"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Porin 40k-liiga II

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: Porin 40k-liiga II

Viesti Kirjoittaja syrja »

syrja-furinji 12-8 ja big guns skenu.
Jaaha. Liiga starttattu ja täysin selkeä ja ylivoimainen 12-8 voitto haltijoista. Ja vastassa piti olla oikeen pelimies. :D No joo, oli oikeen tiukka ja hyvä peli joka ratkes viimeisellä vuorolla. Kiitos isännän, et huomas tuon viimoisen insta killin. Muuten tulos ois ollu päinvastainen. Mutta kuten sanoin tykkäsin kyllä pelistä vaikka aikaa siinä vierähtikin. Paljon tuli hyvää oppia. Suurin ongelma varmasti tulee olemaan noiden objektiivien huomiointi. Pitkään kattelin et mullahan on tässä hyvin pullat uunissa. Kun en muistanu et objektiivi on 3p arvoinen:) Ja tietty tuo on ongelma, kun ei tiedä yhtään mitä sieltä vastaan tulee. Toisaalta sehän on vaan mielenkiintoista. Ja kaikki ne on tapettavissa. Joku ihme lentokonekin kävi kentällä. Ampui kyllä yhden vuoron ilkeästi, mut sit tuli alas ku kananpoika orrelta. Ja vielä ekaan ampumiseen :) Paskoja vehkeitä!!! näin jälkikäteen aateltuna niin tuo skenaario sopi kyllä hyvin haltijatiimille. Sen verran hevyjä mukana. Onneks ne oli melko paperia. Ei vaan, mut ois voinu olla eritilanne jos ne mun ekan kiesin ampumiset ois onnistunu. Osuinko niihin lentäviin tankkeihin vissiin 10-12 S8 hittiä ja kaikista penetraatio heitoista heitin 3 tai alle!! eli periaatteessa mun ois pitäny saada ne kaikki alas tuolla hittimäärällä. Periaatteessa. Mut sitä nämä noppapelit on.
Ja joo, Petteri kysymykseesi vastaus. Niitä lootia jäi 4, et regrouppas ihan oikein. Yritäs siis keksiä jotain muuta millä voisit tulokseen vaikuttaa :D. Ei vaan, ihan hyvä et varmistit. Tää on kuitenkin opettelua. On siis hyvä et huomioidaan kaikki niin kuin kuuluu.

Harmi et aikaa venähti niin paljon enkä voinu jäädä vaklaileen muitten juttuja. Hittolainen ihan unohtu, mulla oli yks maalisetti mukana. Eli voitin tuolta yhdestä fabaturnauksesta vallejon maalisetin. Paketissa lukee; set vikingar 6X17ml. sis carmine red, basic skintone, natural steel, leather brown, white ja black purnukat. Eli oisko jollakin käyttöä? Ite en ole noihin vallejoihin perehtyny. Eli voisin luopua jotain tavaraa vastaan. Jos on kiinnostusta/tarvetta. Tuli nyt mieleen et vaikka esim niihin dv mopoihin?? Tai johonkin sopivaan "örkkikamaan"
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Oli kyllä vääntämistä äskeisessä matsissa oikein urakalla todellakin. Saatiin syrjan kanssa tehdä tosissamme töitä pisteiden eteen. Pienestä oli lopputulos kyllä kiinni line breakerin menetykseen lopulta hävisin. Olisi ollut tilanne ehkä jopa hieman paremmin mun eduksi, jos olisi päättynyt aikaisemmin, kuin 7. vuorolla vaikka sainkin sen yhden objectiven kammettua pois groteilta :D

Tuolla takana pöydällä on BA vs nidit menossa parhaillaan.

Enää kapulta liigatili avaamatta siis ;)
Furinji
Viesti:

Gera vs Boogie 17-3 (Scouring)
Kardi vs Ookami 20-0 (Scouring)
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Furinji kirjoitti:Gera vs Boogie 17-3 (Scouring)
Kardi vs Ookami 20-0 (Scouring)
Tero, http://www.youtube.com/watch?v=M1UWPagjNaA#t=06s ,

