"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ulkomaisten postimyyjien kanssa on ongelmia jatkuvasti

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
maxxon
Viesti:

Re: Maelstrom menossa kanttuvei?

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Snowtrooper kirjoitti: Jokainen voi itse todeta bisneksen "kannattavuuden" Suomessa ns. Model Expo -indeksillä: tapahtuma pienenee vuosi vuodelta kuin pyy maailmanlopun edellä, vielä 90-luvulla se yhdessä Kädentaito-messujen kanssa täytti vanhan jäähallin koko lattian ja osa näytteilleasettajista oli hallin sivukäytävillä, viime vuodet se on ollut aina vain ahtaammalla jossain Messukeskuksen sivuhallissa ja näytteilleasettajien määrä ei todellakaan ole ollut kasvamaan päin. Viimeksi taisin laskea peräti 4-5 pienoismallikauppaa (kaikki tietänevät, mitkä kyseessä) ja 2-3 figukauppaa (sama). Siinä sopii miettiä, kuinka monta tahallaan asiakasta vedättävää tai tavaroita ylihinnoittelevaa kauppiasta sekaan mahtuu.
Puuttumatta muuten kirjoitukseen, en usko tämän trendin johtuvan yksinomaan tai edes enimmäkseen nettikaupoista. Vaikka niilläkin on vaikutusta, paljon suuremmassa osassa on mielestäni on yleinen laiskistuminen ja uusavuttomuus. Käsityöharrasteet on vaan auringonlaskun ala.

Kävin Kädentaito -messuilla jokin aika sitten. Alle 40-vuotiaat kävijät pystyi laskemaan yhden käden sormilla.

Nykyihmisen mentaliteetilla kaikki pitäisi saada valmiina ja ainakaan mistään ei pitäisi olla mitään vaivaa. Jos ihmiset eivät enää osaa edes laittaa ruokaa itselleen (roiskeläpän lämmittämistä mikrossa ei lasketa), miten niiden voisi odottaa paneutuvan johonkin pienoismalliharrastukseen? Ja tämä trendi on vain yleistymään päin. Olin kesällä jenkeissä, ja tuttavaperheessä ei ollut edes kahvinkeitintä, koska kahvi on helpompi hakea Starbucksilta!

Kun minä olin skidi, sain joka joulu mummolta itse kudotut villatumput lahjaksi. Vanhojen verhojen ompeleminen lakanoiksi tai kesämekoiksi oli tavallista. Eipä enää, Kiinasta puskee rättiä ja lumppua sellaisella hinnalla, ettei täällä saa edes materiaaleja. Käsityö on muuttunut hyödyllisestä taidosta esoteeriseksi harrastukseksi.

Pienoismallit olivat tavallisia lahjoja pikkupoikien synttäreillä. Niitä myytiin joka lelukaupassa ja marketissa. Oma poikani ei ole saanut, eikä vienyt lahjana ensimmäistäkään.

Figupelaaminen on käsityöharrasteiden joutsenlaulu.
//Mx
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

maxxon kirjoitti:Figupelaaminen on käsityöharrasteiden joutsenlaulu.
Noh ei mene muillakaan välttämättä hyvin. Roolipelimarkkinat ovat täysin kuihtumassa. Ei mene tuollakaan alalla jos HYVIN myyvät tuotokset isoilla firmoillakin myyvät tyyliin kolminumeroisia määriä. Nelinumeroiset ovatkin jo sellaisia mitä kuolaavat urakalla.

Kun miettii montako kauppaa maailmassa löytyy niin äkkiä aika selvä ettei kauppojen edes KANNATA ottaa jokaista kirjaa välttämättä myyntiin. Kun kauppoja about samanverran kun yksi hyvä kirja myy niin kaikki kaupat ei tule myymään edes yhtä kirjaa...

Noh maailma muuttuu ja siihen on vain sopeuduttava.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Taas vähän naavapartailua havaittavissa...

