WFBstä
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: WFBstä
Joo, mä olen myös halukas tilaamaan samalla. Postikulut kolmeen Pekkaan niin ei kirpaise niin kovasti.
Menee vähän alkuperäisen aiheen ohi mutta todetaan kuitenkin, että alan järjestelemään sitä tilausta palattuani Pohjanmaalle (eli kuun puolivälin jälkeen).
Throw enough dice often enough and eventually you'll get numbers.
Taas aiheeseen... pitäisköhän mun luoda sittenkin listasta se netissä kiertävä kaunis ja ystävällinen malli jossa on 4 niin casteroitua vamppia kuin mahdollista, minimi coret ja lopuilla wraitheja?
Ei... vitsi vitsinä, pidetään yhä alkuperäinen idea ettei tarvi itseään hävetä. En tarvi sitä määrää taikanoppia, saati str5 hittejä etherealeilta, ainakaan vielä ;)
Ei... vitsi vitsinä, pidetään yhä alkuperäinen idea ettei tarvi itseään hävetä. En tarvi sitä määrää taikanoppia, saati str5 hittejä etherealeilta, ainakaan vielä ;)
"eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli mörkö ja söi hänet suihinsa."
Joo...
Ei meidän turnauksetkaan ole niin vakavia, että tarvis gearia listoja mahdollisimman ilkeiksi. Ainakaan mun mielestä.
Ei meidän turnauksetkaan ole niin vakavia, että tarvis gearia listoja mahdollisimman ilkeiksi. Ainakaan mun mielestä.
nyt kun katselin turnausta ja sitä mikä on "friendly list", ei iso unitti wraitheja ole ollenkaan paha... siis jos stankki ja 2 pegasusta, tai jos loharit nyt yleensäkkään ovat yställisiä, niin kyllä ne ethereal, m6, skirmish, 3 str5 attackia ja terror on ihan yhtä ystävällisiä.
"eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli mörkö ja söi hänet suihinsa."
"Rock your heart out!"
Täyttyy ainakin 2000pts nopeasti =)
Täyttyy ainakin 2000pts nopeasti =)
kai nyt täyttyy jos käyttää unittia joka on täynnä edellisen kirjan heroja :)
pitää vain saada eka se mun ns. kiltti lista ensin tehtyä, tosin ei sekään nyt niin kiltti ole. Onpahan vaan unitteja joita vastustajakin saa vahinkoitettua.
Tosin taitaa käydä niin että se lista todetaan juustoiseksi ja umpire saa tankkeilla miten lystää ja loharit saa lentää... Tai joukko sauruksia joilla ei ole edes velhoa matkas ja silti omaa 6 DDtä.
pitää vain saada eka se mun ns. kiltti lista ensin tehtyä, tosin ei sekään nyt niin kiltti ole. Onpahan vaan unitteja joita vastustajakin saa vahinkoitettua.
Tosin taitaa käydä niin että se lista todetaan juustoiseksi ja umpire saa tankkeilla miten lystää ja loharit saa lentää... Tai joukko sauruksia joilla ei ole edes velhoa matkas ja silti omaa 6 DDtä.
lueskilin tässä muina miehinä jotain forumia jossa oli puhe säännöistä ja siellä tuli puhe siitä kuinka skirmisherit ei saa bonuksia flakinsta tai rearista ja ei kai sen jutun mukaan ylivoimastakaan. Jos asia on näin niin, ja mikä kyllä nyt näin suoraltaan ajateltuna vois vaikka olla, johtuen niiden liikkumista rajoittavien puuttumisesta, ei ne jussi petomiehet olekkaan niin kovia, ja mun peli olis jopa voinut mennä ihan toisin viimeksi.
Tosin tämä on vain forum mietiskelyä...
Tosin tämä on vain forum mietiskelyä...
Saattaa olla noinkin. En enää muista 7ed skirmisherien sääntöjä. PItää tarkistaa seuraavan kerran, kun on sääntökirja käden ulottuvilla.
eikö Gorilla ja UnGorilla ollut eri statit?
Joten jos niillä on esim eri toughness niin eikö ole hiukan väärin että ne haavoitetaan isommalla toughensilla. Pitää varmaan seuraavalla kerralla vai olla jussille ilkee ja sanoa että nää tyypit nyt jokainen lyö sitä jonka kanssa on b2b, sun ungorit jää taakse henkiin ja gorit kuolee. Jos ne se pelaa niitä niin että ottaa sen kovemman tyypin woundin sellaiselle kukkakepille.
Vai toimiiko tämä targetointi vain niihin jotka selvästi erottuvat kuten unit-champat ja charat.
Joten jos niillä on esim eri toughness niin eikö ole hiukan väärin että ne haavoitetaan isommalla toughensilla. Pitää varmaan seuraavalla kerralla vai olla jussille ilkee ja sanoa että nää tyypit nyt jokainen lyö sitä jonka kanssa on b2b, sun ungorit jää taakse henkiin ja gorit kuolee. Jos ne se pelaa niitä niin että ottaa sen kovemman tyypin woundin sellaiselle kukkakepille.
Vai toimiiko tämä targetointi vain niihin jotka selvästi erottuvat kuten unit-champat ja charat.
Nyrkkisääntönä unitista pitää poistaa sellainen figu, jonka statteja on käyttänyt, ellei jokin erikoissääntö muuta salli/määrää.
Erikseen voi määrätä iskuja base-to-base oleville erikosemmille hahmoille (championit/characterit).
Erikseen voi määrätä iskuja base-to-base oleville erikosemmille hahmoille (championit/characterit).
Kyllä skirmaavat saavat bonuksen flankista ja outnumberista, normi skirmaavat eivät saa ränkkejä, mutta beast herdit saavat 2sta
Jara- kirjoitti:Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksiaamis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani) vai aivan jostain muusta kiinni?.
