Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hirvittävää nurinaa ja liigan jumbolla on puolet kärjen pisteistä... onkohan nyt tullut egoon kova kolaus? vitsi vitsi.

Nyt kyllä hirvittää että tuleeko tehtyä piste noteeraus kääpiöitä vastaan, toivottavasti ei, olis kiva päästä sinne 6000 pisteeseen

Kuten Anton sanoi seuraavalla kerralla... eiku hei mähän pelaan breteillä, pentele turpaan tulee taas. Ja sitten kun miettii että aloittaessa toinen armeija vaihtohto oli Welfit, oiskohan toiminut paremmin?

No kritiikkiä otetaan vastaan(ja harjoittelen nopan heittoa) seuraavaa matsia ja muita pelejä odotellessa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Sellainen kutina tuli että olisin saanut vain 1 miehistönjäsenen kumoon, joten jos mustaa valkoiselta ei paperien seasta löydy (kuten ei löydy, uskon tähän) niin onnittelut Antonille niukasta voitosta.

Henkilökohtaisella tasolla toivon että Bretit veisivät tuon Dwarf pelin, jolloin jokaisella pelaajalla olisi liigassa edes se 1 voitto.

Niin olisiko Bretit vai Welffit sitten parempi valinta, hmm... Voitaisiin jollain aikaa ottaa vaikka Bretonnia VS Welf matsi, kaapista kun löytyy welffejä läjä, saadaan samalla maalaustasottomimmat armeijat vastakkain.
Yleisen käsityksen mukaan Bretonnia on näistä kahdesta armeijasta se pelikelpoisempi. ETC listoistakin löytyi vain 1 Welffi armeija kun taas Bretonniaa taisi olla lähes jokaisen maan listalla.
Bretittien heikkous ehdottomasti tässä liigassa on ollut vastustajien suuret S arvot. Peltiä käsittääkseni löytyy mutta sitten kun vastaan tulee S6 tason mörököllejä niin -3AS heittoon ei mieltä lämmitä.

Pitänee tutkailla tuota bretti kirjaa hieman tarkemmin ja antaa sen pohjalta sitten palautetta niin liigan kuin listan osalta. Jos saisin vielä koottua jonkinlaisen palaute/neuvot niin jokainen saisi jotain mietittävää listojensa sekä pelitapojensa suhteen. Toki Empire VS Bretonnia pelin voi täysin unohtaa koska sääntökömmähdykset olivat vähän mitä sattui, tällöin voittoja minullakin on se 0. No on ainakin varaa lähteä parantamaan seuraavaa liigaa ajateltuna.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Sinänsä tosi mälsää kyllä, että jos minä jonkun haluaisin nähdä siellä kärjessä, niin hän on juuri Tomi. Miksi sie olet viimeisenä? Sehän oli Villen kunniapaikka.

Sampsa ei saa voittaa, koska hän ei osaa pelata. Kääpiö Ville ei saa voittaa, koska se vain tykittää ja heittää noppaa. Jarkko ei saa voittaa, koska hän luottaa superyksikköönsä. Ville ei saa voittaa, koska hän huijasi aluksi. Enkä minäkään saa voittaa, koska se tekisi Allun elämästä helvettiä. Tomi, sun pitää voittaa seuraavat pelit niin kovasti, että pongahdat sieltä pohjalta! Ei selityksiä!

Runtti, muista tuossa meidän pistekisassa sekin asia, että meidän välisen peli voitin minä. Se merkkaa jotain kun saan etumatkaa sinnuun kunnolla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Vedetäämpäs takaisin nämä onnittelut, nyt on Grude Throwerin 1w lisätty pisteisiini ja huh huh kun meni tiukalle. Pisteitä 3 ennemmän minun hyväkseni, näin tiukkoja taisteluja sijoituksista en olisi usknut liikassa olevan.