Esimerkiksi käsityöharrastuksen väheneminen on ihan odotettava seuraus siitä, että vaihtoehtoja tulee. Jos ennen ei ollut varaa ostaa esim. sukkia, ei vaihtoehtoja juuri ollut, kulkea paljasjaloin, tehdä itse tai delegoida. Nykyään kulutustavaroita saa halvalla, jolloin näpertely ei ole kustannustehokasta. Ajanvietteenä sen kanssa kilpailee koko viihdeteollisuus. Valinnanvaran kasvu näkyy siinäkin, että markkinat pirstaloituvat ja fyysisen kaupan on mahdotonta tyydyttää kaikkia tarpeita.
maxxon
Viesti:

tneva82 kirjoitti: Noh ei mene muillakaan välttämättä hyvin. Roolipelimarkkinat ovat täysin kuihtumassa. Ei mene tuollakaan alalla jos HYVIN myyvät tuotokset isoilla firmoillakin myyvät tyyliin kolminumeroisia määriä. Nelinumeroiset ovatkin jo sellaisia mitä kuolaavat urakalla.
No, kenellä menee hyvin ja kenellä ei. Muistan hyvin 80-luvun roolipelimarkkinat. Pelejä oli markkinoilla vain kourallinen ja ne olivat pääsääntöisesti paljon amatöörimäisempiä tuotoksia (esim. kuvituksen osalta) kuin nykyään. Jos vaikka halusit vaikka tieteispelin, voit pelata joko Travelleriä tai, öh, Travelleriä? (No oli niitä pari muutakin)

Asiakkaan näkökulmasta ala voi paksusti. Materiaalia on saatavilla enemmän kuin koskaan, sekä vanhojen klassikoiden uusintapainoksia että entistä tasokkaampia pienkustanteita. Elektroninen julkaisu painaa hintoja alaspäin.

Kunhan vaan PDF kelpaa.

Roolipelit (ja kirjat yleensä) ovat hyvä kandidaatti muutokselle. Kauppatavarana on ajatukset. Niiden tuottamiseen ei tarvita suurta koneistoa ja nyttemmin ei jakeluunkaan.
//Mx
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

maxxon kirjoitti:Puuttumatta muuten kirjoitukseen, en usko tämän trendin johtuvan yksinomaan tai edes enimmäkseen nettikaupoista. Vaikka niilläkin on vaikutusta, paljon suuremmassa osassa on mielestäni on yleinen laiskistuminen ja uusavuttomuus. Käsityöharrasteet on vaan auringonlaskun ala.
Näen vähän liikaa oikaisua ja yhtäläisyyden vetämistä kahden viimeisen lauseen välillä. Jos kärjistetyn vastaesimerkin haluaa niin julistan, että 50-luvulla syntyneet ovat totaalisen vanha-avuttomia eli laiskoja esimerkiksi kännykkäsoftan koodaamisessa. Myös aasialainen kokkaus, lumilautailu ja pelihahmon kustomointi ovat tältä laiskojen sukupolvelta pahasti hakusessa. Ei tainnut siltä porukalta onnistua muu kuin paperinuken leikkaaminen valmiita viivoja pitkin.

En näe, että pienoismallilla olisi mitään absoluuttista paremmuusarvoa vaikkapa virtuaalimalliin verrattuna. Onhan se eri asia. Pienoismallia voi näprätä sormilla. Lisäksi siinä on hiukan liimavalumia, tarkkuusongelmia ja puuttuvia yksityiskohtia. Kilven muoto on jostain valmiista setistä, eikä itse suunniteltu. Kumman voi laittaa paremmin esille? Enemmistö nykysukupolven kanssakäymisestä (poislukien velvoitteet) voi hyvinkin jo tapahtua netissä. Miksi siis väsätä mallia kotonaan ja ottaa siitä digikuvaa, jos voi suoraan tehdä digitaalisen mallin?

