Parasta ja huonointa Sotavasarassa?
Ulkoimaisiin foorumeihin verrattuna Sotu on aivan omaa luokkaansa, mutta löytyy täältäkin parannettavaa.
Eniten kaipaan mahdollisuutta lukea koko topic kerralla, jos siihen on ilmaantunut useampi sivu.
Varsinkin kun moni topic paisuu kolmelle sivulle on usein rasittavaa vaihtaa sivuja, etenkin jos siellä viimeisellä sivulla ei ole kuin 1 viesti.
Myös hakutoiminnossa on paljon parannettavaa, sillä useinkaan en saa mitä etsin (osaan kyllä käyttää hakua). Tämä on valitettavaa, sillä monesti huomautetaan että hakua olisi pitänyt käyttää sen sijaan että lähettää uuden viestin.
Eniten kaipaan mahdollisuutta lukea koko topic kerralla, jos siihen on ilmaantunut useampi sivu.
Varsinkin kun moni topic paisuu kolmelle sivulle on usein rasittavaa vaihtaa sivuja, etenkin jos siellä viimeisellä sivulla ei ole kuin 1 viesti.
Myös hakutoiminnossa on paljon parannettavaa, sillä useinkaan en saa mitä etsin (osaan kyllä käyttää hakua). Tämä on valitettavaa, sillä monesti huomautetaan että hakua olisi pitänyt käyttää sen sijaan että lähettää uuden viestin.
Viimeksi muokannut Trekkeri, Ke 31.03.2004 21:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Hyviä puolia:
-Selkeys(ei tarvinne perusteluja?)
-tyylikkäät mainokset. Pidä mieluusti linja samana, mitään silmille pomppivia poppeja tms. kukaan tuskin kaipaa, vaikka blokattua saisikin.
-Asiallisuus, josta toki pitkälti kiittäminen ylläpitoa. Isompi osa kiitosta menee kuitekin fiksulle käyttäjäkunnalle.
-Moderoinnin pieni mielivaltaisuus, siksihän meillä on eläviä modeja, että voivat käyttää harkiintaansa, muutenhan ne voitaisiin näppärästi korvata mode-boteilla.
-Selkeä ja tiukka aiheen rajaus, joskin toisinaan toki olisi mukava jauhaa muustakin, mutta hyvä kokonaisuuden kannalta, että niin ei tehdä. (Olihan siellä muu keskustelu osiossa aikanaan paljon asiaakin, ymmärrän kuitenkin ylläpidolliset, yms. ongelmat ko. alueesta.) Mutta siis, tietää saavansa lukea juuri sitä aihetta käsittelevää tekstiä, mitä varten sotavasara.nettiin on tullut.
-Foorumilla vallitseva suht leppoisa tunnelma. (Tätä onkin vaikeampi selitellä, sitä ei kuitenkaan kaikilla nettifoorumeilla ole. Ehkä yleinen flametuksen puuttuminen, yms. tai jotain.)
Huonoa:
-Joissain asioissa hieman kireä ylläpidollinen nysväys, toisaalta johonkin raja on vedettävä, ja tiukka kuri on parempi kuin huono kuri. (Lähinnä esim. jotkut O/M/V-otsikoinnit ja muut, jos otsikko kuitekin on selkeä, ja viestissä on järkeä.) Eli välillä mielestäni turhaa säätöä ulkoasusta, jos asia on kunnossa. Kurin löysäys toki voisi aiheuttaa pienimuotoisen kaaoksen, eli ehkä hyvä näin.
-Osasta lukituista ketjuista puuttuu syy, miksi lukko on laitettu. Ottakaahan käytännöksi kertoa se, epäilen, että kaikki lukittujen ketjujen kirjoittajat eivät varmaan ymmärrä aina syytä, kun eivät ole ehtineen foorumin kestoaiheisiin, yms. vielä törmätä. (Juurikin esim. tuo "millä armeijalla aloitan"-keskustelu. Ja kyllä maailmaan sinäänsä aina yksi sellainen lisää mahtuu, se varmasti kuitenkin on harrastuksen aloittajalle se kaikkein vaikein valinta monesti. 100-300e pikku-ukkoihin, joista ei kunnolla ole tietoa.)
-Ylläpidolta (ja meiltä vanhemmilta käyttäjiltä, joita ylläpitokin pohjimmiltaan taitaa edustaa) joskus unohtuu, että kaikki eivät ole lukeneet vasaraa 2+ vuotta, saati pelanneet figuilla 10+ vuotta. Eli sitä kärsivällisyyttä vasta-alkajia kohtaan, sitä ei koskaan ole liikaa.