Grude Thrower -170 pts.
-engineer
-2x rune of penetrating
-rune of accuracy

1w=56,66 ~57.pts

Itseeni kun en enään tässä asiassa luota tippaakaan niin vahvistakaa joku muu että laskin pitemäärän oikein katapultin kohdalla.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti:Sampsa ei saa voittaa, koska hän ei osaa pelata. Kääpiö Ville ei saa voittaa, koska se vain tykittää ja heittää noppaa. Jarkko ei saa voittaa, koska hän luottaa superyksikköönsä. Ville ei saa voittaa, koska hän huijasi aluksi. Enkä minäkään saa voittaa, koska se tekisi Allun elämästä helvettiä. Tomi, sun pitää voittaa seuraavat pelit niin kovasti, että pongahdat sieltä pohjalta! Ei selityksiä!
Tomikaan ei saa voittaa ku sil o se HKB ja tupla trepu. Eli kukaan ei saa voittaa...
Täytyy sanoa, et ihmetyttää vieläkin tuo örkki vs kääpä peli. Miten niinisalon käynyt ei tiedä sotakoneiden heikkouksia? Taisi nyt Anton jäädä vain tuleen makaamaan:)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Ei saa jäädä tuleen makaamaan! Tuttu lause monestakin elokuvasta, pelissä käsittääkseni oltiin jopa vedetty joukkoja taaksepäin ja kääpiöt joutuivat puolestaan tuomaan organguneja eteenpäin jotta saadaan tarpeellinen kantama...

Pelitaktiikkoja on monen laisia, lähinnä minun ja Antonin taktiikat ainakin erosivat kuin yö ja päivä toisistaan. Kerran tästä jo mainitsinkin mutta jatketaan spekulointia vähän lisää vielä.
Anton säästeli ja yritti olla antamatta pisteitä vastustajille, minä puolestaan en omista joukoistani juurikaan välittänyt vaan otin sen mitä oli saatavilla vastustajalta pois (Bretti pelistä himmailtiin ~50.pts).
Tuntuu hieman "hullulta" että 1/5 voitosta voitetaan pelaaja jolla 3/5 voittoja, vielä kun meidän kahden välinen peli meni Antonille. Pistetäänkö tämä nyt taktiikkojen piikkiin vai etsitäänkö syytä kääpiö armeijasta.
3.pts ero on kuitenkin niin minimaalinen (1.modeli) että tuon pistemäärän olisi varmasti saanut jostain jos olisi pisteitä lähtenyt hakemaan pakittelemisen sijaan.

Pitänee varmaan laskea vielä ketä antoi vastustajilleen vähiten pisteitä, tässä tilastossa örkkien luulisi menestyvän jos ei niin ihmettelen suuresti.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Jos en kauheen pahasti 2 viimeistä peliä pelaa niin ainakin 3.sija on varma.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Hapid

syrja kirjoitti: Miten niinisalon käynyt ei tiedä sotakoneiden heikkouksia? Taisi nyt Anton jäädä vain tuleen makaamaan:)
Oon käyny itte saman "niinisalon".

Ei silti, sampsa pelissä ne koirat, mikkä lie sudet houndit yritti kauheen lujaa tulla mun sotakoneita kohti ja sampsa ja ville vaan naureskeli että tommosia 30p yksiköitä ammuskelet et oot sä tyhmä. Örkkipelissä tein saman "virheen" ja tulitin ne ensin pois. Ja kas kummaa....
ManAtArm

En lähe niinisaloa herjaamaan muuten sille ei näkyisi loppua :D tai no mähän herjaan kiväärimiehiä ja vaunukuskejakin joten ei sillä sen suurempaa merkitystä olisikaan 8)

Joo tota halpa yksikkö ongelmaa ei tule olemaan meikäläistä vastaan, mutta jos viitsit niin tähtää niitä jalkamiehiä ekaksi, hilppari ja jouskarit käy. Ja saanen huomauttaa että HKB:llä ei ole tehty mitään tämän liigan aikana, ja alkaa tuntumaan siltä että Man-at-armitkin on tehnyt enemmän tuhoa kuin trebut.

Seuraava listaa meneekin kokeilun puolelle attä mikä toimii.

EDIT: lasku virhe pankissa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Niih, sellaiseen sumppuun on paha mennä hakemaan mitään kun on vain kuitenkin kaksi yksikköä, random charge ja kääppiä leveä boksi suojelemassa. Peruutteluihin sellainen perustelu sitten, että 12 borkkia varmaan paljoa kykenee täyden tykistön edessä tehdä? Jos on mahdollisuus pelastaa, niin se otetaan olkoot se mikä vain.

