"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mysterous

Re: Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

smaxx kirjoitti:Toistaiseksi fiksuin komppi minkä olen Sigmariin nähyt on RRP, eli suositushinta. Voisi olla vaikka 500€:n turnaus, eli possen suositushinta 500€:a, ja siitä laskemaan sitten listat. Luulen että tota lähemmas hyvää pisteytystä on vaikea päästä.
Johtunneeko siitä, että GW:llä oli/on tapana lätkäistä rahahinta napin pistehinnan mukaan?
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

jamovoima kirjoitti:Tämä kuullostaa hyvältä yhdistettynä seuraavaan:
--
Potentiaalisesti kyllä tosi kova juttu.
Eipäs pilata taas ketjua.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Dolmot kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Tämä kuullostaa hyvältä yhdistettynä seuraavaan:
--
Potentiaalisesti kyllä tosi kova juttu.
Eipäs pilata taas ketjua.
Joo, hirveetä OT:ta taas kerran. Ehdotan ketjun splittaamista. "Yleiset GW -kehut. Vain tänne." tjsp.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Dolmot kirjoitti: Eipäs pilata taas ketjua.
Hyi, positiivista ajattelua

Kammotus sentään.

Parannetaan ilmapiiriä:
GW'n suunnittelema Kaaos on parsa. Ja uudet örkit (orrukit?) maksaa liikaa
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

116 kirjoitti:
Dolmot kirjoitti: Eipäs pilata taas ketjua.
Hyi, positiivista ajattelua

Kammotus sentään.

Parannetaan ilmapiiriä:
GW'n suunnittelema Kaaos on parsa. Ja uudet örkit (orrukit?) maksaa liikaa
Ja niiden f##kin vihernahkojen nimeksi on pitäny pistää joku hemmetin ORRUKKI ! Siis kuinka lame nimi voi olla ??
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

smaxx kirjoitti:
116 kirjoitti: Ja niiden f##kin vihernahkojen nimeksi on pitäny pistää joku hemmetin ORRUKKI ! Siis kuinka lame nimi voi olla ??

Yögobbothan on nykyään Moonclan Grotseja ja jättiläiset Aleguzzler Gargantteja. Koska immateriaalioikeudet™.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Morze kirjoitti:
smaxx kirjoitti:
116 kirjoitti: Ja niiden f##kin vihernahkojen nimeksi on pitäny pistää joku hemmetin ORRUKKI ! Siis kuinka lame nimi voi olla ??

Yögobbothan on nykyään Moonclan Grotseja ja jättiläiset Aleguzzler Gargantteja. Koska immateriaalioikeudet™.
Tai koska Braein Faertitus™...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Meganiikko

smaxx kirjoitti: Tai koska Braein Faertitus™...
Ha!
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Myös gnoblarit on nykyään grotteja.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

ja kilpailijat myyvät edelleen örkkejä ja goblineita riippumatta siitä miksikä GW niitä suuressa viisaudessaan nimittää... tossa immateriaaliajatuksessa kun ei näyttäisi olevan mitään järkeä, kun mikään fiksu valmistaja ei ala noita GW:n idioottimaisuusnimiä käyttämään ja toisaalta ne, joille tuolla nimellä olisi väliä, ovat sen verran GW fanboita, etteivät muutenkaan ostaisi muitten valmistajien tuotteita...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Silveri kirjoitti:ja kilpailijat myyvät edelleen örkkejä ja goblineita riippumatta siitä miksikä GW niitä suuressa viisaudessaan nimittää... tossa immateriaaliajatuksessa kun ei näyttäisi olevan mitään järkeä, kun mikään fiksu valmistaja ei ala noita GW:n idioottimaisuusnimiä käyttämään ja toisaalta ne, joille tuolla nimellä olisi väliä, ovat sen verran GW fanboita, etteivät muutenkaan ostaisi muitten valmistajien tuotteita...
Plus uudet asiakkaat tuskin ovat ensimmäisenä hakemassa termiä "orruk" vaan "orcs" joten kenen figut uusi pelaaja löytää herkemmin...

GW kuvittelee olevansa niin merkittävä tekijä että pystyy määrittelemään yleiset termit. "ei pelaajat hae hakusanalla orcs vaan orruk".

Jos tuo pitäisi paikkansa niin SITTEN tuossa alkaisi olla jotain ideaa. Tosin eipä se taida estää kilpailijoita "compatible with Games Workshop Orruks" tekstiä laittamasta...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
jamovoima
Valvoja

Tuskinpa oikein kukaan noita nimikkeitä tarttuu käyttämään noille traditionaalisemmille fantasiaroduille. Sen sijaan esim. Seraphon kuullostaa ihan käyvältä nimeltä verrrattuna liskomiehiin, joka on aina ollut jotenkin tökerö. :)

