Vaikea sanoa tuohon juuri mitään, ehkä se että tuo alkaa tuntua pikemminkin muutokselta henkilössä eikä turnausten laadussa. Varmaan jos turnauksissa on vuosia juossut niin alkaa niiden huonot puolet näkyä selvemmin omasta näkökulmasta, verrattuna minunlaiseeni peeloon joka on juossut niissä vasta pari vuotta. Mutta en vain näe tuota "turnauksien asettumista samaan muotiin"ilmiötä mistä puhut. Skenaariot ovat olleet varmaan monipuolisempia kyllä, mutta sekin on taas kiinni turnauksesta. GT tampereella omaa aivan helvetin omaperäisiä skenaarioita jotka laittaa miettimään pelityyliä uusiksi, ja Lahdessa tuo tässä kuussa oleva myös omaa aika vänkät skenaariot, ainakin omasta mielestäni, satelliitteja ja kuljetusrekkoja.jamovoima kirjoitti:
Ei ole ei ja ihan totta mitä sanoit. Mutta nyt olikin kyse pelaajasta, joka ei ole kiinnostunut varovaisemmasta pelaamisesta ja listan optimoimisesta, vaan kärjistetysti enemmänkin "nää on siistejä, otetaan näitä ja työnnetään keskelle ja katsotaan mitä käy", joka on ainakin jossain määrin oma pelityylini, vaikka kyllä hallitsen möys tuon kuvailemasi pelaamisen jos niikseen tulee. Itseäni ainakin *tuttaa aloittaa peli ja nähdä kolme heldrakea pöydän puolella, koska tällöin ei tarvitse enää katsoa mitä käy :)
Itse kyllä sinänsä tykkään turnauksissa käymisestä sinänsä, lähinnä siistien armeijoiden, mukavien tyyppien ja uusien vastustajien näkökulmasta, mutta pikkuhiljaa turnauksien asetuttua lähinnä samaan muottiin, on aika paljon tuollaisia sman mentaliteetin omaavia pelaajia (jotka ehkä keskimäääristä useammin on myös niitä siistien armeijoiden luojia) jättäytynyt pois tapahtumista, on samalla osa niistä henk.koht. Houkuttimista myöskin poissa ja samoin on myös itse jäänyt osallistumiset viimevuosina oariin kertaan. Vähän tällainen itseään ruokkiva sykli. Mikäli olen oikein ymmrätänyt niin fabassa on tapahtunut vähän sama juttu.
Tuo kolme helldrakea syndrooma taas on ollut läsnä aina, joka edikassa, kaikissa turnauksissa, ei se ole mitenkään muuttunut mihinkään. Aina on ollut tappiin viritetty turnauslista jota katsoessa molemmat tiedätte että ne kahden vuoron nopanheitot ovat vain muodollisuus. Mutta itselleni ainakin tapahtuu sitä aika harvoin, tosin myönnän että olen pysynyt erossa Fanaticista juuri sen takia, koska siellä niitä kuulemma eniten tulee vastaan.
Ja tuo siistit armeijat myöskin vähän ontuu mielestäni. Olin Orivedellä juuri kuukausi tai pari sitten Härskissä ja sen jälkeen patrollissa, ja ainakin oli omasta mielestäni ihan kerpeleen hieno ripley alien teemainen tyranid armeija, ja yksi aivan hiton hieno nurglen kaaoslista. Ja sitten oli myös yksi necroni jonka croissantit oli kaikki joitakin raskaasti modattuja ja koko armeija näytti aivan oikeasti siltä että ne oli noussuut maan uumenista hiekkateemalla. Nuo tulee ensimmäisenä mieleen, oli siellä muitakin hienoja.