MIten päädyit warhammer fantasy battleen?
Kaverini oli kerännyt jo jonkin aikaa lotria ja aloitti fb:n. Sitten katselin niitä figuja ja sain yhden maalattavaksi. Se oli mukavaa ja päätin aloittaa itsekkin fb:n. Valitsin silloin kaaoksen koska kaikki sanoivat että se olisi hyvä
Enpä tainnut kertaakaan hävitä vanhalla kaaos armeijallani 
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
hmm...jotenkin sellai se meni, että aikoinaan (vuonna tikku ja kivi)kun isoveli pelasi FB:tä niin aattelin että onpa turha peli tjsp. sitten joitakin vuosia eteenpäin pelit lehdessä esiteltiin mordheimia ja innostuin siitä ja rupesin kavereitten kanssa puhumaan, että mitä jos käytäis mordheimia pelaamaan mut se ei saannut suurta kannatusta. Siitä ehkä viikko eteenpäin yks kaveri sano että se käy yhen tuttunsa kanssa pelaamaan FB:tä ja siitä se innostus sitten levisi minuun ja varmaan seuraavana päivä kävinkin sitten ostamassa ensimmäiset figuni.
"Vade retro, alter ego!"
Naapurini oli ostanut luokkatoveriltaan valmiiksi maalattuja figuja ja kun hän huomasi että olin kiinnostunut niin leuhkimisesta ei tullut loppua.Päätin että minun oli saatava omani. Ostin 5ed aloitusboksin jossa mukana oli Lizardmenejä ja Bretonniaa. Englannintaidottomana pikkupoikana en tajunnut että Empire ja Bretonnia olivat eri joukkueita,joten oli molempia. Sitten innostus laski ja surin suuresti hammereihin mennyttä rahaa,ne saivat lojua kellarissa 3 vuotta. Viime kesänä(2004) tajusin, että ne voi myydä pois. löysin sotun ja olin myymässä niitä täällä, mutta päätin ensin selailla sivua. Täällä tietinkin puhuttiin vain hammereista kaikkea hyvää ja kiinnostavaa, se vetosi minuun ja päätin aloittaa alusta.
Kaveri esitteli mulle 40k:n ~2001 alussa, ja heti alkoi nelkytkoon hakkaaminen. Serkku käväisi meillä ja näki figuni ja oli aivan innoissaan. Seuraavan kerran kun menin serkulleni, hän oli ostanut ilmeisesti kaikki läheisen figupelikaupan boksit
. Oli ainakin kolmea armeijaa molemmista peleistä. Serkku innostui fabasta ja pakotti pelaamaan kanssaan. Siitä se sitten lähti....
- Tunkiokuningas
Itse sain tietää Fabasta noi vuosi sitten kaveriltani ja aloin miettiä, että nuohan ovat aika hauskoja juttuja. Puhuin kaverini kanssa lisää ja lopulta päätin alkaa keräämään itsekin Hammereita. Roduksi valitsin Tomb Kingit, koska itseäni kiinnostivat tuohon aikaan kaikki TK:iden kaltaiset lurrangot yms.
Ensimmäisen kerran näin Warhammereita livenä, oli 1990 luvun lopussa, kun olin kaverillani kyläilemässä. Hän otti jostain laatikostaan kaksi vaaleanvihreää space marinea ja yhden goblinin, jolle oli laitettu vasen käsi oikean paikalle. En mitenkään ajatellut figuja tarkemmin, vaan ajattelin että ne olivat jotain valmiiksi maalattuja leluja.
Myöhemmin, jotenkin kiinnostuin keskiajasta ja miekoista jne. Menin fantasiapeleihin 2 euron kanssa, toivoen että sillä saisi lateksimiekan. Eipä saanut, mutta sai Magus -lehden viimeisen numeron, jonka kannessa oli miekan kuva (Joka sai minut ajattelemaan, että siellä olisi asiaa lateksimiekoista). Sen lehden takakannessa oli sitten kuva jokipeikosta ja space marinesta. Päätin kaverini kanssa, että huomenna mennemme katselemaan noita hienoja figuureja.
