"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kaupasta nimeltä Musta Susi.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

AnlaShok kirjoitti:Onkohan muuten suunnitelmissa jotakin määräalennusta. Fantsulla oli ennen euroaikaa todella hyvä alennus(15% yli 1000mk ostoksista), mutta nyt euroaikana rajat ovat nousseet huimasti. Siinäkin olisi pointti millä voisi fantsun ohi vetää(tai sitten ei, mä en tiedä yritysmaailmasta juuri mitään)
Fantsu tosiaan nosti määräalennuksiensa raja-arvoja, euron tulon myötä, todella törkeästi. Ainakin minun mielestäni.
Jo senkin vuoksi olisi "oikein" että antaisitte paremmat märäalennukset.
Vaikka ymmärrän kyllä että se ei ainakaan alussa ole välttämättä mahdollista. Henk. koht. ajattelin kyllä suunnata hankintani mahd. paljon Mustaan Suteen, vaikka joutuisikin maksamaan hieman enemmän, jotta kauppa saadaan alkuvaiheen ohi ja toimimaan.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Itsekin tukisin Mustaa Sutta mielelläni, mutta lähimpään Fantsuun(Jyväskylään) on paljon lyhyempi matka kuin Helsinkiin. Tulen kyllä asioimaan Mustassa Sudessa jos ja kun Helsingissä tulen käymään.
tiipou

AnlaShok kirjoitti:Itsekin tukisin Mustaa Sutta mielelläni, mutta lähimpään Fantsuun(Jyväskylään) on paljon lyhyempi matka kuin Helsinkiin. Tulen kyllä asioimaan Mustassa Sudessa jos ja kun Helsingissä tulen käymään.
No toivotaan että postimyyntipuoli saadaan toimimaan pikaisesti :D
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

tube kirjoitti: Esim näin: Asiakas tulee kauppaan, täyttää standardimuotoisen GW MO order formin ja maksaa osat + P&P:n haluamallaan tavalla, jollakin sopivan järkevällä kurssilla.
Paremmin tämä toimisi mielestäni kuitenkin, niin ettei asiakkaan tarvitsisi tulla kauppaan vaan kaikki hoituisi netin ja postin kautta. Asiakas täyttää lomakkeen web-sivuilla, valitsee itselleen sopivamman maksutavan, ja kauppa hoitaa tilauksen ja lähettää tilauksen postitse. Maksutavoista voisi sanoa, että Suomessa on muitakin tapoja kuin luottokortti; esim. postiennakko tai vaikka Solon tai Sampon verkkomaksupalvelut. Viimeistä olisi helppo käyttää kunhan asiakkaalla on pankin verkkotunnus hallussa ja tilillä on katetta, maksu siirtyisi suoraan asikkaan tililtä kaupan tilille. Mulle (luottokortittomalle) tämä sopisi vallan mainiosti, jos asuisin jossain kaukana. Tämä maksutapa tosiaan vaatisi kauppiaalta pankin tunnuksen hankimista, jonka kustannuksista mulla ei ole hajuakaan, mutta ainahan sitä voi kysyä pankista.
Druzhina Captain
Valvoja

tiipou kirjoitti:Fantsu tosiaan nosti määräalennuksiensa raja-arvoja, euron tulon myötä, todella törkeästi. Ainakin minun mielestäni.
Jo senkin vuoksi olisi "oikein" että antaisitte paremmat märäalennukset.
Tämä on kyllä mahdotonta nyt alkuvaiheessa. Ehkä myöhemmin?
tiipou kirjoitti:Vaikka ymmärrän kyllä että se ei ainakaan alussa ole välttämättä mahdollista. Henk. koht. ajattelin kyllä suunnata hankintani mahd. paljon Mustaan Suteen, vaikka joutuisikin maksamaan hieman enemmän, jotta kauppa saadaan alkuvaiheen ohi ja toimimaan.
Olen samalla linjalla. Mustan Suden aukioloajat ja sijanti puhuvat vahvasti sen puolesta, ainakin minulle (asun 10 min bussimatkan takana). Toivoisin, että tämä kauppa menestyisi. Sitä varten olen valmis laittamaan muutama taskussani liikenevä euro kekoon.
Druzhina Captain
Valvoja

KYSYMYS: Onko Mustan Suden omistaja miettinyt mainonta? Toistaiseksi sanoisin, ettei sitä ollut olleenkaan. Ymmärrän, että kauppa on hyvin erikoistunut, mutta silti jokaisen kaupan tavoitteena pitäisi olla kasvu. Kilpailijoiden asikkaiden voittaminen omalle puolelle on yksi keino, mutta toinen olisi uusien asikkaiden hankkiminen ja kiinnostuksen herätys "ulkopuolisissa". Tämä ei onnistu ilman, että asiasta puhutaan laajemmalle yleisölle ja sellainen keino on mainos. Esim. lauantaina jakaa kutsuja Itäkeskuksessa Mustassa Sudessa pidettyihin näytöspeleihin ja maalaus- ja/tai skulptaustapahtumiin.

