Faba Turnaus 24.9

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Faba Turnaus 24.9

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

syrja kirjoitti:Ihan hauskan näköisiä listoja. Teille tulee varmasti mukavat karkelot. Tomppakin lähti oikein lentely touhuihin, muistat nyt vaan tälläkertaa niiden liikutus systeemin.
Juu muistan kyllä, ja kuten mainitsinkin tarkoitus oli kokeilla jotai erillaista listaa tällä kerralla. Tosin se noppa juttu kyllä mietityttää yhä.

Vähillä panssareilla? Ei taida kyllä koskea meikäläisen listaa. mutta hitto mistä noita rottia oikein sikiää?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

ManAtArm kirjoitti:Vähillä panssareilla? Ei taida kyllä koskea meikäläisen listaa. mutta hitto mistä noita rottia oikein sikiää?
No ei todellakaan, mutta kun puolessa listoista bösbi heiluu 5+ AS:llä, tai 4+/6+ AS:llä. Etenkin helffien bösbi on wtf, kun sillä ei ole edes mitään kallista lippua mukana, vaan joku jonka saa kelle tahansa helffilistassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Voi kyllä tulla noiden kalleimpien yksiköiden peluuttajille ikävä totuus vastaan, kun kaveri vetäsee kylkeen ja horde poksahtaa siihen. Näyttää paperilla tosi kivalta, että se menee koko vihollisarmeijasta läpi, mutta se liikkuukin sitten aivan maaston armoilla ja pakotetaan tyhmiin manoovereihin.

On muuten rotat näköjään aivan hävyttömän halpoja. Ei ole paljoa gobboa kalliimpia ja taitavat kumminkin olla aikalailla kovempaa tasoa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Ohjeet turnauspaikalle saapumisesta
Leppäkorventie 6
Punainen alue: Päiväkodin piha johon autot pysäköidään (Turnauspaikan pihassa ei ole vapaita autopaikkoja)
Sininen ympyrä: Turnauksen pelipaikka
Helpoin kävelyreitti on merkitty karttaan, katsotaan jos saamme rakennuksen kylkeen/eteen yms jonkinlaisen kyltin vielä asetettua.
Mikäli näillä ohjeilla joku ei usko löytävänsä paikalle niin pistäkää vistiä niin yritän neuvoa.

Kuva
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

gobliini kirjoitti: mutta se liikkuukin sitten aivan maaston
Häh? Jalkaväki liikkuu minkä armoilla? Tää on 8th Aki.

Teil on tyhmät listat. Gunlineä ja megayksikkö. Isoja herroja näinkin pienissä peleissä ja mundaaneja ja maagisia aseita sälleillä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
ManAtArm

Jos meinasit mun kenraaliani saanen muistuttaa että Breteillä saa käyttää normaalia peistä rynnäkössä ja taika asetta sen jälkeen. Ja kyllähän jalkaväki joutuu maastoa myötäilemään, metsät ja joet ei ole hyviä paikkoja ottaa rynnäkköjä vastaan(henk. koht. kokemusta asiasta), tosin epäilen että viitattiin meikäläisen ratsuväkeen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ai, oliko Breteillä niin asia? Enpäs muistanutkaan, mutta mutta ethän sie kuitenkaan ainoa ollut? Mitä sitten tuohon maastoon tulee, niin harvemmin siellä sitä metsää edes on, johon voi jäädä kykkimään. Ehkä jossain nurkassa sellainen ohut viipale, josta lähinnä vain mennään läpi. Ehkä sitten kun siinä pöydällä on kunnolla sitä maastoa, 75%, niin voidaan puhua luonnonarmoilla olemisesta.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

10 jamppaa leveän blokin kyllä saa monessa tilanteessa sotekutumaan impossibleen tai päätymään sinne metsään ottamaan sitä rynnäkköä. Toki jos avoimella pelaa niin asia on täysin toinen. Se horde tippuu myös kyljestä ihan siinä missä mikä tahansa muukin. Eikä ikinä ole hyvä laittaa kaikkia munia samaan koriin, eli ei päältä 25% pinnoista kiinni yhteen yksikköön.

Bretit olisin ite pistäny ehdottomasti kolmeen ryhmään. Nyt on paljon pinnaa kiinni ja tulee jo hankalahkoa liikutella. Läpi eivät kumminkaan nykysäännöillä läheskään aina heilahda ja muutenkin enemmän yksiköitä on aina enemmän yksiköitä. Nuo ritarit nyt sentään kuitenkin liikkuvat senverta nopeasti, että pääsevätkin useampaan paikkaan samassa pelissä.
Runt

KORJAUS ARMEIJALISTOIHIN!

Aikaisempaan listaan korjaus (aikaisempi lista oli väärä).

Ville Myllynen

LORD
Arch Lechtor Of Sigmar 160.pts
-Armour of Meteorin iron

HERO
Warrior Priest 110.pts
-Barded Warhorse
-Heavy Armor, Shield

Master Engineer 65.pts

Batle Wizzard 100.pts
-Up 2.lvl
-Lore of Beast

CORE
40xHalberdies 265.pts
-FC
10xGrossbowmen 80.pts
9xWhite Wolf 247.pts
-FC

SPECIAL
Cannon 100.pts

RARE
Volley Gun 115.pts

ALL:1197.pts

LORD:160.pts
HERO:275.pts
CORE:547.pts
SPECIAL:100.pts
RARE:115.pts

Listan vaihdos ei pitäisi kennellekkään aiheuttaa ongelmaa koska tällä hetkellä en edes ole pelaamassa turnauksessa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

jaaha ville tääl vaa muuttelee listaansa paremmin turnaukseen sopivaksi :D :D
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Terve vaan kaikille!!! tuli mieleen kysyä tämmöstä ,et voiko esim. stormvermineillä pitää halberdia ja kilpeä >? tai ihan millä muulla yksiköllä myös?
ManAtArm

Hapid kirjoitti:jaaha ville tääl vaa muuttelee listaansa paremmin turnaukseen sopivaksi :D :D
Ei ainakaan ottanut niitä taika esineitä mistä saa etua lentäviä yksiköitä vastaan.