Minulla ei ole kirnua, rukkia, varstaa tai pokasahaa. Luultavasti olen laiska ja avuton. Johonkin se kaikki aika silti menee. No hyvä on, väsään pienoismalleja, mutta ylläpidän myös nettifoorumeja ja tuotan sekalaista digitauhkaa. Mitä edellinen sukupolvi tekee sen sijaan? Tuijottaa telkkarista salkkareita?
Nykyihmisen mentaliteetilla kaikki pitäisi saada valmiina ja ainakaan mistään ei pitäisi olla mitään vaivaa. Jos ihmiset eivät enää osaa edes laittaa ruokaa itselleen (roiskeläpän lämmittämistä mikrossa ei lasketa), miten niiden voisi odottaa paneutuvan johonkin pienoismalliharrastukseen? Ja tämä trendi on vain yleistymään päin. Olin kesällä jenkeissä, ja tuttavaperheessä ei ollut edes kahvinkeitintä, koska kahvi on helpompi hakea Starbucksilta!
Esitetään nyt periaatteen vuoksi lisää vasta-argumentteja. Laiskuudella eli työläiden asioiden oikomisella on aina syynsä. Oikeastaan se on aivan nerokasta. Kaiken innovaation ja insinöörityön ytimenä on oikaista työvaiheita, automatisoida kehruukoneet, ja siten vapauttaa resursseja johonkin muuhun. Vuorokaudessa on yhä sama määrä tunteja. Mihin ajankäyttö on siirtynyt? Onko se tärkeämpää vai turhempaa kuin esimerkiksi itse tehtävä kahvin keitto? Enemmistö ihmisistä on jo päättänyt, että vaikkapa torttutaikinan tekeminen alkutekijöistään ei ole vaivan arvoista. Kaupan pakastimesta saatava tuote on niin hyvä ja halpa, että omalla ajallaan kannattaa tehdä jotain muuta. Ainakaan taikinalevyn kääntely ei ole kovin luovaa. Kun sen skippaa, maailma on vaihtoehtoja täynnä. Jotkut käyttävät ne paremmin, jotkut huonommin.

Saahan sitä julistaa, että nykynuoret (TM) vain wowaavat eivätkä tee mitään fiksua, mutta tällainen julistus tehdään usein hatusta vetäen ja sillä on helppo lähinnä leimata itsensä. Näyttöä tarvitaan. Tekivätkö 70-luvun nuoret muuta kuin kuuntelivat Baddingia keppanaa juoden?
Käsityö on muuttunut hyödyllisestä taidosta esoteeriseksi harrastukseksi.
Aamen. Teollistuneissa maissa valtava määrä asioita on saatu automatisoitua. Joulukuusen pallon saa markalla Tiimarista, Kiinasta tuotuna. Ehkä itse tehty olisi hienompi jos siihen käyttäisi muutaman tunnin elämästään, mutta ei tarvita kovinkaan monta aktiviteettia, että tällaiset suoritukset veisivät kaikki vuorokauden tunnit. Käsityö siirtyy myös eri tasolle, kun entistä enemmän asioita saa valmiina. Minun ei esimerkiksi kannata käydä kaatamassa mäntyä ja vuolla siitä 5x5 millin rimaa, jos samaa kamaa saa kaupasta ja haluttu lopputuote on vähän edistyneempi objekti kuin pelkkä rima.

Maailma muuttuu, ajankäyttö ja luovuuden muodot sen mukana. Väitän että nykyaikana parikymppisten väsäämät kännykkäpelit ja vaikka avaruusnatsileffat ovat monessa suhteessa luovempia kuin Afrikan tähti ja Niskavuori-sarja. Vertailu on tietenkin armottoman vaikeaa. Kun 3D-printtereitä alkaa saada lähimarketista parilla satasella, olkkareihin ilmestyy hulvattomasti mielenkiintoisempaa settiä kuin kakkosneloseen porattu kolmiokynttelikkö. Riittää että rohkaistaan mielikuvituksen käyttöön ja aikaansaamiseen ylipäätään, eikä ryhdytä vaatimaan että asiat pitää tehdä muovikitin palasia yhteen liimaamalla niin kuin aina ennenkin.

Kerrankin mielenkiintoinen Maelstrom-ketju...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Hyviä pointteja eri suuntiin :)

Koodaaminen ja digitaalinen sisältö on epäilemättä ihan yhtä luovaa kuin mikä tahansa muukin, ja jollain lailla käsillä tekemistähän sekin on. Itse olen softaa vääntänyt kymmenkesäisestä, joten sekin puoli on nähty...

