"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uutta ja tulevaa

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Uutta ja tulevaa

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No tuo on yleinen pelonaihe, mutten oikein itse jaksa tähän uskoa. Sanotaan pikemminkin, että Rackhamin visio pelinsä tulevaisuudesta on muuttunut/muuttumassa, mutta kuitenkin kun asian suhteen jaksaa hetkeksi rauhoittua, niin näkee hommassa muunkin syvällisemmän pointin pelkän rahastuksen sijaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Aziz the combat fighter kirjoitti:Ou... Tuo kuulostaa pahalle. Pitää siinä tapauksessa hankkia nopeasti wolfen porukka kasaan ja pelata onnellisesti 3. laitosta.

Toisin sanoen Rackhamista on tulossa samallainen yhtiö, kuin GW:stä, eli tuotteen laadulla ei ole mitään väliä, kunhan rahaa vain tulee.
IMO se että Rackhami on ottanut GW:n mallia on näkynyt jo pitkään, ainakin minusta se on ollut todella selvää että tuotteiden taso vain laskee koko ajan, ja ongelmiin ei puututa tehdään korkeintaan kosmeettisia muutoksia.
ja vielä tuo asenne Lontoota puhuvaan vähemmistöä kohtaan alkoi otaa pattiin.
Silveri kirjoitti:No tuo on yleinen pelonaihe, mutten oikein itse jaksa tähän uskoa. Sanotaan pikemminkin, että Rackhamin visio pelinsä tulevaisuudesta on muuttunut/muuttumassa, mutta kuitenkin kun asian suhteen jaksaa hetkeksi rauhoittua, niin näkee hommassa muunkin syvällisemmän pointin pelkän rahastuksen sijaan.
Olen eri mieltä, R:n oskakeet on ollut viimeisen puolivuotta kovassa laskussa ja jotain oli tehtävä, ja kuitenkin alkuperäsessä suunitelmassa oli Rag 2 ulostuominen joka sittemmenin nopeasti hyllytetiin.
Tosin nähin ratkaisuhin näen syynä Rackhamin historian ja siellä tapahtunee muutkoset alkuperäisessä suunitelmassa ja kuten aikoinaan sanoin C3 oli hieman vikatikki.(varsinkin jos mietti firman alkuperäistä suunitelmaa, joka taas kerran kusi kun Lontoota puhuva yleisö sai paskaa käteen eikä innostunut asiata) IMO.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

No Rag2 on kuitenkin julkaistu Cry Havocissa (en nyt muista numeroa, mutta on tullut jo ihmisten ymmärrettävällä kielellä ulos). Rag2 hyllytettiin lähinnä sen perusteella, että C:AoB tulee muistuttamaan sitä niin paljon ja Ragin pelaajia oikeastikin on vain todella pieni määrä.
Tuska

Silveri kirjoitti:No Rag2 on kuitenkin julkaistu Cry Havocissa (en nyt muista numeroa, mutta on tullut jo ihmisten ymmärrettävällä kielellä ulos). Rag2 hyllytettiin lähinnä sen perusteella, että C:AoB tulee muistuttamaan sitä niin paljon ja Ragin pelaajia oikeastikin on vain todella pieni määrä.
Niin ja Ragin pelaaminen on/oli vähäisät syytä että Englainnin kielistä laitosta odotettin yli 2v ja silti käänös oli ihan järjetöntä siansaksaa, pelihän oli ihan loistava mutta jos säänöt jotui lukemaan 5 kertaa ennekö niistä sai jotain tolkkua ja "harjotuspelejäkin" jotuti pelaamaan kymmeniä että pääsi säänöistä käsille. Tiedän kyllä paljon ihmisiä jotka olisiviat ragia pelannet jos säänöt olisi ollut ymmärettäväsä muodossa.

Ja confohan ei koskaan ollut Rackhamin päätuote ennen C3 jonka jälkeen sille siiretiin paineet tuotaa rahaa, C1:hän oli vasemmalla kädellä tehty säädös jolla sallitiin pelaajien pelata sillä aikaa kun rakentavat Rag armeijaa. C2 taas tehtiin kun Ragin julkasu viivästy ja pelaajien paranus ehdotuksia kuuneltiin, olihan kyseissä ns. sivupeli jolla ei ollut muuta tarkoitusta kuin tosiaan antaa pelaajien pelata jotain rakennelessaan sitä 2000 pojon Rag armeijaa.
Sitten kun vihdoinkin Rag ilmesty oli se järkyttävän huonosti käännetty, kiitos R:n politiikan olla palkaamatta Englantia äidinkielenään puhuvia kääntäjiä, ja Floppasi pahasti.
Jotain piti tehdä että rahaa saadaan lisää, yksinkertaistetiin sääntöjä, sanotiin että nopeanpi (yhtäpaljon meni aikaa) ja nostetiin figumäärää, nyt sama juttu, tosin nyt tapetaan se Confo ja pakotetaan porukka pelaaman Ragia.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

Näkemyksensä kullakin, totuus lienee jossain välimaastossa.

