"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalauskisoihin osallistuminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
MarshallRTEast

Re: Maalauskisoihin osallistuminen

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Eli toisinsanoen, jos vaikka parissa seuraavassa kisassa on sen verta porukkaa, että olisi hyvä olla ne luokat, niin sitten voisi harkita? Jos ymmärsin oikein, niin en näe mitään ongelmaa tuossa, onhan se oikein toimiva.
Jostain pitäisi keksiä jotain millä saada enemmän ihmisiä maalauskisoihin, mutta mistäs tämmöisen kikan keksisi...
Noh itse ajattelin kokeilla tänä vuonna mahdollisesti jopa kahteen maalauskilpailuun, jos saan entryt aikaseksi (Sotataidon kilpailun sisäänotto loppuu 30.6 ja sain jopa eilen osat...Siihen kun lisätään kaverit, lukiosotkut ja muut asiat, niin täytyypi katsoa.)
Mikähän on muuten yleisesti aika joka annetaan kilpailuun osallistumiseen? Siis meinaan, että ilmoitetaan esim. kuukausi ajoissa? Esim. tuo Sotataidon kisa ilmoitettiin sen verta myöhään, että muita projekteja oli jo kertynyt...
Nyt on tosin toinenkin syy tehdä eräs tietty nappi, joten senhän voi samalla ilmoittaa kisaan...
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Onko tämän idea se, että haluat voittaa jonkin maalauskisan, vaikka et osaa maalata? Maalauksen tasoa nyt on muutenkin erittäin vaikea verrata, joten mihin sitten raja vedetään? Ainoa mikä nyt jotenkin toimii on mm. GD:stä tuttu youngbloods-luokka. Mielestäni on aivan naurettavaa, että maalauskisoihin tungetaan "huonojen" maalaajien sarja. Varmaan mielettömän hienoa tuulettaa ja sanoa, että olin huonoista paras. Eh? Totta on myös se että harva aloittelija pärjää missään vuosia harrastaneille, joten kannattaa harjoitella, eikä kitistä.
wat
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Loope on taas ihan pihalla... Ensinnäkin, kuka väittää etten minä osaisi maalata? Kuka väittää, että minä itse olisin osallistumassa eri sarjaan?
Ideahan ei ole jako hyvät/huonot maalarit, vaan itse ajattelisin lähinnä aloittelijoiden sarjaa. Esim. alle 2v harrastannet tms. Tämmöistä on kai jossain jopa harrastettu. Tietysti siihen sisältyy riski, että joku idiootti, joka on harrastanut 10v tunkee figunsa sinne ja sanoo, että on harrastanut vain viikon, mutta on harrastanut muita taidelajeja jo pitkään.
Ikäjako ei minusta toimi, koska aloittelija kymmenvuotias voi olla ihan yhtä hyvä maalari, kuin aloittelija 20vuotias. Kitisty täällä ei olla missään vaiheessa, vaan esitetty mielipiteitä. Itse alan olla sitä mieltä, että niin usein kun pystyn ja kykenen, laitan figuja kisoihin, vaikka voitosta ei olisikaan tietoa. Jos jollain näkyy jotain mahtavasti toteutettua, niin kysyn neuvoa.
Lähinnä muiden "enemmän" alottelijoiden puolesta höpisen täällä (lähinnä viimeisimmät viestit).
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Juu pihalla olen kuin lumiukko, mutta en piittaa.