Lähinnä itse näen nuo osana brändin rakentamista. Noita rotujahan on näissä uudemmissa päivityksissä vedetty koko ajan kauemmaksi klassisesta tolkien-fantasiasta (jo siis viimeisten faba-ajan päivitysten myötä), jolloin voisi ajatella että Duardinit on juuri se Warhammer versio kääpiöistä jne. Varmaan siinä on vielä monimutkaisempia IP-kuvioita taustalla, tuo oikeausala tuntuu olevan aika moniulotteinen. Onnistuu sitten miten onnistuu, mutta kun sen voi tehdä, niin miksipä sitä ei tekisi. Toisaalta itselleni ei ole ainakaan mitään väliä puhutaanko orrukeista vai örkeistä.
Silveri

Mantic sai sitten tusinafantasiagenren ihan tarjottimella. En voi muuta kuin hekotella tälle...
jamovoima
Valvoja

Tavallaan, totuus kuitenkin taitaa olla että valtaosa Kings of Warin pelaajista pelaa sitä kuitenkin GW:n figuilla. Tuskin häiritsee heitä :)

edit:

Tavallaan koko homma on Manticille kaksiteräinne miekka. Kings of Warin suosio varmasti räjähti, mutta toisaalta Fantasy Battlen tarjoama ilmainen vetoapu heidän tuotteilleen lakkasi. Nyt kassavirta pitää saavuttaa oman pelin avuilla muiden geneeristä fantasiaa tarjoavien kilpailijana. Samalla asetelma GW:n kanssa kääntyi päälaelleen, kun GW tarjoaakin nyt vaihtehtofiguje heidän pelilleen. Tosin kyllähän manticin figut varmasti moneen AoS rooliinkin sopii, ei siinä. Tässä kuitenkin isoimpana tekijänä on firmojen kokoero, Manticille sellainen myynti jossa liikutaan kapasiteetin äärirajoilla on GW:lle sellaista myyntiä jossa liikutaan kannattavuuden rajamailla.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

jamovoima kirjoitti:Tavallaan, totuus kuitenkin taitaa olla että valtaosa Kings of Warin pelaajista pelaa sitä kuitenkin GW:n figuilla. Tuskin häiritsee heitä :)
Vanhoilla GW figuilla lienee pääosin. Uusia taidetaan hankkia muilta(ei välttämättä mantic) valmistajilta. KOW armeijat GW figuilla nykyhinnoilla taitaisi olla aika suolaiset ;)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

jamovoima kirjoitti:Tuskinpa oikein kukaan noita nimikkeitä tarttuu käyttämään noille traditionaalisemmille fantasiaroduille. Sen sijaan esim. Seraphon kuullostaa ihan käyvältä nimeltä verrrattuna liskomiehiin, joka on aina ollut jotenkin tökerö. :)
Onhan se toki komealta kalskahtava ja fantastinen nimi, mutta kuvaavuuden suhteen vähän läpinäkymätön. "Lizardman" nyt ainakin kertoi suunnilleen, mistä on kysymys, mutta Seraphonista ainakin minulle tulee mielikuva kuusisiipisistä enkeliolennoista matelijamiesten sijaan (vaikka seraph-sanan etymologia viittaakin käärmeeseen).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Silveri

No mulla on tuon enkelimielikuvan lisäksi "phon" -loppupääte viittaa torveen, ja kun kyseessä on GW, niin assosiaatioita on tasan tarkkaan yksi: Torvensoittajat
Meganiikko

En tiedä, nelkkarin avaruusmariineissa oli kiinnostavaa juurikin se ihminen siellä panssarin sisällä. Kuka se oli ja mitenkä se oli sinne päätynyt. Se että se löi örkkiä vasaralla oli hyvä plot device mutta silti asiat tapahtui syystä.
Fantasymariineissa vaivaa uskomattomasti se että se kiinnostava osa on otettu pois ja ei ole korvattu millään. Se jättää panssarin lyömään örkkiä vasaralla, joka ei kovin kummoinen plotline ole. Teknisesti ajatellen sen suunnittelu ja insinööröinti voisi olla kiinnostavaa, mutta se selittyy avaruusfantasiamagialla niin sekin törmää seinään. Jotenkin vaan tuntuu sieluttomalta. Ironista sinänsä.

Lueskelin huvin vuoksi fanfictionia netissä, törmäsin age of sigmar fanficciin jossa Felix Jaeger ja Gurnisson olikin selviytyneet isosta rysähdyksestä ja kollektiivisesti facepalmailivat "tulleelle maailmoille". Koin asian hauskemmaksi kuin subject matter.
jamovoima
Valvoja

Olen jossain nähnyt joidenkin kehuneenkin Sigmariinien fluffia. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin ne niitä ohjastavat sielut on Sigmarin valitsemia sankareita, jotka alkujaan ovat hyvinkin inhimillisiä, mutta jokaisella respawn-kierroksella menettävät osan "minuudestaan". Vähän niinkuin eldar wraithguardia siis. Pakko niissä jotain sisältöä kai on olla kun niistä on ehditty tehtaileamaan ties kuinka monta kökköfantasiapokkaria.
Meganiikko

ongelmanahan on vaan se että sigmaror piereskelee sigmariineja takaisin "normaaleina" kun ne korruptoituvat liikaa.

Perpetuaalisen maailman ongelma on ironisesti muuttumattomuus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”