A

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Arctico

Viesti Kirjoittaja Arctico »

asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Arctico kirjoitti:Onko siinä ME:ssä kovinkin paljon omia säntöjä, vain noudatteleeko esim. Compendiumin kamppanja-ohjeistus kyseisen pelin systeemiä..? Mitään tietoa? Itse tosiaan en ole ME:hen päässyt tutustumaan..
Compendium kamppaja-oheistus? En tunnista. Mutta kyllä siinä oli kokonaan omat säännöt. Taistelut käytiin korteilla (puolustajalla ja hyökkääjällä oli kolme strategiaa jotka antoivat bonusta nopan heitolle) tai käyttäen Fantasy Battlea (mitä itse aina teimme). Yksi armeija nappula vastasi muistaakseni 500 - 5000 (3000?) pistettä. Aika oli jaettu kuukausiin ja 6 (vai 8) voi toimia ja sitten tuli talvi ja sai pisteitä kylistä, linnoista ja kaupungeista.
Syvimmät kiitokseni, mikäli tarkoitit minun tekemiä, etkä GW:n väsäämiä..;)
Molempia. Tosin itse tekisin pohjat hiukan ohuemmiksi. En voi väittää etteikö herännyt vanha kiinnostus yrittää toistaa noita 3D muodossa itsekin ;).
Arctico

asdasdasda
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

suosittelisin laittamaan metsiin enemmä sitä metsää, ku nyt ne näyttää vain joltain yksitäisiltö puilta...
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Arctico

asdasdasda
Hena
Viesti:

Arctico kirjoitti:Kuulostaa kovasti samantyyppiseltä, miten Compendiumissa esitellään kampanja pohjaisia FaBa pelejä. Mielenkiintoista toisiaan.. Btw, kuinka monta laattaa ME-pelissä tuli.?
Hiukka yli 100. Itse olen muutaman tehnyt lisää.
Arctico

asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 13:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Nonnih! Noi bannerit on hyviä. :) Keksit vielä aika omaperäisen kuvion kenraalin lippuun. ;)
Arctico

asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hena
Viesti:

Arctico kirjoitti:Omien pohdintojeni perusteella tuollainen lukumäärä kuulostaisikin aikas optimi määrältä.. Vielä on hieman matkaa 40:stä..:D
Onko itsetehtyjen heksojen syinä ihan vaan monipuolisuuden lisääminen, vai onko kenties tullut määrällisesti raja vastaan jonkin kokoisessa kampanjassa..?
Osa on ihan vaan lukumäärän takia. Osa taas tarkoituksellisesti. Eli 100 riittää keskikokoiseen karttaa (3 pelaajaa ja tapaa pääosin vasta 2 vuodella). Rantaviivaa tarvitsi monessa pelissä lisää. Varsinkin jos halusi rajata alueen kokonaan (eli ei tarvi vetää vuorijonoa rajaksi) siististi. Kokonaan vesilaattoja ei tullut mukana ja näyttää paremmalta kun niitä on mukana. Ja halusin saada myös laatan jossa on saari.
Tuleeko siinä ME:ssä kaikkia heksoja tasaisesti, vai onko joitain heksatyyppejä painoitettu määrällisesti..? Itselläni kaikkia on tasaisesti n. 10 kpl, mutta olisi mielenkiintoista tietää, mikä on GW:n mielipide asiasta, sekä tietysti kyseisen tyyppistä peliä pelanneen henkilön mielipide..;)
On siinä painotusta. Eniten on perus maa-aluetta (eli tasankoa, metsää ja kukkulaa). Seuraavaksi eniten on rantaviivaa. Viimeisenä on joki ja vuoristo. Rantaa tarvitsi ehkä eniten (puhtaiden merilaattojen jälkeen) ja normaalia maata myös.

Vuoristoa ja jokia ei juuri lisää tarvinnut tehdä.

Olisiko jotain 35 (plain) + 35 (coastal) + 20 (river) + 20 (mountains) niitä (+-muutama). Coastaleissa on mukana joen päätepalat.
Arctico

asdasdasda
Hena
Viesti:

Arctico kirjoitti:Ja se miten tuosta viestistä ymmärsin, niin ME:ssä on erikseen kukkulat ja vuoret..? Eroavatko nämä pelillisesti muuten toisistaan, kuin mahdollisesti erilaisella bannereiden liikkumisella niiden yli?
Kukkulat kuului plainsiin eli perus maa-alueeseen. Säännöllisesti ei ollut kukkuloissa mitään muutosta liikkumiseen. Antoi vaan ohjeita siitä minkälaisen kentän pitäisi tehdä. Eli jos on kukkuloita hexassa, niin niitä saisi olla sitten hiukka enemmän kentällä jne. Vuoristossa (ja joessa muistaakseni) oli sitten jo difficult terrain testi. Jossa saattoi hukkua armeijaa / baggage trainiä (eli ruokavarusteet, ne piti raahata mukana).