-Kourallinen käyttäjiä, jotka olisi bitänyt bannata jo synnytysosastolla aikanaan, onneksi nämä ovat yleensä hyvin lyhytaikaisia käyttäjiä, eikä näitä tosiaan vuosien varrella montaa ole näkynyt.
-edit: tosiaan, edellisen kirjoittajan huomiot haun toiminnasta ja mahdollisuudesta pistää koko ketju samalle sivulle vahvistan minäkin. Haku tosiaan varsin usein jättää löytämättä ketjuja, vaikka ne käsin hakemalla löytyvätkin. Toisaalta jos kaikki kirjoittaisivat kirjakieltä, olisi hakusanojen arvailu helpompaa...
Yhteenveto:
Minä viihdyn, tuskin lukisin kysistä foorumia muuten pääasiallisena nettiajanvietteenä. Saati viitsisin postata useampaa postia päivässä. Eli Teräratas pääpiirteittäin kiittää, ja tahtoo tosiaan muistuttaa arpisia veteraaneja olemaan ymmärtäväinen nuoria ja innokkaita vasaroijia kohtaan. (Kyllä niille whiteshieldeille aina on käyttöä...)
-Selkeys(ei tarvinne perusteluja?)
-tyylikkäät mainokset. Pidä mieluusti linja samana, mitään silmille pomppivia poppeja tms. kukaan tuskin kaipaa, vaikka blokattua saisikin.
-Asiallisuus, josta toki pitkälti kiittäminen ylläpitoa. Isompi osa kiitosta menee kuitekin fiksulle käyttäjäkunnalle.
-Moderoinnin pieni mielivaltaisuus, siksihän meillä on eläviä modeja, että voivat käyttää harkiintaansa, muutenhan ne voitaisiin näppärästi korvata mode-boteilla.
-Selkeä ja tiukka aiheen rajaus, joskin toisinaan toki olisi mukava jauhaa muustakin, mutta hyvä kokonaisuuden kannalta, että niin ei tehdä. (Olihan siellä muu keskustelu osiossa aikanaan paljon asiaakin, ymmärrän kuitenkin ylläpidolliset, yms. ongelmat ko. alueesta.) Mutta siis, tietää saavansa lukea juuri sitä aihetta käsittelevää tekstiä, mitä varten sotavasara.nettiin on tullut.
-Foorumilla vallitseva suht leppoisa tunnelma. (Tätä onkin vaikeampi selitellä, sitä ei kuitenkaan kaikilla nettifoorumeilla ole. Ehkä yleinen flametuksen puuttuminen, yms. tai jotain.)
Huonoa:
-Joissain asioissa hieman kireä ylläpidollinen nysväys, toisaalta johonkin raja on vedettävä, ja tiukka kuri on parempi kuin huono kuri. (Lähinnä esim. jotkut O/M/V-otsikoinnit ja muut, jos otsikko kuitekin on selkeä, ja viestissä on järkeä.) Eli välillä mielestäni turhaa säätöä ulkoasusta, jos asia on kunnossa. Kurin löysäys toki voisi aiheuttaa pienimuotoisen kaaoksen, eli ehkä hyvä näin.
-Osasta lukituista ketjuista puuttuu syy, miksi lukko on laitettu. Ottakaahan käytännöksi kertoa se, epäilen, että kaikki lukittujen ketjujen kirjoittajat eivät varmaan ymmärrä aina syytä, kun eivät ole ehtineen foorumin kestoaiheisiin, yms. vielä törmätä. (Juurikin esim. tuo "millä armeijalla aloitan"-keskustelu. Ja kyllä maailmaan sinäänsä aina yksi sellainen lisää mahtuu, se varmasti kuitenkin on harrastuksen aloittajalle se kaikkein vaikein valinta monesti. 100-300e pikku-ukkoihin, joista ei kunnolla ole tietoa.)
-Ylläpidolta (ja meiltä vanhemmilta käyttäjiltä, joita ylläpitokin pohjimmiltaan taitaa edustaa) joskus unohtuu, että kaikki eivät ole lukeneet vasaraa 2+ vuotta, saati pelanneet figuilla 10+ vuotta. Eli sitä kärsivällisyyttä vasta-alkajia kohtaan, sitä ei koskaan ole liikaa.
-Kourallinen käyttäjiä, jotka olisi bitänyt bannata jo synnytysosastolla aikanaan, onneksi nämä ovat yleensä hyvin lyhytaikaisia käyttäjiä, eikä näitä tosiaan vuosien varrella montaa ole näkynyt.
