Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Jooh, peikkojen oksennus on kiva. Kyllä ne kaaoksen ritarit tykkää niistä kovasti Breteistä puhumattakaan. Liekki-iskuja on vain vähän nykyään kaikkialla, että ei keritä bulimiasta kärsimään tarpeeksi ajoissa. I1 ei myöskään auta yhtään.
Listani laitoin jo Harrille. Hyvät kehut sai.
Listani laitoin jo Harrille. Hyvät kehut sai.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Että osaa olla vaikeaa tämä listan tekeminen, koko ilta väännetty ja vieläkään ei valmista. Sentään jonkin näköinen kivijalta ollaan saatu iskettyä unit filttereiden avulla. ~150.pts vajaa lista tällä hetkellä ja toivo alkaa hiipua. Ei uskalla jättää listan tekemistä sunnuntaille kun ei tiedä mihin aikaan pääsee palaamaan sorvin ääreen.
EDIT(04.05): Valmista tuli viimein, hienosääntöön meni ~2h mutta toivotaan että kannatti.
EDIT(04.05): Valmista tuli viimein, hienosääntöön meni ~2h mutta toivotaan että kannatti.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Aina tehdään noin 20% liian iso lista, sen jälkeen aletaan miettimään mitä vähiten tarvitsee siinä listassa. Yleensä toimii.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mikä siinä listan teossa on niin hankalaa? Ehkä joillain Ogreilla ja Breteillä voi tulla ongelmia kun yhdessä ukossa on niin paljon kiinni yhdessä ukossa, joten 7p yli mennyt lista on paha laittaa lailliseksi.
Jos jää vajaaksi, niin onko se sitten kamalaa? Lista on kuitenkin täydellinen jo sellaisenaan, joten se ei tarvi mitään lisää. Tasotusta vaan muille kun on paljon pienempi armeija käytössä.
Jos jää vajaaksi, niin onko se sitten kamalaa? Lista on kuitenkin täydellinen jo sellaisenaan, joten se ei tarvi mitään lisää. Tasotusta vaan muille kun on paljon pienempi armeija käytössä.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ni ja jos en oo kerenyt aukoa päätäni tänne niin mä en ehdi vielä tähän kattaukseen, tosin katsellaa kesämmällä niin silloin mulla pitäisi olla jo jengiä kasas :DDD....
Listan teossa lähinnä ongelmia tuotti se että minkä laisia ja minkä kokoisia boxeja peluuttaa.
Teki meili siis kokeilla hieman jotain uutta ettei tule sellaista tuttua ja turvallista listaa, mitä kaikki muut odottavat.
Myös tankin/tankkien kohdalla mietittiin moneen kertaan saako siitä helppoja pisteitä vai ei. 300.pst on kuitenkin suht paljon puhumattakaan 600.pts! Alttareissa puolestaan mietittii 1, 2 vaiko 0.
Sitä voimaa kentälle kun pystyi tuomaan monella tavalla Alttareilla, Tankeilla, Sotakoneilla tai Isoilla boxeilla charactereiden kera kuitenkaan unohtamatta Empiren mahdollisuutta panostaa lentämiseen.
Esineiden osalta listan teko oli suht kivuton vaikkakin muutaman ensineen vaihtaminen toiseen kävikin mielessä.
Esineistä ja pisteytyksestä tulikin mieleen: mitenkäs laskemme esim Disspel Scrollin käyttämisen? Saako vastutaja 25.pts jos käyttää Disspel Scrollin vai pitääkö teurastaa modeli joka tämän käytti saadakseen pisteet?
Teoriassahan jos saa vastustajan käyttämään Disspel Scrollin on sen saanut silloin myös poistettua vastustajalta. (Pelannut niin hyvin että vastustaja joutuu käyttämään Disspel Scrollin). Sanokaa mielipiteenne asiaan niin laitetaan sääntöpakettiin.
PS:Liigaa varten vääntelen vielä muutamat uudet kalliot/kukkulat ja mahdollisesti metsille uudet alusta.
Teki meili siis kokeilla hieman jotain uutta ettei tule sellaista tuttua ja turvallista listaa, mitä kaikki muut odottavat.
Myös tankin/tankkien kohdalla mietittiin moneen kertaan saako siitä helppoja pisteitä vai ei. 300.pst on kuitenkin suht paljon puhumattakaan 600.pts! Alttareissa puolestaan mietittii 1, 2 vaiko 0.
