"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chaos Sorsa

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Pöff. Mikähän nyt sitten on armeijatasoinen figu (ihmiset sanovat sellaisia hirveitä suttuja armeijatasoisiksi, tai pelifiguiksi). Mulla menee aina ihan järjettömän kauan noiden Chaos Space Marineiden maalaamisessa.
zqmfgb
crow

Viesti Kirjoittaja crow »

joo.. en mä kyllä oo edes niitä shadeja noihin pistänyt. ja se käsi niin blendasin sen lähinnä siksi että se olisi vähän hienomman näkönen(ja kokeilun vuoksi.) Niitä sarvia ei kyllä erotahelposti paljaalla silmällä, että ne ei menis portaattomasti. mutta kyllä noissa hight lightit on. ne vaan ei oikeen taho näkyä tossa kuvassa. esim. se sininen osa näyttää vaan mustalta. :?. peli figu on sellanen joka näyttää hyvältä sillä etäisyydellä, ainakin mun mielestä.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

crow kirjoitti:joo.. en mä kyllä oo edes niitä shadeja noihin pistänyt. ja se käsi niin blendasin sen lähinnä siksi että se olisi vähän hienomman näkönen(ja kokeilun vuoksi.) Niitä sarvia ei kyllä erotahelposti paljaalla silmällä, että ne ei menis portaattomasti. mutta kyllä noissa hight lightit on. ne vaan ei oikeen taho näkyä tossa kuvassa. esim. se sininen osa näyttää vaan mustalta. :?. peli figu on sellanen joka näyttää hyvältä sillä etäisyydellä, ainakin mun mielestä.
Oot oikeessa pelifigun määritelmästä. :-)

No se käsi on hieman hienomman näköinen, mutta siinäkin ei highlightit ole juuri oikeilla pakikoilla (siis niissä kohdin missä valo taittuisi oikeasti jos figu olisi elävä.. :-))

Noissa sarvissa näyttää siltä että olet käyttänyt kolmea eri väriä pelkästään, se on liian vähän että se näyttäisi luonnossa hyvältä (ellei ole todella hyvän tason maalari).

Mutta myöntää täytyy että kuva on aika huono, ja varmasti antaa huonon kuvan figusta. Seuraavalla kerralla älä ainakaan lakkaa figua ennen kuvien ottoa.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
crow

Viesti Kirjoittaja crow »

en kyllä oo tota lakannu 8) enkä käteen highlightejä laittanut(jos sitä meinasit) ja ne valon taittumisen paikat niin nehän teitenkin vaihtuu riippuen siitä, että missä kulmassa sitä kattoo.
itseasiassa oon käyttäny 4 väriä niissä sarvissa mutta ei siihen mitää miljoonaa väriä tarvii ku sen voi tehä sillee et sen vikan värin levittää niihin muutamiin väreihin
Ninnu
Viesti:

crow kirjoitti:en kyllä oo tota lakannu 8) enkä käteen highlightejä laittanut(jos sitä meinasit) ja ne valon taittumisen paikat niin nehän teitenkin vaihtuu riippuen siitä, että missä kulmassa sitä kattoo.
itseasiassa oon käyttäny 4 väriä niissä sarvissa mutta ei siihen mitää miljoonaa väriä tarvii ku sen voi tehä sillee et sen vikan värin levittää niihin muutamiin väreihin
Nooh, kuvat eivät ilmeisesti tee oikeutta figullesi... :-)
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

crow kirjoitti:en kyllä oo tota lakannu 8) enkä käteen highlightejä laittanut(jos sitä meinasit) ja ne valon taittumisen paikat niin nehän teitenkin vaihtuu riippuen siitä, että missä kulmassa sitä kattoo.
Umm.. Siis noin tosielämässä, esim. meissä ihmisissä joihin ei ole maalattu highlighteja, vaan valo aiheuttaa ne. :wink:
Mutta figujen highlightien paikat eivät riipu katselukulmasta vaan valonlähteen sijainnista (yleensä ylhäältä ulos sijoittuvissa figuissa). Ninnu varmaankin tarkoitti sitä, että highlightien paikat eivät joko ole yhdenmukaisia tai näytä luonnollisilta jos ajatellaan että ukko seisoo ulkona.
Ninnu
Viesti:

VJ kirjoitti: Umm.. Siis noin tosielämässä, esim. meissä ihmisissä joihin ei ole maalattu highlighteja, vaan valo aiheuttaa ne. :wink:
Mutta figujen highlightien paikat eivät riipu katselukulmasta vaan valonlähteen sijainnista (yleensä ylhäältä ulos sijoittuvissa figuissa). Ninnu varmaankin tarkoitti sitä, että highlightien paikat eivät joko ole yhdenmukaisia tai näytä luonnollisilta jos ajatellaan että ukko seisoo ulkona.
Yup. Eli peinenpään skaalaan joutuu valoja ja varjoja korostamaan että ne näyttäisivät yhdenmukaisilta 1:1 skaalan kanssa.

Ja yleensä highlightin kulmana pidetään keskipäivän aurinkoa, eli yläviistosta oletettu valon kulma. tietty tästä voi poiketa mielenkiintoisin tuloksin mutta sitä kannattaa kokeilla vasta kun hallitsee ihan perus highlightauksen jo.
Jag känner en bot
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

älkää viittikö arvostella niin kovin...ihan hienoja noi on.
minä olen swamphead
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

L P kirjoitti:älkää viittikö arvostella niin kovin...ihan hienoja noi on.
Just joo. Ignorance is bliss ja silleen.

Koittakaa nyt oikeesti ymmärtää että ei tässä dissata ketään.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Ninnu
Viesti:

L P kirjoitti:älkää viittikö arvostella niin kovin...ihan hienoja noi on.
Tuota... Ensinnäkin jos kritiikkiä kirjoittaa ei sitä tehdä haukkuakseen maalaria vaan auttaakseen häntä tulemaan paremmaksi. Toisekseen jos kritiikkiä pyydetään niin minusta se on hienoa että joku näkee vaivaa sellaisen kirjoittamiseen. Kolmanneksi miten ihmeessä tuo sinun kommentti auttaa maalaria kehittymään?

Sama kuin sääntöfoorumilla keskustelisi sääntöyksityiskohdasta todistaen jonkun vääräksi. Ei sitäkään varmasti tehdä pahoittaakseen jonkun mieltä vaan auttaakseen pelejä sujumaan paremmin. Samoin minä kritisoin figuja että maalarit oppisivat maalaamaan minun mielestäni paremmin.

Blääh, väsyttää tämä kritiikin dissaus jo vähitellen. jatkakaa hyvää työtä vielä hetki niin saadaan galleriaoisiosta selkääntaputtelukerho sotulle. Sitäkö ihmiset nyt haluaa? :?
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

Ja sori LP et tuli toi mun tilitys sun vastaukseen... Ois voinu mieluummi pistää tonne palaute osioon... *huokaa* :roll:
Jag känner en bot
Eerie

joo ei mitään mut on tässä nyt sellanen pelko et mut todetaan kaiken pahan aluksi ja juureksi ja saan taas weekenderin lenkkitossun pohjan kuvan per***seen... :wink:
minä olen swamphead
Eerie

no joo toi oli aika huono...
minä olen swamphead
squigi

ok figu

Viesti Kirjoittaja squigi »

on se ihan okei :) mut siina puuttuu vahasen high lighteja, ja sitte se on vahan suttuinen. kannattaa olla tosi tarkka kun maalaa ja pistää vähän maalia penseliin. toisenlaisia värejä kun citadelin on myös ok käyttää muttä ne eivät ihan sovi kaikille figuille.maalasin itse toisenlaisilla väreillä ja se oli moka. nimittäain ne eivät sopineet yhtän minun figuilleni. en saanut hienoja tummenuksia sun muuta. :roll: jalusta kannataa ihmeessa maalata ja pistaa siihen ruohoa kiviä ja kaikenlaista hienoa. :wink: maalaa rauhassa ja pista vahan vahemman maalia penseliin.HARJOITUS TEKEE MESTRIN sita enemman maalaat sit enemman skillii saat.GOOD LUCK! :!:
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Re: ok figu