Rupupisteistä sitten luovuttiin ainakin Tomia vastaan. Olisin minä voinut laittaa Wyvernini M@A:ien eteen ja ottaa charge vastaan, mutta en halunnut riskeerata hänen henkeään. Olihan se kuitenkin jo kerran tämän pelin aikana juossut ld9 stubbornina karkuun klosiksesta ja siellä on S4 odottamassa liskoani.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Hapid

Nii mitä haluaako joku tarjota mulle ja tomille pelipaikkaa jonain ehtoona klo 17 eteenpäin? syrjan kanssa pelailen luultavimmin hänen kotonaan ja hän ilmeisesti haluaa vasta sen viimeisen pelin. saadaan tämänkin liiga vihdoinkin päätökseen.
Runt

Huomennta torstaina voisi pelien järjestäminen onnistua mikäli molemmat pääsevät paikalle näin lyhyellä varoitusajalla? Toki maanantai on myös yksi mahdollisuus pelipäivälle.
Pistäkäähän ilmoittaen jos saatte jotain keskenänne sovittua niin tiedä olla sopimatta menoja näille päiville.
syrja

Sopikaas H ja T teille sopivia aikoja ja ilmoitelkaa. Katotaan sitten sopisikos niistä sitten joku meikäläiselle, ni voisitte vaikka tulla meille pelaamaan. Mikäli pelit villen luona ei sovi. Sen verran sanon heti, et tällä viikolla ei onnistu. On sen verran ohjelmaa huomenna ja perjantaina. Ja viikonloppu menee sitten töissä.
Runt

Dwarf VS Bretonnia peli saatiin pelattua pois alta ja peli päättyi kuten ennalta saattoi arvailla kääpiöiden voittoon lukemin 1908-1436. Kääpiöt heittelivät suht hyvin missfireä koko pelin ajan josta kertoo paljolti myos se että cannon sai vain 2 knightiä hengilta koko pelin aikana. Ei tämä kokonaan kyllä missfiren yms huonon heittelyn piikkiin mennyt sillä breteillä save+ward heitot toimivat tällä kertaa suht mukavan oloisesti. Bretit siis heittelivät läpi pelin pitkälti pelkkiä 6 tai vaihtoehtoisesti pelkkiä 1, onnistumiset ja epäonnistumiset meni 50/50 kutakuinkin. Välillä brettien pelissä nähtiin pientä pilkettä silmäkulmassa kun knighti boxi breikkasi ensin hammerit ja tämän jälkeen over runnilla mortar -> cannon -> 16x quarels.

Liigan voittaja selviääkin sitten Beastmen VS Dwarfs pelissä johon kääpiöillä on 545.pts etulyötiasema. Mikäli Beastmenit floppaa pahemman kerran niin Sampsalla on yhä pieni mahdollisuus säilyttää 2 sija liigassa. Tämä kuitenkin on ennakkoon todella epätodennäköistä kun kaikki tietävät millainen minotaur bloki siellä on kääpiöitä odottamassa. Toki on huomioitava että kääpiöillä on paras armeija lista tässä liigassa Beastmenien pieksemiseen. Paperilta katsottuna finaalipeli menee 70/30 kääpiöille (545.pts huomioitu), ei kuitenkaan kiveen hakata tätä tulosta vaan jäädään innolla odottelemaan peliä.
Hapid

Huh huh, jännäksi menee viimeinen matsi. Daavidit kohtaavat siis Goljatit.

Jarkko ilmoittele sitten kun olet valmis ottamaan matsin vastaan. Ensi viikolle menee siis, itse kerkeen yleensä siinä klo 17.30-18 alkaen iltaisin pelaileen.
syrja

