M. Salava kirjoitti:
Mun mielestä pienemmillä osallistuja määrillä alkaa henkilökohtaiset mieltymykset mm. tekniikoista vaikuttavat turhan voimakkaasti. Jos osallistujia on esim. 5, niin sitten jo 1 henkilö joka tuomitsee NMMn automaattisesti (tai ylistää) voi vaikuttaa voimakkaasti NMM figujen sijoitukseen (NMM oli nyt vain yks esimerkki).
Samoin sitten jos osallistujia on tarpeeksi voi se voittaminen tuntuakin joltain (ehkä).
Niin; ei se nyt kuitenkaan niin vakavaa ole.
Jos ihmiset näyttävät esim. dissaavan NMM:ää, tietääpähän ettei tee sellaista seuraaviin kisoihin (jos hakee voittoa tms.). Tilannehan vastaa silloin hyvin paljon esim. GD-kisoja.
Kuitenkin kuten aiemmin jo totesit, maalaaminenhan se pääasia on, ei voitto.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vain kilpailuun oasllitujat voivat äänestää. Kukin osallistuja valitsee kustakin sarjasta 3 mieleisintä figua paremmuusjärjestylksessä. Parhaalle annetaan 3 pistettä kakkoselle 2 ja kolmoselle 1 piste. Äänestys suoritetaan avoimena.
Elikkä jos osallistuu vaikka single fantasy voi äänestää myös sci-fin ja muut kategorian paremmuudesta?
toivottavasti on näin, sillä silloin tulee varmasti 5+ osallistujaa, mutta jos jokaiseen kategoriaan tarvitaan se 5+ tulee sellainen pieni mahdollisuus, että esim. Muut kategoriaan ei tule kuin pari kolme työtä.
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Mun figu on jo melkein valmis. Nyt on multa tulossa sen verran kokeellinen figu, että tuskin on mahkuja voittoon. Täytyy katsoa jos on inspiraatiota tehdä figu johonkin muuhunkin luokkaan.
Höhöö, ei mahdollisuuksia voittoon.. Äijähän oli RAmonin kanssa käsi kädessä tuolla konissa, luulenpa että tulos on kaikkea muuta kun huono.
En mä sitä huonoksi sanonutkaan
Ei välttämättä vaan pärjää samaan tyyliin äänestyksessä kuin se barbaaritytsy silloin ekassa sotavasara skabassa (tällä on jopa järkevästi vaatteita päällään, eikä tää kanna itseään pidempää teräasetta yms.).
Elikkä jos osallistuu vaikka single fantasy voi äänestää myös sci-fin ja muut kategorian paremmuudesta?
toivottavasti on näin, sillä silloin tulee varmasti 5+ osallistujaa, mutta jos jokaiseen kategoriaan tarvitaan se 5+ tulee sellainen pieni mahdollisuus, että esim. Muut kategoriaan ei tule kuin pari kolme työtä.
Minusta juuri näin olisi kaikkein järkevintä hoitaa tuo äänestys. Eli jokainen kisaan osallistuja, osallistui sitten kuinka moneen kategoriaan hyvänsä, äänestää parhaat joka kategoriasta.
Thorwald kirjoitti:
Maalaus on mulle tärkeintä ja itse kisaan osallistuminen, arvostelu ja mahdollinen sijoitus on vain bonusta. Kuitenkin luulisin, että myös niitä jotka rakastavat kisaamista löytyy.
Jos kaikki kisaan osallistuvat saavat äänestää kaikissa sarjoissa, poistuu esittämäni "ongelma" (vaikka GDssä annettaisiin jonkun subjektiivisen mielipiteeen vaikuttaa voimakkaasti, niin sehän ei tarkota että niin tarvitsisi olla Suomessa).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Varmaan kolme osallistujaa olisi sopiva minimi sarjassa. Jos kaikki muihinkin sarjoihin osallistujat pääsee niitä äänestämään, niin voittajan löytyminen kolmestakin figusta on yhtä helppoa ja 'reilua' kuin vilkkaammissakin sarjoissa...
Jaa... Eli kaikkiin sarjoihin saa osallistua? Mistähän saan kähvellettyä Digitaalikameran... Olisko mitään jos jokaisesta figusta olisi mahdollisuus saada kommentteja?
Onkos palkintona vain maine ja kunnia? Vai saako voittaja ilmaiseksi Sotavasara-t-paidan tai muuta tunnustusta? Ei sillä että voittaisin, mutta ihan vain näin mielenkiinnon vuoksi...
Kainuh kirjoitti:saako osallistua dioramalla joka kilpailunajan alettua ei ole enää oma vaan on annettu lahjaksi toiselle henkilölle, mutta on kumminkin itse tehty? :]
Totta kai , tässähän kilpaillaan kuvilla jotka on otettu oma maalaamista hahmoista. Voit esim myydä gd:ee voittaja figun jollekkin , niin miksi et tällästä .
Vader kirjoitti:Onkos palkintona vain maine ja kunnia? Vai saako voittaja ilmaiseksi Sotavasara-t-paidan tai muuta tunnustusta? Ei sillä että voittaisin, mutta ihan vain näin mielenkiinnon vuoksi...
Palkintona ei ole kuin mainetta ja kunniaa.
peehoo kirjoitti:
Saako niitä lähetettyjä kuvia näkyviin jonnekin päin tätä foorumia?
Vai tuleeko ne julki vasta kun äänestys käynnistyy?
Kuvat tulevat näkyviin kutakuinkin samantien, kunhan niitä alkaa meikäläiselle satelemaan.
Kuvat tulevat näkyviin kutakuinkin samantien, kunhan niitä alkaa meikäläiselle satelemaan.
Hemmetti, kun ei voi postaa kuvia minnekään kun niitä ei saa "julkaista" ennen kisan päättymistä. Pitää varmaan osallistua jollain ukolla jonka saa valmiiksi n. 15.12
Moi
M. Salava kirjoitti:
2. Kai tälläkin kertaa pitää perustella valintojaan?
Kyllä. Samat ohjeet äänestykseen, kuin viimeksikin.
Siis pitääkö perustella miksi valitsi juuri kyseiset ukot maalattavaksi, vai? Mä en tiedä mistään viimeksi pidetystä kilpailusta.
Luultavasti tällä tarkoitetaan sitä että äänestettäessä figuja pitää perustella miksi juuri se ja se sai 3pts ja se ja se sai 1pts. Tämän pitäisi ehkäistä niitä kamu äänestyksiä ta jotain.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*