WW2 aiheiset pelit

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
N.Hirvelä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

No, laitan yhen kysymyksen Panzer Marchista!
eli onnistuko skirmish siinä ja toimiiko hahmot itsenäisesti vai ryhmässä?
Nscaalcn

Viesti Kirjoittaja Nscaalcn »

Kiitos kaikista vastauksista. Lähetän näin itselleni ja sithille linkin aiheesta Panzer Marsch! -> http://www.sotataito.com/article_info.p ... 3e#newsid9
Fear is just an illusion of weak mind.
N.Hirvelä
Viesti:

Tuon oon lukenut, mutta eipä vastaa niihin kysymyksiini.
Mutta kiitos kumminkin!
Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer »

Itse en ole millään tavoin Panzer Marsch! -peliin tutustunut, joten en voi omasta kokemuksesta kommentoida. Kotisivut kuitenkin löytyivät pienellä etsinnällä:

http://www.zen36884.zen.co.uk/pm/

Arviona voisin kyllä sanoa että jos tyypillinen jalkaväen määrä pelissä on 50-120 ukkoa, niin nämä todennäköisesti toimivat ryhmä- eivätkä yksilötasolla.

Griefbringer
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Mun käsityksen mukaan Panzer Marsch on tarkoitettu mikroskaalalle, eli se ei todellakaan ole mikään "Hans ampuu ja Jürgen heittää kranua" -peli.
//Mx
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Yksi WW2 aiheinen figupeli on Axis & Allies: Miniatures

http://www.wizards.com/default.asp?x=ah/prod/aam
Jazka

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Olettekos kuulleet Blitzkrieg Commanderista. Itselläni on sääntökirja ja olisi tarkoitus alkaa kaverin kanssa pelaamaan, kunhan saadaan ensiksi figut maaleihin ja maasto tehtyä. Säännöt on kivan simppelit ja skenaarioita löytyy kirjasta enemmän kuin jaksaa pelata. Ostin omani sotataidosta. Kyseiset kirjat ovat vanhempaa edikkaa, mutta uuteen edikkaan tulleet korjaukset löytyvät kätevästi pelin nettisivuilta. Jos joku pääkaupunkiseudun asukki äityy tuota pelaamaan niin minusta saa peliseuraa heti kun olen saanut Puna-armeijan punaiseksi tai kun olen hankkinut Italialaiseni jostain ;) ...

Pelin nettisivu:
http://www.blitzkrieg-commander.com
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
Ozzy

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Täältä löytyy yksi pääkaupunkiseudun kasvatti joka pelaa BKC:tä. Kovin montaa peliä ei ole ehtiny vielä pelaamaan mutta säännöistä on jo nyt erittäin positiivinen fiilis. Lohikäärmeen Luolassa oon pari kertaa ollu kavereille peliä ns. demottamassa ja vastaanotto on ollut positiivista. Ite pelailen 6mm skalan ukoilla. Pieniä ovat mutta esim GW:n hintoihin nähden suorastaan ilmaisia. Ootkos Jazka minkä skaalan venäläisiä hankkinut/hankkimassa?? Ite omistan Mid eastern front listoista sakemanneja ja venäläisiä n parin tuhannen pisteen edestä. Baranovin poikia pitäis vielä muutama yksikkö maalata ennen seuraavaa tilausta.

-Ozzy
Jazka

itse aion pelailla 10mm ukoilla (olen jo osan venakoista hankkinut joten skaalaa en enään ole muuttamassa). Yhtään peliä en ole vielä pelannut...
Ozzy

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

No hittö.. Heh, tää on niin tätä. Löytyy muitakin pelaajia mutta sit on skaalat sekasin. : D Ei taida olla mitään kauheen kallista lystiä noi 10mm ukotkaa. Mistäs olet omas hankkinut js miltä valmistajalta? Jos nyt tätä ketjua kukaan muu enää lukee niin tutustukaa ihmeessä BKC:hen. On meinaan todella hyvä peli. Niin, ja pelatkaa sitten kuus millisillä! :D
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Joo, oisi itelläkin tarkoitus tuota BKC:tä rueta kaverin kanssa pelaamaan... luulen että olen Ozzyn demopeliä nähnytkin.

Päättäkäähän se skaala kuntoon ennenkuin ostan mitään :)
Jazka

osta vaan suosiolla 10mm figuja niin ei tule ongelmia liian pienten figujen kanssa näprätessä (mulla ei ole sitten mitään omaa lehmää ojassa ettäs tiedät ;-) )!