Mutta on hyvä muistaa, että ihminen on kädellinen eläin, ja se ihan oikea käsin tekeminen on hyväksi mielenvirkeydelle.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Risto.Salonen kirjoitti:
Siis internet sinällään tuottaa meille pajon uutta sisältöä, jota haluamme. Tämän sisällön tuottaminen tuottaa työtä jne, kuten normaalistikin.
Tälläinen on ihan tervettä toimintaa.

Jos viittasit minun kirjoitukseeni, niin pointtina oli lähinnä tämä ajatus nettimyymälöistä, jotka ovat hyvinkin usein jokin kerrostalo kaksio/kolmio jossain sivukylällä, jossa samanaikaisesti asutaan, eli ei ole erillisiä liiketiloja, ja työllistävä vaikutus on yleensä pelkästään asunnossa asuvat 1-3 henkilöä, jopa Maelstrom kokoluokan yrityksissä.

Kirjoitin tuon oman viestini samaan aikaan aamulla, mutten jaksanut ja kerennyt aitä muokata sen mukaan. Ajatus oli minullakin siis sama kuin sinulla mitä tulee tuohon nettikauppojen yms. työölistävään vaikutukseen. Mitä tarkoitin tuolla internettyöllä oli se, että pohjimmiltaan rahan arvon määrää reaaliomaisuus. Esim. Jossain keskuspankin holvissa oleva kultaläjä tai talo Eirassa. Se onko esim. angry birdsin brändillä "oikeaa arvoa" ei ole minusta ihan niin selkeä juttu. Siitä joku kyllä varmasti haluaa maksaa rahaa, mutta mistä se raha sieltä ketjun päästä tulee? Sama kyllä toisaalta pätee melkein kaikkeen muuhunkin. Mutta pitäisin kyllä enemmän maasta louhittua kuparitonnia "oikeampana rahana" kuin appstoren viikon ykkössuosikkia. Sille sen myyjälle ja tekijälle vaikutus ei eroa, mutta jos ajatellaan koko maailmanlaajuista talousjärjestelmää niin jotain eroa voi olla. Toki sen figukaupan tilanne ei tässä eroa kännykkäpelikaupan tilanteesta.

Toinen jota hain takaa pohdinnallan on se, että missä menee se tehostamalla saatavan kasvun raja. Se ettei enää tarvitse kutoa itse sukkia on varmasti kaikista mukavaa, mutta yhteiskunnassamme töiden määrän väheneminen ei johda siihen, että kaikkien elämä olisi helpompaa ja ihmisten tarvitsisi tehdä vähemmän töitä, vaan siihen että ihmisiä on enemmän työttömänä ja resurssit jakaantuu epätasaisemmin. Kaikki ei voi kuitenkaan tuottaa kännykkäsovelluksia ja graafisia ilmeitä toisilleen vaan jotain alkutuotantoa on jossain oltava ja mitä vähemmän sitä on niin sitä hitaammin talouden pyörät pyörivät. Ehkä vähän Marxilainen ajatusmalli, muttei kai kuitenkaan niin kaukana totuudesta.

Yhteiskuntajärjestelmämme kuitenkin perustuu siihen, että se kasvaa jatkuvasti. Eli jostain on tultava systeemiin lisää resursseja, jottei muut mene ohi. Kun kilpailuun tulee lisää osanottajia, rajalliset resurssit ei enää riitä jokaiselle ja osa jää jälkeen. Lisäksi mitä enemmän niistä rajallisista resursseista kilpaillaan niin sitä korkeammaksi niiden arvo nousee. Tämä taas vaikeuttaa entisestään niiden jälkeen jäävien mahdollisuuksia ottaa kiinni karkuunpääsijöitä. Eurooppa oli pitkään siellä kilpailun kärjessä, mutta nyt kun kilpailun lähtökohdat on tasoittuneet (eli ei esim. Ole enää siirtomaita joista ammentaa mammonaa ja aasialaiset kaventaa globalisaation myötä kotimarkkinoita) niin kilpailijat tulee ohi oikealta ja vasemmalta ja elintaso täällä laskee.

Tosin hankala tällaisille asioille on mitään tehdäkkään, muuta kun koittaa sopeutua parhaimman mukaan uusiin käänteisiin. Sori, että vähän lähti ajatus lapasesta, mutta näitä tulee aina funtsittua kun ei saa illalla unta ja hyvä välillä johonkin purkaa. :)
maxxon
Viesti:

No johan tähän saatiin sukupolvien sota...