Sitä voimaa kentälle kun pystyi tuomaan monella tavalla Alttareilla, Tankeilla, Sotakoneilla tai Isoilla boxeilla charactereiden kera kuitenkaan unohtamatta Empiren mahdollisuutta panostaa lentämiseen.
Esineiden osalta listan teko oli suht kivuton vaikkakin muutaman ensineen vaihtaminen toiseen kävikin mielessä.
Esineistä ja pisteytyksestä tulikin mieleen: mitenkäs laskemme esim Disspel Scrollin käyttämisen? Saako vastutaja 25.pts jos käyttää Disspel Scrollin vai pitääkö teurastaa modeli joka tämän käytti saadakseen pisteet?
Teoriassahan jos saa vastustajan käyttämään Disspel Scrollin on sen saanut silloin myös poistettua vastustajalta. (Pelannut niin hyvin että vastustaja joutuu käyttämään Disspel Scrollin). Sanokaa mielipiteenne asiaan niin laitetaan sääntöpakettiin.
PS:Liigaa varten vääntelen vielä muutamat uudet kalliot/kukkulat ja mahdollisesti metsille uudet alusta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Menee liian hankalaksi. Kokonaispisteet ratkaisee ja niitä sitten metsästämään. Oli sitten one use itemeitä tai ei tai oli sitten käyttänyt sen tai ei. Ei niitä normaalistikaan lasketa erikseen voittopisteisiin.Runt kirjoitti: Esineistä ja pisteytyksestä tulikin mieleen: mitenkäs laskemme esim Disspel Scrollin käyttämisen? Saako vastutaja 25.pts jos käyttää Disspel Scrollin vai pitääkö teurastaa modeli joka tämän käytti saadakseen pisteet?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
pistetään se deadline vaan siihen 15.6.2011 niin saa rauhassa miettiä listaa ajatuksen kanssa, itsellä tuo sunnuntai on liian tiukka.
sitten jos saan vielä sanoa jotain niin mun mielestä:
- figut jotka tuodaan pelipöydälle tulisi olla maaleissa, oikeesti meinaa
- figujen pitää olla sitä mitä esittääkin eli ei mtn proxyttamista vai mikä se sana sitten onkin, eli jos yksikössä on 10 dwarf thundederia niin ne myös ovat niitä eikä puolet esim. warrioreita kirveet kädessä.
kaikki semmonen on hyväksyttävää että kun armeijakirjassa voi "upata" ukkoja joksikin muiksi jne jne, en tie sitte näistä unit filttereistäkään oikeen....
- konversioita jos on niin figun pitäs edes suurinpiirtein esittää sitä mitä on. bsb:llä ei mun mielestä juurikaan ole väliä mikä lipunkantaja se on kunhan se on samankokoisella basella kuin kuuluisikin olla. sitte taas semmosia en haluu nähä et "täs on tää mun 500 pointin lordi jonka tein jostain core muoviukosta"
sitte semmonen huomio vielä kun pelasin tuon Runtin kanssa tuossa keskiviikkona niin todettiin että hyvä sääntö peleihin olisi, että kun armeijassa on 2 jotain samaa, esim. yksikkö, tykkiä, heroa jne jne niin ne numeroidaan ja deploymentissa ilmoitetaan että millä ukolla on mikäkin numero. TÄMÄ SIKSI että kun yksiköillä, heroilla ja mm. sotakoneilla on kaikilla eri esineitä sun muita niin niitä ei voida kesken pelin alkaa muuntelemaan.
sitten jos saan vielä sanoa jotain niin mun mielestä:
- figujen pitää olla sitä mitä esittääkin eli ei mtn proxyttamista vai mikä se sana sitten onkin, eli jos yksikössä on 10 dwarf thundederia niin ne myös ovat niitä eikä puolet esim. warrioreita kirveet kädessä.
kaikki semmonen on hyväksyttävää että kun armeijakirjassa voi "upata" ukkoja joksikin muiksi jne jne, en tie sitte näistä unit filttereistäkään oikeen....