Ragissa on loistavia elementtejä, joita puuttuu monista muista figupeleistä, mutta toisaalta se on myös kohtuullisen hankala pelattava, vaikka säännöt osaisikin. Voittaa yhä Faban mennen tullen.

C3 virtaviivaisti hyvin C2:sen turhan monimutkaista setting-the-mark -systeemiä, jonka suhteen oli käytännössä vain se yksi vaihtoehto joka kannatti valita ja joka hidasti peliä turhankin paljon. Ragissa tuo kuitenkin oli yhä jäljellä, joskin siinä se ei ihan samalla tavalla haitannut. Rag2:sestahan se muistaakseni jo poistui ja pelaaminen muutenkin nopeutui.

Kyse taitaa kuitenkin olla siitä myös millaisena pel(e)inä R haluaa tuotteitaan pitää... sääntönysväyksinä/puolisimulaatioina vaiko taktiikkapeleinä. Armeijakirjat toivotan lämpimästi tervetulleiksi, kunhan vältyttäisiin codex power creepilta, ja koska Confrontation on kuitenkin se suosituin peli, on ihan järkevää toisaalta siirtää bulkkifigut, joita ei hirveästi muutenkaan viitsisi maalata, esimaalatuiksi. Ainakaan itseäni ei hirveästi lämmitä se reilun 60 rivikloonin maalaaminen, joita tuolta kaapinperältä löytyy. Kyllä, vastustin itsekin alkuun esimaalausta, mutta näen siinä kuitenkin järjen tiettyyn pisteeseen saakka. Ehkä kyse on siitä, ettei työssäkäyvällä perheellisellä aikaa riitä ihan kaikkeen.
Tuska

Silveri kirjoitti:Näkemyksensä kullakin, totuus lienee jossain välimaastossa.

Ragissa on loistavia elementtejä, joita puuttuu monista muista figupeleistä, mutta toisaalta se on myös kohtuullisen hankala pelattava, vaikka säännöt osaisikin. Voittaa yhä Faban mennen tullen.
IMO Rag on paras massataiselu systeemi ikinä...
Pelihän on helppo pelata kunahan sen 10 pelin jälkeen alkaa niitä sääntöjä sisäistämään, paskasti käännetty ja editoitu.
Silveri kirjoitti: C3 virtaviivaisti hyvin C2:sen turhan monimutkaista setting-the-mark -systeemiä, jonka suhteen oli käytännössä vain se yksi vaihtoehto joka kannatti valita ja joka hidasti peliä turhankin paljon. Ragissa tuo kuitenkin oli yhä jäljellä, joskin siinä se ei ihan samalla tavalla haitannut. Rag2:sestahan se muistaakseni jo poistui ja pelaaminen muutenkin nopeutui.
jos Setting-the-mark systeemissä huomaa käyttävänsä vain sitä alhasinta tasoa, on ongelma pelaajassa, vähän sama kun se että kaikki taistelut tapahtuu yhdessä kohdassa. Itse huomasin käyttäväni enemmän tasoja jossa jotuut heitämään 3-5 kuin sitä 2 tai 6:ta, tosin tässäkin on se että molenpien pelaajien pitää hakea taiselunsa siihen että toinen jotuu käyttämää korkeita tasoja.
Silveri kirjoitti: Kyse taitaa kuitenkin olla siitä myös millaisena pel(e)inä R haluaa tuotteitaan pitää... sääntönysväyksinä/puolisimulaatioina vaiko taktiikkapeleinä. Armeijakirjat toivotan lämpimästi tervetulleiksi, kunhan vältyttäisiin codex power creepilta, ja koska Confrontation on kuitenkin se suosituin peli, on ihan järkevää toisaalta siirtää bulkkifigut, joita ei hirveästi muutenkaan viitsisi maalata, esimaalatuiksi. Ainakaan itseäni ei hirveästi lämmitä se reilun 60 rivikloonin maalaaminen, joita tuolta kaapinperältä löytyy. Kyllä, vastustin itsekin alkuun esimaalausta, mutta näen siinä kuitenkin järjen tiettyyn pisteeseen saakka. Ehkä kyse on siitä, ettei työssäkäyvällä perheellisellä aikaa riitä ihan kaikkeen.
totta, tosin itse tajusin sen että kun "jodun" maalamaan 60 rivimiddyä, niin riittä että ne on hätäisesti kuivamaalattu, ei niihin kukaan kuitenkaan kiinnitä huomiota ja 10 middyä maalaa helposti alle 2h siihen kuntoon että niitä viitisii pelissä käytää, ja sehän Figupelien suurin ongelma onkin, porukka tahtoo tehdä rivijanpasta saman tasoisen maalauksen kuin sankarista, ei kukaan huomaa rivi jampasta jos sillä ei ole kainalon aluset detailit maalattuna tai ei...
Silveri