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

templar sotilas kirjoitti:toisenlaisia värejä kun citadelin on myös ok käyttää muttä ne eivät ihan sovi kaikille figuille.maalasin itse toisenlaisilla väreillä ja se oli moka. nimittäain ne eivät sopineet yhtän minun figuilleni. en saanut hienoja tummenuksia sun muuta. :roll:
Mä ite tiedän ainakin todella monta maalaajaa jotka maalaavat muilla kuin kitadelin maaleilla. En nyt tarkoita mitään vesivärejä vaan ihan akryyli maareja. Joten ei välttämättä kannata alkaa suosittelemaan pelkästään kitadelia ja väittämään muita huonommaksi.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Ninnu
Viesti:

L P kirjoitti:joo ei mitään mut on tässä nyt sellanen pelko et mut todetaan kaiken pahan aluksi ja juureksi ja saan taas weekenderin lenkkitossun pohjan kuvan per***seen... :wink:
Nääh, ei kait ketään mielipiteitten julkituomisesta bannata... :-D

Peace. :-)
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

OneTrueDrunk kirjoitti:
templar sotilas kirjoitti:toisenlaisia värejä kun citadelin on myös ok käyttää muttä ne eivät ihan sovi kaikille figuille.maalasin itse toisenlaisilla väreillä ja se oli moka. nimittäain ne eivät sopineet yhtän minun figuilleni. en saanut hienoja tummenuksia sun muuta. :roll:
Mä ite tiedän ainakin todella monta maalaajaa jotka maalaavat muilla kuin kitadelin maaleilla. En nyt tarkoita mitään vesivärejä vaan ihan akryyli maareja. Joten ei välttämättä kannata alkaa suosittelemaan pelkästään kitadelia ja väittämään muita huonommaksi.
No Vallejolta saa samat sävyt (ja pari-kolmesataa lisää) kuin citadelilta, peittävinä versioina ja tippapulloissa joihin maali ei todella kuivu kiinni.

Citadelin maalit on hyviä, ei siinä mitään. Mutta kyllä sitä muissakin merkeissä löytyy. :-)
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ninnu kirjoitti: No Vallejolta saa samat sävyt (ja pari-kolmesataa lisää) kuin citadelilta, peittävinä versioina ja tippapulloissa joihin maali ei todella kuivu kiinni.
No samat ja samat. Mä ainakin olin lukevinani lievistä sävyeroista citadelin ja vallejon citadelia vastaavan (game color) linjojen välillä.
Mutta noita game coloureita vois hankkia melkein pelkästään niitten nimien takia. Kuullostaako bloody red, beasty brown tai bald moon yellow miltään? :lol:
Ninnu
Viesti:

VJ kirjoitti:No samat ja samat. Mä ainakin olin lukevinani lievistä sävyeroista citadelin ja vallejon citadelia vastaavan (game color) linjojen välillä.
Mutta noita game coloureita vois hankkia melkein pelkästään niitten nimien takia. Kuullostaako bloody red, beasty brown tai bald moon yellow miltään? :lol:
Jawaa! En ole game coloreja käyttänyt, mutta niitten tarkoitus on todella olla ihana helppo vaihtoehto GW:n maaleille (ja etenkin pullosuunnitellulle).

Hmmm.. Onkos ne ulkona jo? Pitää varmaan tilata satsi niitä värejä mitä eniten olen käyttänyt... :-)
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ninnu kirjoitti: Hmmm.. Onkos ne ulkona jo? Pitää varmaan tilata satsi niitä värejä mitä eniten olen käyttänyt... :-)
On saatavilla. Tai enpäs mene sanomaan saako niitä vielä prince augustista, mutta julkaistu ne on kuitenkin jo aikaa sitten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”