Eli jos ajatellaan hexaa niin että on sivuilla 1 - 4 vuoristoa ja 5 ja 6 ei vuoria. Niin jos menee hexasta ulos (tai sisään) kohdasta 1 - 4 niin testi, sivuilta 5 tai 6 ei testiä.

Jokiheksoilla oli muutama pala sillan kanssa. Mutta kehotan tekemään sillat erikseen (itse olen ostanut yhden blisterin niitä että on 4 siltaa erikseen). Sen lisäksi ME:n boksissa oli nippu kyliä kaupunkeja ja linnoja. Sekä kolmelle värille armeijalaatat ja valloitusnappulat.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Todella hienoa työtä. Noillahan voisi kohta jo pelata vaikka Epicciä :) . Ensin kuvittelin noita sellaisiksi pikku basen kokoisiksi nappuloiksi, mutta ovatkin melko isoja ja näyttävän näköisiä.

Jos haluat vinkkejä tuohon maastoon, niin oikeassa maailmassa on vuoristoalueiden ympärillä monesti ympäryskukkuloita. Mikäpä tosiaan estäisi keksimästä omia maastotyyppejä lisäksi. Esimerkiksi rämeikkö tai suo voisi olla hankalaa liikuttavaa raskaalle armeijalle, mutta liskot siellä polskuttaisivat menemään vikkelästi. Pari erikoista heksaa, joilla olisi uniikki maastonpala, esimerkiksi tulivuori tai lumihuippuinen korkea vuori.

Itse olen puuhaillut valtavasti kaikenlaisten fantasiakarttojen kanssa ja tuo projekti alkaa kiinnostaa itseänikin. Harmi, etten pelaa FaBaa. Ehkä samanlaista ideaa voisi kokeilla johonkin muuhunkin ympäristöön...
Luumumehu on soturien juomaa
Hena
Viesti:

Huru-ukko kirjoitti:Itse olen puuhaillut valtavasti kaikenlaisten fantasiakarttojen kanssa ja tuo projekti alkaa kiinnostaa itseänikin. Harmi, etten pelaa FaBaa. Ehkä samanlaista ideaa voisi kokeilla johonkin muuhunkin ympäristöön...
OTksi menee, mutta ei voi mitään. Mulla oli ajatus soveltaa ME:n sääntöjä epicciin. Tietyin rajoituksin ja aika muutoksin. Mutta en nyt löydä sitä sääntökirjaa mistään niin se muodostui vaikeaksi.
Arctico

asdasdasda
Hena
Viesti:

Arctico kirjoitti:Sillat on ollut tarkoitus alusta asti tehdä erikseen, joustavuuden vuoksi.. Mistäs/miten olet muuten nuo kyseiset silta-blisterit hankkinut..?
MEN blistereitä GWltä silloin kun ne oli myynnissä. Eli ei niitä enään varmaan saa.

Tuossa MEssä oli pari laattaa vuoristoa joka oli lumihuippuinen ja impassable (eli liian korkea liikkumiseen). Suota oli yksi pala, josta sai joen kaikkiin suuntiin. Myös järvipaloja oli pari (eli sai haaran jokeen jos halusi). Sen lisäksi oli vuoria, jossa metsää mukana (sama kukkuloilla tietenkin). Eli yhdistelmäpaloja. Vaihtoehtoja voisi olla myös aavikkopalat (joissa jollain lähde). Tai kanjonipalat. Kaivat vaan googlella maisemakuvia :D.
Arctico

asdasdasda
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Jos vahingossa satut löytämään vanhoja Manowar figuja, niin niissä saattaisi olla kaikkea kivaa. Noissa oli siltoja ja muistaakseni aivan pikkuisia linnojakin. Olisipa se kiva maalata aivan pieniä linnoja. Hmm... Äläpä oikeastaan ostakaan niitä, jos joku myy. Ostan ite :)

Löysin kuviakin. Enimmäkseen laivojahan tuolla on, mutta katsokaapas yhtä kuvaa oikealla. Siinä on linnoja ja kaupunkeja. Enemmänkin eri roduille tuossa on sälää, mutta nuista jo näkee, minkälaisilla alueilla liikutaan.

http://www.boardgamegeek.com/browser.ph ... 6&pageID=5

Jaa ne olivatkin jostain toisesta pelistä konffattuja tuohon, mutta olen nähnyt kuvia ihan Manowaarin omistakin linnoista. No tavaraa on kuitenkin olemassa jossain.
Luumumehu on soturien juomaa
Arctico

asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hena
Viesti:

Kannattaa laitta jotain mutkaa niihin suoriin jokiin. Joet harvemmin menee tikkusuoraan mihinkään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”