Tuska kirjoitti:jos Setting-the-mark systeemissä huomaa käyttävänsä vain sitä alhasinta tasoa, on ongelma pelaajassa, vähän sama kun se että kaikki taistelut tapahtuu yhdessä kohdassa. Itse huomasin käyttäväni enemmän tasoja jossa jotuut heitämään 3-5 kuin sitä 2 tai 6:ta, tosin tässäkin on se että molenpien pelaajien pitää hakea taiselunsa siihen että toinen jotuu käyttämää korkeita tasoja.
Eihän sitä alhaisinta tasoa olekaan järkevintä hakea, vaan sitä, millä todennäköisimmin saa iskun sisään ilman, että vastustaja saisi sen blokattua. Käytännössä tähän oli yksi tai kaksi vaihtoehtoa, jotka todennäköisyyksiensä suhteen olivat aika lähellä toisiaan. C3:sen D6+stat vs D6+stat on huomattasti selkeämpi ja nopeampi, eikä vaadi sen kummempaa matematiikkaa (paitsi tietysti to-hit-modiksien suhteen).
Gamecynic

Viesti Kirjoittaja Gamecynic »

Juliste, jossa käsittääkseni kuva muovisesta Griffinistä:

http://www.rackham.fr/html/img/poster_g ... 7_conf.jpg

Tässä vartailun vuoksi sama kuva vanhan metallisen figun vieressä:
http://s34.photobucket.com/albums/d135/ ... arison.jpg
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Nuo hauskat ystävämme, polakit, ovat panneet saitilleen uusia fotoja syyskuussa tuloillaan olevasta AT-43 -kamasta. On suojahaalariinsa huonosti mahtuvaa kävelijän naispilottia ("mikään ei innosta todellista scifi-fania niin kuin isot tissit" , Wayne D. Barlowea mukaillakseni) ja muuta mukavaa:
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=735
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Sama ongelma tuossa Aapelissakin on havaittavissa, kuin muissakin noissa muoveissa... Hienopiirteisyys korvautuu sellaisella pöhöttyneellä pyöreydellä. Nytkin pituudessa on menetetty milli tai puolitoista ja varsinkin keskiruumiiseen on ilmestynyt saman verran joka suuntaan. No onneksi on metallia aikalailla riittämiin hyllyssä...

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Gamecynic

Rackhamin info-paketti - Confrontation: The Age of the Rag'Narok

http://realitygamingco.com/temp/CONFRONTATION.pdf
Gamecynic

joitain uusia kuvia:

Yksisarvinen
http://www.50pixelsofevil.com/posts/min ... nicorn.jpg
http://www.50pixelsofevil.com/posts/min ... 20More.jpg

Muovinen Griffonien champion
http://www.50pixelsofevil.com/posts/min ... _Champ.jpg

STEAM GOLEM (nähty kaiketi aiemminkin)
http://www.50pixelsofevil.com/posts/min ... _Golem.jpg

Uusi kortti (vain symboleja, jotta samoja korteja voidaan käyttää erikielisissä versioissa)
http://www.50pixelsofevil.com/posts/min ... _Cards.jpg
tnjrp
Viesti:

Steam Golemia en muista nähneeni kuin maalauksena... Aika komia figüürikin tuosta näyttäisi muovautuvan.
Gamecynic

Cry Havoc Online #43

The next version of Confrontation® is available, and we are taking the opportunity to offer you a brand new website!

Extra material will be added daily to the website, providing clear and precise information. We invite you to visit the website regularly to keep up to date with what is coming for Confrontation®, but also so you can download the updated army profiles for the new format of Confrontation®: the Age of the Rag´narok!

- Every two weeks, the profiles of two new armies will be made available to download. To access these profiles click HERE.
http://joomla2.confrontation.fr/index.p ... &Itemid=90

- The rules for Confrontation®: the Age of the Rag´narok are available HERE.
http://joomla2.confrontation.fr/index.p ... &Itemid=91

EDIT 12.7. Päivitin linkit. Nyt pitäisi toimia.
Viimeksi muokannut Gamecynic, To 12.07.2007 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yrska
Peliporukkavalvoja

Jahas, ehtihän se Enkku previkka ollakkin ulkona kutakuinkin kolme viikkoa ja patonkinakin alle puoltoista kuukautta... Tosi hyvin varmaan R:n pojat taas ehtivätkin saada palautetta siitä mikä säännöissä pelaajien mielestä (eikä vain testaus&kehitystiimin itsensä mielestä) toimi ja mikä ei...