Varsinaisesti alkuperäinen pointtini oli se, että mielestäni perinteisten käsityöharrastekauppojen ahdinko ei ole nettikauppojen syytä. Ompelukonekaupat eivät ole konkurssin partaalla siksi, että ihmiset tilaisivat ompelukoneensa netistä vaan enemmänkin siksi, että yhä harvempi ihminen ylipäänsä osaa käyttää semmoista.

Ja ihan satavarmasti keitän pannullisen kahvia nopeammin, kuin haen kupin ABC:ltä -- vaikka asun vastapäätä sellaista. Ei tämä tarkoita, etten koskaan ostaisi valmista kahvia. Minulla on vaihtoehto, koska osaan keittää kahvia, omistan keittimen enkä pelkää itse tekemistä. Pari sukupolvea ABC:n kahvia, niin vaihtoehtoa ei enää ole. Oli kehityksestä mitä mieltä hyvänsä, näin se vaan menee. Kyllä mullekin tulisi pian nälkä, jos perunoita ei saisi kaupasta.

Tämäkin boordi pyörii valmiilla softalla. Minä koodasin oman saittini tyhjästä. Kuinka moni täällä oikeasti pystyisi samaan? Oma tyttäreni (14v.) käyttää tietokonettaan päivittäin, mutta ei edes tiedä mitä tiedoston kopioiminen tarkoittaa. Ei se näemmä estä blogia pitämästä tai naamakirjaa päivittämästä.

Kun on pakko tehdä, kaikki osaavat. Osa näistä osaajista käyttää taitojaan sitten johonkin luovaan.

Kun ei ole pakko tehdä, maailma jakautuu osaajiin ja osaamattomiin. Arvaa vaan, kumpi on enemmistö?

Bisneksen kannalta, kannattaako kohdentaa tuote osaajille vai osaamattomille? Jokaista itse tekijää kohden on tuhat, jotka haluaa sen vaan valmiina, halvalla ja heti -- niinkuin kaiken muunkin.
//Mx
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

maxxon kirjoitti: Kun ei ole pakko tehdä, maailma jakautuu osaajiin ja osaamattomiin. Arvaa vaan, kumpi on enemmistö?

Bisneksen kannalta, kannattaako kohdentaa tuote osaajille vai osaamattomille? Jokaista itse tekijää kohden on tuhat, jotka haluaa sen vaan valmiina, halvalla ja heti -- niinkuin kaiken muunkin.
Mutu mutu vain sinullekin. Varmaan noin, jos määritellään uusavuttomuus tarpeeksi laveasti. Kuitenkaan harva esim. keräilee tai kasvattaa oman ruokansa maailmassa ilman koneita, jolloin maailmassa on enää ehkä joitain miljoonia epäuusavuttomia.

Lopputuotteista saa paremman hinnan, joten siksi niihin kannattaa panostaa. Valmiista nukkekodista saa paremman hinnan kuin samastamäärästä puurimaa tai muovia.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

maxxon kirjoitti:Tämäkin boordi pyörii valmiilla softalla. Minä koodasin oman saittini tyhjästä. Kuinka moni täällä oikeasti pystyisi samaan?
Pystyisin ehkä, mutten enää viitsi edes yrittää :) Aikanaan on tullut paljon koodattua pelejä (harrastukseksi) ynnä muuta scratchistä itse, mutta sitä mukaa kun koodausalustat on kehittyneet, on into turata assemblerin ja c -koodin kanssa vähän vähentyneet. Joskus PC:lle toimivan grafiikan tuottaminen vaati low level koodausta, ja x86 -arkkitehtuurin edes pinnallista ymmärrystä, nyt ei, jolloin se into tehdä kaikki tyhjästä on jotenkin kadonnut...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Itse noudatan elämässäni, oikeastaan kaikessa mitä teen, ihan puhdasta "tuntipalkka indeksiä".

