this is just the tip of a very large pile of sh!te ... I mean iceburg. There is a a lot of stuff backed up ready for release. Did you mean weeks or months?
I would expect to see nothing but more Humans and Chaos stuff for a couple of months along with a bunch of terrain (so folks can build 'new look' tables) and then the Skaven stuff to hit.
Fabahuhuista ja uutisista keskustelu
Re: Fabahuhuja & uutisia
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Ei sytytä yhtään.
Itse kääpiöistä kiinnostuneena venailen nyt niitä ja mitä GW niistä saa väännettyä. Kaikki kääpiöt on ylensyöneitä tai muuten täyteen pumpattuja metrin miehiä joiden kämmenien tilalle on kaiken loppuessa kasvanut ruutiaseet? Vai mitä. En tiedä.
Jos tämä nyt on skirmish-peli, tuleekohan vielä mahdollisesti ehkä tulevaisuudessa uudet säännöt blokkien liikutteluun vai tähänkö pitäisi tyytyä?
En halua tyytyä.
Itse kääpiöistä kiinnostuneena venailen nyt niitä ja mitä GW niistä saa väännettyä. Kaikki kääpiöt on ylensyöneitä tai muuten täyteen pumpattuja metrin miehiä joiden kämmenien tilalle on kaiken loppuessa kasvanut ruutiaseet? Vai mitä. En tiedä.
Jos tämä nyt on skirmish-peli, tuleekohan vielä mahdollisesti ehkä tulevaisuudessa uudet säännöt blokkien liikutteluun vai tähänkö pitäisi tyytyä?
En halua tyytyä.
Ampukaa minut, tuo hullu koira, mutta GW ei sinällään figujen laadussa ole feilannut. Haluaisin noita kaaoskamuja Necromunda-jengin pohjaksi, ja ratsastavan ihmisheebon demigriippayksikkööni.
Mutta hullu koira myös sanoo että alkoi sittenkin harkita kahdesti sen sääntökirjan ostamista tähän. Olin pitkään varma siitä että nappaan sen sääntiksen kotiin rahalla ja pohdin sitten kantaani. Kaipuuni tutustua tähän pikku-ukkoiteraatioon laski huomattavan äkäisesti. Jostain syystä.
Mutta hullu koira myös sanoo että alkoi sittenkin harkita kahdesti sen sääntökirjan ostamista tähän. Olin pitkään varma siitä että nappaan sen sääntiksen kotiin rahalla ja pohdin sitten kantaani. Kaipuuni tutustua tähän pikku-ukkoiteraatioon laski huomattavan äkäisesti. Jostain syystä.
TEKNISESTI nuo on kyllä ihan laadukkaita. Ongelma vain etteivät sovi vanhaan tyyliin yhtään. Vanha faba on kuollut totaalisesti.Rune kirjoitti:Ampukaa minut, tuo hullu koira, mutta GW ei sinällään figujen laadussa ole feilannut. Haluaisin noita kaaoskamuja Necromunda-jengin pohjaksi, ja ratsastavan ihmisheebon demigriippayksikkööni.
Toimisi paremmin jos vanha faba olisi aktiivinen ja tämä olisi uusi peli ala special games osaston pelit steroidilla tms. Tosin edelleen odotusta laskisi se että GW:n sääntö ja fluffikirjoitus on laskenut kuin häränpylly sitä mukaa kun firman mantra muuttunut "olemme figuvalmistaja" muotoon.
GW on jotenkin...mikäs termi onkaan? Kahtiajakautunut persoonallisuus? Katsovat olevansa figuvalmistaja mutta eivät sitten keskity vain siihen. Jos todella haluaisivat olla figuvalmistaja ilman pelivalmistusta ulkoistaisivat figujen ulkopuoliset osuudet toisille tekijöille. Voisi syntyä kuningasyhdistelmä tuolla tavalla jos säännöt+fluffit tulisi taholta joka erikoistuu noihin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Enkeleitä ja omituista luurankolippu-librarian-velhoa lukuunottamatta minuun nuo figut iski kuin vuosikerrallinen korkkareita. Sigmarite figut huokuu vahvasti Scifi-Fantasiaa tyyliin He-Mann/Thundercats/Krull. Age of Sigmar logo itsessään suorastaan huokuu 80-lukua. Ja Kaaos taas on, no, perus kaaosta. Aika geneeristä GW:tä mutta edustaa myös omaa tyyliään.
