"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä eroja on faballa ja 40k:lla?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tom_Gore kirjoitti:
Dwarfmies kirjoitti:Joo,ainakin tällä hetkellä 40k kullostaa paljon "jännemmältä",tai miten sen nyt sanoisi..Kun voi liikutella ukko erikseen! Eikä ainoastaan se vaan figutkin on hivenen hienompia!(Mielipide) Näytti vähän oudolta kun nuita tyrantteja on aika paljon verrattuna marineihin onko ne tyranidit sitten niin huonoja?
40k:ssakin ukot liikkuvat yksiköissään. Niiden pitää siis pysytellä tietyn etäisyyden päässä toisistaan, vaikka ovatkin "erillisiä". Jos haluat aidosti erikseen liikutella ukkoja, pelaa LotRia.

Tyranidien massa, eli gauntit, ottavat kyllä mies miestä vastaan mariineilta turpiinsa. Niitä vain on yleensä mariineita enemmän ja tukena on isoja mörköjä.
Unohditko Ripperit? Ovat nekin pientä massaa...
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Ratovaari kirjoitti:
Nàzgul wraith kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Galeios kirjoitti:Ai niin, ja Fabassa on enemmän armeijoita, 40k:ssa vain 11.
Tuokin riippuu laskentatavasta.
Jos laskee esim: Blood Angelit, Space Wolffit ja black templarit omaksi armeijoikseen, tulee niitä enemmän. Noista Blood Angelit laskisin normaaleihin mariineihin, ja wolffit ja Templarit omiksi armeijoikseen.
Miksi?
Blood angelit ja muut osastot lojalisteilla ovat vähän sama asia, kuin Kaaoksen Alpha Legion, Night Lordit ja vaikkapa Word Bearerit.
Kaikki Lojalistit ovat yksi iso armeija, kuten Kaaoksella kaikki eri osastot ovat.
Tai siis, mikäli näin ei menetellä niin armeijoita on reilustikkin yli 11.
Niin, paitsi että esim: Space Wolffien ja Mariinien ainoat yhteiset asiat on tankit... Mutta kuitenkin.

Kumpi sinusta vaikuttaa mukavammalta, 40K vai Fantasy
Battle? Aloita se kumpi tuntuu mukavemmalta.
Se on ihan se ja sama, hitto vie.
Mariineita ne kuitenkin on, ja vielä lojalisti sellaisia.
Ihan sama vaikka niillä olisikin yhteistä vaan tankit, ne on lojalisteja ja kuuluu yhteen isoon armeijaan, tai rotuun Chapterina.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Njääh, movement trayt ovat aika tyypillistä gw:n rahastusta. Tee itse, niin pääset paljon halvemmalla, ja kaikenlisäksi saat sopivan kokoisia omille yksiköillesi. Noita muoviläpysköitä kun on hiukkasen vaikeampi lähteä modaamaan.

...Tai aloita sitten peli jossa on hienot figut ja jossa ei turhia levyjä tarvita...
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Tas kirjoitti:Njääh, movement trayt ovat aika tyypillistä gw:n rahastusta.
Nojaa. Ne ovat kyllä verrattain käteviä. Kyllähän kaikki valmiit pullatkin ovat rahastusta kun itsekkin voisi leipoa.
Eli se vain on helpompaa ja vaivattomampaa ostaa ne muoviset movement trayt. Ja kyllä ne nyt usein näyttää paremmille kuin muropaketista silputut liikutusläpyskät.
- Kynä-ääliö
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Valmiit muoviläpyskät on myös aloittelijoille parempi vaihtoehto. Veteraanimaalaaja saa kyllä muropakettitraystä paljon näyttävämmän kuin noista muovisista valmislevyistä varsinkin, jos alustat on samaan tapaan tehty, mutta valmislevytkin ovat oikeasti hyvä ratkaisu.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
NuuNuuWarrior

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Tukleeko tuosta yhdestä paketillisesta riittävästi battle for skull passin ukoille? Siis ei siitä koristellusta.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Dwarfmies kirjoitti:Tukleeko tuosta yhdestä paketillisesta riittävästi battle for skull passin ukoille? Siis ei siitä koristellusta.
Ei.
NuuNuuWarrior

No jos ei tule niin tulee kyllä aika kalliiksi tuommoisten ostelu..Taidan jättää nuo alustat väliin jos niitä pitää enemmän kuin yksi ostaa.Onko kokemksia mitä kaikkia ja mille eri ukoille tuossa puketissa tulee tavaraa?
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Tas kirjoitti:...Tai aloita sitten peli jossa on hienot figut ja jossa ei turhia levyjä tarvita...
Noh noh, ei tämä ole mikään GW only -foorumi. Kyllä Warmachinea saa mainostaa ihan ilman pieneen pränttiin piilottamistakin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Tas kirjoitti:
...Tai aloita sitten peli jossa on hienot figut ja jossa ei turhia levyjä tarvita...

