WH40k + FB
- Cacodemoni
*Huooh* Miks tää meni rasismikeskusteluks? Neekeri oli alunperin aivan neutraali termi suomenkielessä, mutta on saanut pejoratiivisen merkityksen ajan myötä. Neekeri on mielestäni paljon kuvaavampi sana kuin tummaihoinen, koska se välittää heti merkityksen "negroidi-rotuun kuuluva", kun taas esim. turkkilaiset, intialaiset ym. voivat olla hyvinkin tummaihoisia.
Mutta kuitenkin, GW:llä ei taida olla neekerifiguja nykyaikana, vaikka eikös esim. Salamanders-chapter oo hieman tummahipiäisempää sakkia? Vai onkos nekin fluffin mukaan ihan kaukaasialaisia, joilla on vaan tummempi iho kun ne asustavat siellä Vulkanilla?
Mutta kuitenkin, GW:llä ei taida olla neekerifiguja nykyaikana, vaikka eikös esim. Salamanders-chapter oo hieman tummahipiäisempää sakkia? Vai onkos nekin fluffin mukaan ihan kaukaasialaisia, joilla on vaan tummempi iho kun ne asustavat siellä Vulkanilla?
Joku kysyi:
"Is warhammer 40k past ? Is this true? i heard somewhere that warhammer is 40k's past. And that warhammer world get overrun with chaos and becomes the eye of terror?"
/OT
"Is warhammer 40k past ? Is this true? i heard somewhere that warhammer is 40k's past. And that warhammer world get overrun with chaos and becomes the eye of terror?"
OT: Meillä on kotona yks vanha maantiedonkirja jossa puhutaan neekereistä neekereinä. Juttu on vaan sen verran rankkaa että nykyään neekerit ottais siitä pulttia aika rajusti.Gäv Thorpe kirjoitti:The original Rogue Trader was basically 'Warhammer in space' that drew on many of the same creation myths, archetypes and games mechanics. However, they were never supposed to be linked universes in any other sense.
/OT
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
MakeH kirjoitti:Suurin osa tummaihoisista ihmisistä suomessa ottaisivat tuon loukkauksena.
Mutta mitä jos minä en käytä termiä haukkumasanana, vaan ihan vain terminä tummaihoisille? Kaikki vain nykyään luulevat että se on rasistinen ilmaisu. Det var enklare förr... :?MakeH kirjoitti:...tämä johtuu siitä että nykyään sitä semmoisena käytetään...
Voinhan minä ottaa samalla lailla nokkiini siitä että minua kutsutaan ihmiseksi. Siis, tämä voi kuulostaa ääritapaukselta ja Aacheronimaisen tyhmältä, mutta vihaan totisesti ihmisrotua. Eli tapaus voisi hyvinkin olla ihan asiaa...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
-
Zymeth Salkir Dkhan
1952 tehdyn YK:n päätöksen mukaan eri ihmisrotuja ei ole olemassa, vaan käsitys roduista on syntynyt erilaisuuteen liittyvistä harhakuvitelmista. Biologista faktaa ei ole. Minusta kyseinen päätös sisältää myös ongelmia, mutta tämän pohjalta jättäisin ihonväriin tai kallon muotoon pohjautuvan nimittelyn pois. Oli tarkoitus sitten hyvä, paha tai neutraali.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
On aivan oikein jos et käytä sitä rasistisena ilmauksena mutta ymmärrät silti varmasti ongelman jos sitä sellaisena pidetään, tarkoitit tai et. Minä valitsen helpomman tien ja neutraalimman ilmaisun. Eikö olisi sinunkin helpompi käyttää jotain ilmaisua jotak yleisestikkin pidetään kiltimpänä.Mutta mitä jos minä en käytä termiä haukkumasanana, vaan ihan vain terminä tummaihoisille? Kaikki vain nykyään luulevat että se on rasistinen ilmaisu. Det var enklare förr...
Niin...Voinhan minä ottaa samalla lailla nokkiini siitä että minua kutsutaan ihmiseksi. Siis, tämä voi kuulostaa ääritapaukselta ja Aacheronimaisen tyhmältä, mutta vihaan totisesti ihmisrotua. Eli tapaus voisi hyvinkin olla ihan asiaa...
- Henri Ketonen
HALLELUJA! Oikea teko moderaattoreilta. Kiitokset siitä.VonCarstein kirjoitti:Tässä threadissa olisi syytä palata asiaan. Jätetään rodulliset kysymykset muualle. Mitään rasistista ei tällä foorumilla hyväksytä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Neekerit olisi siitä taktinen yksikkö, että ne vetäis kaiken artillery- ja missile firen itseensäThe Captain kirjoitti:Niinpä. Jos niitä olisi, ihmiset ampuisivat niitä, ja GW saisi rasismisyytteen siitä, että niiden peleissä tapetaan neekereitä...Cacodemoni kirjoitti:Mut sit ne on vaan ruskeaihoisia kaukaasialaisia. Nykyisestä Citadelin tuotannosta ei mun tietääkseni löydy yhtään negroidi figua.killu vasarahemmo kirjoitti:Mut voithan sä maalata figus mustaihoisiksi
Ostan Night Goblineita, Fanaticeja, Orc/Savage orc / black orc boyzeja, rock lobba yms..
-
TranssiApina
- The Captain
- Valvoja
Parille edelliselle kirjoittajalle huomautukseksi: lukekaa, mitä edellä sanotaan, varsinkin, jos postaaja on moderaattori.VonCarstein kirjoitti:Tässä threadissa olisi syytä palata asiaan. Jätetään rodulliset kysymykset muualle. Mitään rasistista ei tällä foorumilla hyväksytä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Henri Ketonen
Kumminkin, jos FB maailma todella olisi 40k maailman jälkeistä aikaa, niin mihin mukamas Necrontyr&C´Tan, Tosiörkit (=osaavat rakentaa meluisia aseita), Tyranidit yms. olisivat kadonneet? Epäilen vähän, että 40k ja FB eivät liity toisiinsa mitenkään (jos GW näin sanoo niin näinhän sen on joka tapauksessa oltava).
zqmfgb
waaagh kirjoitti: Neekerit olisi siitä taktinen yksikkö, että ne vetäis kaiken artillery- ja missile firen itseensä
Mun mielest taas saa miettiä mitä kirjoittaa varsinkin jos asiasta on jo huomautettu.TranssiApina kirjoitti:Mun mielest ne Mustaihoiset on vaa v***n tyhmiä ku ne rupeaa raivoamaan jos niille sanoo neekeri. ...
Tuollaisia viestejä ei sitten katsomaan enää ainuttakaan! Jos joku vielä väläyttää jotakin vähintään yhtä nerkokasta niin tämä keskustelu loppuu siihen. Eli takaisin aiheeseen...