Ja sanotaan sekin nyt, että en usko, että ne millään saa oikeasti tällä kiireellä noita uusiakaan profiileja edes tasapainoista kaukaisesti muistuttaviksi...

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
tnjrp
Viesti:

Cry Havoc Online #43:sta lainattua:
Confrontation®, the Age of the Rag´narok is already victim of its success as thousands of connections attempts in the very first minutes the site was up have literally overwhelmed our server.

We are taking the dispositions necessary to make the new website and the rules of Confrontation®, the Age of the Rag´narok available as soon as possible. We are inviting you to visit it tomorrow. The bravest among you might be able to connect tonight. However, patience will be needed !
Että sellasta. Myös AT-43:n foorumi on hyvinnii todennäköisesti samassa kyykyssä...
yrska
Peliporukkavalvoja

Dodih, nyt kun on ihamailtu vähän aikaa noita uusia sääntöjä, niin eipä noissa taida previkkaan nähden olla mitään muuta muutosta, kuin, että (melkein kaikki) kuvat on laitettu paikalleen.

Sinällänsähän säännöt eivät ny mitkään huonot ole, mutta jotenkin toiston makua on ilmassa. Kaikkein eniten kuitenkin ongelmia aiheuttaa se, että kyseessä ei todellakaan ole enää skirmish-säännöt, vaan jotain ihan muuta ja tähän nykyiseen rakoseen löytyy muitakin ehdokkaita, jotka saattavat jopa mennä laadussa edellekkin...

Yrska
Metsuri

Viesti Kirjoittaja Metsuri »

Itselläni nuo linkit sääntöihin ja noihin profiileihin ei toimi. Onko mitään muuta sivua mistä näitä voisi tarkastella?

Edit: Juu, eipä enää mitään. Taisikin jo löytyä.
Njoo...
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Mitä tämä ihme Order of the banners systeemi oikein meinaa? Luulin tajuavani sen, mutta sitten kun luin sen esimerkin menin vaan enemmän sekaisin. Pystyisikös joku vähän selventämään asiaa? Kyseessä siis tämä (Rullatkaa vähän alaspäin.)

Mitä nyt nopeasti olen muuten nuo säännöt vilaissut läpi niin eihän tuo kovin pahalta vaikuta. Saattaa ehkä tarvita enemmän figuja, mutta ei kovin paljoa, jos ollenkaan, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Vähän ehkä turhan hankalasti selitetty asioita, mutta kai se on sitten ranskalaisten tyyli.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mer'siles kirjoitti:Mitä tämä ihme Order of the banners systeemi oikein meinaa? Luulin tajuavani sen, mutta sitten kun luin sen esimerkin menin vaan enemmän sekaisin. Pystyisikös joku vähän selventämään asiaa? Kyseessä siis tämä (Rullatkaa vähän alaspäin.)

Mitä nyt nopeasti olen muuten nuo säännöt vilaissut läpi niin eihän tuo kovin pahalta vaikuta. Saattaa ehkä tarvita enemmän figuja, mutta ei kovin paljoa, jos ollenkaan, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Vähän ehkä turhan hankalasti selitetty asioita, mutta kai se on sitten ranskalaisten tyyli.
Mä en jaksanut alkaa pähkäillä niitä bannereita, mutta muuhun kommentoidakseni:

Tähän asti confa-armeijat ovat koostuneet sangen kirjavasta joukosta figuja. Useimmiten samaa lajia on korkeintaan kolme eikä niitä kuulu enempää kenenkään isompaankaan kokoelmaan. Tämä tietysti johtaa siihen, että nyt kun saman lajin ukkoa tarvitsee 3-6 minimissään, niitä pitää hakea lisää tosiaan aika paljonkin. Sen lisäksi kookkaat täysmetalliarmeijat eivät ole ihan huokeita enää ja myös prepainttimuovi on ainakin AT-43:n puolella suolaisen hintaista. Vielä pisteenä iin päälle sääntösysteemi on niin kevyt ja mukava ja simppeli kuin mäkkärin hamppari, ettei sillä saa taktikoimisennälkäänsä tyydytettyä, ellei koeta (huonosti) kompensoida tosi isolla määrällä yksiköitä, jotta tilanteita ja eeppisyyttä saataisiin edes jollain tavalla kehiin. Ja maksa lisää. Mä en ala tähän touhuun enää.

Kummallinen kielenkäyttö on Rackhamin erikoisuus, näin todistavat myös ranskalaiset alkutekstiä lukeneet.

[/soapbox]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”