Kuitenkin seuraavana päivänä, eräs luokkatovereistani kysyi, että haluaisinko lähteä hänen kanssaan fantasiapeleihin, koska hän tarvitsi uuden maalin. Kävin kotoa hakemassa rahaa, ja lähdimme kauppaan. Ostin paketin vanhoja Brettonialaisia, liskomiehiä, kääpiöitä ja LOTR maalipaketin.
Myöhemmin, jotenkin kiinnostuin keskiajasta ja miekoista jne. Menin fantasiapeleihin 2 euron kanssa, toivoen että sillä saisi lateksimiekan. Eipä saanut, mutta sai Magus -lehden viimeisen numeron, jonka kannessa oli miekan kuva (Joka sai minut ajattelemaan, että siellä olisi asiaa lateksimiekoista). Sen lehden takakannessa oli sitten kuva jokipeikosta ja space marinesta. Päätin kaverini kanssa, että huomenna mennemme katselemaan noita hienoja figuureja.
Kuitenkin seuraavana päivänä, eräs luokkatovereistani kysyi, että haluaisinko lähteä hänen kanssaan fantasiapeleihin, koska hän tarvitsi uuden maalin. Kävin kotoa hakemassa rahaa, ja lähdimme kauppaan. Ostin paketin vanhoja Brettonialaisia, liskomiehiä, kääpiöitä ja LOTR maalipaketin.
-
SupraJohde
Hmm... Kaikki lähti kun broidi pelasi Warhammereilla joskus 4.edikkaa n.10 vuotta sitten(Myös roolipeliharrastukseni alkoi samasta syystä.). Aina ne tuntu jotenkin ihmeellisiltä ja kiinnostavilta, no sitten pari vuotta sitten pikkuveljeni (Jaqo) alkoi keräilemään ja kaverini (Tybraal) ehdotti minuakin aloittamaan, no siitähän se sitten lähti ja nyt on 4000 pojoa empireä, ja juuri nyt alotin Marrut 40,000.
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
-
Spongebob-Väyrynen
Maapallo kiersi auringon 12 kertaa, ja muuan nuorukainen saapui 12 vuoden kunnioitettavaan ikään, silloin hänellä ei ollut aavistustakaan mitä parin vuoden sisällä tulisi tapahtumaan. Aika kului ja ja oli viikko aikaa kyseisen nuorukaisen nimipäivään. ( hän on viellä 12 vuotta ) Nuorukaisen perhe meni kyläilemään ydelle toiselle nuorukaiselle, ja mitä toisen nuorukaisen hyllyyn olikaan ilmestynyt! Ü^per makeita pikku sotureita!
( 5 edikan bretonnialaisia ) Nuorukainen tykästyi niihin ja alkoi utelemaan niistä kuin hullu, toisella nuorukaisella oli 5 edikan rulebook! Eikä! Ja niin nuorukainen sai paljon tietoa näistä pikku sotureista, hän sai tietää että niitä sanottiin warhammereiksi. Nuorukainen päätyi joukkoon nimeltä kaaos, koska oli tykästynyt niiden panssareihin, ja jo viikon päästä hänellä oli jo ensimmäiset figut ( hirvittäviä)hän myös käännytti uskoon muutaman kaverinsa. Nyt vuosien saatossa hänelle on kertynyt 3000 pisteen skaven lössi ja lisää on tulossa
Hän osaa myös pelata sääntöjen mukaan ja hänellä on takanaan usita kymmeniä jopa satoja taisteluja.
THE END Liikuttavaa eikö?
THE END Liikuttavaa eikö?
-
Large Target
Äitin yllytti minua aloittamaan tämän harrasuksen kun olin yhdeksän vanha. Hän osti minulle johdatus strategia peleihin kirjasen. Luin sen huolella läpi ja päätin valita armejakseni örkit. Niinpä menin erääsen figukauppaa joka sijaitsi vuosaaressa (jos joku tietää tämän kaupan nimen niin voisi pistää minulle yyveetä), josta ostin örkki paketin ja muutaman maaliin. Niin minä sitten maalasin ja lekin niillä kaverini kanssa.