Jos jokin tuote, jonka haluan, maksaa kaupassa 100€, ja katson että voidakseni tehdä sen itse, minu tarvisi investoida 30€ materiaaleihin ja 40€ laitteisiin. Tällöin tuotteen valmistus saisi viedä enintään pari tuntia, jotta se olisi saman hintainen.

En siis jaksa vaivautua tekemään kyseistä tuotetta itse.

Esimerkissä B meillä on toinen tuote, hinnaltaan 100€, jonka materiaalit saan kaupasta 30€, mutta tarvittavat työkalut minulla jo on. Näen että saisin sen tehtyä alle tunnissa, joten en osta tuotetta, vaan materiaalit sen valmistamiseen.

Tällä ohjeistuksella vertailen kaikkea mitä hankin ja teen.

Esimerkiksi nyt viimeisenä oli keittiökaapisto. Sen valmiina, koottuna paikalleen asennettuna, hinta oli 1000€.
Materiaalien hinta olisi ollut 280€ (vaikka keittiön laskussa materiaalit olikin hinnaltaan 692€... jännä juttu).
Hintaero 700€ oli liian vähän, koska käytössäni olevilla työkaluilla olisi aikaa tuhrautunut niin paljon, että olisi tarvinnut ottaa vähintään viikko vapaata töistä, toki palkallista, mutta voin lomillani tehdä muutakin kuin kiroilla paskojen työkoneiden parissa ja vittuuntua läpi lopun elämääni niitä pikkuvikoja, mitä alkeellisin työkaluin sain aikaan.

Jos minulla olisi ollut sopivasti puusepänverstas käytettävissäni, niin yllä mainittu keittiö olisi tullut varsin huokeaksi hinnaltaan, ja varmasti olisin itse tehnyt.
Mahvo

Viesti Kirjoittaja Mahvo »

maxxon kirjoitti:Tämäkin boordi pyörii valmiilla softalla. Minä koodasin oman saittini tyhjästä. Kuinka moni täällä oikeasti pystyisi samaan?
Eiköhän melko lailla jokainen ohjelmistopuolen dippainssi tai inssi onnistu tuollaisen vääntämään, kun asian ottaa omakseen. Koska figuilu on hieman "nörtähtävä" harrastus, niin meitä lienee täällä suhteessa enemmän kuin tavallisessa satunnaisotannassa.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Mahvo kirjoitti:
Eiköhän melko lailla jokainen ohjelmistopuolen dippainssi tai inssi onnistu tuollaisen vääntämään, kun asian ottaa omakseen. Koska figuilu on hieman "nörtähtävä" harrastus, niin meitä lienee täällä suhteessa enemmän kuin tavallisessa satunnaisotannassa.
Eriasia sitten tosiaan kuka viitsii. "Tein oman foorumisoftan". Ok kiva. Mites hyvin se kestää vertailun jo olemassaoleviin käytettävyydellään, bugien vähyydessä, helppokäyttöisyydessä, muokattavuudessa, tietoturvassa etc? Jos ei pärjää niin miksi tehdä? Tekee mieluummin jotain josta on oikeasti hyötyä itselle/muille eikä vain tekemistä tekemisen takia.

Tein kerran perusrungon mutta vaadittu työmäärä että siitä olisi saanut lähellekkään samanveroista kuin edes huonoimmalle valmiille oli senverran iso ettei yksinkertaisesti maksa vaivaa. Mihin ihmeeseen edes TARVITSISIN omaa foorumisoftaa? Ei niitä edes tarvitse olla kuin senverta että kilpailua syntyy tarpeeksi ettei käyttäjät kärsi monopolista. Senjälkeen uudet onkin melkolailla hyödyttömiä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Josku

Viesti Kirjoittaja Josku »

Jäikö muilla tilauksia auki maunsfield gamingille, jotka luvattiin konkurssin jälkeen lähettää? Oletteko saaneet tuolta mitään?

FOW Shermaneita on ollut varastossa muutaman viikon, mutta tilaus edelleen tilassa "packing"...
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Samaa porukkaa. En luottaisi saamisiin.

Itse sain Miercen kamat, mutta muista ei ole kuulunut.
Risto.Salonen

Juttelin viime viikolla aiheesta MIerce Miniaturesin työntekijöiden kanssa. Yritin tavoitella Herra Robert Lanea, mutta joku Dan niminen vastasi.

