Eipä sitä noinkaan voi määritellä. Lähtökohtaisesti jos modelilla on base, niin kaikki mittaukset tehdään basesta ja baseen. Jos modelilla ei ole basea, niin mitataan rungosta (jolloin päästään siihen kiintoisaan tilateeseen, miten määritellään "runko").PredAlieni kirjoitti: Selvennys kohteeseen aluksen kohta mistä mitataan: Eli jos yli piranhan kokoinen niin rungosta,mutta jos esim. Ig:n länkisääri niin basesta
Toinen outous on sinä, milloin figulla pitää olla base. Normaalistihan figu pitää laittaa (vähintään) sen kokoiselle baselle, joka figun mukana tuli. No, silloin kun minä ostin SM-prätkäni, niiden mukana ei tullut lainkaan alustoja. Olern joskus joutunut kiintoisaan tilanteeseen, jossa vastustajani on yrittänyt väittää esim. blastien hipaisevan pyöräilijääni, koska "sillä kuuluisi oikeasti olla base, ja siihen kuvitteelliseen baseen olisi osunut". Mutta kun minun pyörilläni ei ole baseja, niin sitten niillä ei ole baseja. Toisaalta mikään ei kiellä minua tekemästä esim. Rhinolleni 20*20 cm scenic basea, ja tällöinhän matkat mitattaisiin tästä alustasta.
Toisaalta useimpien skimmereiden mukana tulee lento-base, joten kaiketi ne olisi säännön mukaan laitettava vähintään sen kokoiselle alustalle. Ja koska niillä tällöin on alusta, niin matkat mitattaisiin alustasta. Paitsi tietysti access ja fire pointit, joista sanotaan erikseen, että ne mitataan rungosta. Ts. dark eldarini voisivat disembarkata Raiderin nokkakoristeesta vihollisen kimppuun, mutta vihollisen olisi yllettävä omalla chargellaan alustaan asti. Juu, ei kuulosta reilulta sekään.
Maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikkiin vehicle-tyyppisiin kapineisiin mitattaisiin matkat itse ajoneuvosta, ja kaikista ei-vehicleistä baseen. Voisin vaikka siitä ilosta tehdä baset mopoillenikin.
Infiltrate tapahtuu deployment-vaiheessa. Ainoa asia, mikä erottaa infiltroijat muista deployattavista modeleista, on se, että ne laitetaan pöydälle muitten jälkeen ja ne voi laittaa oman deployment zonen ulkopuolelle.Niin juu ja en saanut selvää että jos infiltroi niin saako siis liikkua ja ampua (en saanut selvää sääntökirjasta)