-edit: tosiaan, edellisen kirjoittajan huomiot haun toiminnasta ja mahdollisuudesta pistää koko ketju samalle sivulle vahvistan minäkin. Haku tosiaan varsin usein jättää löytämättä ketjuja, vaikka ne käsin hakemalla löytyvätkin. Toisaalta jos kaikki kirjoittaisivat kirjakieltä, olisi hakusanojen arvailu helpompaa...
Yhteenveto:
Minä viihdyn, tuskin lukisin kysistä foorumia muuten pääasiallisena nettiajanvietteenä. Saati viitsisin postata useampaa postia päivässä. Eli Teräratas pääpiirteittäin kiittää, ja tahtoo tosiaan muistuttaa arpisia veteraaneja olemaan ymmärtäväinen nuoria ja innokkaita vasaroijia kohtaan. (Kyllä niille whiteshieldeille aina on käyttöä...)
Ruusuja:
-Ihmiset osaavat käyttäytyä asiallisesti, turhaa flametusta ja hammasten kiristelyä emme näe täällä ja jokainen voi täällä hyvillä mielin käydä kirjoittelemassa. Satunnaiset ironiset kommentit varmaan kuuluu asiaan, kerran tarkoitus on inhimillisessä kanssakäymisestä pysyä.
-Yleisesti ihmisten käytös on suurelta osin varsin asiallista ja foorumilla puhutaan asiaa. Yleisesti ottaen moderaattorin työt ovat varsin leppoisia (tai sitten minä vain kierrän riittävän kaukaa ne synnin ja paheen pesät).
-Foorumin ulkoasu on pysynyt suhteellisen vakiona ja asiallisena. Yleisesti muutokset on minun havaintojeni mukaan pienempiä ja usein vain kosmeettisia. Toista se oli pahimman skinin säädön aikaan. Minä ainakin arvostan esteettisiä arvoja. Silti on hyvä, että meillä on aktiivinen administraattori, joka käyttää aikaa ja energiaa (rahaa?) tämän foorumin kehittämiseen.
-Foorumi tarjoaa käyttäjilleen arvokkaita palveluita ja selvää hyötyä. OMV alue palvelee itse kutakin, joka haluaa päästä eroon nurkissa pölyyntyvistä figuista ja niitä, jotka haluavat ostaa figunsa käytettyinä. Sääntökeskusteluissa saa sääntöpulmiinsa ratkaisun (itseäni tämä palvelee oikein hyvin, en minäkään ole kaikkitietävä). Lisäksi foorumin kautta on mahdollisuutta luoda aivan uusia sosiaalisia kontakteja.
Risuja:
-Kysymyspalstan sijaan ajoittain tiettyjä kysymyksiä heitetään sääntöfoorumeille. Luultavasti asiaa ei saada hirveästi enää parannettua, mutta minä mielelläni näkisin kysymyspalstan jaettuna 40K ja FB alueeseen. Asiaa saattaisi auttaa sääntökysymysten yhteen kerääminen selkeäksi kokonaisuudeksi.
-Ihmiset osaavat käyttäytyä asiallisesti, turhaa flametusta ja hammasten kiristelyä emme näe täällä ja jokainen voi täällä hyvillä mielin käydä kirjoittelemassa. Satunnaiset ironiset kommentit varmaan kuuluu asiaan, kerran tarkoitus on inhimillisessä kanssakäymisestä pysyä.
-Yleisesti ihmisten käytös on suurelta osin varsin asiallista ja foorumilla puhutaan asiaa. Yleisesti ottaen moderaattorin työt ovat varsin leppoisia (tai sitten minä vain kierrän riittävän kaukaa ne synnin ja paheen pesät).
-Foorumin ulkoasu on pysynyt suhteellisen vakiona ja asiallisena. Yleisesti muutokset on minun havaintojeni mukaan pienempiä ja usein vain kosmeettisia. Toista se oli pahimman skinin säädön aikaan. Minä ainakin arvostan esteettisiä arvoja. Silti on hyvä, että meillä on aktiivinen administraattori, joka käyttää aikaa ja energiaa (rahaa?) tämän foorumin kehittämiseen.
