Oletteko huomanneet GW:n laadunvalvonna tipahtaneen?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Kalle Salava

Viesti Kirjoittaja Kalle Salava »

s2pid kirjoitti:no jos siihen figuun on valaessa vahingossa muodostunut jotain taivaallista, kuten Khornen merkki, tai lonkero tai jotain, siis vahingossa, niin ehkä se sillon menisikin kaupaksi, mutta tuskinpa kukaan nyt sentää OIKEASTI maksaa ylimäärästä siitä, että saa viallisen figun :roll:
No, mutta maksetaanhan ties mistä leikkiautoista, postimerkeistä, 500 euron seteleistä, star-wars-krääsästä yms. keräilykamasta paljon, etenkin kun uuden veroisia ja viallisia. Joten miksei GW:n pikku-ukoistakin ;)

Kalle Salava
-----------------------------------
-vain Jumala voi valita umpimähkään!
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

ja kun ne olisivat vielä jotain limited editionia... hinta liikkuisi varmaan nelinumeroisissa summissa :D
Omnia mors aequat - Death equals all things
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Okei, multa löytyy vielä pari avaamatonta virhe-blisteriä(jostakin saanut halvalla :D ),eli jos joku haluaa ostaa keräilyharvinaisuuksia ja maksaa niistä nelilukuisia summia niin saa pistää pm:ää :P
"Born to RUNE"
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Mie ostin Joensuun Fantsusta Mordheimin Undead-alotuslootan. Siinä tuli mukana kaksi saman Dregin kättä, mutta ei yhtään Vamppyyrin kättä. No, kiikutin poksin Fanstuun takasin ja sain uuden tilalle.

Ostin samaisesta Fantsusta Mordheimin The Possessed-blisterin. Siinä tuli neljä liian pientä beissiä. (Siis sellasia ihmisen beissin kokosia.) Onneks avasin sen Fantsussa ja sain myyjältä yhden varaosaksi jääneen beissin.

Ja fikuissa todellakin ärsyttää kun niissä on niitä metalliröppöjä ja niitä pieniä metallitikkuja.(esim. miekan kärjissä, vaatteiden "terävissä" kohdissa)
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Mullakin oli Lotrin elf spear menien keihäät ihan vinot ja mun SM land spiiderin osat ei halunnu mennä toisiinsa millään kiinni, enkä uskaltanut vääntää niitä muuten olis kuullu vaan *poks*. Sama juttu oli kun liimailin mun whirlwindii...... Murrr :evil: mä vihaan epätäydellisyyttä... niin
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Jypermään! kirjoitti: Ja fikuissa todellakin ärsyttää kun niissä on niitä metalliröppöjä ja niitä pieniä metallitikkuja.(esim. miekan kärjissä, vaatteiden "terävissä" kohdissa)
Niitä kutsutaan valujätteiksi. Ilman niitä ilma ei pääsisi ulos muoteista ja figujen valaminen olisi mahdotonta... :lol: GW:llä on itseasiassa todella hyätasoinen valu verrattuna muihin miniatyyrilafkoihin, heidän uusimissa figuissa valujätteitä on vain nimeksi...
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ninnu kirjoitti:figujen valaminen olisi mahdotonta... :lol: GW:llä on itseasiassa todella hyätasoinen valu verrattuna muihin miniatyyrilafkoihin, heidän uusimissa figuissa valujätteitä on vain nimeksi...
Eipäs yleistetä... GW on suurinta osaa edellä, mutta ainakin mithril
on heitä edellä tuossa valuu-jutussa sekä metallissa, jolleivät ole ottaneet
takapakkia... Mutta totta on, että GW:n tuotteet ovat yleensä laadukkaita
valuujätteiden suhteen (käsittääkseni. Ostin viimeeksi GW:n metallifigun
uutena... ööh, siitä lienee vuosi tai pari, ellei peräti enemmän ;-)).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

shaman of waaagh kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:figujen valaminen olisi mahdotonta... :lol: GW:llä on itseasiassa todella hyätasoinen valu verrattuna muihin miniatyyrilafkoihin, heidän uusimissa figuissa valujätteitä on vain nimeksi...
Eipäs yleistetä... GW on suurinta osaa edellä, mutta ainakin mithril
on heitä edellä tuossa valuu-jutussa sekä metallissa, jolleivät ole ottaneet
takapakkia... Mutta totta on, että GW:n tuotteet ovat yleensä laadukkaita
valuujätteiden suhteen (käsittääkseni. Ostin viimeeksi GW:n metallifigun
uutena... ööh, siitä lienee vuosi tai pari, ellei peräti enemmän ;-)).
mitä olen Mitrilin tuotteita tavannut ovat ne olleet erittäin simppelejä castejä (eli ei kauhean haastavia) joissa on ollut matalat yksityiskohdat (myös sulptauksesta kiinni) ja osittain joko miscastatty tai liian palaneet muotit niin ettei kaikki figussa ole ollut kohdallaan. Osa on ollut erinomaisia. Vaiheleva laatu, vanhemmat castit tuntuvat paremmilta.