- konversioita jos on niin figun pitäs edes suurinpiirtein esittää sitä mitä on. bsb:llä ei mun mielestä juurikaan ole väliä mikä lipunkantaja se on kunhan se on samankokoisella basella kuin kuuluisikin olla. sitte taas semmosia en haluu nähä et "täs on tää mun 500 pointin lordi jonka tein jostain core muoviukosta"
sitte semmonen huomio vielä kun pelasin tuon Runtin kanssa tuossa keskiviikkona niin todettiin että hyvä sääntö peleihin olisi, että kun armeijassa on 2 jotain samaa, esim. yksikkö, tykkiä, heroa jne jne niin ne numeroidaan ja deploymentissa ilmoitetaan että millä ukolla on mikäkin numero. TÄMÄ SIKSI että kun yksiköillä, heroilla ja mm. sotakoneilla on kaikilla eri esineitä sun muita niin niitä ei voida kesken pelin alkaa muuntelemaan.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Nuo jutut kyllä onnistuu. Mutta ovatkohan nyt kuitenkin liian kovia rajoituksia. Kyseessä nyt on kuitenkin kuuden hengen pienimuotoinen liiga. Eikä mikään GW:n järjestämä grand tournament.Hapid kirjoitti: sitten jos saan vielä sanoa jotain niin mun mielestä:
Mitä se nyt haittaa jos takariveissä tai yksikössä on jotain muita ukkoja. Niin kauan kun ei hämää vastustajaa. Samaten hyvät unit fillerit tuo vaan ilmeikkyyttä mukaan. Tai esim pari ylimääräistä lippumiestä taaemmissa riveissä, muuttaa yksiön tasapaksua ilmettä jo paljon paremmaksi. Itelläni ainakin on Gor boxeissa mukana koiria ja onpa yhdessä centigorkin. Enkä usko, että ketään hämääntyy nyt luulemaan niitä yksiköitä joiksikin muiksi. Minun mielestäni ne sopii sinne haisevaan ja rähisevään petolaumaan oikein hyvin. Mutta jos jotakin liikaa häiritsee niin voin ottaa kyseiset filtterit poiskin ja korvata ne virallisilla goreilla.
Hapid jatkaa tiukkaa linjaansa kuten monta vuotta aikaisemminkin. Onhan se aina mukava pelata armeijaa vastaan mikä on oikeasti hionosti maalattu ja ukot ovat sitä mitä kuuluukin jne... Toisin sanoen Hapidin armeijaa vastaan pelaa mielellään. Tässä vaiheessa kuitenkin on vähän turha enään lähteä asettamaan rajoituksia esim "armeija pitää olla maalattu" koska osa porukasta on jo listansa lähettänyt. Jos oikein muistan niin men at arms osallistuu maalaamattomalla armeijalla, joten 2400.p maalaus urakka ei taida hetkessä taittua. Jossain vaiheessa mainitsin että armeija ei edes tarvitse olla maaleissa osallistuakseen.
Voisin hyvin yhtyä syrjan kommenttiin tuosa takarivin nappuloista ja unit filttereistä. Sama se on mitä siellä 5:ssä rivissä seisoskelee jos se ei vastustajaa hämää. Itse ainakin aion vetää tyhjiä baseja unitfilttereiksi ellei aikani riitä filttereiden tekemiseen. Kumpi näistä sitten on parempi? Toki kolmantena vaihtoehtona on että asettelen pohjamaaleissa olevia X figuja yksikön senkaan seisomaan. Tuskin kuitenkaan mikään edellä mainituista hämää liikaa.
Mitä baseihin tulee niin ne todellakin pitää olla oikean kokoisia, jos ei muuten homma onnistu niin valkoinen A4 käteen ja toiseen sakset.
Mutta pelataan tämä ensimmäinen liiga pois alta kevyehköin vaatimuksineen ilman turhia paineita. Sitten kun liigaan lyödään 14 pelaajan raja ja kaikki halukkaat eivät mahdu mukaan liigaan niin aletaan sitten asettelemaan vaatimuksia liigaan pääsylle. Tässä vaiheessa jos vaatii liikaa niin osallistujia jää jäljelle se 1-3.
Deadline voidaan siirtää, toki jos suinkin mahdollista niin postittakaa listanne heti kun ne ovat valmiina, päästään sitten tutkiskelemaan listoja ja pelaamaan pelejä.
Voisin hyvin yhtyä syrjan kommenttiin tuosa takarivin nappuloista ja unit filttereistä. Sama se on mitä siellä 5:ssä rivissä seisoskelee jos se ei vastustajaa hämää. Itse ainakin aion vetää tyhjiä baseja unitfilttereiksi ellei aikani riitä filttereiden tekemiseen. Kumpi näistä sitten on parempi? Toki kolmantena vaihtoehtona on että asettelen pohjamaaleissa olevia X figuja yksikön senkaan seisomaan. Tuskin kuitenkaan mikään edellä mainituista hämää liikaa.