-Foorumi tarjoaa käyttäjilleen arvokkaita palveluita ja selvää hyötyä. OMV alue palvelee itse kutakin, joka haluaa päästä eroon nurkissa pölyyntyvistä figuista ja niitä, jotka haluavat ostaa figunsa käytettyinä. Sääntökeskusteluissa saa sääntöpulmiinsa ratkaisun (itseäni tämä palvelee oikein hyvin, en minäkään ole kaikkitietävä). Lisäksi foorumin kautta on mahdollisuutta luoda aivan uusia sosiaalisia kontakteja.
Risuja:
-Kysymyspalstan sijaan ajoittain tiettyjä kysymyksiä heitetään sääntöfoorumeille. Luultavasti asiaa ei saada hirveästi enää parannettua, mutta minä mielelläni näkisin kysymyspalstan jaettuna 40K ja FB alueeseen. Asiaa saattaisi auttaa sääntökysymysten yhteen kerääminen selkeäksi kokonaisuudeksi.
-
--DeadMan--
Hyviä puolia:
- Runefang (ikäväkyllä) ainoa moderaattori joka ei hauku, huuda, pilkkaa minua.
-Monipuoliset aihevalikoimat, ei tarvitse kovin paljoa miettiä mihin osastoon viesti kuuluu.
-Asiansa osaaat moderaattorit. Eli nämä heput tietävät mistä puhuvat!
- Lukkoja tulee usein! Joka on hyvä asia. ei sitä kokoajan jaksa lukea näitä "mitä ostaisin seuraavaksi" topicceja.
Huonoja puolia:
-Erittäin ivalliset, ja usein ärsyttävät moderaattorit.
- hmm... näitä huonoja puolia ei oikein löydykkään
-Monipuoliset aihevalikoimat, ei tarvitse kovin paljoa miettiä mihin osastoon viesti kuuluu.
-Asiansa osaaat moderaattorit. Eli nämä heput tietävät mistä puhuvat!
- Lukkoja tulee usein! Joka on hyvä asia. ei sitä kokoajan jaksa lukea näitä "mitä ostaisin seuraavaksi" topicceja.
Huonoja puolia:
- hmm... näitä huonoja puolia ei oikein löydykkään
Väkipyörän tiukat triot:
+ Selkeä aihepiirin rajaus ja tämän tiukka valvonta.
+ Selkeä ulkoasu ja luettavuus.
+ Kattavuus. Suomen figupelitilanteesta pysyy hyvin selvillä yhtä foorumia seuraamalla.
- Addiktoiva. Tämänkin ajan voisi lukea elinpatologian tenttiin.
- Joskus toivoisi "herrasmiesklubia" edistyneemmille harrastajille.
- Turhanpäiväisiä threadeja pitäisi hävittää olemattomiin. Asiaviestit hukkuu ripuliin.
+ Selkeä aihepiirin rajaus ja tämän tiukka valvonta.
+ Selkeä ulkoasu ja luettavuus.
+ Kattavuus. Suomen figupelitilanteesta pysyy hyvin selvillä yhtä foorumia seuraamalla.
- Addiktoiva. Tämänkin ajan voisi lukea elinpatologian tenttiin.
- Joskus toivoisi "herrasmiesklubia" edistyneemmille harrastajille.
- Turhanpäiväisiä threadeja pitäisi hävittää olemattomiin. Asiaviestit hukkuu ripuliin.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Tuota noin, mitenkäs tähän Underground-sisäpiiriin pääsee sisälle? Liekitä n+3 määrä newbieitä YV:llä pois foorumilta?Dolmot kirjoitti:Parasta: Underground-meetingeissä jaettavat special edition -figut ja ilmaiset virvokkeet
Hyvää:
-Selkeät keskustelupalstat, ja muutenkin erittäin selkeä ja tyylikäs ulkoasu
-O/M/V-alue
-Joissain paikoin jopa älykästä keskustelua
-Moderaattorit
-Artikkelit. Vaikka ovatkin vähäisiä, se vähä on täyttä asiaa.
Pahaa:
-Jotkin typerät ja idioottimaiset threadit
-Henkilöt jotka eivät käytä ensin Hakua, sitten threadia
-Jotkin erittäin harvinaiset spammaajat (tulee mieleen tämä "10 spammithreadia viidessä minuutissa by: w-o-t-w")
Tästä yleensä mielestäni lähetetään yksityisviestiä käyttäjälle, tai no ainakin Grond lähettääTeräratas kirjoitti:-Osasta lukituista ketjuista puuttuu syy
Ja asiaan ot:n kiehtovasta maailmasta.
+Modet, tiukat, asialliset, kireät (no ehkei) ja myös mukavat modet ovat pelkkää plussaa sotavasaralle.