Sillä perusteella, mitä vastauksia sain, niin Mierce Miniaturesin tavarat on oikeastaan ainoat mitä tulee. Muiden tavaroiden osalta on ollut jotain sopimuksia yms, mutta
Danin mukaan Robert on joutunut paljon hoitamaan Maelstromin ongelmia omista rahoistaan, eikä ne kaikkeen riitä.

Dan itse oli jo Maelstromin aikaan töissä, mutta nyt ei kuulemma pysty enään pääsemään käsiksi mihinkään mitä maelstromilta on jäänyt. Netin tiedot ja heidän kirjanpidot on viety selvitystoimia varten.

Totuutta ken tietää, mutta ainakin kovasti tuntui itse uskovan "The Mierce Team" porukan vilpittömyyteen aiheessa.

Tosin mihinkään sellaisiin kysymyksiin, kuin "mistä velka koostui", "miksi toiminta tuotti niin paljon velkaa, mutta samalla lanseerattiin omia figuja ja avattiin kallis valimo" jne "ikävät kysymykset" ei vastauksia saanut, ja niiden esittämisen jälkeen ylipäätään keskustelu hieman tyrehtyi.

Lopputulemana kuitenkin ostin pari Mierce Miniaturesin omaa figuuria, joista luvattiin että ne tällä viikolla saapuvat.

Tosin varmuuden vuoksi maksoin ostokset luottokortilla, niin vahingon sattuessa saan rahat takaisin varmasti.
Creeser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Creeser »

Itsekkin tuolta mierceltä kokeilin onneani tilauksen muodossa. Maanantainakohan tilasin/maksoin ja tänään lähti postiin, eli näyttääpi siellä jotain tapahtuvan sentään. Kokeilun arvoista on kuitenkin kun tilaus oli vain vähän alta parin kympin juttu.. Tuo kuolattavan komea Brunchaath the Vile.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

http://www.takomoalkutuli.fi/
Risto.Salonen

Creeser kirjoitti:Itsekkin tuolta mierceltä kokeilin onneani tilauksen muodossa. Maanantainakohan tilasin/maksoin ja tänään lähti postiin, eli näyttääpi siellä jotain tapahtuvan sentään. Kokeilun arvoista on kuitenkin kun tilaus oli vain vähän alta parin kympin juttu.. Tuo kuolattavan komea Brunchaath the Vile.
Kyllä kaikki tuntemani on Miercestä figunsa saaneet. Darklands on yksi lapsuuden lempi peleistäni, joten hieman ihmetytti, jotta onko sen lisenssi vanhentunut, vai onko Mierce ostanut siihen figu oikeudet? No kuitenkin, omat ostokseni tulivat 16 vuorokautta "Lähetetty" infon jälkeen, mikä on melko "maelstrom" luokkaa. Rahtivapaat, moneypack jne kaikki toimii kuten maelstromissakin. Tosin tuli Maelstromista joskus tavarat neljäänkin päivään.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Mierce Miniaturesilla näyttää olevan Kickstarter-projekti päällä. Älyttömän hienoja figuja, mutta itsellä ei oikein ole aikaa/kiinnostusta lähteä uuteen systeemiin ja ukot ovat sen verran erilaisia ettei niitä oikein voi muissa peleissä käyttää.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Cacodemoni kirjoitti:ukot ovat sen verran erilaisia ettei niitä oikein voi muissa peleissä käyttää
Kovin Kaamossoturin näköisiä sarvipäitä tuolla parpaarien seassa on, kynsikätiset viikinkkisetkin menisivät Chaos Maraudereista, ja kyllä nuo möllit kovin paljon Beastmanien kavereilta näyttävät.

Eri asia sitten, että jos hankkeen takana on sama kaiffari joka otti asiakkaiden ja tavarantoimittajien rahat ja juoksi ja jolla oli konkurssin varalta useampi pöytälaatikkofirma valmiina odottamassa, siihen sijoittaminen kuulostaa ihan yhtä järkevältä kuin sijoittaminen WinCapitan toiseen tulemiseen WISH WinCapitaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”