Tästä uskoakseni kaikki ovat samaa mieltä. Kaaoksen estetiikka sopii kaaokselle jotensakin, mutta hyvikset ovat menneet aivan uusiksi. Eikä toisaalta peli taida itseään Warhammerin jatkajana mainostaakaan. Myös internet lie ymmärtänyt ja hyväksynyt tämän, tai käy läpi sitä prosessia parhaillaan.tneva82 kirjoitti:TEKNISESTI nuo on kyllä ihan laadukkaita. Ongelma vain etteivät sovi vanhaan tyyliin yhtään. Vanha faba on kuollut totaalisesti.Rune kirjoitti:Ampukaa minut, tuo hullu koira, mutta GW ei sinällään figujen laadussa ole feilannut. Haluaisin noita kaaoskamuja Necromunda-jengin pohjaksi, ja ratsastavan ihmisheebon demigriippayksikkööni.
Pahinta on se, että nykyään ei voi enää yhtä hyvällä omalla tunnolla sanoa edes että Sigmar siunatkoon tai muita 'hammeruskottavia letkautuksia.
Eikös jossain huhuiltu että vanhoja figuja voitaisiin vielä käyttää 9... Age of Sigmarissa?
Näillä näkymin Chaos Warrioreja/Maraudereita ehkä, demigryphejä ehkä myös. Siivekkäitä enkeliheeboja ei voi verrata mihinkään aiempaan.
En tykkää.
Näillä näkymin Chaos Warrioreja/Maraudereita ehkä, demigryphejä ehkä myös. Siivekkäitä enkeliheeboja ei voi verrata mihinkään aiempaan.
En tykkää.
No jos nyt fantasia jätetään pois, niin historialliselta puolelta vaihtoehtojahan löytyy runsaasti. Lisäksi linkkasihan HH tuossa yhden sääntösetin. :)tneva82 kirjoitti:Vahemman ku skirmish mika on 13 tusinassa. lahin korvike kings of war mika on monille liian kliininen.Silveri kirjoitti:Taitaa tosiaan blokit olla menneen talven lumia. Onneksi blokkipelejä on sentään muitakin, jos niistä tykkää.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- NorjanPaavi
Ettet vai itse kuulu tuomionpäivän profeetoinesi vähemmistöön? Onko sulla oikeesti jotain dataa?tneva82 kirjoitti: a) foorumi käyttäjät äänekäs vähemmistö(kirkkaasti vähemmistö).
Tätä sä oot hokenu koko ajan, mutta edelleen missä on jotain painavaa? Täälläkin (sotussa) useampi aktiivi on enemmän tai vähemmän odottanu uutta.tneva82 kirjoitti: b) faban onnistuminen ei tule olemaan kiinni veteraaneista(varsinkin kun GW tekee parhaansa ajaakseen ne pois. Itseasiassa foorumijutut on nimenomaan GW:tä VASTAAN kiitos sen että GW ei ymmärrä miten nettiä joten vastineeksi tekee netistä oman vihollisensa). Nykyiset pelaajat eivät osta tarpeeksi ja koska ei näytä siltä että GW yrittäisi oikeasti korjata syytä MIKSI ei osta tulee GW:n tulos riippumaan siitä miten saavat UUSIA pelaajia. Pelaajia jotka eivät sijoita viellä rahaa GW tuotteisiin.
Mä en jotenkin jaksa uskoa tätä sun maailmanlopun profetointia "uuden faban" osalta. Kuitenkin GW kilpailijat on edelleen vähän liian kaukana. Toki tulossa ja hasseja GW:tä ei kauheesti sa tulla, mutta kyllä ne tasokkaita osa olla. Se että osa oikeesti vanhast pelaajakunnasta tuntee ittensä kusetetuksi, niin ymmärrän jollain astella, mutta ei GW:n koko luokan firma voi faban kokosessa tuotteessa junnata paikoillaan liian kauaa. Pakko mennä eteen päin. Toki se milla tavalla en ota kantaa.tneva82 kirjoitti:
Uusien pelaajien värväämiseen foorumimeuhka ei auta. Itseasiassa kun huomioi miten negatiivista se on(kiitos GW:n toiminnan) niin siitä päinvastoin on haittaa. GW ei todellakaan halua uusien pelaajien vilkaisevan foorumeja koska ne ajavat uusia pelaajia paremminkin pois.
