Warhammer-kokoluokan WW2 figuja Suomesta?

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Druzhina Captain, kävin kattomassa tuolta sun galleriasta kuvia ja hienoja oli. (Lue rivien välistä: Käy kateeksi) Millä säännöillä sä pelaat? Kenties saatavana netistä? :roll:
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

YdinAse kirjoitti:Druzhina Captain, kävin kattomassa tuolta sun galleriasta kuvia ja hienoja oli. (Lue rivien välistä: Käy kateeksi) Millä säännöillä sä pelaat? Kenties saatavana netistä? :roll:
Pelailemme drutsiinan kanssa Warhammer WWII säännöillä. Todella toimiva setti(kokemusta kaksi peliä).
Säännöt pohjautuvat WH40k sääntöihin. Muunnokset saa netistä:
http://mywebpages.comcast.net/kpavlick/ww2/ww2intro.htm
Sieltä saa myös useita armylistoja.

Ehdottomasti kokeilunarvoinen juttu.

BTW. Noi figut(ja sivut) on mun ;)
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Muuten ookoot noi säännöt paitsi, että ne on englanniksi eikä se ole mun vahvimpia puolia ja sitten en omista 40k sääntökirjaa. Täytynee ootella Murtokohtaa.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Druz:
Ostin Black-Treeltä.
Siellä oli joulun alla tarjouksia. Tosin kokoajanhan niitä on.
Lisäksi ostaessa isomman erän saa kulut pois ja vielä jos ostaa
jonkun sopivan "army dealin", niin hinnaksi jäi noin euro/ figu.

En sanonutkaan, että siellä olisi PALJON tankkeja. Sinä väitit, että siellä oli YKSI tuossa aiemmin. Sakuilla onkin sitten jo 25 ajoneuvoa ...

Lisää on muuten tulossa kaiken aikaa.

Minun maastoissani on vähemmän raunioita ja enemmän esim. taloja. Maalaistaloja, kaupungintaloja, kerrostaloja jne.
Ivan

Viesti Kirjoittaja Ivan »

Ei millään pahalla, mutta en kysynyt, mitä huonoja kakskasimillisissä
on! Siis ei millään pahalla!
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Ivan kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta en kysynyt, mitä huonoja kakskasimillisissä
on! Siis ei millään pahalla!
Eihän kukaan väitäkään. Mitä itse yritin sanoa on että, niiden saatavuus Suomessa on hiukan hankala. Foundryn figut voi tilata Fantsun kautta, mutta jos haluaa saada ajoneuvoja, niin Black-Tree on ainoa löytämääni paikkaa, josta voi tilata webin kautta. Valitettavasti sieltä tilaaminen edellyttää luottokortin omistamista, mikä ei sopinut mulle eikä kevereilleni. Joten jouduimme selvittämään muita vaihtoehtoja ja päädyttiin 1/72 skaalaan paremman saatavuuden ja hinnan takia.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

behemoth kirjoitti:En sanonutkaan, että siellä olisi PALJON tankkeja. Sinä väitit, että siellä oli YKSI tuossa aiemmin. Sakuilla onkin sitten jo 25 ajoneuvoa .
Hiukan kärjistin tilannetta. Pyydän anteeksi. Mutta pointtini on yleisiin muovimallien skaaloihin (1/35 ja 1/72) verrattuna valikoima on hyvin rajoitettu.
behemoth kirjoitti:Lisää on muuten tulossa kaiken aikaa.
Itse päädyin jo 1/72 skaalaan ja sain jo isohko armeijan kasaan. Tuskin aloitan vaihtaa nyt tässä vaiheessa, sitä paitsi luottokortittomuus estää Internet-kaupojen käytön.
behemoth kirjoitti:Minun maastoissani on vähemmän raunioita ja enemmän esim. taloja. Maalaistaloja, kaupungintaloja, kerrostaloja jne.
En edelleenkään näe mitään estettä käyttää pienempiä figuja (esim. 1/72) figuja isompien maastojen (28mm) kanssa.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Itse ostan käteisellä Black-Treeltä.
Hyvin toimii ja kelpuuttavat eurot.
Kirjeen voi myös kirjata, jos pelkää postin töppäilyjä.
Käteisostoista saa sieltä myös 5% alennuksen.

Jep. Muovimalleja on paaaaljon enemmän.
Ite kuitenkin tykkään pelata esim. sellaisia skenaarioita, joissa on tosiaan vain esim. yksi vaunu ja joukkueellinen tai pari joukkoja per puoli.

Aika paljonhan tämä keskustelu nivoutuu siihen, mistä kukin enempi tykkää. Minä itse olen hyvin visuaalisesti orientoitunut pelaajana: minua häiritsevät pelikentällä visuaaliset kummallisuudet, kuten skaala-erot. Omat kenttäni ovat myös *hyvin* täysiä maastoa ja en kyllä edes mielelläni pelaa lainkaan sellaisilla "pahvitorni pohjoisreunassa ja styroksinen kukkula keskellä" -maastoilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”