Toinen asia koskee näyttöikkunaa. Sen täytyy olla sellainen, että kaukaakin voisi nähdä, että kyseessä on "pelikauppa". Nyt se näyttää samalta kuin kampaamo tai jokin muu mikä tahansa liike tai toimisto. GW:llä on paljon hyvinnäköisiä isoja julisteita, miksei niitä voisi käyttää?
tiipou

Niitten julisteitten läimiminen seinille ja ikkunoihin voisi olla kyllä hyvä idea. Kun hieman kolkon näköinen se kauppa kyllä oli valkoisine seinineen.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

tube
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tube »

Niinpä. GW:n omien kauppojen ikkunaa koristaa yleensä jotakuinkin koko ikkunan kokoinen diorama tjms, sekä joukko eri näitisti maalattuja figuja.

/tube
-- Chaosboyz Krew --
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kiitos kaikille palautteesta.

Täällä on tuotu esille niin monta eri asiaa ettemme vielä voi kaikkea edes kommentoida. Hiljaisuudestamme huolimatta jatkakaa vain rohkeasti palautteen antoa. Niin ruusut kuin risutkin auttavat meitä kehittämään Mustaa Sutta niin teidän kuin meidänkin haluamaan suuntaan.

Sen verran voin kertoa, että postimyynnin toteutus on hyvin korkealla listassamme ja yritämme parhaillaan kehittää mahdollisimman nopeasti helppoa, toimivaa ja edullista järjestelmää. Tämä ei kuitenkaan näe päivänvaloa ainakaan ennenkuin kotisivumme ovat pystyssä ja toimivat.

Ja se mitä mainontaan tulee, niin olemme kyllä enemmän kuin tietoisia siitä, että liiketilamme voisi olla edustavamman näköinen.
GW:ltä kyllä tilattiin julisteita, bannereita, pahvistandeja yms. mutta niitä ei ainakaan ensimmäiseen kuormaan, joka siis tilattiin avajaisviikonlopuksi, tullut. Muutenkin kauppa hakee vielä lopullista muotoaan.
Mielestämme oli kuitenkin tärkeää saada tilat käyttöön mahdollisimman nopeasti, joka siis tarkoitti sitä, että liike aukesi ilman sen suurempaa mainosrumbaa.

Tämä tällä kertaa. Kiitos vielä kerran palautteesta ja jatkakaa samaan tahtiin.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Miksi kaikki selittävät koko ajan kilpailijasta Fantsulle? En ole ikinä känyt Fantasiapeleissä missä olisi KUNNON valikoima

(olen käynyt, turun, hesan ja tampereen fantsuissa)

Musta Susi tulee luultavasti rulettamaan ainakin tarjonnassa...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

Inquisitor Eleandelus kirjoitti:Miksi kaikki selittävät koko ajan kilpailijasta Fantsulle? En ole ikinä känyt Fantasiapeleissä missä olisi KUNNON valikoima

(olen käynyt, turun, hesan ja tampereen fantsuissa)
hmm.. kilpailija fantsulle.. hmm. mistäköhän sellaista voisi päätellä? öö.. olisko esimerkiksi se että ennen helsingissä ei ollut kuin tuo yksi ´pelikauppa, nyt siis kaksi. varteenotettavia siis, voihan jossain joku pieni postimerkkikauppa sinnitellä. mielestäni tässä on jo tarpeeksi asiaa miksi Musta Susi olisi kilpailija fantsulle.

