"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Halonen

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Halonen »

jamovoima kirjoitti:Tuosta kyllä kieltämättä tulee mieleen eräs vanha Eldar armeijan muoto ;)
Filthy Alaitoc trickery!
kojo

Viesti Kirjoittaja kojo »

Oon mäkin saanu buuaksia osakseni n. pari vuotta sitten 40k-turnauksessa palkintojen jaossa. Ilmeisesti neljä lenturia oli paikallismetaan liikaa (seuraavassa turnauksessa tais olla joku limitti sit). Lähinnä tää oli ehkä vähän koominen tilanne, mutta eipä oo sen jälkeen kyseisen paikan turnauksiin tullu osallistuttua kuitenkaan. Ja oletan, että buuaaja oli finaalin hävinny mielensäpahoittaja. Don't hate the player hate the game.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

kojo kirjoitti:Don't hate the player hate the game.
Players make the game good/bad :)

Tällä kertaa tosin en usko että eldarit sais sentään ekan vuoron ilmaisen tulenavauksen, sen saa so far ainostaan mariinit ja nekin vaan sen D3 haywire osumaa/3+D6 woundia Issadonin kautta (joka sekin saattaa saada hiukkasen päätä rapsuttamaan, kun Pask räjähtää ilmaan ennen pelin aloitusta)
kojo

warhamer116 kirjoitti:
kojo kirjoitti:Don't hate the player hate the game.
Players make the game good/bad :)
Aika subjektiivinen käsite tuo good/bad. Kyse oli kuitenkin turnauksesta, jossa perimmäisenä tarkoituksena on voittaa. Näin ollen ajattelen, että tein itseasiassa pelistä good enkä bad, koska optimoin mahdollisuuteni voittaa ja sekä tarjosin vastusajilleni parhaan mahdollisen haasteen. Ennemmin voisi pahoittaa mielensä, jos vastaan tulisi joku ihan paska fluffilista, joka kaikilla mittareilla on niin luumu että koen ettei toinen kunnioita turnauksen luonnetta ja on hukkaamassa vain aikaani.

Lainaus sääntökirjasta:

"Victory conditions. At the end of the game, the player who has scored the most Victory Points is the winner. If both players have the same number of Victory Points, the game is a draw."

Kyseinen sääntö toistuu sääntökirjan jokaisessa skenaariossa, joten oletan sen olevan aika tärkeä osa tätä peliä.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

Hei jätkät, ei saa unohtaa eldarien wanhaa All Starts-pelaaja - Wraithlordia. Siinnä voi vastustaja vähän vieräyttää kyyneleen kun kentän toiselta puolelta alottaakin kolmenkymmenkuuden woundin edestä T8:ia. Jotka juokseekin aina suoraan 6" vuorossa.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Meganiikko

Njaa, T8 on koitenkin negatoitavissa juoksemalla se näkymätön 50 hepun blobbi siihen, ja pitämällä lordeja lähiksessä vuorolle 4/tappaa ne, tai vaan pask-rendaamalla tai sadalla muulla keinolla.

Mutta fluffillinen choice joten peukku ylös!
Purging Flame

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

kojo kirjoitti: Lainaus sääntökirjasta:

"Victory conditions. At the end of the game, the player who has scored the most Victory Points is the winner. If both players have the same number of Victory Points, the game is a draw."

Kyseinen sääntö toistuu sääntökirjan jokaisessa skenaariossa, joten oletan sen olevan aika tärkeä osa tätä peliä.
Lainauksia sääntökirjasta:

"At its heart, a game of warhammer 40,000 is a shared experience between hobbyists - and should be as enjoyable and fulfilling for all players as possible."

"Above all, it's important to remember that the rules are just the framework to support an enjoyable game"

"What's more, warhammer 40,000 calls on a lot from you, the player. Your responsibility isn't just to follow the rules..."

Joten joku voisi kai todeta toisinkin? Ja onko se lopulta niin, että don't hate the player, hate the game?
kojo

Varmaan ymmärsitkin, että mun kommentti oli aika kärjistetty, mutta seison silti viestini perusajatuksen takana.

