Missä piileksivät figuilevat naiset ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
MakeH

Re: Missä piileksivät figuilevat naiset ?

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Osittain se voi johtua siitä, että uskaltaa olla avoimesti erilainen, eikä välitä muiden mielipiteistä
Nyt varmaan päästiinkin tän offtopikin sisälle. Eihän tuollainen käytös tosiaan ole normaalia, eli jonkinlaista leimaa voi hyvinkin tulla. Mielestäni tuollaista käytöstä ei pidä edes ihannoida mutta se on täysin oma mielipiteeni ja vielä enemmän ot joten ei takerruta siihen.

Mutta se, että fiksu(?) poika istuu hieltä haisevana keskellä likaista lattiaa pelatessaan korttia saattaa nostaa kulmakarvoja "normaaleissa". Kyllä, turvallisuus syistä kuvailin geneerisen mtg-pelaajan enkä figuilijaa.

Mielestäni, siis ihan vain mielestäni ilman mitään erillistä taustatutkimusta, on erikoista jos joku ihmettelee miksi pikku-ukkoilijat ovat saaneet takerrutettua itseensä "nörttileiman". Ei se minua yllätä ja kyllä jonkinlaisesta geekki-testistä jotain pisteitä saisin itsekkin.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Goat of Yuggoth

Viesti Kirjoittaja Goat of Yuggoth »

Lord Mikke kirjoitti:Sitten toisaalta on olemassa sellaisiakin ihmisiä, joiden on helppoa olla todella sosiaalinen vastaavassa peliporukassa, jossa on saman harrastuksen väkeä. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että sosiaalisesti lahjakkaita ihmisiä on figuilussa vähintään yhtä paljon kuin muualla, ellei enemmänkin. Osittain se voi johtua siitä, että uskaltaa olla avoimesti erilainen, eikä välitä muiden mielipiteistä. Iso osa figuilijoista on kyllä mielestäni muutenkin fiksua sakkia.
Tämä on kyllä tullut todistettua useastikin, figuilijat ovat yleensä niitä sosiaaisesti fiksuja ihmisiä jotka eivät hätkähdä vaikka se nörttejä vihaava uusnatsi tulee johonkin ropekerholle tyttöystävänsä kanssa ja alkaa haukkumaan hikisiä "tinasotamaalareita". Yleensä tyyppi poistuu hiljaisena, suorastaan mykistettynä kun "nördet" sanovat mielipiteensä ja argumentinsa suoraan eivätkä juokse nurkkiin niin kuin oletettua.

Figuilijat ovat myös melkein ainoa kansanryhmä, jonka olen nähnyt tinkivän onnistuneesti. Edes kauppiaalle ei tule paha mieli.

Tulee vähän mieleen metallimusiikin ystävät kun puhutaan figuttajista. Suuri osahan meistä on myös metalli-ihmisiä, eli varmaankin olemme tottuneet siihen että vanhemmat ihmiset paheksuvat oikein kunnolla. Silti voisin sanoa että molemmilla kansanryhmillä menee paremmin kuin koskaan, joskin figutus on siirtynyt kaupoista ja kerhoista omiin kotinurkkiin ja tänne Internettiin.

-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

80 -luvun jälkeen ei ole tehty yhtään hyvää biisiä ;)

Mutta ihmettelen tuota epähygieenisyys väitettä. En muista näin äkkiseltään yhtään hikistä ja pesemätöntä pelaajaa yhdessäkään tapahtumassa. Tietysti se vaihtelee henkilökohtaisesti, kuinka nopeasti kukin hikoaa, mutta sehän koskee ihan kaikkia.
Luumumehu on soturien juomaa
MakeH

Huru-ukko kirjoitti:Mutta ihmettelen tuota epähygieenisyys väitettä. En muista näin äkkiseltään yhtään hikistä ja pesemätöntä pelaajaa yhdessäkään tapahtumassa. Tietysti se vaihtelee henkilökohtaisesti, kuinka nopeasti kukin hikoaa, mutta sehän koskee ihan kaikkia.
Get out more? Koska kyllähän näitäkin siellä on... lukuisia, vaikkakin->