+Ulkoasu, se vaan on niin yksinkertaisen mukava.
+Muut figupelit, foorumi, tällä hetkellä melkein ainoa lokero jota seuraan ja siellä puhutaan vähän mutta kaikki on yleensä pelkkää asiaa.
+Galleria, paikka johon saa omia figuja näytille ja näkee muiden maalauksia, mahtavaa!
-Yleiset gallerian kommentit, kaikki pitää toistaa välillä moneen kertaan, Jee hieno figu!, viestejä tulee vähän turhan paljon samaan viestiin, niitä on rasittava lukea.
Jep, hyvä foorumi luen ja kirjoitan mielelläni
Sotavasara on todellakin, kuten edellä mainittu, loistavaa foorumi figupeleistä keskusteluun. Sivustoista on löydettävissä mielestäni enemmän positiivista kuin negatiivista palautetta.
Positiivista
- Moderointi. Vaikka välillä tuntuu hieman ärsyyntyneeltä saadessaan varoituksen käyttäjämoderoinnista (Grond
), on moderaattoreiden työskentely ensiluokkaista, verrattuna muihin eri asiaa käsitteleviin foorumeihin. Täällä vallitsee kuri kirjoituksissa, eikä asiattomia (kirosanat, rasismikin, jne.) ilmaannu. Ylilyönnit sekä muuten turhat viestit poistetaan asiaan kuuluvasti.
- Selkeys. Sotavasara on harvinaisen selkeä sivusto. Kaikki löytyy, ellei hieman etsimällä, niin Haku-toiminnolla. Useista foorumeista ei tällaista toimivaa asiaa löydy.
- Muut käyttäjät. Suurimmaksi osaksi sivustolta löytyy asiallisia käyttäjiä, joilta löytyy erilaisia kokemusmääriä. Tämä piristää osittain keskusteluja, kun kuule useasta eri näkökohdasta mielipiteitä.
- Foorumit. Jokaiselle aiheelle (Armeijalistat, Yleinen keskustelu, Maalaus, jne.) löytyy oma alueensa. Tämä helpottaa huomattavasti sivustoilla liikkumista/asioimista.
- Osta/Myy/Vaihda. Pääse helposti eroon pölyttyvistä figuista.
- Suomen kauni kieli
.
- Asiallinen ulkoasu.
Negatiivista
- Sääntöjen tuntemattomuus. Foorumeiden säännöt voitaisiin lähettää jokaiselle uudelle käyttäjälle tämän rekisteröityessä. Tämä ehkäisisi osaltaan varmasti turhia viestejä ja aiheita. Tietääkseni asiasta ollaan keskusteltu Sotavasaran ns. ylemmässä portaassa.
- Turhat viestit. Vaikka poistetaan useinmiten, näitä esiintyy valitettavan usein.
Tuskin enempää löytyy, ainakaan tällä hetkellä. Toivotaan vain, että taso jatkuu tällaisena.
Positiivista
- Moderointi. Vaikka välillä tuntuu hieman ärsyyntyneeltä saadessaan varoituksen käyttäjämoderoinnista (Grond
- Selkeys. Sotavasara on harvinaisen selkeä sivusto. Kaikki löytyy, ellei hieman etsimällä, niin Haku-toiminnolla. Useista foorumeista ei tällaista toimivaa asiaa löydy.
- Muut käyttäjät. Suurimmaksi osaksi sivustolta löytyy asiallisia käyttäjiä, joilta löytyy erilaisia kokemusmääriä. Tämä piristää osittain keskusteluja, kun kuule useasta eri näkökohdasta mielipiteitä.
- Foorumit. Jokaiselle aiheelle (Armeijalistat, Yleinen keskustelu, Maalaus, jne.) löytyy oma alueensa. Tämä helpottaa huomattavasti sivustoilla liikkumista/asioimista.
- Osta/Myy/Vaihda. Pääse helposti eroon pölyttyvistä figuista.
- Suomen kauni kieli
- Asiallinen ulkoasu.
Negatiivista
- Sääntöjen tuntemattomuus. Foorumeiden säännöt voitaisiin lähettää jokaiselle uudelle käyttäjälle tämän rekisteröityessä. Tämä ehkäisisi osaltaan varmasti turhia viestejä ja aiheita. Tietääkseni asiasta ollaan keskusteltu Sotavasaran ns. ylemmässä portaassa.
- Turhat viestit. Vaikka poistetaan useinmiten, näitä esiintyy valitettavan usein.