![]()
jeps, kiitokset vain tarkistuksista. Lueskelin vain carpe nocten forumeita ja siellä oli keskustelu tyhmistä säännöistä ja ne itkivät siellä tästä mistä kysyin.
mutta ne on oli sen verran vanhoja että saatto olla edellinen edikka, tai sitten ymmärsin väärin. Tämä ei ole se paremmin tuntemani sääntöympäristö.
saako muuten unitin muotoa muuttaa kesken kamppailun, esim beasteilla joiden on pakko ottaa 4 levyinen rankki jos eivät saa 5 b2b?
Ei ole ajankohtainen nyt tai hetkeen, tuli vain mieleen.
mutta ne on oli sen verran vanhoja että saatto olla edellinen edikka, tai sitten ymmärsin väärin. Tämä ei ole se paremmin tuntemani sääntöympäristö.
saako muuten unitin muotoa muuttaa kesken kamppailun, esim beasteilla joiden on pakko ottaa 4 levyinen rankki jos eivät saa 5 b2b?
Ei ole ajankohtainen nyt tai hetkeen, tuli vain mieleen.
Omalla movement-phasella muistaakseni saa.
oon tässä miettinyt erillaisia hero-vamppi buildeja ja tällä hetkellä pariin saman idean eri variaatioon. perusidea on että sille ostetaan 10pisteellä M9 ja sitten joko 4attackia str5 tai 3 str7, ja bloodlinepovereina( tosin toi str7 vaatii jo poverin) olis 1 CR ja/tai hatred, tai sitten scout.
Toi scout olis aika selkeä sotamasiinan metsästäjä ja noi muut olisivat tilanteen mukaan joko r'n'f unitissa tuomassa iskuvoimaa ja jos tarve vaatii niin sitten se käyttäisi movementtiaan ja str7 ja kiusaisi chariotteja tai pieniä skirmish ja harasment unitteja.
Toi scout olis aika selkeä sotamasiinan metsästäjä ja noi muut olisivat tilanteen mukaan joko r'n'f unitissa tuomassa iskuvoimaa ja jos tarve vaatii niin sitten se käyttäisi movementtiaan ja str7 ja kiusaisi chariotteja tai pieniä skirmish ja harasment unitteja.
Kuulostaa ihan hyvältä. Se 1cr on aika oleellinen sooloojalle, ettei se ota turhaan woundeja vihollisen ylivoimasta, jos ja kun sattuu pätkimään kaikki attackinsa ohi.
Oon tässä myös mietiskellyt bsb:tä mun GG unittiin ja tällä hetkellä ajatus on wight king jolla olis vaan perus sotalippu, ei mitn maagista ja kaverilla olis sitten ench shield ja se perus hand wep.
se olis aika vaikeasti tapettavissa siitä sen t5 ja w3 takia ja varsinkin kun se sais sen shieldin kanssa +2 saven meleessä, jos sen oikein laskin ( heavy 5+, ench shield ->3+, meleessä hw ja sh +1 as => 2+) ja se ei niinkään tarvii tappo tehoa sen KBn ansiosta.
sain mun miekkamaagin/DE murhaajankin maalattua. ja sitä vois kyllä käyttää vamppinakin. joku scout/cr +1 tai terror ja juoksu talismaani ja LA of u lose all ASF and ini tai LA of u dont see me well with ur archers. (Ligth Armor)
se olis aika vaikeasti tapettavissa siitä sen t5 ja w3 takia ja varsinkin kun se sais sen shieldin kanssa +2 saven meleessä, jos sen oikein laskin ( heavy 5+, ench shield ->3+, meleessä hw ja sh +1 as => 2+) ja se ei niinkään tarvii tappo tehoa sen KBn ansiosta.
sain mun miekkamaagin/DE murhaajankin maalattua. ja sitä vois kyllä käyttää vamppinakin. joku scout/cr +1 tai terror ja juoksu talismaani ja LA of u lose all ASF and ini tai LA of u dont see me well with ur archers. (Ligth Armor)
sain itteäni niskasta näiden maalaamisen suhteen ja sain maalattua 5 hevosta. en muistanut kuinka hyvin aika kuluu maalates.
edit: ja sain ritarit conversoitua suurimmalta osin seuraavana päivänä
edit: ja sain ritarit conversoitua suurimmalta osin seuraavana päivänä
jeesh, ritarit maalattu ja voin itse sanoa että olen aika tyytyväinen niiden ulkonäköön, Aika vähällä ne sai näyttämään epäkuolleilta, vaihdoin päät skellington spruen kypäröityihin kalloihin( meinasin eka graveguardin päitä, mutta niiden kypärät eivät oikein sopineet siihen hahmon muuhun olemukseen, kun ne kypärät on niin julmetun kokoisia) ja peitsien päät skellingtonien keihäiden kärkiin. Championille laitoin GG kilven, muilla empiren omat kilvet joita on hiukan rikottu. hevoset on sillei jotenkin onnistuneita, vaalean sinisen/ valkoisen värisiä( melkein onnistu se mun ethreal väri) ja joilla on ruskea barding joka on inkattu punaisella ja metallilla highlaittia. Ja irtopäitä sinne tänne( ritareiden paketin omia (yhdellä on peitsen nokas pää:) ) ja zombiespruen rekvisiittaa.) ja aseissa kaikissa on sellainen kevyt sininen "hohto" kuvaamassa sitä niiden maagisuutta.
Kuulostaa hyvältä.
Pitäiskös ottaa joululoman aikana matsia, riippuen siitä, miten kerho sattuu olemaan auki?
Pitäiskös ottaa joululoman aikana matsia, riippuen siitä, miten kerho sattuu olemaan auki?