Alle 2 vuotta harrastaneillakin on varmasti eroja kuin yöllä ja päivällä. Jotkut omaavat tajuttomia lahjoja ja saavat taotonsa esille parissa kuussa, kun taas joku ei osaa koskaan maalata hienosti. Sitä koetin ilmaista että ikärajallinen luokka toimii siten hyvin, että siinä on oikeasti tietyn ikäisiä ihmisiä, kun taas esim. juuri aloittaneet sarjassa voi periaatteessa olla kuka vain mukana. Sitä vaan koetan ilmaista, että mun mielipide on se, että turha on tehdä aloittelijasarjaa.
wat
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tzeentch Gobbo kirjoitti:Eli toisinsanoen, jos vaikka parissa seuraavassa kisassa on sen verta porukkaa, että olisi hyvä olla ne luokat, niin sitten voisi harkita? Jos ymmärsin oikein, niin en näe mitään ongelmaa tuossa, onhan se oikein toimiva.
Ainakin minun nähdäkseni tämä on se systeemi, mikä on varsin looginen etenemistapa. Eli kun kisaajia on tarpeeksi, niin alkaa lisä luokittelu olla paikallaan seuraavissa kisoissa. Sama tosin toisin päinkin - jos entryjä ei tule, niin helposti alkaa luokkien yhdistely. Itse en enää usko siihen, että lisäämällä luokkia saataisiin juurikaan lisää osaanottajia. Ainakaan siis tarpeeksi, jotta kannattaisi pirstoa luokkia, joissa ei ole paljon töitä.
Mikähän on muuten yleisesti aika joka annetaan kilpailuun osallistumiseen? Siis meinaan, että ilmoitetaan esim. kuukausi ajoissa? Esim. tuo Sotataidon kisa ilmoitettiin sen verta myöhään, että muita projekteja oli jo kertynyt...
Ropeconin maalauskisan luokista ilmoitellaan yleensä maalis-toukokuussa, Ropecon on itse nyt elokuussa, eli aikaa on reilusti. Model-expon säännöt ovat tainneet tulla joskus vuodenvaihteessa (Model-expo keväällä). Sotavasaran maalausskabasta yleensä alkaa tulla jotain juttua syys-lokakuussa ja kisan deadline on uudessa vuodessa. Sitten on näitä satunnaisia muita kisoja, jotka eivät ole niin vuosittaisia tapahtumia, joiden aikataulutukset riippuvat vähän mistä roikkuvat.
Loope kirjoitti:Onko tämän idea se, että haluat voittaa jonkin maalauskisan, vaikka et osaa maalata? Maalauksen tasoa nyt on muutenkin erittäin vaikea verrata, joten mihin sitten raja vedetään? Ainoa mikä nyt jotenkin toimii on mm. GD:stä tuttu youngbloods-luokka. Mielestäni on aivan naurettavaa, että maalauskisoihin tungetaan "huonojen" maalaajien sarja. Varmaan mielettömän hienoa tuulettaa ja sanoa, että olin huonoista paras. Eh? Totta on myös se että harva aloittelija pärjää missään vuosia harrastaneille, joten kannattaa harjoitella, eikä kitistä.
Kyseessä on nähdäkseni ennemminkin välietappi, joka antaa lähempänä olevan päämäärän ja rohkaisee siten jatkamaan. Suuremmissa kisoissa alottelija tms. luokka voisi vastata siis vähän samaa kuin lähikaupan kisa, jossa taso ei yllä lähellekään esim. Ropeconin tasoa. Ovatko nämä pienemmät kisat sitten aivan turhia, kun kerta niiden taso ei nouse GDn tasolle? Entäs vaatiiko kisat jonkin tietynlaisen tason, jotta niissä pärjäämisestä voisi nauttia - etenkin jos on ylittänyt itsensä? Työllä, johon ei ole tyytyväinen, voitto voi tuntua mainekkaassakin kisassa varsin harmaalta - voitto johtuu lähinnä kehnosta tasosta, kuin itsensä ylittämisestä. Esim. GDn voittaminen tusinatyöllä voisi jättää vähän fiiliksen "ansaitsinkohan tän nyt oikeasti?". Sen sijaan jos alottelija osallistuisi alottelijasarjaan, johon panostaisi ja pärjäisi, voisikin pärjääminen lämmittää mieltä kummasti. Jos nyt viskataan kouluvertaus, niin kai se peruskoulussa kokeesta nappaistu 10 saa lämmittää mieltä, vaikkei se laudaturia yo-kokeissa vastaisi saati sitten yliopistotason tutkinnon suorittamista huippuarvosanoin? Ihan turhia moiset?

Alottelijoiden tms. määrityksessä on tosiaan käytännön ongelmia sitten. Tapa johon uskoisin olisi se, että ihmiset saavat itse määritellä ovatko alottelijoita vai eivät. En kuitenkaan usko ongelmien olevan tässä suhteessa ylitsepääsemättömiä, vaan lähinnä osallistumisaktiivisuus määrittelee tilannetta.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”