Mitä baseihin tulee niin ne todellakin pitää olla oikean kokoisia, jos ei muuten homma onnistu niin valkoinen A4 käteen ja toiseen sakset.
Mutta pelataan tämä ensimmäinen liiga pois alta kevyehköin vaatimuksineen ilman turhia paineita. Sitten kun liigaan lyödään 14 pelaajan raja ja kaikki halukkaat eivät mahdu mukaan liigaan niin aletaan sitten asettelemaan vaatimuksia liigaan pääsylle. Tässä vaiheessa jos vaatii liikaa niin osallistujia jää jäljelle se 1-3.
Deadline voidaan siirtää, toki jos suinkin mahdollista niin postittakaa listanne heti kun ne ovat valmiina, päästään sitten tutkiskelemaan listoja ja pelaamaan pelejä.
- Half-breed
Huvittaisi tietää mistä tällainen aivopieru on lähtenyt liikkeelle. Kuitenkin pojoja saa tapetuista vastustajan joukoista, eikä siitä, että se käyttää jotain kamaansa. Pojot vain tapetusta jengistä, lipuista, neljänneksistä ja kenraalin taposta.Runt kirjoitti:Esineistä ja pisteytyksestä tulikin mieleen: mitenkäs laskemme esim Disspel Scrollin käyttämisen? Saako vastutaja 25.pts jos käyttää Disspel Scrollin vai pitääkö teurastaa modeli joka tämän käytti saadakseen pisteet?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Se on myös tilastollisesti harvinainen äijä, jolla olisi armeija maaleissa. Etenkin joku 2400p kokoinen. Nykyään tosin on vähän helpompaa kun pelataan vain munakoreja tai laitetaan boksit täyteen unit hillereitä. Täysin koottu armeija kuitenkin voisi olla hyvä sääntö. Useaa laattaa ei jaksa kauaa katsella.
Itse en ainakaan saa armeijaani kokonaan maaleihin. Tai itseasiassa voisin saadakin, mutta kun aikaani tuhlaan myös muidenkin armejoiden maalaamiseen.
Itse en ainakaan saa armeijaani kokonaan maaleihin. Tai itseasiassa voisin saadakin, mutta kun aikaani tuhlaan myös muidenkin armejoiden maalaamiseen.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ja sitten kun nyt 8:ssa unohdetaan vielä nuo neljännekset pois laskuista. Mites muuten tuohon pistesysteemiin. Eli pojoja tulee jokaisesta taposta ja multi w tyypeiltä oma juttunsa. Niin miten pelinlopussa pakenevat yksiköt? katsotaanko kokonaan tuhotuiksi (kuten 7:ssa) vai ei? Tätä muistaakseni jossakin vaiheessa kysyinkin. Mutta vastaus siihen on kyllä mennyt ohi, vai onko siihen vastattu. Oma tulkinta tällähetkellä on, että pakenevista ei saa pojoja, ainoastaan kuolleista.Half-breed kirjoitti: Pojot vain tapetusta jengistä, lipuista, neljänneksistä ja kenraalin taposta.
Kaikki listaan kuuluva mikä on peli pöydällä ei anna pisteitä, tuhotut ja kentältä paenneet vain. Maalataan, maalataan. Kunhan sitä aikaa ensin sais näppeihin. Vois kai nyt alkuun yrittää saada edes sankarit ja lordit maalattua liigaa varten.
Ja ohimennen siitä meetistä, aikataulu varmistunut ja tulossa paikalle.
Ja ohimennen siitä meetistä, aikataulu varmistunut ja tulossa paikalle.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- Half-breed
Sääntishän sanoo tähän yksiselitteisesti, että pakenevat yksiköt lasketaan tuhotuiksi.syrja kirjoitti:Niin miten pelinlopussa pakenevat yksiköt? katsotaanko kokonaan tuhotuiksi (kuten 7:ssa) vai ei?
