Hands_of_blue kirjoitti:No termomassa on kieltämättä paha varsinkin jos pelaaja osaa heittää kakkosen saveja, mutta silti ihmetyttää miten saat ikinä ammuttua lordin pois tai pääset lähikseen sen kanssa 6" liikkuvien terminaattorien kanssa. Kyllä siinä vaiheessa on necron pelaajassa jotain vikaa pakko olla jos lordilta se veili kuitenkin löytyy. Muutenkin oikein tehty Necron lista on yksi pelin parhaiten liikkuvia ja terminaattorit liikkuvat sen mahtaisan 6", deep strike jättää termikset vuoroksi istumaan ja Land Raider on Necroja vastaan yksi iso vitsi. En nyt väitä, että löisin vetoa Necroneiden puolesta tuollaisessa pelissä, mutta on se nyt kumma jos et niille koskaan häviä.
Osaan heittää ja vieläpä 5+ invuja oikein tehokkaasti. Miten saan ammuttua lordin? No jos ei yksikössä kyki niin useimmiten joku näistä on kantamalla osuu ja tekee höpöä, eli scout-team (á6)x2, missileillä ja snipuilla, 4xtermisteam 6 assarilla, 2xcyclonilla ja 18x storm boltterilla. Useimmiten ne on scoutit jotka sen dessuryhmän lordeineen tiputtavat. Toisinaan vetää "I´ll be backit" mutta silloin on termostiimi vieressä ja hakkaa muusiksi. Ja useimmiten se lordi on kiltisti seisonut ja odottanut minua saapuvaksi. Tiedä häntä että miksi. Veili harvemmin itseasiassa on minun vastustajiltani löytynyt. Kumma ja kumma. Muistan yhden hävinneeni ja n.7-8x voittaneeni. En kait ole vielä paljoa pelannutkaan eli mahtuuhan tuohon. No sanotaanko näin, tämä koskee Tauta, Nekroneita ja entistä IW listaa. Jos ne ei saa minua ammuttua vuoron 3 loppuun mennessä, minä voitan matsin hyvin todennäköisesti.
Sopuli kirjoitti:Remington kirjoitti: Ja kyllähän se ei ihan noin vain onnistu se lähistelyyn meno mutta ajat warrut nurkkaan, hoidat a) yksinäisen lordin ammunnalla tai sitten fisteillä lähiksessä, dessut alas snipuilla ja missileillä ja b) monon pelistä dredeillä ja alkaa homma olemaan paketissa. Toki myös olen nideillä näitä kohdannut ja ne kun pääsivät lähikseen ennen kuin ehdit kissaa sanomaan, oli voitto jo taskussa. Ja nämä pelaajat eivät ole mitään aloittelijoita eivätkä listat mitenkään huonoja. Yleensä lordi tai c) kaksi, mono, immortaleja ja warruja sekä dessuja. Toisinaan myös d) Nightbringer!?!?. Joka sekin tippuu assareihin ja sniputuleen. Ja itseasiassa muistin juuri yhden pelin joka päättyi nekroneiden voittoon. Harmikseni ottelu ei jatkunut lisäkierrosta ja nekronit valtasivat objektia. Silloinkin phase out oli yhden nekronin päässä. Vastustajalla olikos se 12 warrua ja 1 woundinen Nightbringer. Minulla chappis ja kahden termarirtyhmän jämät 4 assarilla. Näistä toinen ryhmä oli Nightbringerin lähellä ja muut warrujen kanssa lähistelemässä. Ei epäselvyyttä kumpi silloin olisi voittanut jos olisi jatkunut. Mutta kuten sanoin, phase outin ansiosta olen voittanut.
Ei millään pahalla mutta tuo boldattu väite kaatuu jo kursivoituihin kohtiin.
a) Pelajaa ei todellakaan osaa pelata, jos tuo on mahdollista, kuinkas ajattelit ampua IC:n? Saa olla nuija jos pitää sitä lähempinä kohteena. Ja kuinka ajattelit saada sen fistin sinne kähyyn, ennenkuin lordi porukoineen veilaa pois?
b) Kähyssä vai? Kyllähän sulla se str 10 on, mutta kun osut kutosia se ei lohduta, ja kuinkas saat töpöt tuotua sinne iskuetäisyydelle, kun vastassa on pelin paras anti-tank armeija. Kerro minullekkin.
c) Ei käytetä kahta lordia alle 2000pts peleissä, jos halutaan tehdä listasta hyvä. Kyllä se toimiva on kahdellakin, mutta vie liikaa pisteitä pois muusta hyvästä.
d) Väität listoja hyviksi ja ne sisältävät
Nightbringerin....
Siinä meni viimeinenkin uskottavuuden ripaus
Selvä, vastaan siis.
A) Kuten jo sanoin, veiliä harvemmin on minua vastassani ollut. Ja se dessulordi porukoineen ammutaan alas ja tassutteleva lordi kävellään kiinni ja vedellään fistillä turpiin. Toisinaan karannut. Ja toisinaan se vain sattuu olemaan lähin kohde. Muistan ainakin yhdentapauksen.
B) Noh, tyylikkäin tapaus ikinä oli nitefight matsi ja mun huki aloittaa. Ainoa joka näki jonkun kohteen oli mun lassodredi ja kohteena oli mono. Oli pene ja ja toinen noppa taisi olla 4? Eli pam. Ja toisen tapauksen muistan kun kaksi drediäni juoksi monon kii ja repivät alas, kyllä, vitutti kun osuivat kutosilla mutta osuin kuin osuinkin. Yksi osuma riitti. Noh, mun töpöt ammutaan alas useimmiten heti matsin alussa ja ihmettelinkin kun ne pääsivät chargaamaan ja olikos jo kolmas vuoro? Noh, monon hakattuaan, ne ammuttiin päreiksi. Tämä tosin ainoa kerta kun töpöt saivat sen lähistelyssä alas (saatikka oli niitä harvinaisia kertoja jolloin hengitivät vielä ekan kiekan jälkeen). Useimmiten lassodredi sen monon alas tuo. Ei toki aina onnistu.
C) Jaa-a.. Itse tykkään pelata kahden lordin listaa vastaan. Ja itse sellaisen tekisinkin jos nekroilla pelaisin.
D)Noh, ei minusta listasta paskaa tee jos siinä Nitebringer on. Sinulla toki taitaa olla eri kanta asiaan?
Hands_of_blue kirjoitti:Huru-ukko kirjoitti:Osaa se Remington oikeastikkin pelata, vaikka epäilettekin hänen vastustajiensa kykyjä
Ei tässä Remingtonin kykyjä epäiltykään vaan hänen vastustajiensa

.
En nyt sano olevani mikään suoriutuja mutta nekronit eivät minun kohdalla ole se "voittamaton" armeija. Kyllä se on se Tau mun kompastuskivi.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-