Sama ongelma GW:lle nykyiset veteraanit jotka eivät tykkää yhtään GW:n toimista. Nuo veteraanit tulevat olemaan parhaita anti-markkinoijia ajamassa uusia pelaajia poispäin GW:stä.
Anteeksi nyt vain, mutta rohkenen epäillä että vähän yliarviot vanhan pelaajakunnan mahtua? Toki toivottavasti oo väärässä? Onneksi edelleen, vaikka uusi tulee niin "meillä" on lupa nauttia vanhasta. Mua vähän ihmetyttää että joka edikan vaihdoksessa uhotaan et uus on paskaa ja MÄ ainakin pysyn ikuisuuden vanhassa?
Sori jos on vähän aggressiivisen olonen, mutta puhelimella ei jaksa vaan liika leikkiä Runeberiä. Sorry. Kevennys hymiö :P
Ps. Mä en ees pelaa GWa:n pelei aktiivisesti.
No olipas uutisia. Jos nää nyt on niitä oikeita figuja Age of Sigmarissa, niin en kyllä ihan diggaa. Tulee enemmän mieleen joku Hordes tai warmachine, mitä ihmiset täällä jo sanoivatkin.
Onneksi tää on GW:n uusi skirmish peli, jossa on yhdistelty 40 k ja warmachinea. 8. edikka on vielä olemassa ja samoin ne oikeat neliskulmaisilla alustoilla olevat figut ja massataistelupelit jatkuvat.
Plussaa
+ Empiren sankari Demigryffonilla on aika makea.
+ Onhan noi hienoja figuja, jos niillä olisi vain ne oikeat alustat eli neliskulmaiset alustat.
Miinus
- Hyvästi massataistelupelit. Nykyään tarvii sen 10 ukkoa, jotta saat armeijan.
- Alustat. 40 K alustat on vaan hyi.
- Mahdolliset sääntömuutokset. Niistäkään ei tosin vielä ole tietoa.
Onneksi tää on GW:n uusi skirmish peli, jossa on yhdistelty 40 k ja warmachinea. 8. edikka on vielä olemassa ja samoin ne oikeat neliskulmaisilla alustoilla olevat figut ja massataistelupelit jatkuvat.
Plussaa
+ Empiren sankari Demigryffonilla on aika makea.
+ Onhan noi hienoja figuja, jos niillä olisi vain ne oikeat alustat eli neliskulmaiset alustat.
Miinus
- Hyvästi massataistelupelit. Nykyään tarvii sen 10 ukkoa, jotta saat armeijan.
- Alustat. 40 K alustat on vaan hyi.
- Mahdolliset sääntömuutokset. Niistäkään ei tosin vielä ole tietoa.
As a commander of an Empire army, it is by your courage and leadership that the soldiers of the Empire will hold the line and face the horrors that assail them.
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Jahas. Warhammer meets 300. Spartalaiset ja tekno-enkelit tuli. Se oli sitten siinä. The End. Sanattomaksi vetää.
Tarvitsen maalausterapiaksi ainakin pari tusinaa GW:n lyijy-tina ukkoa.
Tarvitsen maalausterapiaksi ainakin pari tusinaa GW:n lyijy-tina ukkoa.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
Foorumikäyttäjät tuppaavat olemaan aina vähemmistöjä. Montako aktiivista postaajaa sotussakin on? Veikkaatko että suomessa mikään figukauppa pysyisi pystyssä jos sotun käyttäjät olisi enemmistö?NorjanPaavi kirjoitti:Ettet vai itse kuulu tuomionpäivän profeetoinesi vähemmistöön? Onko sulla oikeesti jotain dataa?tneva82 kirjoitti: a) foorumi käyttäjät äänekäs vähemmistö(kirkkaasti vähemmistö).
Face it. Me foorumiaktiivit emme ole enemmistö pelaajista. Jos olisimme figuliikkeillä ei edes olisi tarpeeksi asiakkaita! Iso osa pelaajista pelaa vain tyytyväisenä kaveriporukalla eikä käy foorumeilla.
Ja tuo ei ole btw kritiikki. Tuo on ilmiö melkolailla kaikissa foorumeissa. Hyvin harvassa asiassa foorumeilla on enemmistö(ja nuo onkin yleensä hyvin pieniä inside piirin juttuja).
