Sprayn sulattamat miniatyyrit...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Warjo

Viesti Kirjoittaja Warjo »

mulla on ollu samoja ongelmia talvella.
se kai johtuu kylmästä.
Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Mun mielestä maalipinta on vain karhea ja mulla on mastonin mallin kanssa samajuttu, mut kun suihkii pikkusen lisää maalia niin kyl se siit tasottuu..
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

paras on kun laittaa vain hitusen eikä spreijaa joka kohtaa.. itselle tuli niin että ensimäisen maalasin joka kohdan ja koko v/%¤#%&un tyyppi melkein suli.. toiset sitten maalasin pienillä pruiskauksilla niin että nopeasti meni peittoon muttei ehkä 100%.. toimi kuitenkin ja onki nyt niin paha jos miekanheiluttajilla jäi hameenhelman alle pieniä metallialueita?
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Pakkanen, kosteus, sade ja hiekkapöly aihauttavat tuontapaisia ongelmia.
Kannattaa valita kaunis päivä pohjamaalaukselle.
Possu
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Ainakaan minulla ei mennyt tollaseksi figuni, kun sprayasin läheltä, paksun kerroksen ja 10 asteen pakkasessa..
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Käytitkö mitä spräytä? Ja sattuiko figu olemaan metallia ;). Jotkin sprayt on sellaisia missä ei ole liuottimia, joten ne eivät sulata sitä muovia.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

tane kirjoitti:liikaa spraytä, liian läheltä, liian kylmä, eilen tuli kokeiltua ja tuommosta oli jälki...

ja shogun, se on battle force, ei batle forge
Sinänsä huvittavaa valittaa oikeinkirjoituksesta, jos sitä ei selvästi itsekään osaa.
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

pakkanen vaikutta spray tulokseen kokemulsesta tiedän pyörävarastossa jossa on kylmä figujen maalipinta kärsii kun koetin lämpimässä (huoneen lämpötila 24 astetta) ei käynyt mitään noin sama ruiskutus etäisyys ainoastaan eri lämpötila. Spray oli joku maston kai?
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Johan tästä nyt jankataan. Itse suosin Mastonin spreimaalia, koska se on halpaa ja on toiminut kuin unelma. Varmasti toimivat muutkin maalit, jotka soveltuvat muovin maalaamiseen kuten nyt GW:n spray. Muistakaa vain perussäännöt. Ravistakaa niitä purkkeja ennen käyttöä, suihkuttakaa tarpeeksi kaukaa noin 20-30cm päästä. Elkää maalatko niitä figuja pakkasessa vaan tilassa, joka täyttää maalin käyttöohjeen suosittamat lämpötilat ja mieluiten tilassa, jossa ilma pääsee kiertämään. Lisäsi maalattavaa kohdeta ei tule uittaa siinä maalissa vaan vähempikin kerros riittänee. Mikäli, ette luota maaliinne tai teitä askarruttaa, jokin asia niin kokeilkaa vaikka maalia johonkin figujen kohdalla voitte kokeilla maalia esimerkiksi niihin muovikehikoihin, jotka ovat saamaa materiaalia, kuin itse maalattava kohde ja katsoa millaista jälkeä tulee.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Joo. Eiköhän tämä asia ole jo käsitelty... [ie. lukkoon voi pistää]

(Varsinkaan kun pienen viilauksen jäkeen selvisi ettei figu ole edes sulanut, vaan maali on vain kökkönä...)

Kiitokset vain kaikille neuvojille (ja "neuvojille"kin ;) )
Järjenkäyttö sallittu!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”