Tuskin enempää löytyy, ainakaan tällä hetkellä. Toivotaan vain, että taso jatkuu tällaisena.
-
Zymeth Salkir Dkhan
-
ChildGamez
Hyvää:
-asiansa tuntevat modit
-hyvin jaetut alueet
-mukavasti väkeä
-Weekkis on jonkin tason tositekijä
Huonoa:
-Mua ei hyväksytä. Esim. en osaa kirjoittaa hyvin, en ole tarpeeksi viisas (en kysyisi säännöistä jos tietäisin ne varmasti!), olen aloittelija jne jne.
-Inhottavat kommentit jotka pistävät mielen sykäksi koko loppu päiväksi
-Ainoat alueet missä tunnen itseni jotenki tervetulleeksi ovat Armeija listat ja Armeijat & Yksiköt
Kokonaisuudessa mahtava foorumi jossa asia osataan ja tulee paljon hyvii neuvoja ja keskusteluja. Kukaan vain ei hyväksy minua mukaan
...
-asiansa tuntevat modit
-hyvin jaetut alueet
-mukavasti väkeä
-Weekkis on jonkin tason tositekijä
Huonoa:
-Mua ei hyväksytä. Esim. en osaa kirjoittaa hyvin, en ole tarpeeksi viisas (en kysyisi säännöistä jos tietäisin ne varmasti!), olen aloittelija jne jne.
-Inhottavat kommentit jotka pistävät mielen sykäksi koko loppu päiväksi
-Ainoat alueet missä tunnen itseni jotenki tervetulleeksi ovat Armeija listat ja Armeijat & Yksiköt
Kokonaisuudessa mahtava foorumi jossa asia osataan ja tulee paljon hyvii neuvoja ja keskusteluja. Kukaan vain ei hyväksy minua mukaan
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
- The Captain
- Valvoja
Alku aina hankalaa, ChildGamez. Totuttele paikkaan, ja ennen pitkää paikkakin tottuu sinuun.
Itse asiaan:
Hyvää Sotussa on käyttäjäkunta, joka tykkää moderaattoreista.
Huonoa Sotussa on käyttäjäkunta, joka ei tykkää moderaattoreista.
Niille, jotka eivät vitsiä tajua, kerottakoon, että edellinen oli vitsi.
Minä olen oikeasti ihan yhtä inhottava, sarkastinen, ivallinen ja kelju, ei moderaattoriuteni siihen mitenkään vaikuta. Pääsenpähän vain toteuttamaan itseäni auktoriteettiasemasta.
OIKEASTI hyvää Sotussa on
+ mielenkiintoiset aiheet (enhän minä muuten täällä pyörisikään)
+ mahdollisuus keskustella päätä vaivaavista asioista muiden kanssa ja toisinaan saada jopa vastaus askarruttaneisiin ongelmiin
+ tietoa uusista peliporukoista, turnauksista yms. tilaisuuksista päästä pelaamaan muitakin kuin kotipuolen samoja naamoja vastaan
+ mahdollisuus saada käytetyt figut kiertoon
+ suunnilleen kaikki edellä kirjoittaneiden ihmisten mainitsemat plussat
Huonoa:
- ihmiset eivät välitä lukea (tai noudattaa) Sotun sääntöjä, jolloin me moderaattorit joudumme puuttumaan asioihin ja saamme natsimaineen. Oikeastaan kaikki huono Sotussa johtuu siitä, että ihmiset eivät ajattele, mitä postaavat (tai sitten postaavat kaiken, mitä ajattelevat).
- minä
Itse asiaan:
Hyvää Sotussa on käyttäjäkunta, joka tykkää moderaattoreista.
Huonoa Sotussa on käyttäjäkunta, joka ei tykkää moderaattoreista.
Niille, jotka eivät vitsiä tajua, kerottakoon, että edellinen oli vitsi.
Minä olen oikeasti ihan yhtä inhottava, sarkastinen, ivallinen ja kelju, ei moderaattoriuteni siihen mitenkään vaikuta. Pääsenpähän vain toteuttamaan itseäni auktoriteettiasemasta.