Pelistä: Scouring on aika arsesta. Ei muuta.
syrja

Heitetääs nyt tähänkin tuollainen pieni info mitä furiouksellekin jo kerroin. Eli mulla on kotona myös pelitila. Se on talon kellarikerroksessa olevassa entisessä autotallissa. On talvisin tietty hieman viileä mutta jos on paitaa päällä niin pärjää. Vastaavasti on kesähelteellä mukavan viileä. Mulla on siellä "kiinteä" 6x4 pelipöytä ja lisäksi erillinen lastulevy n. 8x4 kokoinen jonka saa viritettyä niin, että saa 2 täysikokoista pelipöytää tai hiukka reilumman megabattle pöydän. Maastoakin kyllä löytyy suht reilusti mutta se on lähinnä faba maastoa. Pystyy niillä kyllä 40k:kin pelaamaan kun hiukan soveltaa ja sopii. Ongelmana on (ehkä), että meille ei kukaan tule kävellen. Eli matkaa keskustasta on 10km (Rauman suuntaan). Mutta jos tuo ei ole este niin pelit onnistuu meilläkin. Että tälläinen ihan tiedoksi niillekin ketä ei tiennyt.

ps. pihaan ei kannata tulla omin päin. Se verkkoaita ei kierrä pelkästään näön vuoksi. Mut ei kannata huolestua, hellhoudeilla ei oo mitään asiaa pelitilaan. Ja edelleen en tykkää häviämisestä. Joten kannattaa sitäkin miettiä ja huomioida jos haluaa päästä kotiin. Tai uskoa vahvasti omaan nopeuteen :D
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Joo'o,
Täydellinen lista juuri mua vastaan Gerazulla tuotti 16-4 tuloksen Emperor's Willissä. Antti voitti... Sniff.

Pelin taistelumotivaatio ropisi heti ekasta vuorosta kun Vulkan He'Stan sai missilen suoraan naamansa. 2+ Look Out Sir, fail, 2+ save, fail -> Instant Death
Viimeksi muokannut Kardinaali, Su 25.11.2012 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
syrja

