Assaultin kielto transportista disembarkin jälkeen vaikutuks
- Henri Ketonen
- The Captain
- Valvoja
Ja toisaalta se on BA-armeijan ainoa pelastus, koska ne ovat muuten hyljeksittyjä (ne eivät mm. saa fistejä rivimiehille, kuten wolfien ja templareiden assault-yksiköt). Jos Blood angeleilta vietäisiin niiden viimeinenkin etu assaultissa, kuka niillä enää pelaisi? Nehän eivät pääsisi ikinä lähitaisteluun (jump packit ammutaan), eikä niistä ampujiakaan saa, kiitos black ragensa.Nintendomies kirjoitti:Se maksaa iloiset 15 pistettä, tuo over-charged engines.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Viime turnauksessa jossa pelasin tuli vastaan BA joka ampu mun Woffet :oops:The Captain kirjoitti: eikä niistä ampujiakaan saa, kiitos black ragensa.
Että kyllä niistä ampuvan saa jossei ihan koko ajan rageta. Ei ihan yhtähyvää kun muista marineista.
Keskimäärin jokainen BA yksikkö ragetaa kerran pelissä minkä ei pitäis haitata jollei se tapahdu just kriittisellä hetkellä.
Ja BA:sta saa ihan hyvän shootty-vastapallon kun kaikki ukot lyö S5 I5 chargessa.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
- Henri Ketonen
Kuulostaa kamalalta toi shooty-vastapallo hui :o !. Mutta muistakaa, nää udeet säännöt on vaan huhuja, on vaan huhuja, on vaan huhuja, on vaan huhuja. No niin, se on varmaan sanottu tarpeeks monta kertaa. Ehkä ne ei tee uutta ja "parempaa" ei-assaulttia-jos-purkaa sääntöa, vaan korjaa vanhoja. Ehkä ne laittaa nää huhut liikkeelle pelotteluks tai sitten joku GW jätkä kerto leirillä nuotion ääressä kavereilleen hullunkurisia sääntöjä joille muut nauraa. Sitten joku niistä kamuista kertoo siitä netissa ja se leviäääää.
Olen samaa mieltä, paljon parempi tie olisi korjata pienoiset ylilyönnit ja katsella sen jälkeen hetkinen miten homma tasapainottuu. Toisaalta jos käytetään rajuja keinoja close combatin poistamiseen, mielestäni olisi myös annettava keppiä tehokkaimille shootan muodoille. Ehkäpä IH-aloite-upo pitäisi tarkistaa sekä mahdollisesti ottaa käyttöön FB:n to hit shooting modifierit.Black scars kirjoitti:40k:ssa mennään taas pers edellä puuhun, yleispätevä sääntömuutos ei toimi noin rankkana. Ennemmin kannattaisi miettiä miten korjataan muutamia armeijoita enemmän yhteensopiviksi toisiinsa. Wuffeilta re-roll aloite pois ja scoutit rauhallisemmiksi, tempoilta hiukan WOW tarkistusta, BA armeijan turboruuvi kuntoon, jne ...eli korjataan virheet, eikä tehdä uusia, pitäisi olla aika selkeä periaate.
Vaihtoehtoisesti uusi rynnäkkörhino-variantti (assault doors 15 pts),
Muutama muu vaihtoehtoinen ajatus assault doorien lisäksi voisi olla se että rhino joka valmistautuu disgorgaamaan lastinsa seuraavalla vuorolla olisi open topped (ovet auki valmiiksi, ei mariini bonuksia close toppediksi.). Tuo itsessään voisi olla jo liian raaka, mutta se olisi ainakin selvä disadvantage. No noita optioita on paljon ja lopulliset muodot pitäisi harkita tarkkaan.
Yksi mikä tuli kanssa mieleen oli seuraava. Mikäli GW on tarkistamassa myös ajoneuvojen nopeuksia ja rhinot muuttuisivat nopeammiksi, olisi tuo no-disembark hieman vähemmän vanhigollisempi. Eli jos rhino vaikka kulkisi 24 (vain luku hiasta), tapahtuisi eteneminen huomattavasti nopeammin kohti vihollista. Disembarkki voisi tapahtua siten että rhino on suoraan vihulaisen ja omien joukkojen välissä, tämä tosin vaatisi sen että rhinolla ajetaan huomattavan lähelle vihollisen joukkoja.