OIKEASTI hyvää Sotussa on
+ mielenkiintoiset aiheet (enhän minä muuten täällä pyörisikään)
+ mahdollisuus keskustella päätä vaivaavista asioista muiden kanssa ja toisinaan saada jopa vastaus askarruttaneisiin ongelmiin
+ tietoa uusista peliporukoista, turnauksista yms. tilaisuuksista päästä pelaamaan muitakin kuin kotipuolen samoja naamoja vastaan
+ mahdollisuus saada käytetyt figut kiertoon
+ suunnilleen kaikki edellä kirjoittaneiden ihmisten mainitsemat plussat
Huonoa:
- ihmiset eivät välitä lukea (tai noudattaa) Sotun sääntöjä, jolloin me moderaattorit joudumme puuttumaan asioihin ja saamme natsimaineen. Oikeastaan kaikki huono Sotussa johtuu siitä, että ihmiset eivät ajattele, mitä postaavat (tai sitten postaavat kaiken, mitä ajattelevat).
- minä
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- DJ_Silverpig
Heh... Onhan minuakin joskus tullut huomautettua...Maedhros kirjoitti:- Moderointi. Vaikka välillä tuntuu hieman ärsyyntyneeltä saadessaan varoituksen käyttäjämoderoinnista (Grond)
Siis...
Hyviä puolia
- Siisti ulkoasu
- Hyvät modet
- Nopeat vastaukset
- Täällähän puhutaan suurimmaksi osaksi asiaa...
Huonot
- No joskus lukot heilahtelevat vähän turhan herkästi...
- Juu tuo kysymyspalsta pitäisi jakaa FB ja 40k osioihin
- Aika vaikea näitä oli kyllä keksiä!
Possu
The Captain kirjoitti:Huonoa:
- minä
tuo on kyllä totta....*tuntee veitsen kurkullaan*....no ei ny vaiskaa....
sotussa hyvää on:
-hyvät jutut.
-asiansa osaavat modet
huonoa taas....
-sääntöjen rikkominen...
mietin pääni puhki noita huonoja puolia....
Viimeksi muokannut Huuhkaja, To 01.04.2004 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Ja koska ollaan mukaa huudettu!?!--DeadMan-- kirjoitti:Hyviä puolia:
Huonoja puolia:
Tiedän että olen ärsyttävä... Joskus otan jopa lomaa itsestäni.
Koko foorumi on minun mielestä pelin hauskuudella rakennettu enkä aio ottaa mitään liian tosissani muuten pinna palaisi, minullekin... Joten, kavereiden kesken jutustellen, ei oteta asioita liian toisissaan, eihän?!
Pidetään leppoisa meiniki ja puhutaan näistä kivoista peleistä ihan rauhassa. Jos joskus tulee jotain asiaa, mihin meidän tulee puuttua, niin yritämme tehdä se hymyllä ja rikkomatta rauhaa Vasarassa. Joskus meidänkin mitta tulee täysiksi, mutta niin tulee jokaiselle joskus...
Olemmehan mekin ihan tavallisia Matti Meikäläisiä, jotka harhaili tänne harrastuksen takia silloin aikoinaan. Teemme joskus tietämättä vääryyksiä, mutta todella harvoin tahallaan (ja silloinkin koska käyttäjä on hakemalla hakenut riitaa)! Lukko ei tule ilman syytä. Yleensä luotamme siihen että samantapaiset tapaukset, jotka ovat johtaneet lukkoihin ennenkin, tulivat syystä ja että sama malli voidaan käyttää jatkossakin. Ja aina saa laittaa YV:tä tulemaan lukoista, kunhan sitten annatte meille aikaa asian selvittämiseen!
Eli iloinen ja rauhallinen asenne keskustelussa kantaa pitkälle, ainakin minun kanssa!
*Noniin, tarpeeksi OT:tä minun näkökannastani! Asiaan!
Onko sellainenkin olemassa?! Miten sinne pääsee?!-Sääntöjen tuntemattomuus. Foorumeiden säännöt voitaisiin lähettää jokaiselle uudelle käyttäjälle tämän rekisteröityessä. Tämä ehkäisisi osaltaan varmasti turhia viestejä ja aiheita. Tietääkseni asiasta ollaan keskusteltu Sotavasaran ns. ylemmässä portaassa.
Mutta joo, olen samaa mieltä. Moni käyttäjä ei lue kunnolla kaikki foorumin säännöt ennen kuin ne alkaavat kuumeisesti kirjoittaa Vasarassa. Onko sääntöjä liian paljon vai onko niitten läpikahlaaminen liian raskasta ensimmäisellä kerralla, että vasta kun Weekender tai joku modeista ovat lähettäneet YV:n, jaksetaan lukea ne loppuun asti? Vai onko tänne pääseminen vain niin eksootista että ei kukaan ehdi lukea ne? Vai onko nettikansa vain turtunut kaikista "pakko hyväksyä ennen kuin voit jatkaa"-popup:eihin... En minä vain tiedä, mutta jotain pitäis/voitais tehdä asian eteen...