Siis epähygienisyyshän on ehkä jopa väärin ansaittu stereotypia, mutta kun laitetaan huonosti ilmastoituun huoneeseen parikymmentä ihmistä päiväksi, niin kyllä siellä alkaa paska haisemaan. Eli voi olla, että kärsimme vain ympäristömme asettamista rajoitteista. Itse olen joskus käyttänyt dödöä, tosin itsekkin haisen "miehelle" turnauspäivän päätteeksi. En siis ole yhtään yllättynyt tuostakaan stereotypiasta.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Joo mutta tuo ei eroa mitenkään mistään muustakaan tapahtumasta, jos ei tuuletus pelaa.

Mutta ei ole kukaan tullut paikalle tukka paskaisena, hieltä haisten, perse pyyhkimättä silmälasit väärinpäin ujeltaen päässä. Tai talitintti parrassa nokkimassa viimeviikkoisia aamupuuron jämiä :)
Ainakin minun silmiin porukka on ihan perussiistiä ja osaavat käyttää suihkua ja saunailtakin voi tulla puheeksi.
Luumumehu on soturien juomaa
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

En väittänytkään kaikkia figupelaajia epähygieenisiksi, mutta niitäkin riittää. Tai sitten mut on ropeconissa muutama ihminen vain traumatisoinut. Enkä voi edes itseäni pitää mitenkään epäsosiaalisena, ja luen itseni kuitenkin jonkinlaiseksi krooniseksi harrastajaksi. Katsoisin tosin, että figuilijoiden sosiaalisuus saattaa hieman olla rajoittunutta omaan porukkaansa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Pieni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pieni »

Tämä on niin hassu ketju, että naisenkin on pakko vastata...

Eiköhän minkä tahansa marginaaliharrastuksen harrastamattomuus ole keskimäärin koko väestön tasolla ihan normaalia? Minun piti elää yli 30-vuotiaaksi tietääkseni, että joku ihan oikeasti ostaa muovisia pikku-ukkoja, maalatakseen niitä, ja hankkii kasan opuksia ja ohjekirjoja pelatakseen niillä. Voin rehellisesti myöntää ajatelleeni, että "et ole nyt edes tosissasi".

Tosin, olen ajatellut monestakin asiasta ihan samalla tavalla ja silti niistäkin oudoista harrastuksista on joku toinen innostunut ja varmaan itsekseen ihmetellyt, miksei tätä harrasta muut/miehet/naiset/tytöt/pojat. Ja vastaus lienee "en ole koskaan kuullutkaan", "en halua kokeillakaan", "ei vaan kiinnosta" ja ihan käypiä vastauksia kaikki. Toinen tahtoo kokeilla ja toinen ei. Minä kokeilin kerran jos toisenkin maalata kummaa muovin palaa, mutta tuskinpa tulee vastaan sitä miestä, joka kutoo kanssani sukkaa.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Pieni kirjoitti:mutta tuskinpa tulee vastaan sitä miestä, joka kutoo kanssani sukkaa.
Äläs sano :D Tosin myönnettäköön että kutominen ei ole minun hupia mutta viime vuonna tuli kokeiltua kirjontaa(olin työharjoittelussa päiväkodissa) ja ihan hauskaa se oli :D (ainakin uskoisin että kirjonta on oikea termi? Kankaalle neulalla langoista kuvioita pujottelemaan). Tuli sitten omallakin ajalla tehtyä äidille äitienpäivälahjaksi pöytäliina.

(mainittakoon että hyvä kun äiti ei pyörtynyt järkytyksestä kun sai lahjan :D Jos hänen olisi pitänyt tehdä lista lahjoista joita arvelisi minun antavan pitäisi listaa selata varmaan joku kilometri ennenkuin olisi tullut vastaan ;) Ilme maksoi kyllä tekemisen vaivan!)