Ja edelleen lueskelet sitä 7edikan kirjaa. Tiedoksi jos et ole huomannut, niin tässä tulevassa liigassa käytetään 8 edikan sääntöjä. Poikkeuksena erilainen pisteytys systeemi. Ja siihen liittyen hain muilta osallistujilta varmistusta/selvennystä.Half-breed kirjoitti:Sääntishän sanoo tähän yksiselitteisesti, että pakenevat yksiköt lasketaan tuhotuiksi.syrja kirjoitti:Niin miten pelinlopussa pakenevat yksiköt? katsotaanko kokonaan tuhotuiksi (kuten 7:ssa) vai ei?
Joo, nyt on sitten lopullinen lista myöskin kyhätty. Tuli sitten tehtyä vielä pari radikaalimpaa muutosta. Katotaan sitten, kun liiga on ohi, että kuinka hölmöjä muutokset olivat. Ja nyt kirjailemaan listaa ja laittamaan se äkkiä eteenpäin. Ennenkuin alkaa liikaa kaduttamaan...
Edit. Sain kuin sainkin lähetettyä listan, ilman uusia viilailuja. Ja nyt ei voi enää onneksi muuttaa...
- Half-breed
Kato petskules. Lukenut tuon fledin aina fleeingiksi. Noh ei ihme, kun säännöt on olleet pakenevien yksiköiden pisteyttämisestä samanlaiset jo pitkään. GW:n oikeasti pitäisi läpilukea nuo sääntönsä.syrja kirjoitti:Ja edelleen lueskelet sitä 7edikan kirjaa. Tiedoksi jos et ole huomannut, niin tässä tulevassa liigassa käytetään 8 edikan sääntöjä. Poikkeuksena erilainen pisteytys systeemi. Ja siihen liittyen hain muilta osallistujilta varmistusta/selvennystä.Half-breed kirjoitti:Sääntishän sanoo tähän yksiselitteisesti, että pakenevat yksiköt lasketaan tuhotuiksi.syrja kirjoitti:Niin miten pelinlopussa pakenevat yksiköt? katsotaanko kokonaan tuhotuiksi (kuten 7:ssa) vai ei?
Mennäänkö yksinkertaisesti niin jos unitti on pelin lopussa pelipöydällä (vaikka pakeneva) niin pisteitä siitä ei tipu. Toisin sanoen ainoastaan nappuloista jotka saadaan fyysisesti poistettua pelipöydältä lasketaan pisteiksi.
Nyt olisi eteläsuomen reissukin takana päin ja suti pitäisi taas käteen ottaa että kaiken saa maalattua/koottua ennen ensimmäistä peliä.
Nyt olisi eteläsuomen reissukin takana päin ja suti pitäisi taas käteen ottaa että kaiken saa maalattua/koottua ennen ensimmäistä peliä.
Listatilanteeseen päivitystä. Nyt on viisi listaa minulla, eli yksi enää uupuu.
Kalat meni kotio...
Ok. Eli pakeneva yksikkö ei ole tuhottu mikäli vain jää pöydälle. Pitäisikös tehdä noissa multi w tyyppien kohdalla niin, että pyöristetään pisteet kokonaisiksi? Esim shamaanini yhden haavan arvo on 68,5p jolloinka siitä hepusta saa 69p jos siihen tekee haavan. Vai viilaillaanko pilkkujen kanssa? Niin ja eikö sovita myös, että vaikka itse aiheuttaisi omilleen tuhoa, niin vastustaja saa silti pojot. Esim velho räjäyttää miscastissa kavereita ympäriltään tai jos ritarit laukkaa läpi metsien niin, että joku jääkin puuhun kiinni.
Sellainen peliteknillinen asia vielä. Siivoilin ja järjestelin tuossa vähän kellariani ja tarvittaessa nyt onnistuu myös kahden pelin yhtäaikainen pelaaminen. Saan viritettyä 2 kpl 6"x 4" "pöytää". Eli jos yhteensä neljälle hengelle (ja minulle, luonnollisesti) sopii samaan aikaan pelit, niin se on mahdollista. Ja maastoja riittää kyllä molempiin.
Sellainen peliteknillinen asia vielä. Siivoilin ja järjestelin tuossa vähän kellariani ja tarvittaessa nyt onnistuu myös kahden pelin yhtäaikainen pelaaminen. Saan viritettyä 2 kpl 6"x 4" "pöytää". Eli jos yhteensä neljälle hengelle (ja minulle, luonnollisesti) sopii samaan aikaan pelit, niin se on mahdollista. Ja maastoja riittää kyllä molempiin.