Jos osallistuu turnaukseen niin mun mielestä voi olettaa, että vastaan saattaa tulla kovia listoja ja siihen pitää varautua ainakin henkisellä tasolla, jos ei sitten omalla listalla halua tähän kilpavarusteluun ryhtyä. Vaikka saiskin kuinka pahan turpasaunan tahansa (myös itse otan usein poikittain kakkoseen) niin se ei mun mielestä noiden sun yllämainitsemien lainauksien puitteissa nimenomaan oikeuta toisen epäkunniottaiseen, epäurheilijamaiseen käytökseen tai kiukutteluun. Itse ainakin pyrin omalla käyttäytymisellä tarjoamaan vastapuolelle mieluisan pelikokemuksen. Jos mun nappi nyt sattuu tuhoamaan sun yksikön kertaheitolla niin dont hate the player hate game on ihan validi argumentti mun mielestä.
Meganiikko

kojo kirjoitti:asiaa.
Niin logiikkahan on tietenkin että jos on kivaa molemmilla puolilla että toinen osapuoli vetää täysin rikki olevan superlistan, ja voittaa 20-0 ennen pelin alkua, niin go for it. Tosin siinä yhessä turnauksessa taisi tulla vähän buuausta, no?

Turneepelaajat pelatkoon kasvot irvessä ja kaikkia mahdollisia juustokombojaan, mutta luultavasti saatte paremman tasapainon ja sitäkautta tyydyttävämmän ja halvemman pelikokemuksen jos pelaisitte vaikka shakkia :)
rikucifer

Viesti Kirjoittaja rikucifer »

Sekin on ihan pelaajasta kiinni mitä pitää hauskana. Henkilökohtaisella tasolla mulla on nykyään hauskempaa kun minä ja vastustajani pelaa kasvot irvessä juustokomboja kuin mitä mulla silloin oli kun pelasin ihan muuten vaan. Entinen fluffipelaaja-minä varmaan vihaisi nykyistä minua, mutta kilpailullinen kärpänen puraisi ja vei mennessään.
Meillä oli kojon kanssa pari kk takaperin aikamoinen matsi (mulla Eldarit, Kojolla cronit) joka oli ihan älyttömän nasta vaikka pelattiin "täysii".
Meganiikko

En sano että se on väärin, pelata hampaat irveessä, mutta välttämättä kaikki ei tule turnauksiin kättä vääntämään vaan enemmän tutustumaan ihmisiin ja erilaisiin armeijoihin/pelityyleihin tjms.

/ot niin että puut kaatuu
Viimeksi muokannut Meganiikko, Ke 22.04.2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Halonen

warhamer116 kirjoitti:Turneepelaajat pelatkoon kasvot irvessä ja kaikkia mahdollisia juustokombojaan, mutta luultavasti saatte paremman tasapainon ja sitäkautta tyydyttävämmän ja halvemman pelikokemuksen jos pelaisitte vaikka shakkia :)
Mutta voiko shakissa ampua kuvitteellisella laserilla ja pitää PIUPIU-ääntä samalla kun kuvitteellisesti polttaa kerettiläisiä liekinheittimellä?
Jos ei, niin shakista puuttuu jotain hyvin olennaista.
rikucifer

warhamer116 kirjoitti:En sano että se on väärin, pelata hampaat irveessä, mutta välttämättä kaikki ei tule turnauksiin kättä vääntämään vaan enemmän tutustumaan ihmisiin ja erilaisiin armeijoihin/pelityyleihin tjms.
Miksei voi tehdä molempia? Jos pelaa täysiä ja rehdisti ollen samalla herrasmies?
Kyllä mä ainakin fiilistelen siistejä armeijoita ihan kybällä aina ja musta on mukava tutustua ihmisiin jotka jakavat harrastuksen kanssani.
rikucifer

Halonen kirjoitti:
warhamer116 kirjoitti:Turneepelaajat pelatkoon kasvot irvessä ja kaikkia mahdollisia juustokombojaan, mutta luultavasti saatte paremman tasapainon ja sitäkautta tyydyttävämmän ja halvemman pelikokemuksen jos pelaisitte vaikka shakkia :)
Mutta voiko shakissa ampua kuvitteellisella laserilla ja pitää PIUPIU-ääntä samalla kun kuvitteellisesti polttaa kerettiläisiä liekinheittimellä?
Jos ei, niin shakista puuttuu jotain hyvin olennaista.
tykkään tästä.
Meganiikko

Halonen kirjoitti: Mutta voiko shakissa ampua kuvitteellisella laserilla ja pitää PIUPIU-ääntä samalla kun kuvitteellisesti polttaa kerettiläisiä liekinheittimellä?
Miksei :)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Tuossapa on se syy, miksi lähinnä ainoastaan tämä aihe saa ylipäätään minkäänlaista keskustelua aikaan koko foorumilla. Peliä pystyy pelaamaan monella tapaa ja näille eri tavoille löytyy pelaajia, jotka pitävät juuri siitä tavasta. Se onkin koko pelin suurin vahvuus ja samalla kai myös heikkous. Jotain Thurn und taxisia ei kauheasti voi pelata casualina tai kilpaa. Tai no voi, mutta jokaisessa tapauksessa kaikilla on sama lähtökohta.