Todellinen pelaaminen ja kunnon armejan rakentaminen alkoi vasta viime syksynä.
Matkan varella olen myös yllyttänyt useita pelaamaan warhammeria (ainakin 9, joista tosin kaksi yllytti itse itsensä).
Todellinen pelaaminen ja kunnon armejan rakentaminen alkoi vasta viime syksynä.
Matkan varella olen myös yllyttänyt useita pelaamaan warhammeria (ainakin 9, joista tosin kaksi yllytti itse itsensä).
Tämä on taas niitä "galluppeja", joista en ite pahemmin digaa, mutta vastaa silti
Eka kerta oli joskus kun menin yläasteelle. Koulu sattui olemaan sisäoppilaitos, ja siinä samalla koko kaveripiirini vaihtui. Tuolla oli myös yksi heeb, joka keräsi joka ikusta armeijaa, tai ainakin oli kerännyt. Mamma betalade! Kuitenkin siinä sitten pari muutakin kaveria keräsivät, ja niinpä sain maalata kaverini silverhelmejä ja jousiampujia, sekä konffailla ite jotain figuja. Mahtavaa.
Miniatyyriharrastus alkoi maastonrakennuksen kautta joskus vuosi sitten. Kuitenkin ekat omat figut hyllyihini eksyivät vasta tän vuoden heinäkuussa. Valinta on jo kauan ollut selvä: kääpiöt. Siitäpä sitten samalla alkoi miniatyyrien maalaaminen. ja tähän on tultu. Nyttemmin on ankara armeijanrakennus käynnissä, maalattavana on enää joukko corea ja sotakoneita. Hieman hankittavaakin vielä on. Kaverin kanssa on tullut pelattua pari peliä, ja sääntöjäkin olen kokoajan lueskellut, ja jotenkuten alkaa pelaaminenkin jo sujua. Haaveena olisi joku kevään turnaus (jos esim. Fanatic 3 tulee) tai sitten CB:n joku turnaus, taikka TheMightyAndTheGreat RopeCon. Aika näyttää.
Eka kerta oli joskus kun menin yläasteelle. Koulu sattui olemaan sisäoppilaitos, ja siinä samalla koko kaveripiirini vaihtui. Tuolla oli myös yksi heeb, joka keräsi joka ikusta armeijaa, tai ainakin oli kerännyt. Mamma betalade! Kuitenkin siinä sitten pari muutakin kaveria keräsivät, ja niinpä sain maalata kaverini silverhelmejä ja jousiampujia, sekä konffailla ite jotain figuja. Mahtavaa.
Miniatyyriharrastus alkoi maastonrakennuksen kautta joskus vuosi sitten. Kuitenkin ekat omat figut hyllyihini eksyivät vasta tän vuoden heinäkuussa. Valinta on jo kauan ollut selvä: kääpiöt. Siitäpä sitten samalla alkoi miniatyyrien maalaaminen. ja tähän on tultu. Nyttemmin on ankara armeijanrakennus käynnissä, maalattavana on enää joukko corea ja sotakoneita. Hieman hankittavaakin vielä on. Kaverin kanssa on tullut pelattua pari peliä, ja sääntöjäkin olen kokoajan lueskellut, ja jotenkuten alkaa pelaaminenkin jo sujua. Haaveena olisi joku kevään turnaus (jos esim. Fanatic 3 tulee) tai sitten CB:n joku turnaus, taikka TheMightyAndTheGreat RopeCon. Aika näyttää.
-
shadowdancer
Da Bossin kaveri antoi minulle hyviä neuvoja ja tietoja ja siitä se sitten lähti. Wood Elvesien archer boxi oli ensimmäinen ostosDa Boss kirjoitti:No se lähti siitä kun kaverini sai houkuteltua isoveljeni hommaan mukaan, olin ensiksi hyvin negatiivinen mutta kuitenkin päädyin keräämään high elveseitä.