Joo-o tosiaan kovaksi menee. Vai, että n 550p voitto erotuksella tulis liiganvoitto. On kyllä kovan työn takana ja vaatii paljon onnea. Hienosti kyllä breteteillä ollut pelit nousu johteisia. Oisit silti Tomi voinut hieman enemmän pitää pinnoja. 550 on kuitenkin paljon, kun katsoo takaa. Mutta toisaalta se on myös aikavähän jos katsoo taaksepäin.
Mutta mutta hienoa, että saatiin "grande finaale". Ja lopulliset 3 parasta selviää siis siinä. Mites olisi jos näin alustavasti suunniteltaisiin, että pelattaisiin se peli sunnuntaina 14pv? esim 12-13 aikoihin aloiteltas tai toki myöhemminkin. Pyhäpäivänä voisi sitten paremmin muitakin ehtiä paikalle katsomaan. Mikäli siis on halua. Samalla siinä voi kyllä vaikka joku muukin pelata vaikka revanssi matsia keskenään. Jos on kauheasti jäänyt jotain hampaankoloon.
Mutta varmistan vielä etten ole muuta silloin sopinut. Ilmoittelen siis mahdollisimman pian......
Runt

Itse lähden enemmän kuin mielelläni seuraamaan päätösottelua, pistäkää siis ilmoittaen hyvissä ajoin. Mikäli pelit pelataan päivällä niin vkl sopii itselleni parhaiten, vikolla taas pääsen siinä 15.30 jälkeen seuraamaan pelejä. Tosin eipä sitä minun menojen takia kannata peliä alkaa suunnittelemaan. Enköhän minä saa sovittua menoni oli peli sitten mihin aikaan tahansa.

Brettien pelissä tosiaan oli valonpilkahduksia paikoittain. Tuossa vähän Tomin kanssa höpöteltiinkin millaista listaa breteillä oikeastaan pitäisi pelata pärjätäkseen. Minkään laiseen lopputulokseen emme toki päässeet asiassa, ainoa varma valinta taisi olla 2 trepua, suurta harkintaa käytiin grail knightien peluuttamisen suhteen.
ManAtArm

Viimeisen kierroksen Kenraalien keskinäinen kaksin taistelu kusi niskaan... Miten 7 WS10 S7 hyökkäystä HKB:llä ei saa tapettua yhtä vaivaista kääpiötä? Itse sitten menitin kenraalini ja täten kääpiöt saivat 317 pistettä. Ja tämä oli sitten omista peleistä se vähiten pisteitä antanut matsi.
Runt

Kyseisestä pelistä vielä sen verran että scoutit olisi pitänyt asettaa ennen kuin pegasus knightit tekivät "aloitus liikkeen" ei nyt muista nimeä mutta se minkä fast cavalry saa tehdä ennen kuin peli varsinaisesti alkaa. Ei sillä että se peliin olisi vaikuttanut merkittävästi vaan sen takia että opitaan pelaamaan oikein. Katsotaan jos saisi kuvat kamerasta ulos (tulikohan oikein 3 kuvaa yhdeltä ja samalta vuorolta otettua), niin pistän esille jos jokin niistä on julkaisukelpoinen. Kamera kun on vähän mitä sattuu niin kuvan laatu on sen mukaista.

Kuva

Eipä ollut hääppöisiä kuvat, tämä paras otos 3:sta vaikka surkea tämäkin.
Kuvan idea lähinnä on kertoa liigan ulkopuolisille pelaajille miten osa armeijoistamme on maaalattu, sekä minkä laisia maastoja käytämme (minun maastot käytössä, jotka ovat päivityksen alla). Toki myös ajatuksena on että pelistä saa jonkilaisen yleiskäsityksen, juurikaan liikkeitä yms pelitapahtumia yhdestä kuvasta ei päätellä, jos oikein muistan niin kuva on 2.vuorojen päätyttyä otettu ja kolmanne vuoron aloittaa kääpiöt.
En muistanut Brettien knighti boxien nimiä joten numeroin ne, Tomi kertokoot mikä on mikäkin (toivotaan että Errantit meni oikein).
Toivotaan että kuva osaltaan rohkaisee uusia pelaajia tulemaan mukaan seuraavaan liigaan. Katsotaan jos saadaan "finaali" peliin jostain parempi kamera niin voin napsia muutamat kuvat ja laittaa näytille.
syrja

No niin. Olisi nyt pari vaihtoehtoa finaalille. Elikkäs tuo aiemmin ehdotettu sunnuntai 14pv (klo ajalla ei suuremmin väliä) tai perjantai 12pv klo 17 jälkeen. Kumpi sopiii kääpiöille paremmin? Jos ei käy niin mietitään sitten asiaa uudelleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”