Kauhu vissiin tarkoitti ihan styroxia joka on lojunut varastossa ja alkanut kellertämään ja kosmeettisesti viallisena se myydään alehintaan pois.St. Apollo kirjoitti:Korjaan tuota, se ei ole styroksia, vaan polyuretaanilevyä. Kutakuinkin samaa kamaa kuin sininen. Hinta ei ole halvempi vaan parhaimmassa tapauksessa huomattavasti kalliimpi.Suomen kauhu kirjoitti:Kannattaa kysellä niistä rautakaupoista hieman vanhempaa styroksia. Siinä ei ole mitään muuta eroa uuteen levyyn verrattuna kuin väri, joka on hieman kellertävä. Tämän vuoksi sitä ei voi myydä täyteen hintaan :D Tulee paljon halvemmaksi
Pelipöydän rakentaminen
Re: Pelipöydän rakentaminen
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Ite komppaan finnfoamin hintaa, kyllä se hieman maksaa. Levyt kolmeen täyskokoseen pöytään ja 1,5 pöydän levyt maastoiksi maksoi noi 44e.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
FinnFoamia (tai solimatea) kannattaa tosiaan käyttää pelipöydän materiaalina. On kuitenkin kohtuu kestävää eikä vahingossa katketessaan levitä sitä ärsyttävää murua mitä styroksi levittää. Lisäksi helppo työstettävyys on iso plussa.
Optimi vaihtoehto on mielestäni se, jos saa tehtyä tukevan alustan vaikka lastulevystä pukkien päällä ja sitten Foam-levyt itse huomasin että foamikin taipuu jos maaston painoa tulee paljon päälle - ja parhaassa tapauksessa se katkeaa.
Kallistahan tuo Foam ei todellakaan ole - normihinta taitaa liikkua siinä 7-8€/m2. Eli jos ostaa täysikokoisen pelipöydän pohjalevyt niin kustantaan noin 20€ ja samalla jää maastontekotarpeiksi tuollainen 60x130cm palanen vielä maaston tekotarpeiksi.
Optimi vaihtoehto on mielestäni se, jos saa tehtyä tukevan alustan vaikka lastulevystä pukkien päällä ja sitten Foam-levyt itse huomasin että foamikin taipuu jos maaston painoa tulee paljon päälle - ja parhaassa tapauksessa se katkeaa.
Kallistahan tuo Foam ei todellakaan ole - normihinta taitaa liikkua siinä 7-8€/m2. Eli jos ostaa täysikokoisen pelipöydän pohjalevyt niin kustantaan noin 20€ ja samalla jää maastontekotarpeiksi tuollainen 60x130cm palanen vielä maaston tekotarpeiksi.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
- St. Apollo
Nyt kyllä tuli omituinen fiilis. Miten hitsissä mä oon saanut noin halpaa finnfoamia (Solimatea). Maksoin vain 4€ kahdesta neliöstä.Pyöveli kirjoitti:Kallistahan tuo Foam ei todellakaan ole - normihinta taitaa liikkua siinä 7-8€/m2. Eli jos ostaa täysikokoisen pelipöydän pohjalevyt niin kustantaan noin 20€ ja samalla jää maastontekotarpeiksi tuollainen 60x130cm palanen vielä maaston tekotarpeiksi.
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Olet vaan ollut kova tinkimään?St. Apollo kirjoitti:Nyt kyllä tuli omituinen fiilis. Miten hitsissä mä oon saanut noin halpaa finnfoamia (Solimatea). Maksoin vain 4€ kahdesta neliöstä.
En tiedän onko Solimatella (sininen) ja FinnFoamilla (keltainen) nyt miten paljon oikeasti hinta-eroa ostopaikkojen välillä, mutta voisin veikata että sulla on käynyt myyjällä joku kämmi. Vai onko tuo 2€/m2 hinta ollut useammallakin ostokerralla? Olen itse ostellut kumpaakin tavaraa ja hinta on käytännössä aina ollut tuon 7-8€/m2 riippuen vähän siitä miten hyvä päivä myyjällä/varastomiehellä on ollut.
Careful what you wish - You just might get it...
- St. Apollo
Voi olla että myyjällä/varastomiehellä on ollut kämmi (ei haittaa mua, kaikki kotiin päin :D).Pyöveli kirjoitti:Olet vaan ollut kova tinkimään?St. Apollo kirjoitti:Nyt kyllä tuli omituinen fiilis. Miten hitsissä mä oon saanut noin halpaa finnfoamia (Solimatea). Maksoin vain 4€ kahdesta neliöstä.
En tiedän onko Solimatella (sininen) ja FinnFoamilla (keltainen) nyt miten paljon oikeasti hinta-eroa ostopaikkojen välillä, mutta voisin veikata että sulla on käynyt myyjällä joku kämmi. Vai onko tuo 2€/m2 hinta ollut useammallakin ostokerralla? Olen itse ostellut kumpaakin tavaraa ja hinta on käytännössä aina ollut tuon 7-8€/m2 riippuen vähän siitä miten hyvä päivä myyjällä/varastomiehellä on ollut.
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!