Hyvä Antti :) Lähinnä siks et Lassin 40p kahesta pelistä alko näyttää huolestuttavalta. Mutta mutta, Tomi tuli meille aamupäivällä ja lähti sitten leuka rinnassa kohti uusia pelejä :)
Orks vs necrons, crusade mission ja vanguard depo. 20-0 Waaagheille.
No ei se peli ollut noin selvä ollenkaan. Tomppa sai aloittaa ja aloitteli ampumistaan. Valtaosa ei ollut kantamilla joten ei mitään ihmeellistä. Aattelin vaan et tämäkö nyt on sitä kovaa necroni ammuntaa. Minä lähdin päälle. Ei mainittavaa tapahtumaa. Taas tuli kivasti sinko osumaa skimmerihin jne mut jos S8 läpäise niin ei läpäise.
Kakkoskiesi molemmat leivoslenturit ilmesty kentälle ja ulosti ryhmänsä. Muutenkin alkoi kantamat riittää.......Okei ne ampuu aikapaljon. johan alkoi örkkiä pudota. Shootaboyzzeistä melkein puolet pois ja sluggaboyzzeistä yli puolet ja karkuun. Lisäksi tähtiryhmäni tankbustat ammuttiin karkuun ja ulos kentältä. Firstblood Tomille. No niin mites minä nyt Tiputtelen noita koneita. Omalla vuorolla sain omat "lenturini" kentälle ja kutittelemaan vastustajan peräpeltejä. Mutta ampumisista suivaantuneena Nobit rynni ulostautuneeseen lordin eliitti porukaan ja shootaboyzzi porukan rippeet toiseen ulostautuneeseen eliitti ryhmään. Mopot ajeli lähemmäs ampuen jotain olematonta. Kanuunat ja lootat räiski jotain satunnaista. Nobit tappoi vippaskonsteista huolimatta koko porukan lordia ja jotain pikkusankaria lukuun ottamatta. Breikkasivat molemmat mut pääsi karkuun. Shootaboyzzi rippeet hakkasi pinon toista eliittiä ja mukana olleen lordin. Pysyivät pirut tappelussa.
Kolmoskiesi taas kovaa ampumista. Toinen lenturi ampui lootat pois maailman kartalta. Toinen yritti ampua nobeja. Shootaboyzzit jatkoi tappelua voittaen mut pari sitkeää necronia jäi. Mopo pojat ammutaan pois. Tähti wazzdakka jäi. Ja päätti aloittaa shown. Mun vuoro ja wazzdakka päräytti skimmerin sivustaan tuhoten sen sitten closiksessa. Nobit yritti pudottaa kertasingoilla lenturin, ei piru pudonnu, Kuitenkin 2 osumaa ja hp:ia pois! Toisen pelastaa jink kanuunoilta. koptat rynnii toiseen objektiiviä hallinneeseen warru ryhmään. Harventaa kivasti mut ld nopat pyörii.
Nelkku, lenturi lensi reserviin ja vaurioitunut ei voinut kun mennä eteen päin. Lisää sekalaista ampumista. Shootaboyzzi tappelu jatkuu. Walkkeri yritti tulla sinne niiden apuun. Mut ei osunut ja maistoi klawia ja joutu lähtee romuttamolle. Räjähdyksen jälkeen tappelussa oli 2 necronia ja boyzzien nobi. Taas necrujen moraali piti. Koptat voitti taas tappelun mut moraali piti sieläkin. jäljellä oleva skimmeri ampuu sluggaboyzzejä pois. pelkkä nob jää:) Ja show jatkuu, wazz rynnii toisen skimmerin kylkeen ja taas tuhoaa sen lopulta compatissa.Yksinäinen yksi haavainen shootanobi tappaa vihdoin loput kaksi necronia. Nobiporukka assaultoi loordin kimppuun tappaen sen. Koptat häviää ja pakenee. Kanuunat tiputtaa muutaman necronin.
5. toinen lenturi reserviin ja toinen takaisin. Kovasti koittaa nercrut ampua wazzdakkaa mut T6 on liikaa. Koptaa yritetään ampua tuloksetta. Yksinäiset boyzz nobit lähtee kumpikin kohti objektiivejä. Toinen ottaakin yhden haltuun. Nobit ampuu sen yksittäisen pikkusankarin pois ja pitää yhtä objektiiviä. Kopta lopettaa pakenemisen. Wazz päräyttää pyörällään objektiiviä pitäneen warrujen viereen ja loordini oli irronnut nobeista ja lähtenyt toiselta suunnalta kohti samaa ryhmää. Wazzin charge kantaa mutta loordin ei. No se riittää ja necronit breikkaa ulos kentältä.
Nopan heittoa ja 6 kiesi alkaa.
muistaakseni nercroni swarmi tappaa objektiiviä hallinneen yksinäisen nobin. Lenturi tulee kentälle ja ampuu wazzdakan pois. toinen ei pysty tekemään mitään. Kopta selviää ampumisesta. Mun tasoittava. kopta jyräyttää viimeiseen warruryhmään uusiksi, myös loordini yrittää juosta sinne mukaan muttei kantama riitä. Yksinäinen slugganob juoksee objektiiville jonka wazzdakka viimekiesillä vapautti. Kanuunat yrittää ampua lenturia. Kopta voittaa tappelun mutta necronit pysyy. Mutta kopta estää objektiivin hallinnan. Ja koska 7 kiesiä ei enää tule. On tilanne mulla 2 objektiiviä, linebreaker ja lordin tappo. Tomilla pelkkä firstblood.
Pelin sankari wazzdakka: kaksi tuhottua skimmeriä ja warruryhmä, samoin yksinäiset boyznobit. Meinas kyllä loppua troopit kesken!
Mutta hyvä ja hauska peli. Ja taas kokemusta rikkaampi ja tiedän ehkä paremmin miten orkeillani pelata (ehkä:)). Edelleenkään ne lenturit ei ole vakuuttanut. Nytkin oli pienestä kiinni ettei pudonnu ko kanat orrelta.
Hei kaks pelii ja kaks voittoo....Jokos konkareilla alkaa nuha valumaan housuihin. Häpeette hiukan jos voitan.....et lällällääää :)
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Jees eli vielä oli yksi peli tälle illalle eli Minun kaaos vastaan nuo Tomin Necronit ja tulos päätyi harmikseni vain 14-6 voittoon Kaaokselle. Olisi loppunut 5 tai 6 vuorolla niin olisi ollut selvä 20-0, mutta en sitten enää 7 vuorolla löytänyt joukkoja kontestoimaan objektiivia (Eihän sitä ollut tehnyt kuin Lantikka, mopot ja yksi ryhmällinen mariineita) Tosi mielenkiintoinen matsi kyllä tuuria olisi jossain voinut olla enemmän, mutta kyllä minä silti ihan mielelläni voiton otin.