Ja tuosta valikoimasta, mitäköhän ihmettä olet vetänyt jos mielestäsi esim helsingin fantsussa on huono valikoima? tai mitä ihmettä sinne vielä kaipaisit? käsittääkseni sieltä saa kaikkea mitä GW valmistaa. tietenkään ei ole mahdollsita pitää jatkuvasti kiljoonia jokaista tuotetta hyllyssä ja jos joku tulee ja ostaa 50 predatoria, niin ei ole ihme jos niitä ei ihan seuraavana päivänä löydy hyllystä. :roll:
gaming since '92
Vieterihiiri

Viesti Kirjoittaja Vieterihiiri »

On se fantsun valikoima ihan ok, mut mä ainaki jään kaipaan sitä osien tilaamista. mutta se asia mikä tossa hesan fantsussa on aivan Uuber ärsyttävää on ********* palvelu, eikö ne koskaa opi olemaan hivenen ystävällisempiä asiakkaita kohtaan? :x Niiden ylimielinen asenne alkaa ottaa pannuu...(me ollaan hesan ainut kauppa, jos palvelu ei miellytä ni voi-voi)

[MODEIT] Foorumilla on kiroilu kielletty! Lue säännöt. -VC
AnlaShok

Hesan Fantsussa en ole aikoihin asioinut, mutta ainakin Jyväskylän Fantasiapeleissä oli ihan hyvä palvelu kun siellä viimeksi kävin.
Wade

Viesti Kirjoittaja Wade »

Minä olen käynyt kaksi kertaa fantasiapeleissä, enkä nähnyt toisella kertaa kuin yhden tyranidin, joten en tykää, toivottavasti Musta susi on parempi valikoimaltaan, pakko päästä käymään joskus.
AnlaShok

Niin joo ja Jyväskylän fantsusta vielä: liike tosiaan on aika pieni, mutta kyllä itse löysin sieltä kaikki tuotteet mitä ostoslistallani oli. Ostin tosin vain High Elffejä ja Space Marineita joten en voi sanoa mitään muista armeijoista
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Vieterihiiri kirjoitti:On se fantsun valikoima ihan ok, mut mä ainaki jään kaipaan sitä osien tilaamista. mutta se asia mikä tossa hesan fantsussa on aivan Uuber ärsyttävää on ********* palvelu, eikö ne koskaa opi olemaan hivenen ystävällisempiä asiakkaita kohtaan? :x Niiden ylimielinen asenne alkaa ottaa pannuu...(me ollaan hesan ainut kauppa, jos palvelu ei miellytä ni voi-voi)
Eiköhän tämä hesan fantsun maine ole lähinnä Janne L.n syytä. Pihkala Bros. (aka vanhat herrat) ovat mukavaa sakkia eikä muista varsinaisesti ole valittamista, mitä nyt Jussilla on joskus huono päivä.

Sitten hieman toista asiaa. Käväisin tänään Mustassa sudessa ja kiinnitin myös huomiota paikan askeettisuuteen. Ja miksi ihmeessä verhojen pitää olla suljettuna kun ulkona on ihan mukava päivä ja voisivat ohikävelijätkin vilkaista mistä on kyse.

Ehkä ymmärsin väärin mutta puhuessani myyjälle sain käsityksen että yrityksessä on kuusi osakasta/myyjää ja tilan vuokra 1380e/kuukaudessa. GW tuotteissahan on kai 50% kate joten vuokran kattamiseksi kuussa pitäisi myydä 2760e. Lisäksi varastoa pitää täydentää, palkat maksaa, etc.

Kun postimyynnistä oli puhetta niin sanoisin että Susi tarvitsee sellaisen nopeasti ja koko maan kattavan, sillä muuten tarvittavan liikevaihdon kerääminen saattaa olla hankalaa.

Sijainnissahan ei voi kilpailla, mutta fantsun pelitilassa lähinnä risoo se että hyvän alun jälkeen maasto tuhoutui ja homma jäi suunnilleen siihen. Susi pitänee pelipöytänsä tiptop kunnossa ja voinee pelauttaa esim. Mordheim kampanjaa kunnon maastoissa, toisin kuin Fantsussa. Janne L. kai pitää pelitilaa lähinnä turhana painolastina ja on ilmoittanut että Pihkalan veljekset saavat ekana kenkää jos tilanne niin vaatii. Kuitenkin pelitilan arvo myynnin lisääjänä on kiistaton.

Pitää huomioida myös että edesmennyt Arcane, joka sentään sijaitsi keskeisellä paikalla, myi GW kamaa kuukaudessa 8000 vanhan markan edestä ja tähän suhtautettuna Suden pitäisi myydä paljon enemmän. Pelipöydät varmasti houkuttavat ihmisiä mutta riittääkö se, jää nähtäväksi.