Aika lähinnä estää tuota harrastamasta enempää. Hitaanpuoleista touhua ja muitakin harrastuksia piisaa. Mutta tuskin olen ainut miespuolinen henkilö joka tuosta tykkää(itseasiassa tuntui olevan yllättävän suosittua touhua poikienkin keskuudessa päiväkodissa...Go figure)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Silveri

Eräs miespuolinen kurssitoverini kertoi harrastavansa pitsinnypläystä. Tosin kyseinen henkilö pystyi täydellä pokerilla kertomaan mitä uskomattomampia valheita, eli en ole vieläkään varma asian todenperäisyydestä, mutta sen verran toisti asiaa, että saattaa olla mahdollistakin. Nykyään erikoistuu gynekologiksi, niin kai sekin jotain selittää.
Pieni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pieni »

Niin, osittainhan kyse on siitä, että sosiaalinen vuorovaikutus ryhmissä pelaa siten, että on tapana jutella "hyvänpäiväntuttujen" kanssa ryhmän jäseniä yhdistävistä asioista. Miehet siis tuskin yleisesti kertoilevat työpaikan kahvitunnilla toisilleen seikkailuistaan pitsinnypläyksen tai ristipistojen kiehtovassa maailmassa. Aivan samoin kun minä en naisporukassa mainosta edes tietäväni, mitä figut ovat. Eihän moinen tieto kiinnostaisi ketään, ainakaan muuna kuin vitsinä - puolin ja toisin.

Tosiasiassa sekä miehet että naiset ovat tehneet erinäisiä tutkimusmatkoja toistensa harrastemaailmaan, vapaaehtoisesti tai seurustelusuhteen muodostaman puolittaisen pakon myötä, mutta niillä kertomuksilla nyt vaan ei saa pisteitä oman sukupuolen juorukerhoissa, joten niistä ei puhuta.
Silveri

Kysyisin myös itse MIKSI figupelaajiin tarvittaisiin lisää naisia? Onko se jokin välttämätön pakko jonkin naiskiintiön vuoksi vai toisiko se enemmän uskottavuutta harrastukselle? Halutaanko turnauksiin enemmän konkreettisia tissejä tinaisten/muovisten sijaan? Onko tässä kyse myös osittain siitä, että löytäisi itselleen kumppanin, joka olisi kiinnostunut figuista yhtä fanaattisesti kuin itsekin?

Vai onko kyse siitä, että naisnäkökulma olisi jotenkin virkistävämpi ja loisi perspektiiviä enemmän? Olemmeko me miehet valmiita sitten tähän perspektiiviin, koska se saattaa poiketa ajoittain aika radikaalistikin siitä mihin olemme tottuneet?

Sitten tässä on se jonkinasteinen protektionistinenkin ajattelu mukana. Itse en esim. osaa sanoa miten vaimoni suhtautuisi siihen, jos säännöllisenä vastuksena olisikin jokin nainen. Tuskin se missään turnauksissa haittaisi, mutta uskoisin, että naisten on vaikea myös löytää pelivastusta, ellei sitten joissain tapahtumissa tai parisuhteen tai muuten vain perheen sisällä.

Jos kyse on pariutumisteknisistä asioista, niin voin kyllä kertoa, että kyllä naiset voi pikku-ukot hyväksyä. Olen jopa niitä saanut joulu- ja isänpäivälahjaksikin omalta vaimoltani, joka siis lähinnä sietää harrastustani.
MakeH

Kysyisin myös itse MIKSI figupelaajiin tarvittaisiin lisää naisia? Onko se jokin välttämätön pakko jonkin naiskiintiön vuoksi vai toisiko se enemmän uskottavuutta harrastukselle? Halutaanko turnauksiin enemmän konkreettisia tissejä tinaisten/muovisten sijaan? Onko tässä kyse myös osittain siitä, että löytäisi itselleen kumppanin, joka olisi kiinnostunut figuista yhtä fanaattisesti kuin itsekin?

Vai onko kyse siitä, että naisnäkökulma olisi jotenkin virkistävämpi ja loisi perspektiiviä enemmän? Olemmeko me miehet valmiita sitten tähän perspektiiviin, koska se saattaa poiketa ajoittain aika radikaalistikin siitä mihin olemme tottuneet?
Tässä on ihan hyvä pointti, eihän sen mikään itsearvo pitäisi olla... eikä tosin varmaan olekkaan :)
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että kiintiöt on perseestä. Mutta kuulun tuohon "virkistävää" sakkiin itse. En tietenkään tiedä olisiko valtaväestö valmis siihen virkistykseen.

