Onko ksiittaamista...
Itse olen kyllä aina arvioinut tykillä varsinkin. Ei siinä mitään pytagooraa tarvita, kunnon silmät ja kyky hahmottaa etäisyyksiä. Kunhan peli ei hidastu tolkuttomasti ja kaveri laskee päässä niin laskekoon. Tyhmäkin voi siis osua tykillä. 
Mortateissa ja template aseissa ilmeisestikin laskeminen voi olla hyödyllistä. Itse arvaan esim tykillä yleensä aina hieman vajaaksi sen ylimääräisen nopan ja mahd. pompun takia, ja ammun sellaiseen suuntaan että sieltä tulee muitakin uhreja kuin yksi ukko.
Mortateissa ja template aseissa ilmeisestikin laskeminen voi olla hyödyllistä. Itse arvaan esim tykillä yleensä aina hieman vajaaksi sen ylimääräisen nopan ja mahd. pompun takia, ja ammun sellaiseen suuntaan että sieltä tulee muitakin uhreja kuin yksi ukko.
- The Captain
- Valvoja
Monenko tuopillisen jälkeen?MakeH kirjoitti:itse taas muistan tarkalleen hetken jolloin arvioin noin 12 tuumaa harhaan :-) olen pelannut vuosia, muttä tämä tapahtuma tapahtui kolme viikko sitten, eli siis arvaan siis välillä ihan rehellisesti sattumavoittoisesti :-)
Ei vaan, tällä viikolla ei omienkaan tykkieni guessailu mennyt ihan nappiin. Kuugeli jäi +12 tuuman artillery-noppailunkin jälkeen nelisen tuumaa vajaaksi vihollisyksiköstä...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Päässä laskeminen on miusta ok. Itekkin koitan laskea mahdollisimman tarkkaan chargen/taian/sotakoneen laukauksen matkaa. Se, että merkataan edellinen sotakoneen guess nopilla sen viereen, on miun mielestä ok. Sitäkin harrastan itse. Mutta kaikki ylimääräinen mitan heiluttelu, kännykän/laskimen käyttö jne. on väärin. Silloin tällöin näkee sitä, miten ihmiset mittaa ilmassa jotain tiettyä etäisyyttä, vaikka kenraalin LD:n matkaa. Vaikka se on melko epätarkkaa hommaa, varsinkin jos joku yksikkö on siinä rajoilla että onko se 12" sisällä vai ei, miun mielestä se on väärin vastustajaa kohtaan. Samaan kategoriaan uppoaa mm. se, että liikutetaan yksikköä niin monta kertaa, ettei enää tiedetä mistä se alotti liikkeensä ja se hyppääkin monta tuumaa eteenpäin. Sen verran pitää vastustajaa kunnioittaa, ettei huijata.