Uusi Fairy power spray?
Re: Uusi Fairy power spray?
Mistä tuota isopropanolia vois hommailla noin kohtuu rahalla? Ilmeisesti jotkut jäänestoaineet ovat melkolailla kokonaan isopropanolia, eikä ole kallista, mutta nuissa taas nähtävästi on voiteluaineita ymsyms. juttuja.
Miten käytät sitä isopropanolia figupuhdistukseen? Upotatko koko (muovi)figun siihen vai hankaatko jollain hammasharjalla yms? Tyttöystävälle tuli hommattua tota isopropanolia hartsinuken kasvojen puhdistusta varten ja mietin, että oisko tosta käyttöä figuillekkin.Miikkar kirjoitti:Tällä hetkellä isopropanoli johtaa omissa testeissäni.
Tosiaan, käytiin eilen ostamassa, hinta oli apteekista ostettuna 100ml pullolta oisko ollut 5,80€. Kantaa siellä nimeä isopropyylialkoholi, mutta siis samaa ainetta.WolfMan kirjoitti:Mistä tuota isopropanolia vois hommailla noin kohtuu rahalla? Ilmeisesti jotkut jäänestoaineet ovat melkolailla kokonaan isopropanolia, eikä ole kallista, mutta nuissa taas nähtävästi on voiteluaineita ymsyms. juttuja.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
http://www.nopat.fi/
Apteekista ostettuna isopropanoli on todella kallista, itse olen nyt käyttänyt Polaric Go -jäänestoainetta (n. 98% prosenttista), joka taisi maksaa 3,90/litra Puuilossa. Seloste kannattaa lukea, monissa jäänestoissa on tosiaan paljon muutakin mukana (joka ei tietysti välttämättä sinällään haittaa, mutta vaikutuksesta muoviin en osaa sanoa).
Upotan figut kokonaan nesteeseen, ja lyhyen liotuksen (10-30 min) jälkeen harjaan (tai melkeinpä vain pyyhin) irronneen maalin hammasharjalla. Kokeissa toimi paljon tehokkaammin kuin vanha powerspray.
Oikeasti pitäisi tietysti kokeilla Purisol (akryyli)maalinpoistoainetta, jota saanee ainakin Harrasteesta, mutta kun en itse asu Tampereella, niin toistaiseksi se on jäänyt.
Upotan figut kokonaan nesteeseen, ja lyhyen liotuksen (10-30 min) jälkeen harjaan (tai melkeinpä vain pyyhin) irronneen maalin hammasharjalla. Kokeissa toimi paljon tehokkaammin kuin vanha powerspray.
Oikeasti pitäisi tietysti kokeilla Purisol (akryyli)maalinpoistoainetta, jota saanee ainakin Harrasteesta, mutta kun en itse asu Tampereella, niin toistaiseksi se on jäänyt.
Kokeilin Lidlin W5 Foam Oven Cleaneria (Uuninpuhdistusvaahto) jota myydään sellassa pitkässä metallisessa painepakkauksessa fairyn korvikkeena, muovifiguistä lähti kyllä transferit irti mutta maalipinta itse oli lähes koskematon. Kovalla harjaamisella sain hieman harmaata esiin, mutta en kutsuisi tätä hyväksi tökötiksi muovifiguille.
Sen sijaan metallifiguista maalit lähtivät todella helposti ja vaivattomasti. Todettakoot että testaamani metalliset yksilöt olivat pohjamaalaamattomia, mutta kokeilen vielä illalla myös pohjamaalatuille.
Sen sijaan metallifiguista maalit lähtivät todella helposti ja vaivattomasti. Todettakoot että testaamani metalliset yksilöt olivat pohjamaalaamattomia, mutta kokeilen vielä illalla myös pohjamaalatuille.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Limigantulli tai onko se joutsensilta niin Säästökuoppa oulussa kävin tänään ja sieltä löytyy ainakin toista kymmentä vanhaa fairy power spraytä.
oli ylemmällä hyllyllä uusia ''juoksevampi koostumus'' ja alemmalla näitä vanhoja jolla maalit lähtee! rahat vaan vähissä niin en saanu mukaankun yhden pullon =( muuten oisin ostanut kaikki =D
Ihan vain jos ihmiset etsii vielä.
oli ylemmällä hyllyllä uusia ''juoksevampi koostumus'' ja alemmalla näitä vanhoja jolla maalit lähtee! rahat vaan vähissä niin en saanu mukaankun yhden pullon =( muuten oisin ostanut kaikki =D
Ihan vain jos ihmiset etsii vielä.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
En tiedä auttaako mitään tässä langassa, mutta olen pessyt noita vanhoja eldareita nyt Tolulla. Olen laittanut astiaan 2 osaa Tolua ja yhden osan vettä, antanut figujen maata limassa muutaman tunnin ja hangannut hammasharjalla maalit pois. Osan olen joutunut laittamaan uudestaan kylpyyn, kun kaikki pienet kolot eivät halua antautua ensimäisellä yrityksellä. Neula tai joku vastaava on esimerkiksi haarniskoiden rakojen kanssa silti pakollinen.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Kiitti vinkistä! Tässähän helppo keino plague mariniien konffaamiseen. Pitää varmaan testata miten kuivanut greenstuff käyttäytyy asetonin vaikutuksesta vai onko jollain kokemuksia?Miikkar kirjoitti: Alla olevan linkin takaa löytyvä marine oli vajaan vartin asetonissa.
http://s1276.photobucket.com/user/figut ... 3.jpg.html
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Kokeilin tuota Polaric Go -jäänestoainetta tänään. Mitenkäs tuon voi hävittää?
Cheers :D
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
+1Salvo kirjoitti:Cheers :D
-
Snowtrooper
Osassa lasinpesu-, pakkas- ja jäähdytinnesteitä käytetään nykyään denaturointiaineena metyylietyyliketonia, joka tunnetaan paremmin styreeniliimana (suurin osa "pienoismalliliimoista" on itse asiassa lähes puhdasta MEK:ta), mihin luonnollisesti figuilija ja/tai mallari pikemminkin tuntee vetoa kuin inhoa.
Kannattaa silti aina lukea pienellä painettu, kun vielä näkee, ettei vaikuttava ainesosa olekin etanolin sijaan metanolia (eikä ne glykolit ja vastaavatkaan sanottavasti ole terveysjuomia).
Kannattaa silti aina lukea pienellä painettu, kun vielä näkee, ettei vaikuttava ainesosa olekin etanolin sijaan metanolia (eikä ne glykolit ja vastaavatkaan sanottavasti ole terveysjuomia).