Close combat joukkojen suurin ongelma olisi R12 rapid fire kuolon ympyrät plasma rp-alueella. Normaali closariyksikkö ei kestä parkkeerausta tuolle alueelle.
olen samaa mielta Vladgrenin kanssa. Open topped olisi hyvä sillä kaikissa myytävissä tankeissa taitaa olla mahdollisuus aukeaviin oviin niin se olisi teknisesti helppo ilmoittaa vastustajalle.
Closis yksiköt pisteissä halvemmaksi sillä nehän on sekasin kun lähikseen ryhtyy. Täytyy olla mieltä vailla et erikoistuu pellolla rynnäköintiin
Toinen oisi deep striken helpottaminen (tosin silloin jokainen lähis yksikkö olisi kurkussa ennenkuin ampuminen alkaa)
Mielestäni ongelmaksi alkaa tulla myös se että figuja on kentällä niin pirusti. Jos tuuma on vielä kaksi metrii tms niin alkaa olla kyl semmoinen ruuhka et nyky skapparit repis pelipöksyt ja huutais pitäkää välit ihan turhaan.
Closis yksiköt pisteissä halvemmaksi sillä nehän on sekasin kun lähikseen ryhtyy. Täytyy olla mieltä vailla et erikoistuu pellolla rynnäköintiin
Toinen oisi deep striken helpottaminen (tosin silloin jokainen lähis yksikkö olisi kurkussa ennenkuin ampuminen alkaa)
Mielestäni ongelmaksi alkaa tulla myös se että figuja on kentällä niin pirusti. Jos tuuma on vielä kaksi metrii tms niin alkaa olla kyl semmoinen ruuhka et nyky skapparit repis pelipöksyt ja huutais pitäkää välit ihan turhaan.
Kenttä ruuhkautui pahoin 2nd edikasta siirryttäessä kolmoseen, tuli varmaan about puolitoista - kaksi kertaa nappeja pöydälle enemmän. Harmi sinäänsä, sitä populaa on niin paljon nykyään kentällä että vanha skirmish tyyli meni pois sen mukana.Chrome kirjoitti:Mielestäni ongelmaksi alkaa tulla myös se että figuja on kentällä niin pirusti. Jos tuuma on vielä kaksi metrii tms niin alkaa olla kyl semmoinen ruuhka et nyky skapparit repis pelipöksyt ja huutais pitäkää välit ihan turhaan.
Näkisin kanssa mielelläni itse että ukkeleita olisi joku kolmannes vähemmän normaaleissa 1500 pojon peleissä, mutta tietty systeemi on nykyään laitettu enemmän ison tappelun suuntaan toimivaksi.
No vastus on aina aulis auttamaan pikku-ukkelit pois kentältä parasta mahdollista vauhtia
Ruetaan pelaamaan epic figuilla 40Kta.. sais kentälle tilaa ja mahtuisi rhinoja ja landiksia (puhumattakaan titaneista) oisi muuten ihan jehna idea ja kenttääkin voisi pienentää.
Ideoinut olen jo aiemminkin moisesta sillä mulla on tuola 20 Landraiderii ja nelisenkymmentä rhinoa sekä marinet päälle... ja iso kasa eldareita.
Pitäisikö koittaa?
Ideoinut olen jo aiemminkin moisesta sillä mulla on tuola 20 Landraiderii ja nelisenkymmentä rhinoa sekä marinet päälle... ja iso kasa eldareita.
Pitäisikö koittaa?