Itse maalailin tänään ekat venäläistankit (maalasin viimeksi figuja 6kk sitten) ja ihan pelikelpoisilta ne näytti. Laitan kuvia ehkä sitten kun jaksan...

Ja btw Hyvää joulua!
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

moi

nyt heräsi omakin kiinnostukseni WW2 aiheiseen miniatyyri peliin. Ajattelin esittää tälläisen kysymyksen: Myydäänkö mitään sellaista WW2 miniatyyri peliä, jossa olisi edes jonkun lainen " aloitusboxi " siis että saisi ainakin tarvittavat säänökirjat ja ehkkä jopa miniatyyreja. Mutta siis figujenhan ostaminen ei ole ongelma, mutta ajattelin vain että aloittaisin mielummin sellaisen pelin missä saisi ainakin säännt yms
" tykötarpeet " yhdessä paketissa. nimittäin minusta on todella rasittavaa latailla netistä kaiken maailman erratoja yms... AUTTAKAA :D

-Grey
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Eikös se A&A CMG on juuri sellainen? Tässä ketjussa on tarkempaa tietoa pelistä.
finglor

Viesti Kirjoittaja finglor »

Alzozeron ja Italerin yhteistuotantoa olevaan Operation Overlordiin löytyy aloitusboksi. Ulkomailta saa tilattua, myös Kuivalaiselta voi kysyä.

Pelistä on pari battle reporttia Wargames Illustratedissa, ja ovat kehuneet.
Jazka

toinen asia jota kannattaa miettiä jotain peliä aloitettaessa on se että löytyykö sille yhtään pelaajaa suomesta...
Nscaalcn

Viesti Kirjoittaja Nscaalcn »

Jos itse aloittaisin nyt pelaamaan WWII aiheista peliä, valitsisin todennäköisesti Flames of Warin. (tietysti ensin kyseltyäni pelikavereita)Se on niin pitkälle tuotteistettu, että harrastaminen pitäisi olla jo helppoa. Skaalahan on tässä 15mm.
Fear is just an illusion of weak mind.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Nscaalcn kirjoitti:Jos itse aloittaisin nyt pelaamaan WWII aiheista peliä, valitsisin todennäköisesti Flames of Warin. (tietysti ensin kyseltyäni pelikavereita)Se on niin pitkälle tuotteistettu, että harrastaminen pitäisi olla jo helppoa. Skaalahan on tässä 15mm.
Peli on erittäin mielenkiintoinen, selkeät säännöt, todenmukaiset armeijalistat, laaja valikoima kalusteita ja joukkoja, hyvä figuvalikoima. Huonona puolena on, ettei sitä saa Suomesta vaan täytyy tilata suoraan toimittajalta. Mikä ei välttämättä ole huono asia, jos lompakosta löytyy luottokortti. Pelikavereiden löytäminen voisi myös muodostua ongelmaksi.

Kaverin kanssa on löydetty peli noin pari vuotta sitten, muttei vielä kertaakaan päästy pelaamaan sitä. Tilattiin sääntö- ja pari lisukekirjaa Uutesta Seelannista Mustan Suden kautta. Silloin maksun välittäminen merten taakse hoitui liikkeen puolesta. Itse vain viskattiin käteistä tiskille. Figuja ei ruvettu tilaamaan sieltä asti vaan päätettiin käyttää 1/72 skaalaisia muoviukkoja, joita saa Kuivalaiselta kilokaupalla.

Joka tapauksessa kannattaisi tutustua peliin tästä. Jos haluaa tutustua sääntöihin, niitä saa kysymällä lainaaksi.
N.Hirvelä
Viesti:

Tiesiväthän kaikki, että legendaarista Battleground WWII saa nykyään Suomesta? Ajattelin mainita asian, sillä sotataidosta saa kyseistä sääntökirjaa ja lisäosia. Kyseessä siis on enemmän skirmish peleihin päin olevat säännöt toiseen maailmansotaan, jota on aikoinaan myyty Suomessa.
Jazka

Tämä ei nyt liity mitenkään topikkiin, mutta laitoin Turnaukset & Pelikaverit osioon topikin johon yritän saada kerättyä Sotun ww2 pelittäjät yhteen, jolloin ihmisten peliseuran haku helpottuu huomattavasti. Joten pistäkään viestiä sinne. Topikki löytyy jostain toisen sivun paikkeilta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”