Edit. Periaatteessa pistehintojen pitäisi figupeleissäkin tasata kenttä, mutta aika mahdotontahan niitä on saada täydelliseen tasapainoon kaikki tilanteet huomioonottaen. Etenkin, jos julkaistaan/uusitaan 2-4 viikon välein parikymmentä uutta yksikköä, koskematta vanhoihin :)
Halonen

warhamer116 kirjoitti:
Halonen kirjoitti: Mutta voiko shakissa ampua kuvitteellisella laserilla ja pitää PIUPIU-ääntä samalla kun kuvitteellisesti polttaa kerettiläisiä liekinheittimellä?
Miksei :)
Onpa nihkeet maastot.
Purging Flame

kojo kirjoitti:Varmaan ymmärsitkin, että mun kommentti oli aika kärjistetty, mutta seison silti viestini perusajatuksen takana.

Jos osallistuu turnaukseen niin mun mielestä voi olettaa, että vastaan saattaa tulla kovia listoja ja siihen pitää varautua ainakin henkisellä tasolla, jos ei sitten omalla listalla halua tähän kilpavarusteluun ryhtyä. Vaikka saiskin kuinka pahan turpasaunan tahansa (myös itse otan usein poikittain kakkoseen) niin se ei mun mielestä noiden sun yllämainitsemien lainauksien puitteissa nimenomaan oikeuta toisen epäkunniottaiseen, epäurheilijamaiseen käytökseen tai kiukutteluun. Itse ainakin pyrin omalla käyttäytymisellä tarjoamaan vastapuolelle mieluisan pelikokemuksen. Jos mun nappi nyt sattuu tuhoamaan sun yksikön kertaheitolla niin dont hate the player hate game on ihan validi argumentti mun mielestä.
Juuri näin.
Mutta on erittäin oleellista tiedostaa että eri pelaajat voivat haluta peliltä eri asioita.
Jos menee turnaukseen ja turnaus on kilpailullinen, on oletettava että vastaan tulee kovia listoja kovilta pelaajilta.

Jos taas odotukset eivät ole samat, mahdollistaa peli uskomattoman suuria tasoeroja pelkillä listoilla. En nyt ota tähän uudelleen keskustelua pelaajan tason vaikutuksesta, se on jo käsitelty toisaalla.

Näin voidaan todeta, että olosuhteista riippuen voi olla tarpeen joko hate the player tai hate the game.

Ja todettakoon vielä tähän, että ei ole tarkoitus ottaa sinua tässä silmätikuksi vaan muistuttaa ihmisiä näistä tosiasioista.

GW kuitenkin tekee välillä parhaansa sen eteen, että vastuu pelien mielekkyydestä on tosiaan lähes täysin pelaajien harteilla.
Purging Flame

jamovoima kirjoitti:Tuossapa on se syy, miksi lähinnä ainoastaan tämä aihe saa ylipäätään minkäänlaista keskustelua aikaan koko foorumilla. Peliä pystyy pelaamaan monella tapaa ja näille eri tavoille löytyy pelaajia, jotka pitävät juuri siitä tavasta. Se onkin koko pelin suurin vahvuus ja samalla kai myös heikkous. Jotain Thurn und taxisia ei kauheasti voi pelata casualina tai kilpaa. Tai no voi, mutta jokaisessa tapauksessa kaikilla on sama lähtökohta.

Edit. Periaatteessa pistehintojen pitäisi figupeleissäkin tasata kenttä, mutta aika mahdotontahan niitä on saada täydelliseen tasapainoon kaikki tilanteet huomioonottaen. Etenkin, jos julkaistaan/uusitaan 2-4 viikon välein parikymmentä uutta yksikköä, koskematta vanhoihin :)
+1 tälle
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Ei nyt kuitenkaan käydä taas sitä samaa vanhaa "voiko tosissaan pelaaminen olla hauskaa" -keskustelua uudestaan. Tämän pitäisi olla niistä uusista julkaisuista keskustelemiselle tarkoitettu topic, ei yleinen 40k-topic.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”