Ideoita?!
Kauheasti on asiaa tullut joista toiset ovat samaa mieltä kun taas toiset ei. Totuus lyhyenä ja ytimekkäänä, Weekki on onnistunut luomaan suomen parhaimmman, erittäin toimivan ja muutenkin mukiin menevän foorumin. Jos kauheasti tätä foorumia yrittää hämmentää paremmaksi niin se voi palaa pohjaan ja mennä pilalle. Tosin aina löytyy jotain pientä mille voisi tehdä jotain ja suurimman osan niistä tunnolliset moderaattorit korjaavat.
Ulkoasun vanhentuminen on ehkä ainoa huono asia. Tällä hetkellä se on tosi kaunis ja selkeä, mutta kaipa taas jonkun ajan kuluttua sekin tulee tylsäksi. Pitääpä weekkiksen ahkerana...
Oli tossa mielessä että sotuun varmaan sopisi jonkinlainen aktiivi-chatti jossa sotussa hengailevat pulliaiset voisivat jutella. Tämä ehdotus tuli vain hetken mieli johteesta, mutta sillä saisi ehkä esim. kaikki newbie kysymykset kuten "mikä armeija seuraavaksi?", "millä armeijalla aloitan?" ja "mitä figuja seuraavaksi?" rajoittumaan pois foorumilta.
Eipä muuta, I have spoken... ...for now...
Ulkoasun vanhentuminen on ehkä ainoa huono asia. Tällä hetkellä se on tosi kaunis ja selkeä, mutta kaipa taas jonkun ajan kuluttua sekin tulee tylsäksi. Pitääpä weekkiksen ahkerana...
Oli tossa mielessä että sotuun varmaan sopisi jonkinlainen aktiivi-chatti jossa sotussa hengailevat pulliaiset voisivat jutella. Tämä ehdotus tuli vain hetken mieli johteesta, mutta sillä saisi ehkä esim. kaikki newbie kysymykset kuten "mikä armeija seuraavaksi?", "millä armeijalla aloitan?" ja "mitä figuja seuraavaksi?" rajoittumaan pois foorumilta.
Eipä muuta, I have spoken... ...for now...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Tuo ei itsessään ole pahempi ajatus, mutta tuokin kaatuu siihen, että se vaatii aikaa, jotta saa vastauksia kysymyksiinsä, eivätkä ajankaan puolesta kaikki käyttäjät ole samoihin aikoihin täällä. Muuten voisi toimiakin.Guardsman kirjoitti:Oli tossa mielessä että sotuun varmaan sopisi jonkinlainen aktiivi-chatti jossa sotussa hengailevat pulliaiset voisivat jutella. Tämä ehdotus tuli vain hetken mieli johteesta, mutta sillä saisi ehkä esim. kaikki newbie kysymykset kuten "mikä armeija seuraavaksi?", "millä armeijalla aloitan?" ja "mitä figuja seuraavaksi?" rajoittumaan pois foorumilta.
Hyvistä puolista tässä on ne tärkeimmät tullut jo mainittua useampaan kertaan, eli keskustelu pysyy asiallisena ja hallittuna. Se on myös hyvä että jotkut jaksavat postailla muilla foorumeilla esiintyneitä juoruja/muita mielenkiintoisia artikeleita tänne, sotunkin seuraamiseen kuluu jo tarpeeksi aikaa.
Huonona puolena näen mod-linjan epämääräisyyden. Varsinkin jos puhutaan GWn peleihin liittyvistä tuotteista, jotka eivät ole figupelejä. Jotenkin tuntuu siltä, että jos moderaattori itse pitää ko. pelistä/whatever niin aihe saa jäädä, muuten lukko kolahtaa.
Foorumi on myös välillä tajuttoman hidas, ja ketkut eivät ainakaan minulla aina merkkaannu 100% varmuudella luetuiksi pikavisiitin jälkeen.
Huonona puolena näen mod-linjan epämääräisyyden. Varsinkin jos puhutaan GWn peleihin liittyvistä tuotteista, jotka eivät ole figupelejä. Jotenkin tuntuu siltä, että jos moderaattori itse pitää ko. pelistä/whatever niin aihe saa jäädä, muuten lukko kolahtaa.
Foorumi on myös välillä tajuttoman hidas, ja ketkut eivät ainakaan minulla aina merkkaannu 100% varmuudella luetuiksi pikavisiitin jälkeen.
-Älä poika wareta!
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.