Tossa oli muuten hyvä idea. 40k:ta koulussa ruokatunneilla! Pitäis vaan saada jostain epic figuja, pelikaveri ja jokin keino estää hörhöksi leimautuminen (toisaalta toi viimeinen kohta on aika turha pointti koska useimmilla hörhöksi leimautuminen on tapahtunut jo kauan sitten).Chrome kirjoitti:Ruetaan pelaamaan epic figuilla 40Kta.. sais kentälle tilaa ja mahtuisi rhinoja ja landiksia (puhumattakaan titaneista) oisi muuten ihan jehna idea ja kenttääkin voisi pienentää.
Pitäisikö koittaa?
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
tube
- Chaosboyz Crew
- Viesti:
Re: Assaultin kielto transportista disembarkin jälkeen vaiku
Ei muuten tule tapahtumaan niin kauan kuin Andy C:ssä henki pihisee.Vladgren kirjoitti: ... racial movementit palaavat. ... shooting to hit modifierit palaavat...
/tube
-- Chaosboyz Krew --
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
Re: Assaultin kielto transportista disembarkin jälkeen vaiku
Arvatenkin.tube kirjoitti:Ei muuten tule tapahtumaan niin kauan kuin Andy C:ssä henki pihisee.
/tube
Pirinen teki mielestäni oikein hyvää jälkeä FB:n puolella, harmi että mies lähti GW:ltä, olisi sarkaa voinut löytyä myös 40k:n puolelta jonkin verran
- Henri Ketonen
Eikös tuo Pirinen tee tällä hetkellä Billboxille sitä ropea Sudeki?
No oikeastaan ei mua niin hirveästi häiritse tuo assaultin kieltäminen transportista. PAITSI, mites on, pystyykö paikallaan olevasta transportista rynnäköimään pihalle (kuulostaisi loogiselta koska sieltä pystyy ihan muuten vaan myös kävelemään pihalle)...
No oikeastaan ei mua niin hirveästi häiritse tuo assaultin kieltäminen transportista. PAITSI, mites on, pystyykö paikallaan olevasta transportista rynnäköimään pihalle (kuulostaisi loogiselta koska sieltä pystyy ihan muuten vaan myös kävelemään pihalle)...
zqmfgb
Toi nyt kuulostaa taas tosi fiksulta. Koitetaan korjata auton puhjennut eturengas siirtämällä takarengas sinne. Ei voiteta yhtään mitään, sitten tarvisi taas korjata toisia sääntöjä kun speed friikit ja kaverit ottaa turpan. Säännöt koitetaan pitää liian yksinkertaisina. Mutta se nyt on ollut ongelma alusta lähtien, enemmän sääntöjä niin homma paranisi. Olen "korjataan virheet"- idean kannalla (joita piisaa).
Tavallisia pelejä tuskin tälläisillä sääntöjen survomiseella vielä onnistuu pilaamaan, mutta turnauksissa homma on toinen.
Toisaalta sääntöjen vaihtaminen joka toinen viikko aina ampuma ja HTH edullisiksi pistäisi pelaajat keräämään tasapainotetumpia armejoita
.
Ja turnauksessakin vois arpoa et mitkä säännöt tulee voimaan.
Transporttien hunonnusta vois olla pinnaustesti transportin hajotessa, siinä luulisi ryhmällä oleva pallo hukassa kun auto kaatuu.
Tavallisia pelejä tuskin tälläisillä sääntöjen survomiseella vielä onnistuu pilaamaan, mutta turnauksissa homma on toinen.
Toisaalta sääntöjen vaihtaminen joka toinen viikko aina ampuma ja HTH edullisiksi pistäisi pelaajat keräämään tasapainotetumpia armejoita
Ja turnauksessakin vois arpoa et mitkä säännöt tulee voimaan.
Transporttien hunonnusta vois olla pinnaustesti transportin hajotessa, siinä luulisi ryhmällä oleva pallo hukassa kun auto kaatuu.
9th Age duunari
-
Brightstar
... paitsi jos ne päättääkin että kaikki vehiclet pystyy tank shockkaamaan silleen että ei ole enään sitä väistö mahdollisuutta. sitten ryssis niditkin...
toi meni vähän "jos mekin niin tekin" puolelle mutta...
toi meni vähän "jos mekin niin tekin" puolelle mutta...
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...