Liian kauan yritit pitää kiinni,
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
-
Goblinisti
- Viesti:
Ala-asteella kuulin kavereiden puhuvan jotain "stegatonin strenatafnessi on 12 ja steam tankki ampuu 40 tuumaa" hölinää, joka ajoi minut todella kauas harrastuksesta. Harrastus alkoikin oikeastaan erään kaverini pikkuveljen örkkien tökkimisenä. Nykyäänkin maalaaminen on jutussa 90% ja pelaaminen korkeintaan 10%. Pelatessa houkuttaa lähinnä säännöistä wineämisen suomenmestarin (lue: kaveriporukkani pelifriinkin) klaanirottien höykyttäminen kahdeksallatoista Night Goblin fanaatikolla. Myös konffaaminen ja humorististen viritysten kasaaminen figuihin on suurta hupiani.
No niin on minun vuoroni alkaa sepitää tarinaa miten MINÄ aloin pelaamaan hammereita...
Olin 12 vuotta ja eräs ystäväni sanoi ohimennen jotain warhammereista. ajattelin että niin niitä pikku-ukkoja sielä fantasia peleissä. (fantasia pelit tunsin siitä että olin Keräillyt POKEMONKORTTEJA muuta vuosi takaperin ja fantasia pelit nyt sattuu olemaan kadun toisella puolella) No menin sitten katsomaan figuja kas kummaa huomasin että juma kauta nämähän ovat hienoja. (olin hulluna keskiaiaan ja fantasiaan tuohon aikaan((lue edeleen))) Aluksi ostin maalaus setin 25 eurolla ja sitten päädyin helffien kerääjäksi(olen aina pitänyt haltioista) Sitten sain kaveri käännytettyä pelaamaan hammereita. Nyt kolmen vuoden jälkeen olen aloittamassa 40:k 2000 pisteen helffien ja 500 pistee dark elffien jälkee
THE END
Olin 12 vuotta ja eräs ystäväni sanoi ohimennen jotain warhammereista. ajattelin että niin niitä pikku-ukkoja sielä fantasia peleissä. (fantasia pelit tunsin siitä että olin Keräillyt POKEMONKORTTEJA muuta vuosi takaperin ja fantasia pelit nyt sattuu olemaan kadun toisella puolella) No menin sitten katsomaan figuja kas kummaa huomasin että juma kauta nämähän ovat hienoja. (olin hulluna keskiaiaan ja fantasiaan tuohon aikaan((lue edeleen))) Aluksi ostin maalaus setin 25 eurolla ja sitten päädyin helffien kerääjäksi(olen aina pitänyt haltioista) Sitten sain kaveri käännytettyä pelaamaan hammereita. Nyt kolmen vuoden jälkeen olen aloittamassa 40:k 2000 pisteen helffien ja 500 pistee dark elffien jälkee
THE END
Meitsi tutustu 4 vuotta sitten warhammereihin tollatteen "Introduction to fantasy battles" kirjan avulla....siitä se oikeestaan kaikki sai alkunsa.
Sitten siinä oli niitä villitys vuosia että tuli ostettua kaaoksen poikia ihan homona ja kuitenkin jätin ne maalaamatta. (Koko pelaamis jutusta en osannut vielä edes kuvitella koska olin 3. luokkalainen)
Sitten koitti vuoden pituinen tauko koko harrastukseen ja ajattelin että "tässäkö se sitten olikin...ihan tyhmä harrastus"
Mutta nyt sitten on tullut tehtyä paluu viimesen vuoden aikana ja se paluu johtui kun näin ensimmäistä kertaa sääntökirjan...ja siinä samalla oli tulossa joulu joten arvaatte varmaan että joululahjaksihan sitä tuli toivottua....
Siitä koko tän hetkinen harrastus on lähtöisin....ainoa haittapuoli on kun pelikavereita ja armeijaa ei löydy kun se yksi ja ainoa...ja sekin kääpiöt
Eiköhän se ollut siinä
Sitten siinä oli niitä villitys vuosia että tuli ostettua kaaoksen poikia ihan homona ja kuitenkin jätin ne maalaamatta. (Koko pelaamis jutusta en osannut vielä edes kuvitella koska olin 3. luokkalainen)
Sitten koitti vuoden pituinen tauko koko harrastukseen ja ajattelin että "tässäkö se sitten olikin...ihan tyhmä harrastus"
Mutta nyt sitten on tullut tehtyä paluu viimesen vuoden aikana ja se paluu johtui kun näin ensimmäistä kertaa sääntökirjan...ja siinä samalla oli tulossa joulu joten arvaatte varmaan että joululahjaksihan sitä tuli toivottua....
