkaasti jalkaan muita matchuppeja vastaan niin antaa kuulua).
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Risto.Salonen

smaxx kirjoitti:
Risto.Salonen kirjoitti:Ja Stankki parhaillaankin omaa sen 33% mahdollisuuden, ettei tee yhtään mitään ja on taas pakkokorjauksen edessä.
Mistä tällainen 33% tulee ? Jos hakee terveelle tankille viidettä höyrypinnaa, niin on 1/6 epäonnistumisen mahdollisuus, jos ampuu tykillä tulee toinen 1/6 epäonnistumismahdollisuus, mutta onko minulta jäänyt vielä jotain huomaamatta ? Noita riskejähän ei kuitenkaan ole aina pakko ottaa.

Kappas, muistin jotta woundeja olisi 6. Pikkuvikahan tuollainen. Toki riskin suuruudesta riippumatta on aina mahdollista vain pitää tankkia ihan hengissä jolloin kohtuullinen pistesaldo säilyy suojassa.

JUHAA:
Muistaakseni breath weapon tekee nykyisellään lähiksessä muutakin kuin yhden osuman. Vai olenko ihan hakoteillä? Olisko ollut esim 2d6..?

Tneva82:
useimmat loitsuihin perustuvat taktiikat on typeriä niiden epäluottettavuuden takia, mutta eipä mikään taktiikka täysin noppavapaa ole, joten riskillä rumaa, tai sitten ei.

SLayereiden kohdalla ilmeisimmin hatara muistini on tehnyt tepposet, jos näin on.

IRIAD:
Tomp Kingit on ainoa armeija, jolle en kykene keksimään mitään edes puolivillaista tapaa edes yrittää Stankin tuhoamista. Tosin, sillä armeijalla en ole ikinä pelannut, ja kirjaakin lukenut vain vähän. Paras lienee pari katapulttia, jotka ampuu taikavuorolla lisä laukauksia. Tämä nyt melkein aina TK listoilla onkin. Toki 5+ haavoitus häiritsee, ja tarkkuuskaan ei ihan parasta ole, mutta lukuisat yritykset tuottaa usein tulosta.

Woodelfien mahdollisuudet taasen on paljon maastosta kiinni. Koko armeija on melko rajoittunut maaston kautta, miksi inhoan ja pidän armeijasta. Woodelfeillä luultavasti yrittäisin sitoa tankit lähikseen, ja kun neljännes vastustajan armeijasta pyrkii tuhoamaan pari scouttiyksikköäni, muu armeija pyrkisi sitten tuhoamaan maagit ja muun elintärkeän. Käytännössä sama taktiikka, kuin muitakin megamöllyköitä vastaan.

Brettien ja VC:n supertappaja lordi on tälläkin hetkellä lähes jokaisen listalla, joten heidän osaltaan ei suurempaa muutosta tule.

Kääpiöillä on yleensä vähintään se 5 sotakonetta, ja characteri "isken sinua kahta suuremmalla voimalla, kuin mitä toughnesis on", mikä nykyisen tankin kanssa tuottaakin ihan kivasti keskustelua. (haavoitus kakkosella, kuten ennen vanhaan, vai haavoitus nelosella, kun kahta suurempi kuin 10 ei saisi olla suurempi kuin 10).

Ja totta, jotta kahden stankin lista vaatii kohdennettua listaa tehokkaaseen voittoon. Muutoin tuo on melko paljon noppien ja pelaajien valintojen varassa.
Viimeksi muokannut Risto.Salonen, Ti 18.01.2011 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhaaha

niin S3, ja sun pitäs olla welholla Stankissa kiinni. Lisäksi Lore of Wilds on vieläkin pelin paskin lore.
Jara- kirjoitti:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”