Loppu tilanteessa taisi olla Necroneilla Lenturit (toinen 1hp jäljellä) ja Immortal ryhmä Overlordin ja Storm Cryptekinsä kanssa (jokunen Immortal oli kuollut) ja Kaaoksella oli kaksi hieman casulteja ottaneet mariini ryhmät, Warpsmith, Toinen Termis ryhmä, 1hp Helbrute. Joten ei paljon jäljellä siinäkään mielessä, tosin noista termiksistä olisi varmaan muutama kuollut overwatchiin mutta ei ammuttu sitä koska tiedettiin että assault ei olisi riittänyt viemään tarpeeksi pitkälle ja vuoroja ei ollut enää jäljellä. Omalta puolelta täytyy sanoa että isoja tekijöitä olivat varmaan Pyörät jotka avustivat toisen Tomin objektiivin tyhjentämisessä ja sieltä vielä huristelivat toiselle puolelle kenttää contestoimaan objektiivin yhdeksi vuoroksi (harmi kyllä peli ei loppunut joten se uhraus oli turha)
Tomille propsit Scarabeista jotka rikkoivat Forgefiendini toisella vuorolla First Bloodiin.

Edit: Ai niin ja skenaariona toimi Big guns ja depona Dawn of war.

Edit2: Noh Syrja on tuossa nyt hieman matkaa vielä kun on jaetulla kolmannella sijalla vielä tällä hetkellä :D
Viimeksi muokannut Ookami_Tez, Su 25.11.2012 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
syrja

Kardinaali kirjoitti:Pelin taistelumotivaatio ropisi heti ekasta vuorosta kun Vulkan He'Stan sai missilen suoraan naamansa. 2+ Look Out Sir, fail, 2+ save, fail -> Instant Death
Nii-in nämähän ei ollu noppapelejä.
Ookami_Tez kirjoitti: Edit2: Noh Syrja on tuossa nyt hieman matkaa vielä kun on jaetulla kolmannella sijalla vielä tällä hetkellä :D
Ja ensimmäinen iski koukkuun ja selkeästi peloissaan :D Ja vielä kaaos...No joo, onhan kaikki vielä alussa. Toisaalta mä oon pelannu vasta kaks peliä...Ja tunne on vahva, entisestään :)
Furinji
Viesti:

Ettehän te edes millään jaetulla sijalla ole. Pisteet on toki samat, mutta syrjalla on yksi peli vähemmän joten edellä taulussa ;)
Furinji
Viesti:

No niin hipit nyt ne kukkaset pois piipuista ja liigaa jatkamaan, niin sulaa viimeiset kinkut.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Okei sitten.. Mun tykönä olis ens sunnuntaina 13.1. tilaa ainakin yhdelle mittelijälle Gerazun ja Ookami_tezin lisäksi. Kuka tulee messiin? Saadaan tää liigakin käynnistettyä taas.
syrja

No mä voisin tulla peliä vetäseen siinä klo 14 maissa/jälkeen. Millos aloitatte.
Furinji
Viesti:

Hyvä syrja! Jos pelaat kardia vastaan, niin piekse se! Jos pelaat verienkeleitä vastaan, niin piekse ne kahdesti!
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Furinji kirjoitti:Hyvä syrja! Jos pelaat kardia vastaan, niin piekse se! Jos pelaat verienkeleitä vastaan, niin piekse ne kahdesti!
Ja kaaosta ei muka tarvi piestä?!
Ookami_Tez

Gerazu kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Hyvä syrja! Jos pelaat kardia vastaan, niin piekse se! Jos pelaat verienkeleitä vastaan, niin piekse ne kahdesti!
Ja kaaosta ei muka tarvi piestä?!
Kaaosta ei voi piestä ;)
Great Teacher Ookami_Tez
syrja

Oho. Mulle asetetaan paineita. Ei kannata. Ite en ainakaan aio painetta ottaa. Tää peli on mulle kuitenkin niin uus ja outo. Ja kaiken lisäks edellisestä pelistä on kohta varmaan 2 kk....Hyvät lähtökohdat. Ei silti kyllä mulla on edelleen vahva tunne ja suunnitelma....:) Mikäköhän se suunnitelma vaan oli?? No mennään tunteen mukaan. Ja edelleen teitä muita hävettää enemmän jos voitan :D

Antti tuo sitten muuten rahaa ja figuja mukanaan. Olen ollu liian pitkään ilman hyvitystä siitä jätistä. Ei vaan eipä tuolla nyt ole kiire ollu. Mutta nyt on hyvä mahdollisuus.
Furinji
Viesti:

Gerazu kirjoitti:Ja kaaosta ei muka tarvi piestä?!
Ei sillä oo enää uusin codex ;)
Ookami_Tez

Jooh mitä menin kehumaan ettei kaaosta muka piestä. Noh turpaan tuli 20-0 Syrjan örkeiltä, mutta kyllä minä vastaan laitoin. Scenuna toimi Scouring ja deplona Dawn of War

Propsit kyllä Syrjalle hemmtin hyvästä pelaamisesta. Itse tein yhden isomman virheen ja toisen pienemmän, jotka saattoivat jokusen pistettä maksaa, mutta ehkä isoin huolen aiheeni oli kuitenkin Scenu Scouring. Minun listasta ei vain nopeutta riitä tuohon kenttään. Nopat olivat puolin jos toisin välillä masentavaa katseltavaa, mutta omasta mielestäni paremmin pelannut pelaaja voitti joten en voi kauheasti masennella.

Sitten taas toista asiaa. Tässä huomasin tänään kun ynnäilin hieman tuota liiga listaani että kaikki ei näyttänyt ihan oikealta ja ynnäilin hieman pisteitä ja kauhukseni huomasin jotain aivan aivottomia väärin laskettuja pisteitä.

CSM ryhmät ovat jokainen 10p liian halvoiksi merkattu, kultisti ryhmän hinta oli 3p päin kettua (en edes tiedä miten olen sen näin pisin vittua laskenut) ja Lantikka 10p liian kalliiksi merkattu. Joten sopikaa julkinen noidan poltto mieluusti tähän keskustan tuntumaan niin ilmestyn sitten sinne poltettavaksi, mutta in the mean time tein nopeat korjaukset niin että en tunne ainakaan että asia olisi isoa eroa tehnyt edeltäneisiin peleihin.

Kaikilta CSM ryhmiltä pois Melta Bombit ja Warpsmithiltä pois Combi-Melta. Melta Pommeja en ole mielestäni käyttänyt vielä kertaakaan pelissä ja Combi-meltaa kahdesti kerran ammuin Kardinaalin joukkoja (Matsi on jo 20-0 häviö, joten enpä usko että se minua erityisesti auttoi) Ja mielestäni ManAtArmsia vastaan ammuin sillä lentokonetta ja ohi siitä oikein mallikkaasti. Näiden muutoksien kautta jäisin jokusen pisteen alle 1750 ja se korjaisi nuo laskuvirheet alkuperäisessä listassa.

Jos joku tuntee tulleensa huijatuksi tai haluaa jotain muuta noita polton lisäksi niin sanokoon nytten tai hiljettköön iäksi.

(Syrjaa vastaan pelasin kuin muokatulla listalla ja hän voitti minut myös 20-0 joten mitä väliä?)
Great Teacher Ookami_Tez
syrja

Vai yritettiin sitä sitten kunnolla huijata. Ja kun ei auttanut niin oli pakko tunnustaa :D No joo sattuuhan noita ja eipä ole mitään suurempaa vaikutustakaan siis ollu. Diktaattori voi halutessaan antaa raippaa tms.
Mutta joo liiga taas pyöräytetty vauhtiin pikkutauon jälkeen. Peli oli hyvä ja tasainenkin. Vaikka tuollainen tulos sitten lopulta tuli. Molemmilla noppa pyöri ja ei pyörinyt. Jos peli olisi päättynyt 5 kiesillä tai skenaariona olisi ollut joku toinen. Niin olisi tuloskin ollut lähellä tasapeliä. Nyt nuo isoimmat pisteobjektiivit sattui jäämään mulle. 2 nobia piti 4p ja 3 mopoa 3p objektiiveja. Ja onnistuin poistamaan kaaokselta lopussa vielä kaksi yksikköä jotka olisi pitänyt 3 ja 2p objektiivejä. Et siinä se sitten ero pisteissä repesi. Samoin nightfight lopussa oli mulle hyvä asia. Opein ainakin sen et tankeissakin voi olla kovaa panssaria myös persuksissa :) Joten aivan tyhmästi annoin sitten pojoja deffkoptilla...Nooh tästä on hyvä taas jatkaa. Ja täytyy sanoa et konkareitten naamoissa alkaa näkyä huolestuneisuutta. Ja ihan kuin pientä hikikarpaloakin olisi ilmestymässä otsalle :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”