Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Re: Fabahuhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Katsoin noita kuvia. Katsoin kaappiani, jossa lojuu viisi hävyttömän kokoista faba-armeijaa, suurin osa metallisia. Katsoin uudestaan noita kuvia ja jatkoin sitten pöydälläni odottavien 15mm 30-vuotisen sodan saksalaisten ja 28mm Saga-nappien maalaamista. Onneksi hyppäsin laivasta ajoissa pääsääntöisesti historiallisten pariin. Elämä jatkuu siis onnellisesti tämänkin harrastuksen parissa.

Laadukkaita nappeja kyllä nämä uudet figut, se on sanottava. Pelin tai nappien ilme ei vain säväytä yhtään. Mutta se ei liene yllätys kenellekään, olenhan jauhanut samaa viimeisimpien viestieni ajan. En silti sano etteikö peli voisi olla hyvä, tai että sitä ei täällä pelattaisi. Uskon silti, että koska ihmisillä on kaapeissaan fantasiateemaisia massataisteluarmeijoita, jonkinlainen fantasiateemainen massataistelupeli jäänee elämään ja ottamaan paikkansa skenen sisällä. Onko se peli sitten laajemmalla skaalalla faban kasilaitos, vai esimerkiksi Kings of War, jäänee nähtäväksi. Ihmiset keksivät kyllä napeilleen käyttöä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Mä rakastuin noihin Empiren badass figuihin, koska armorit <3
Toinen syy mikä innostutti viä lisää on se että enemmistö täällä itkee ja haukkuu noita uusia hienoja komeita nappeja.... Mutta noh, mä en ookaa faba fanaatikko vaan armori-fanaatikko.... ja spesh mahreen fanaatikko. ;P
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Mä olen Sanguinari Guardit jo kertaalleen maalannut ja ne kiinnostaa niin paljon että on ainoa maalaamani armeija minkä olen pistänyt myyntiin. Ja kun kaaos ei kiinnosta, niin mitään syytä ton boksin ostoon on paha keksiä. Eli toistaiseksi pelataan fantasiapelit kasiedikkaa, ja odotellaan tuleeko tohon peliin joku kiinnostava faktio ja viitsiikö peliä kokeilla.

Ei noi enkelit ole mitään "Empireä", ne on joku ihan eri juttu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Varjomies

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Mulla on ihan samanlainen fiilis kuin joskus muksuna 90-luvun alussa Mattel teki He-Manista reboottauksen Super He-Maniksi (Google kertoo enemmän nuoremmille ja tietämättömille), jotain etäisesti tuttua ja jotain niin ältsin vierasta.

Vaikea muodostaa lopullista mielipidettä ennenkuin säännöt on tiedossa.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Eihän tässä tarvitse kuin vaihtaa vanhoista figuista alustat ja voi pelata uutta Empireä ihan sujuvasti.

Kuva
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Seraphi kirjoitti:Mä rakastuin noihin Empiren badass figuihin, koska armorit <3
Toinen syy mikä innostutti viä lisää on se että enemmistö täällä itkee ja haukkuu noita uusia hienoja komeita nappeja.... Mutta noh, mä en ookaa faba fanaatikko vaan armori-fanaatikko.... ja spesh mahreen fanaatikko. ;P
Hei! Meiltähän löytyy kohderyhmänkin edustaja täältä! Hienoa... tulee muutakin perspektiiviä kuin pelkästään meidän seniilien jorinaa. :D
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Dolmot kirjoitti:Eihän tässä tarvitse kuin vaihtaa vanhoista figuista alustat ja voi pelata uutta Empireä ihan sujuvasti.
Sitähän oli(epäluotettavaa huhua) että Archaon olisi muka Sigmarin herald :D

(jooph TUOHON en jaksa uskoa yhtään. Joko se oli kunnon trollausta tai huhu vain kirjoitettu huonosti ja tarkoitti että Sigmar palannut ja Archaon on kaaoksen heraldi)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

marke kirjoitti:Meikä kaivelee jo lompakon pohjia.. mites muut? Viikon päästä tarttis se ennakkotilaus pistää. En tiä oisko parempikin kuva jossain, mut:
Jotain tällaista osasin odottaakkin figujen osalta ja.. Ei hitto kyllä ne näyttää ihan hemmetin hienolta. Varmaan täytyy pistellä se ennakkotilaus ehdottomasti.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Figut on hienoja mutta minä lopetin jo 40k:n pelaamisen kun nykyinen laitos tuli, joten nämä ei kiinnosta.