Mitä perusteluja sulla on uskoa että uusi faba kääntäisi radikaalisesti kurssin kun se ei näytä korjaavan faban myyntiongelmia? GW uskoo että Faba ei myy koska siinä ei oo space marineita, fluffi perseestä ja figut surkeita. Mutta kun myynnin ongelma EI ollut nuo. GW ignoroi systemaattisesti sen miksi faba ei myy. Sen sijaan että korjaisi syyt miksi se ei myy se aloittaa uusiksi ja...tekee taas samat virheet kuin fabassa.Mä en jotenkin jaksa uskoa tätä sun maailmanlopun profetointia "uuden faban" osalta.
Vanhat pelaajat lähtevät kaiken aikaa pois GW:n piireistä. Tuo seikka on melkoisen helposti bongattavissa julkisista tiedoista. Mutta jälleen: Sen sijaan että GW korjaisi SYYT miksi noin tapahtuu aloittaa mieluummin uusiksi...Toistaen samat ongelmat. Onko ihme etten jaksa uskoa että uusihammeri toimisi sen paremmin kuin entinen. Samat virheet johtaa samaan tulokseen. Paitsi että nyt ajetaan viellä vanhoja pelaajia pois mutta ei myöskään painosteta markkinointiin(aikuisviihdevalmistajatkin harrastavat enemmän markkinointia...Tosin tuo ei ole vaikeata kun markkinointi on nolla) joten mistä ne uudet pelaajat tulee...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Lord of Carcassonne
Tuota noin...figut ovat kieltämättä hienoja. Ite tykästyin noihin hyvis malleihin. Mutta jos tää on faban suunta mistä muutkin ovat kommentoineet niin täytyy myöntää että olen pettynyt. Kyllä edelliset huhut sitten piti paikkansa. Ite mahdollisesti osran ton aloitus boksin mallien enkä pelin itsensä takia. Mä käytän noita malleja Battles of gaea projektissani.
Fabaa jos pelaan niin silloin lähinnä 8 edikkaa. Jos age of sigmariin tulis brettien kaltainen faction niin voin harkita tämän peluuta. Muuten en peliä aio pelata.
Kokonaisuutena siis olen pettynyt faban suuntaa.
Fabaa jos pelaan niin silloin lähinnä 8 edikkaa. Jos age of sigmariin tulis brettien kaltainen faction niin voin harkita tämän peluuta. Muuten en peliä aio pelata.
Kokonaisuutena siis olen pettynyt faban suuntaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
ITT: Tuomiopäivän profeettoja ja nauravia hipstereitä.
Oishan tuo voinut olla selkeästi huonompikin (figujen osalta). Mitä nyt perusjalkaväki on aika ankean näköistä. Säännöistä hankala sanoa vielä mitään, formaatiot on jännä ajatus, jota en ole juuri nähnyt muissa peleissä (Fantasy Wariorin komennot on hieman samanlaisia, mutta kuitenkin erilaisia). Yleensäkin enemmän vaihtoehtoja manööveröintiin on positiivinen juttu, mutta mahdollisia kuoppia on lukuisia (esim. tietty formaation on yksinkertaisesti aina paras tietyssä tilanteessa, niiden kiemuroiden opettelu on aloittelijalle turhan hankalaa jne.)
Oishan tuo voinut olla selkeästi huonompikin (figujen osalta). Mitä nyt perusjalkaväki on aika ankean näköistä. Säännöistä hankala sanoa vielä mitään, formaatiot on jännä ajatus, jota en ole juuri nähnyt muissa peleissä (Fantasy Wariorin komennot on hieman samanlaisia, mutta kuitenkin erilaisia). Yleensäkin enemmän vaihtoehtoja manööveröintiin on positiivinen juttu, mutta mahdollisia kuoppia on lukuisia (esim. tietty formaation on yksinkertaisesti aina paras tietyssä tilanteessa, niiden kiemuroiden opettelu on aloittelijalle turhan hankalaa jne.)
Praise Sigmar for that.tneva82 kirjoitti:a) foorumi käyttäjät äänekäs vähemmistö(kirkkaasti vähemmistö)
Ja edelleen noi kultapojat on vaan yhden faktion muutama unit, pahimmillaan 1 kokonainen faktio. Jos sen perusteella joku päättää että koko vanha FB on gone ja vedetty uusiksi estetiikan puolesta niin noh... logiikkansa kullakin. Minusta nyt siihen ei kaadu about mikään että on 1 faktio tai sen osa joka näyttää erityyliseltä.