Siitä koko tän hetkinen harrastus on lähtöisin....ainoa haittapuoli on kun pelikavereita ja armeijaa ei löydy kun se yksi ja ainoa...ja sekin kääpiöt
Eiköhän se ollut siinä
- nomic
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Joskus kauan sitten oli Allakassa aukeeman kokoinen juttu warhammereista ja kiinnostus heräsi. Tuli sitten käytyä fantsussa, mutta päädyin ostamaan vain pakan
MtG: tä. Kiinnostus lopahti, mutta sitten kun olin melkein unohtanut koko asian,
infossa kierrellessäni vastaan tuli hyllyllinen hammereita ja mukaan lähti kääpien warru boksi. Ja tämä tapahtui joskus 2003 syksyllä. Mutta sitten alkoi 40k kiinnostaa
ja joululahjaksi tuli toivottua 40k aloitus boksia. Menneenä kesänä sitten FB alkoi taas kiinnostaa. Yksi syy tähän oli se että kaikki hammeristit jotka tunnen pelaa vain ja ainoastaan FB: tä. Ja kääpiä alkoi sitten taas kerääntymään ja kerääntyy edelleen.
MtG: tä. Kiinnostus lopahti, mutta sitten kun olin melkein unohtanut koko asian,
infossa kierrellessäni vastaan tuli hyllyllinen hammereita ja mukaan lähti kääpien warru boksi. Ja tämä tapahtui joskus 2003 syksyllä. Mutta sitten alkoi 40k kiinnostaa
ja joululahjaksi tuli toivottua 40k aloitus boksia. Menneenä kesänä sitten FB alkoi taas kiinnostaa. Yksi syy tähän oli se että kaikki hammeristit jotka tunnen pelaa vain ja ainoastaan FB: tä. Ja kääpiä alkoi sitten taas kerääntymään ja kerääntyy edelleen.
-
Pikku-Oskari
Aloitin aluksi kaverini yllyttämänä Mordheimin. Aikaa on jotain viisi tahi kuusi vuotta. Yllytin miljoona ihmistä mukaan kyseiseen peliin.
Kului vuosia ja keskustelimma usein Jypermanin kanssa FB:stä. Minä olin vielä silloin (olen kyllä vieläkin) sitä mieltä, että se on liian kallis, enkä ikinä tahdo pelata sitä. Toissa jouluna sain ruinattua itselleni lahjaksi Örkki battalion paketin ja silloin alkoi pelaaminen. Vai onko siitä pitempi aika? Ei...
Nyt on kasassa n. 2000pts örkkejä ja 40k aloitettu Necroneilla. Toista armeijaa harkitsen FBhen, mutta rahat on päässy loppumaan tämän sikamaisen kalliin harrastuksen takia...
Kului vuosia ja keskustelimma usein Jypermanin kanssa FB:stä. Minä olin vielä silloin (olen kyllä vieläkin) sitä mieltä, että se on liian kallis, enkä ikinä tahdo pelata sitä. Toissa jouluna sain ruinattua itselleni lahjaksi Örkki battalion paketin ja silloin alkoi pelaaminen. Vai onko siitä pitempi aika? Ei...
Nyt on kasassa n. 2000pts örkkejä ja 40k aloitettu Necroneilla. Toista armeijaa harkitsen FBhen, mutta rahat on päässy loppumaan tämän sikamaisen kalliin harrastuksen takia...
Olin aina kiinnostunut fantasiasta, LotR kirjoista ja dragon lanceista sekä muista sellaisista, sitten huomasin parin meidän luokkalaisen pojan puhuvan warhammereista jotain ja heillä oli.. tais olla empiren bookki mukana, sitä hiukan selailin siinä välitunnilla ja nämä luokkalaiseni innolla kertoivat warhammerin hyvistä puolista jne.. siitä se sitten lähti