Toivotan kuitenkin parasta. Mutta vaikka vaihtaisinkin pelipaikkaa niin aion silti käydä pelitilassa jauhamassa paskaa Pihkalan poikien kanssa :)
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

...Toisaalta taas ilman Janne L:ää kukaan ei varmaankaan pitäisi jöötä helsingin fant$ussa. Turnauksia tai tapahtumia olisi vähemmän eikä kukaan tietäisi asioista niin paljoa. Eikä maastoakaan välttämättä edes olisi!

Ymmärtääkseni ´luola on taloudelliselta kannalta katsottuna turhaa painolastia, joka tuottaa jatkuvasti tappiota. Myöskin väite pelitilan roolista myynnin edistäjänä on kyseenalainen. Fant$un ylivallasta puhuminen on myöskin hieman hassua, koska millainen ylivalta liikkeellä muka on? Olihan se (taas) pitkään Helsingin ainoa figuja myyvä liike, mutta eihän se muita yrittäjiä ole koskaan pyrkinyt estämään - mm Gameworld, Arcane ja suomalainen kirjakauppa ovat myyneet figuja. Ylivallasta puhuminen on mielestäni järkevää vain silloin, kun se lähentelee mielivaltaa. Sitä Fant$un toiminta ei kuitenkaan ole.

Kannattaa myös huomata, että Fant$ussa ei määrää Janne L vaan omistajat, Tudeerin veljekset. :) Mitä liikkeissä tapahtuu, riippuu viime kädessä heistä. Lisäksi kannattaa muistaa, että fant$u on myös rooli- strategia-, lauta- sekä korttipelejä ja kirjoja, sarjakuvia, lateksimiekkoja ja cthulhu- sekä nyarlathotep -pehmoleluja myyvä kauppa. Pelkkään GW:hen fant$u tuskin haluaa keskittyä. Kaupungissa on kuitenkin aika vähän kauppoja, joissa voi esim. pelata korttia. Tai pitää esimerkiksi Polkkamon-liigaa.

Itse en ole saanut Fant$ussa tylyä palvelua muulloin kuin silloin, kun olen kysynyt jotain harvinaisen typerää: "hei, mitkä maalit on parhait" tjsp.

Sitäpaitsi, asiaa ei tarvitse nähdä niin mustavalkoisesti: ei kai ihmisiä tarvitse jakaa fant$u- ja musta susi -klaaneihin, jotka eivät voi olla tekemisissä keskenään? Fant$ussa on omat hyvät puolensa ja mustassa sudessa omansa - jahka firma pääsee kunnolla käyntiin. Ehkä liikkeet ovat kilpailijoita, ehkä eivät. So not. Jos uusi tilanne edistää figuharrastuksen leviämistä, hyvä niin. Jos niin käy, on varmasti hyvä, että meillä on kaksi erilaista kauppaa.

rauhaa,
Day (Member of clan Fant$u ;))
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Inquisitor Eleandelus kirjoitti:Miksi kaikki selittävät koko ajan kilpailijasta Fantsulle? En ole ikinä känyt Fantasiapeleissä missä olisi KUNNON valikoima
Katostaanpa...Turun fantasiapeleistä löytyy jotakuinkin jokainen GW:n tuote warhammer FB:lle ja 40k:lle. Special games(epic, necromunda, warmaster, Inquisitor) tuotevalikoima on köyhempää mutta kaikki mitä voi tilata suoraan GW:ltä ilman mail orderia(eli ei fanatic only kamat) pystytään sinne saamaan. Mitä muuta voi vaatia?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tiipou

On fantsu ihan kiva kauppa. Se siitä.
Olen kyllä ittekkin saanut joskus osani Jannen tylyydestä, mutta yksi ihminen ei pilaa liikettä. Ja hän sitäpaitsi kuulemma ehkä siirtyy toisiin tehtäviin ja ei tule enää olemaan fantsussa paljon ollenkaan.

Mutta asiaan. Onko Mustassa Sudessa yhtään maaleja ? Kun en huomannut katsoa. Siveltimiähän siellä oli ?
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Pikku

Viesti Kirjoittaja Pikku »

tiipou kirjoitti:On fantsu ihan kiva kauppa. Se siitä.
Olen kyllä ittekkin saanut joskus osani Jannen tylyydestä, mutta yksi ihminen ei pilaa liikettä. Ja hän sitäpaitsi kuulemma ehkä siirtyy toisiin tehtäviin ja ei tule enää olemaan fantsussa paljon ollenkaan.

Mutta asiaan. Onko Mustassa Sudessa yhtään maaleja ? Kun en huomannut katsoa. Siveltimiähän siellä oli ?
No onhan siellä se GW:n maalistandi
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”