Noh noh, ei tämä ole mikään GW only -foorumi. Kyllä Warmachinea saa mainostaa ihan ilman pieneen pränttiin piilottamistakin.
mrph.

Eipäs levitellä muunneltua totuutta minun mainostuksistani... ;)
NuuNuuWarrior

Mikä se mukana tuleva dwarffien kärry on? JA voiko tuohon ladata mistään mitään tehtäviä niinkuin battle for macraggessa vai onko tuohon tehtäviä ollenkaan?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dwarfmies kirjoitti:Mikä se mukana tuleva dwarffien kärry on? JA voiko tuohon ladata mistään mitään tehtäviä niinkuin battle for macraggessa vai onko tuohon tehtäviä ollenkaan?
Battle for Skull Passissa tulee mukana skenaariovihkonen. Se kärry on lähinnä koriste ja liikkumista rajoittava este.

Sekä 40K että FB ovat oikeasti aika höhliä pelejä kumpikin, mutta kyllä niistä iloa saa irti.

Viime aikoina on kyllä tullut keskityttyä liikaa Warmachineen, kun viikonlopun FaBa-turnauksessa tuli koko ajan mietittyä, että "noihin metsässä hilluviin dryadeihin ei ole LoSia stonarilla, mutta jospa vien oman yksikön siihen viereen ja targetoidaan siihen ja scatteroidaan metsään Rune of Accuracyn avulla"...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
NuuNuuWarrior

Miten niin höhöliä pelejä? :)
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Miten niin höhöliä pelejä?
Noh, nämä gw:n massapelit eivät ole kovinkaan kummoisia, näin minun mielestäni tottakai. Säännöt ovat melko huonot, ja osa jopa vaikeasti ymmärrettäviä. Ja tuo Kapun mainitsema on tyyppiesimerkki kikkailusta, jota sääntöjen puitteissa voi tehdä. Ja figut ovat vielä hinta-laatusuhteeltaan kerrassaan surkeita verrattuna muihin valmistajiin.

Lisäksi maailmasta löytyy niin monia muita parempia pelejä.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Tas kirjoitti:
Miten niin höhöliä pelejä?
Noh, nämä gw:n massapelit eivät ole kovinkaan kummoisia, näin minun mielestäni tottakai. Säännöt ovat melko huonot, ja osa jopa vaikeasti ymmärrettäviä. Ja tuo Kapun mainitsema on tyyppiesimerkki kikkailusta, jota sääntöjen puitteissa voi tehdä. Ja figut ovat vielä hinta-laatusuhteeltaan kerrassaan surkeita verrattuna muihin valmistajiin.

Lisäksi maailmasta löytyy niin monia muita parempia pelejä.
Löytyy toki, mutta löytyykö pelaajia kyseisiin peleihin. Faba ja 40k ovat "varmoja" valintoja.
Omasta mielestäni molemmat ovat hauskoja pelata, figuja ja muuta oheis materiaalia saa helposti. Fluffi ja armeijat hakkaavat jotkut random ranskalais pelit sata-nolla.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Onneksi sentään kaikissa pelaajaystävällisissä peleissä voi vapaasti käyttää minkä tahansa puljun figuja, eikä niistä tarvitse maksaa itseään kipeäksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Eikä se oikeasti ole niin vaikeaa löytää peliseuraa muihin peleihin. Jos pelottaa niin ettei uskalla ajatellakkaan lähteä Pohjanmerta kyntämään 1666, mutta haluaisi tehdä muutakin kuin laskea power dicea tai ampua stacannonilla, niin on niitä ''pieniä'' GW-pelejäkin..
NuuNuuWarrior

No kumminkin ehkä aloitan faban! :) Onko tuossa jotain erityissääntöjä,kun muistaakseni The captain sanoi jossain ketjussa,että "oikeilla" säännöillä dwarffeilla ei olisi melkenpä mitään mahdollisuutta voittoon..
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Kyllä niillä dwarffeilla hyvin pärjää.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kraztog kirjoitti:Löytyy toki, mutta löytyykö pelaajia kyseisiin peleihin.
Löytyy. Kuopiossakin on Confrontationin pelaajia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”