Outoa että GW on tekemässä kaksi rinnakkaista peliä joiden suurin ero näyttäisi olevan siinä että toisessa boltterit ja laserpyssyköt korvataan jousilla ja heittoaseilla. Miksi kukaan 40k:n pelaaja ostaisi tälläistä fantasiavarianttia kun eroavaisuuksia on näin vähän. Tuo Pantterikin on pelkkä variantti Space Wolffien susiratsastajasta ja Jump Infantry käy suoraan kumpaankin peliin.

Logo on hieno, sillä varustetun julisteen voisin ko. pelistä itselleni hankkiakin. Ihana 80-luvun fiilis siinä.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

rebiler kirjoitti:
marke kirjoitti:Meikä kaivelee jo lompakon pohjia.. mites muut? Viikon päästä tarttis se ennakkotilaus pistää. En tiä oisko parempikin kuva jossain, mut:
Jotain tällaista osasin odottaakkin figujen osalta ja.. Ei hitto kyllä ne näyttää ihan hemmetin hienolta. Varmaan täytyy pistellä se ennakkotilaus ehdottomasti.
Ite aion pistää ennakko tilauksen tosta boksista. En aio hankkia boksia pelin takia vaan figujen takia. Musta figut on hienoja joita voin hyödyntää omassa pelissä.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Positiivista tuossa hyvis armeijassa on se että kultaista sprayta on saatavilla, ja kulta on yksi parhaita värejä dippaukseen. Ton armeijan maalaa hyvännäköiseksi päivässä, ihan konkreettisesti.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Runic kirjoitti:Positiivista tuossa hyvis armeijassa on se että kultaista sprayta on saatavilla, ja kulta on yksi parhaita värejä dippaukseen. Ton armeijan maalaa hyvännäköiseksi päivässä, ihan konkreettisesti.
Uuuh. Noin tylsää virallista väriteemaa jaksa kopioida :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Sama pätee kyllä toisaalta kaikkeen paitsi mustaan, valkoiseen ja vaaleansiniseen noin suurinpiirtein.
rikucifer

Viesti Kirjoittaja rikucifer »

Tästä voisin jopa kiinnostua. Figut on siistejä, toivottavasti säännöt toimivat.

Terveisin, 40k-pelaaja.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Tämähän paikka räjähti tosin kenelle se tulee yllätyksenä tuommoisen kuvapaljastuksen jälkeen. Itse katselin nappulat kanssa, muodostin mielipiteeni, nukuin yöni yli ja olo on virkeä ja kirkas. Mitä tulee tämän AOS:in suhteen, ei mikään oikein ole muuttunut. Onhan näissä nappuloissa samaa näköä Warmahorden kanssa.

Empiressä minua eniten inhottaa kilvessä oleva logo. Se syö uskottavuutta ja immersiota pelistä, jos siellä paistaa pelin logo. Se on vähän kuin elokuvaan laittaisi elokuvan nimen jonkun hahmon repliikiksi. Paljon mieluummin kilpeen olisin koristamaan jotain muuta. Kaaos puolestaan on sysiruma. En tykkää ainoastakaan nappulasta yhtä paljon kuin tykkäsin Empiren omista.

Mikä kuitenkin estää oman kiinnostukseni lisääntymisen nappuloiden ihastelusta niiden ostamiseen ja pelin pelaamiseen, on pelin hinta. Mitähän nuo tulee maksamaan sitten kun hyllylle pääsevät? Itse en ole nykysuunnan suuri fani ja oma kamelin selkäni on mennyt katki jo vuosia sitten. Jos Blightkingit sun muut rottaminigunit ovat antamassa osviittaa, niin voin surutta jättää nämä kaikki "hienot" nappulat kotiin.

Warmahordekin on kallis peli kieltämättä ja sielläkin tekee pahaa ostaa välissä yhtään mitään, mutta säännöt itse pelissä on kuitenkin paljon mielekkäämmät omasta mielestäni, joten saan itselleni annettua anteeksi. GW:n peleissä lähinnä vain tuumailen, että miksi minä täällä olen kerta toisensa jälkeen kun alan jo tietämään ja ne "paremmat pelit" ovat saatavillani. Silloin vääntää vain yhä enemmän vatsasta kun ajattelen, kuinka monta euroa onkaan tuossa pöydällä minun komennettavani.