Skirmish moodi taas on pelkästään positiivista jos multa kysytään, pelihän tukee jo vahvistetusti isompia taisteluita ja todnäk painottuu niihin enemmän. Massataistelut eivät ole menneet mihinkään. Entry cost pienenee ja uudet pelaajat pääsevät tutustumaan halvemmalla. Pelien keston lyhenemistäkään en pidä huonona asiana. Joskus ei vaan ole aikaa 5h vääntöön niin on mukavaa että on optio pienempään ( vissiin ) ilman että homma menee clunkyksi.
"Laatikot törmää" -FB on kyllä varmaan dead. Henk.koht se ei haittaa, kun en koskaan pitänyt siitä aspektista lainkaan. Ymmärrän kyllä tosin että neliöblokkien diggailijoita harmittaa aivan varmasti ja kunnolla.
FB oli kituutettu liitoksissaan natiseva kyhäelmä at best viimeiset edikat, mulle kelpaa uudet tuulet. Kunhan ne nyt vain olisi onnistuneet.
Viimeksi muokannut Draike, Pe 26.06.2015 21:59. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Toisaalta, jos GW:n taktiikka on myydä leluja lapsille ja ovat sanoneet isoimmiksi kilpailijoikseen videopelit, niin siitä perspektiivistä on ymmärrettävää, että figumääriä lasketaan ja peliä nopeutetaan. En tiedä kuinka helposti nykynuoriso jaksaa keskittyä 4-6 tunnin fabapeliin (tai niin kauan ne mulla aikanaan kestivät 5.edikan aikaan, kun fabaa viimeksi olen pelannut) puhumattakaan siitä, että pitäisi saada 80-120 figua maaleihinkin. Tästä näkökulmasta ymmärrän hyvin miksi 40k on ollut jo pitkään se isompi brändi.
Ja mikäs siinä, voihan AoS:n säännöt olla ihan oikeastikin hyviä ja toimivia. En vain oikeasti usko, että WHFB lähtee tästä uuteen nousuun. LotR oli mielestäni hyvä ja toimiva pelinä (vaikken sitä varsinaisesti koskaan pelannut, mutta sääntökirjan omistan) ja siihen liittyi myös vahva brändi, mutta sekin kuoli pois kiinnostuksen puutteessa.
Ja mikäs siinä, voihan AoS:n säännöt olla ihan oikeastikin hyviä ja toimivia. En vain oikeasti usko, että WHFB lähtee tästä uuteen nousuun. LotR oli mielestäni hyvä ja toimiva pelinä (vaikken sitä varsinaisesti koskaan pelannut, mutta sääntökirjan omistan) ja siihen liittyi myös vahva brändi, mutta sekin kuoli pois kiinnostuksen puutteessa.
- Lord of Carcassonne
Hetkinen...jos nuo chaos mallit ovat aos boksin sisältöä niin tuohan muistuttaa dark vengeancen sisältöä.
20x marauderia = 20x chaos cultists
1x chaos lord = 1x chaos space marine lord
1x chaos spawn = 1x hellbrute
6xchaos warriors= 6x chaos chosen.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Ja tämä on yllätys, koska...?Lord of Carcassonne kirjoitti:Hetkinen...jos nuo chaos mallit ovat aos boksin sisältöä niin tuohan muistuttaa dark vengeancen sisältöä.
- Lord of Carcassonne
Tää yhtäläisyys oli itselle yllätys.Silveri kirjoitti:Ja tämä on yllätys, koska...?Lord of Carcassonne kirjoitti:Hetkinen...jos nuo chaos mallit ovat aos boksin sisältöä niin tuohan muistuttaa dark vengeancen sisältöä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Epäilen 6xchaos warriorin olevan 5xchaos warrior+bsb.Lord of Carcassonne kirjoitti:Hetkinen...jos nuo chaos mallit ovat aos boksin sisältöä niin tuohan muistuttaa dark vengeancen sisältöä.
a) yksi nappi aika sivulla ja kantaa lippua
b) gw:n bokseissa tuppaa olemaan enemmänkin 5 nappia kuin 6. Ja nuo ei näytä niin isoilta että olisivat 3:n bokseja(here's hoping) ja näin molemmilla puolilla olisi oma joukon lipunkantaja.