Mutta eniten GW:ssä ihastuttaa kyllä se että he pystyvät castamaan haastavammankin figun hyvin, tässä heidän kanssaan tasoissa on lähinnä Rackham.
Jag känner en bot
Matti
Valvoja

Ninnu kirjoitti: mitä olen Mitrilin tuotteita tavannut ovat ne olleet erittäin simppelejä castejä (eli ei kauhean haastavia) joissa on ollut matalat yksityiskohdat (myös sulptauksesta kiinni) ja osittain joko miscastatty tai liian palaneet muotit niin ettei kaikki figussa ole ollut kohdallaan. Osa on ollut erinomaisia. Vaiheleva laatu, vanhemmat castit tuntuvat paremmilta.
Itse olen tosiaan kohdannut vain näitä erinomaisia ja jonkin verran on
tullut noita fantsussa katsottua ja useita on ostettukin. Mieleen vain
jäi hyvä valuulaatu ja metalli. Skulptaus toki voisi olla vaikeampaa, mutta
muistikuvieni mukaan mithril veti valuulaadussaan kaikista muista
selkävoiton, tosin tyyli tosiaan on ehkä hieman yksinkertainen (eli
helppo. Mutta enpä usko, että GW:kään tekisi yhtä laadukkaita
figuja jos kokeilisi tuota tyyliä. Ero tosin vain voisi pienentyä).

GW:n laadusta ei kuitenkaan ole minulla ainakaan mitään valitettavaa.
Rackhamin figuja en valitettavasti ole koskaan nähnyt livenä, joten
niistä en paljoa tiedä. Kuitenkaan en ole valmis julistamaan GW
laadukaimman valuun tekijäksi (kuten en mithriliäkään), koska
olen kuitenkin käsitellyt vain 9:n figuvalmistajan figuja joten
otos on liian pieni.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

shaman of waaagh kirjoitti: GW:n laadusta ei kuitenkaan ole minulla ainakaan mitään valitettavaa.
Rackhamin figuja en valitettavasti ole koskaan nähnyt livenä, joten
niistä en paljoa tiedä. Kuitenkaan en ole valmis julistamaan GW
laadukaimman valuun tekijäksi (kuten en mithriliäkään), koska
olen kuitenkin käsitellyt vain 9:n figuvalmistajan figuja joten
otos on liian pieni.
Totta turiset, mutta en oiekasti usko että noilla nuoremmilla lafkoilla kokemukseni mukaan on mitään nokan koputtamista castauksen laadun kanssa vahempien ja kokeneempien lafkojen kanssa. Mutta en vielä maailman parhaaksi GW:tä julista sitten... (pöh... :-))
Jag känner en bot
Panu Nahka

Viesti Kirjoittaja Panu Nahka »

Itselläni ei pahempia vikoja tai puutteita ole figuissa ilmennyt, joskin vähän aikaa sitten hankkimani Catachan Captainin repussa oleva miekka on valettu jotenkin kummallisen vinoon, ja sitä on hieman vaikea alkaa kääntämään. Muuten GW on kuitenkin figujen tasossa valovuosia muita edellä, joskin nuo Warzonen figut yltävät lähes samalle tasolle(eikös niitä sculptaa joku entinen GWn sculpteri?).

Kerran olen saanut boksissa hajonneen figun, eli lohikäärmeeltä oli häntä poikki. Noh liimalla tämäkin korjaantui. Kyseessä muuten oli edesmenneen Grendelin "Bronze Dragon".
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

No viimeisin ongelma on mun Tzeentch champpionin kaavussa, sen kaavun alapäässä on semmoinen kummallinen röpelöinen pinta ja halkeamia, sitä on vaikea korjata ku on semmosessa "sisennyksessä"
"If it bleeds, we can kill it."
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

ainut juttu mitä mä oon humannu niin dwarf ironbreakrin kilpi oli puhki ja käsi aika röpelöinen. tosin tää on ollu samassa blisterissä ja ainut kerta...
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

muistin nyt kun ostin whfb:n alotus boksin niin sain mukana empire tykin sekä mortarin. onkos tämä normaalia? boksissa luvataan vaan tykki
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

En tiedä sitten laadunvalvonnan heikentymisestä mutta ostin juuri Tomb Kings armydealin ja kaikki figut mitkä siinä tulivat olivat ihan täynnä röpelöä ja valuvirheitä. Pelkän Tomb King figun putsaamiseen meni 7 h ja siltikään en saanut kaikkia jämiä pois. Ja muovisissa figuissa eivät muotit ole nähtävästi olleet tiivisti yhdessä sillä puoliskot olivat osittain vonosti yhdessä ja niissä oli kauheat saumajäljet.
Myös Ushabtit ja Skull catapult olivat melkein mahdottomia kasata koska valujätteiden etc takia osat olivat täysin yhteeen sopimattomia. Noh tuli ainakin sille isolla Green Stuff pötkylälle käyttöä.
Matti
Valvoja

Zarathustrian kirjoitti:En tiedä sitten laadunvalvonnan heikentymisestä mutta ostin juuri Tomb Kings armydealin ja kaikki figut mitkä siinä tulivat olivat ihan täynnä röpelöä ja valuvirheitä.
Mahtaa olla ollut GW:n työntekijöillä kiire, jos noin on päässyt käymään.
Valuujätteiden suuri määrä viitannee kuluneisiin muotteihin, eli mahtaa
GW olla pistänyt Khemrin figujen suhteen massatuotannon liian vähäisellä
muottimäärällä käyntiin... tosin oudolta kuulostaa. Lieköhän GW:llä ollut
jotain ongelmia tms.

EDIT: Huono mäihä joka tapauksessa sulla. Ei GW:kään maine castaajana
kovin kauaa kestä, jos tommosia alkaa ilmaantua markkinoille..
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Ghazghkullin mukana tuli 2 bossbolea, joista toinen oli vähän röpelöinen.
Omnia mors aequat - Death equals all things
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”