Ja ellei armeija kirjassa erikseen kielletä niin kyllä saa olla hippari ja kilpi. Sitä ei kyllä saa käyyttää lähiksessä mutta antaa lisä suojaa nuolilta.

Millä loreilla muuten kaikki muut velhot on liikkeellä, kun Ville on ainoa joka on sen kertonut.
gobliini kirjoitti:Bretit olisin ite pistäny ehdottomasti kolmeen ryhmään. Nyt on paljon pinnaa kiinni ja tulee jo hankalahkoa liikutella. Läpi eivät kumminkaan nykysäännöillä läheskään aina heilahda ja muutenkin enemmän yksiköitä on aina enemmän yksiköitä. Nuo ritarit nyt sentään kuitenkin liikkuvat senverta nopeasti, että pääsevätkin useampaan paikkaan samassa pelissä.
Kyylä mä olisin kolme peistä mielelläni ottanut, Mutta 9 ritaria on hieman turha hankinta kun vastaan tulee ammuntaa ja vastassa on lähes aina jalka väki painotteinen armeija joten sitä syvyyttä tarvitsee, ja vaika no kaksi tiputtaisikin en saa kuin 6 erranttia standaarilla tai musikantilla, hyvä flankki yksikkö mutta se on se +/- 0.
Runt

LORD
Arch Lechtor Of Sigmar 134.pts
-Heavy Armor, Shield
-Lore of Beast
Tuossa pieni osa aikaisemmin julkaisemasta listassani, ihme kun ketään ei ole huomannut mikä tuossa mättää. Arch Lechtor kun ei ole velho, niin miksi tuossa olisi lore of beast?

Vai että listaa parempaan suuntaan, jos katsotaan skavenien isoja boxeja niin 2xMortar olisi ollut huomattavasti parempi valinta kuin "Volley Gun". Itse en siis lähtisi ainakaan väittämään että lista olisi muuttunut parempaan suuntaan. Toki tästäkin asiasta voi olla montaa mieltä.

Niin pistäkääpä Loreja tulemaan ne joilta se vielä puuttuu. Skaveneillahan taitaa olla ihan omat Lorensa? Antti/Geratsu meni Lore of Firellä ainakin.

EDIT: Katselin tuossa listoja läpi ja lore valinnat näytti kutakuinkin olevan kunnossa. Tosin en ole varma saako "Grey seer" valitan jonkun muun loren kuin skavenien oman. Antille/Geratsulle olin itse unohtanut tuon Lore of Firen lisätä, mutta nyt sekin löytyy listasta.
Henkka1986

MUn mielestä skaveneilla on oma lorensa ( en tosin ihan 100% varma ) mul tulee olemaan taiat (The skaven of ruin ) puolelta
Half-breed

Henkka1986 kirjoitti:Terve vaan kaikille!!! tuli mieleen kysyä tämmöstä ,et voiko esim. stormvermineillä pitää halberdia ja kilpeä >? tai ihan millä muulla yksiköllä myös?
Voi, mutta kannattaa huomioida "Close combat weapons" sääntiksen s.89.
Henkka1986 kirjoitti:MUn mielestä skaveneilla on oma lorensa ( en tosin ihan 100% varma ) mul tulee olemaan taiat (The skaven of ruin ) puolelta
Rotilla on kaksi uniikkia lorea.
Henkka1986

ok
Henkka1986

Tuli mieleen et voisin ottaa turnaukseen mukaan pelimaton jos on viel tarvetta kun semmonen sattuu löytymään =)
Runt

Ruohomattoja ei kannata paikanpäälle raahata. Sen sijaan jos joltain löytyy maastoa niin sitä saa tuoda paikanpäälle, maastokappaleiden ei tarvitse olla viimeistä huutoaolevia joten hieman huonommatkin maastot kelpaavat. Katsotaan sitten paikanpäällä ne parhaat maastokappaleet pelipöydille.

Pelipöydät toteutetaan seuraavasti: Pöytien päälle asetetaan ruohomatto (mikäli saadaan ne pysymään jotenkin järjevästi paikoillaan [toivon mukaan teippaaminen riittää]). Mikäli ruohomatot eivät pysy paikoillaan teippaamalla yms. niin pelipöydät rajataan teippaamalla pöydän päälle 4x4 alue.
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

Kiitoksia järjestävälle taholle oikein kunnolla tilan antamisesta vieraille =) Ja nimimerkille Half-breed luottamuksesta, koitan pitää petojen lippua korkealla ;)

Tuon jotain maastoja paikalle, ei mulla mitää kummallista ole, mutta jotain kenkälaatikkoa... Ja omalla BSB:llä on niin kevyt panssari, koska sitä tuntuu kaikki aina lyövän isolla Voimalla ja sitte ei panssarit auta. Plus mä halusin väkisin tuon Blackened Platen sinne ja sitte loppui pisteet :)

-Jarkko
Half-breed

nuuuubi kirjoitti:Ja nimimerkille Half-breed luottamuksesta, koitan pitää petojen lippua korkealla
Parempi olisi. Olisi veto menossa sun puolesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”