Indeed;
Mun olis huomattavasti vaikeampi myydä turnausmatkoja emännälle jos sanoisin meneväni sinne harratamaan rentoa yhdessäoloa naapurin Pirkon kanssa :)
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Silveri kirjoitti:Onko tässä kyse myös osittain siitä, että löytäisi itselleen kumppanin
Kehtaisin jopa osoittaa sormella tätä monien märkää päiväunta, vaikkeivat sitä myönnäkään. ;)
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Silveri kirjoitti:Kysyisin myös itse MIKSI figupelaajiin tarvittaisiin lisää naisia? Onko se jokin välttämätön pakko jonkin naiskiintiön vuoksi vai toisiko se enemmän uskottavuutta harrastukselle? Halutaanko turnauksiin enemmän konkreettisia tissejä tinaisten/muovisten sijaan? Onko tässä kyse myös osittain siitä, että löytäisi itselleen kumppanin, joka olisi kiinnostunut figuista yhtä fanaattisesti kuin itsekin?
No, vaikea nähdä mitään negatiivista siinä, että harrastajakunnassa olisi naisiakin enemmän. Voisin kuvitella, että ainakin figupelaavat naiset kaipaisivat lisää naisia pelikentille. Pariutuminen on myöskin yleisesti ottaen hyvä asia, joten ei siinäkään mitään pahaa ole. Porukan heterogeenisyys monella mittarilla on yleensä pelkästään hyvä asia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

No en väittänytkään mielestäni missään vaiheessa, että harrastuksen naisistuminen olisi huono asia ja jokainen nainen on tervetullut lisä, mutta mietin lähinnä sitä, että olisiko harrastusta muutettava jollain tavalla siihen suuntaan, että naispelaajia saataisiin se kaksi kappaletta lisää? Menetämmekö tällöln jotain harrastuksellemme keskeistä (ei, en tiedä onko oikeasti sellaista asiaa)? Onko haittaa pitää tätä hommaa edelleen poikamaisena väkertelynä?

Koska nämä ketjut kuitenkin tuppaavat menemään erinäisiksi rekrytointipohdinnoiksi, niin haluaisin ensin selvittää motiivin rekrytoinnille. Paras rekrytointikanava on toiset naispelaajat ja ehkä se parisuhteen pelaava toinen puolisko. Muut vaihtoehdot taitavat sitten olla pelaajien oman käytöksen muuttaminen tavalla tai toisella, ellei joku sitten ala pistämään rahaa ja vaivaa erillismarkkinointiin, kuten esim. RopeConiin etenkin naisille suunnattuihin demopeleihin. Tai itse asiassa, paras rekrykikka olisi naispuolinen, etenkin toisia naisia hihasta vetävä, demottaja näkyvällä paikalla RopeConissa, mutta löytyykö tähän hommaan halukkaita vapaaehtoisia (ehdottaisin formaatiksi jotain skirmish-peliä alempien aloituskustannuksien ja yksilöllisempien figujen vuoksi - esim. Malifauxissa Colette-porukalla).

Aktiivirekryä väitän toimivimmaksi ratkaisuksi, toinen puoli onkin sitten harrastuksen profiilin nostaminen, mutta se vaatisikin jo sitten isompia muutoksia pelaajakunnassa.
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Meillä OLI deamonetteja joilla oli tissit.. Demoneja joilla on miehen värmeet?
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Arkki kirjoitti:Meillä OLI deamonetteja joilla oli tissit.. Demoneja joilla on miehen värmeet?
Figunarkin bordelli...
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

ehkä parasta sitten wanhan fridan tissien jälkeen
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Silveri kirjoitti: Tai itse asiassa, paras rekrykikka olisi naispuolinen, etenkin toisia naisia hihasta vetävä, demottaja näkyvällä paikalla RopeConissa, mutta löytyykö tähän hommaan halukkaita vapaaehtoisia (ehdottaisin formaatiksi jotain skirmish-peliä alempien aloituskustannuksien ja yksilöllisempien figujen vuoksi - esim. Malifauxissa Colette-porukalla).
Jotain tämän tapaista ?

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”