Jään odottamaan sääntöjä ennen kuin sijoitan yhtä ainuttakaan euroa koko touhuun. Ehkä kauemminkin, koska en usko AOS:in pystyvän kilpailemaan niiden muiden skirmishpelieni kanssa kiinnostavuudestaan. Etenkin kun pitää aloittaa nollasta.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

El Capitan kirjoitti:Kaaos puolestaan on sysiruma. En tykkää ainoastakaan nappulasta yhtä paljon kuin tykkäsin Empiren omista.
Kas, ilmeisesti on ihmisiä joiden kanssa ostaa boksi puokkiin ja joille työntää Sigmariitit.

Sääntöjen suhteen en pidätä hengitystä, mutta toivon että saavat jotain aivan upeaa aikaiseksi. Jotkin huhut kolahtavat itseeni aika hyvin.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Säännöt olisi tosiaan kiva nähdä ja sen jälkeen olisi kiva tietää tuleeko peliin mitään armeijaa jonka estetiikka miellyttää. Oikeasti maastoa samalla lailla kuin 40k hyödyntävä fantasia skirmish -peli olisi ihan hyvä ajatus. Masiinahan on täysin epävisuaalinen pelillisesti, eli ei maastoa ja kenttä täynnä kortteja ja tokeneita. Varmasti hyvä peli, mutta itse arvostan enemmän visuaalisuutta kentällä. Jos kuitenkin kaikki armeijat menee uusiksi, niin tuskin mulla mitään kiirettä on ton pelin kanssa. Muitakin skirmish ja blokkipelejä on jo nyt kalenterissa enemmän kuin kerkeäisi pelaamaan. Katotaan miten tossa on vanhat armeijat hyödynnetty, mimmoset säännöt on ja sitten pitää päättää jatketaanko kasiedikan turnauksilla niin kauan kuin kiinnostusta riittää, kokeillaanko ysiedikkaa vai annanko olla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Vaihe 1. Kieltäminen ja eristäytyminen.
"8 Laitoksen pelaaminen jatkuu varmasti."
"On parempiakin pelejä."

Vaihe 2. Viha.
"Ne meni pilaamaan FaBan ja 30 vuotta fluffia""
"Mun sankarihahmot ja Empire napit!"
"Space Mariinit FaBassa!?!"

Vaihe 3. Kaupankäynti.
"Ehkä säännöt on kuitenkin hyvät."
"Voihan noita nappeja käyttää muissakin peleissä."

Vaihe 4. Masentuminen.
"Olisinpa ostanut 8 laitoksen materiaalit ennen kuin ne vedettiin pois."
"Olisinpa ostanut enemmän 8 laitosta, ettei peliä olisi tarvinnut muuttaa."

Vaihe 5. Hyväksyminen.
"Ainakin kokeilen sitä, ostan jos pidän."
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

El Capitan kirjoitti:Empiressä minua eniten inhottaa kilvessä oleva logo. Se syö uskottavuutta ja immersiota pelistä, jos siellä paistaa pelin logo. Se on vähän kuin elokuvaan laittaisi elokuvan nimen jonkun hahmon repliikiksi. Paljon mieluummin kilpeen olisin koristamaan jotain muuta.
Pakko tähän kommentoida sen verran että on realistista ja loogista kantaa oman uskonnon symboliikkaa sotisovassa. Vasara kuitenkin on Sigmarin symboli jne. Se että se sattuu olemaan myös pelin tunnus ei ole kovin iso asia koska universumin sisällä referaatti on täysin johdonmukainen ja looginen. Elävän elämän esimerkkejä vastaavasta uskonnollisten (ja valtiollisten symbolien) käyttöä löytyy antiikin ajoista asti nykypäivään asti ja varsinkin lännen kristityt tykkäsivät harrastaa sitä. Leffan nimi repliikkinä esimerkkiäsi käyttäen on kaksi eri asiaa onko repliikki relevantti juonelle vai sanotaanko se vain sen takia että yleisö reagoisi asiaan.
Sör-Skaven

Viesti Kirjoittaja Sör-Skaven »

Pitkän hiljaiselon jälkeen luettuani mitä tuleva faba laitos tuo tullessaan on pakko sanoa että MEH.

Pyöreät baset, skirmis peli ja space marinet fabassa no thank you.
Toivottavasti pääkaupunkiseudun alueella löytyy 8 edikan pelaajia vielä tulevaisuudessakin kun nyt kerran muuttoa sinne teen.
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”