Hyviä pensseleitä muualta, kuin GW:ltä?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
kuuasema

Viesti Kirjoittaja kuuasema »

GW:n pensseleissä maksaa nimi, kuten muissakin gw-tuotteissa. Sprayt, pensselit, liimat sun muut kannattaa aina ostaa muualta kuin figukaupoista. GW-pensselit myös hajoavat usein todella äkkiä.

Esim. Turussa Akateemisen kirjakaupan taiteilijaosasto tarjoaa soveltuvat pensselit 2-4 euron hintaan. Löytyy paljon eri kokoja ja muotoja.

Rohkeesti vaan pois gw:n pensselihyllyltä sinne taiteilijaosastoille.
Möhkelö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Möhkelö »

Öhhöö.

Kiva kun törmäsin tähän ketjuun. Itselläni kun on pulaa laatupensseleistä vaikka taideliikkeestä kaikki sutini ostan. Melkein joka kerta sivellin on ruvennut 'harottamaan' päästä, eikä kokemusta brush restorerista tai sutisaippuasta ole.
Peikkovasara kirjoitti:Jos tosissaan maalaat monia kymmeniä tunteja yhtä nappia, niin silloin varmasti oppiikin arvostamaan huippulaatupensseleitä, eh?
Jepjep, itse kuulun juuri niihin "joka nappi parhaalla taidollaan" maalaajiin ja aikaakin kuluu 10-15h/figu. Enkä maalaa kuin yhden figun kerrallaan (eli ei massatuotantoa). Uudesta armeijan alusta onkin 1 ukko valmiina 31:stä (enää 9 ukkoa (=90-135 työtuntia) ja pääsen pelaan combat patrollia!). Niin ja lassomiehelle oli ajatus laittaa Ledivalo aseeseen...

Nomutta, täytynee kokeilla tuota EM4 + pensselisaippua comboa.
Ashtafash

Viesti Kirjoittaja Ashtafash »

Sinooperin suteja olen itse käyttänyt, kyllä niillä maalailee.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
Drakken

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Draven kirjoitti:
Drakken kirjoitti: Kuinka erikoista. Omat pensselini kun ovat kokeneet jo vaikka mitä ja vieläkin ovat yhtä hyvässä kunnossa kuin päivänä jona ne avasin. Eivätkä ne todellakaan hapsottaneet, voi olla että tuote jonka näit oli kuljetuksessa kärsinyt tjms...
Tai sitten et vain tiedä paremmasta ;).
Toki tiedän, että on niitä laadukkaampia, kalliimpia ja muutenkin 'parempia' pensseleitä kuin nuo revellin.

En vaan halua investoida pensseliin, koska en kuitenkaan tule maalaamaan minnekään Golden Demoniin figuja.

Miksi siis ostaa kallis pensseli, jos saan halvalla pensselillä itseäni tyydyttävää jälkeä?
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Onko suositusta drybrushia vastaavasta harjasta, jonka hinta olisi hieman GW:n hintaa alempi? Itseltäni on sutiosa mennyt irtoamaan ja kiusakseen katoamaan. GW:n drybrush on kyllä laadukas, mutta hinta on hieman korkeahko ottaen huomioon harjan melko nopean kulumisen.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf »

Ostin muutama päivä sitten tarjoustalosta kaksi pensseliä. Hyvin ovat toimineet(tosin kannattaa valita parhaimmat yksilöt huonompien joukosta) :D .
Saa nähdä kuinka pitkään pysyvöät ehjänä...
Gamesworkshop.com, sinne ne warhammeristit menneet on... ;D
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Paras on halpaa, Clas Ohlsonin synteettiset pikkusiveltimet ei koskaan ala harottaa, ja ite oon tehny niillä kaikkea mahdollista. Esim. drybrushasin yhdellä semmoisella kokonaisen wyvernin (ja pensseli oli vartta myöten maalissa :D), jonka jälkeen siveltimen kärki oli edelleen niin terävä, että sillä pystyi sutimaan sadalle gobbolle punaisiin silmiin valkoiset highlightit
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Edelleen ihmetyttää, että ihmiset ovat valmiita maksamaan satoja euroja figuista, mutta siveltimissä etsitään sitä halvinta mahdollista... Ottaen vielä huomioon sen, että se sudin laatu vaikuttaa sen sadan euron kokoelman ulkonäköön.

En nyt kehoita kaikkin ostamaan parhaimpia mahdollisia siveltimiä, mutta laadun suhteen ei ole järkeä tinkiä, jos sillä on vaikutusta lopputulokseen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Itse asiassa en etsinyt halvinta, vaan kestävintä, sillä jostain syystä siveltimeni kuluvat tajuttoman nopeasti liiman levitykseen kelpaaviksi. Kokeilin kaikenlaista ja sitten sattumalta huomasin nuo Clas Ohlsonin siveltimet ja ne ovat todella kestäviä ja säilyttävät teränsä. Pentti Perusmaalarin kannattaa hankkia, Timo Tuleva-Golden-Demon-Voittajan kannattaa hankkia jotain parempaa (ja kalliimpaa)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Toki, jos noin hyviä ovat, niin tottakai niitä kannattaa käyttää, mutta hinta ei saisi olla se ensisijainen valintakriteeri (joskin 20-30 € / sivellin on ehkä lievää yliampumista, jos ei maalaa ranskan GD-tasolla).

Tärkeämpää on huomattavasti enemmän kärjen terävyys ja kestävyys ja makuasioina lisäksi paksuus/maalinvarauskyky, harjasten pituus ja käytetty materiaali. Kaikki eivät pidä kolinskyistä, vaan jotkut diggaavat enemmän synteettisiä. (triviatietona nuo Em4:sen "kolinskyt" eivät ole oikeita kolinskyjä).

lisäksi: http://www.kolinskyartbrushes.com/mustela.shtml
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Väki

Re: Hyviä pensseleitä muualta, kuin GW:ltä?

Viesti Kirjoittaja Väki »

Jos sattuu Joensuussa olemaan niin askarteluliike "Kätevästä kädestä" kannattaa käydä suteja ostamassa.
Lukittu

Palaa sivulle “Perusteet”