onko kellään muulla kuin minulla pakkomieltä noppiin?
a die = yksi noppaDJ_Silverpig kirjoitti:(dice on sanan noppa yksikkö JA monikko. sanan die käyttäminen VOI aiheuttaa sekaannuksia) ei ole mitään hyötyä jos niitä käyttää jatkuvasti.
dice = monta noppaa
The Captain korjatkoon, jos olen väärässä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- The Captain
- Valvoja
Olet väärässä. Ja oikeassa. Ameriikan puolella, jossa englannin kieli on lähempänä alkuperäistä, taivutus on juuri tuoSilveri kirjoitti:a die = yksi noppaDJ_Silverpig kirjoitti:(dice on sanan noppa yksikkö JA monikko. sanan die käyttäminen VOI aiheuttaa sekaannuksia) ei ole mitään hyötyä jos niitä käyttää jatkuvasti.
dice = monta noppaa
The Captain korjatkoon, jos olen väärässä
sg. a die
pl. dice,
kun taas etenkin Brittilässä ja varsinkin eri pelien yhteydessä yhä enemmän yleistymässä on taivutus
sg. a dice
pl. dice
Oxford English Dictionary, s.v. [i]die [/i](n.) kirjoitti: I. With plural dice. (The form dice (used as pl. and sing.) is of much more frequent occurrence in gaming and related senses than the singular die.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Executioner
Minulla on erilaisiin tarkoituksiin eri noppia. Alimpana arvoasteikossa ovat heikot perusnopat, joilla heitetään suurin osa heitoista.
Lisäksi on Power ja Dispel-noppia, jotka ovat kolmanneksiylimpiä.
Sankarinopat, joilla heitetään sankarien heitot, ovat saman arvoisia rohkeusnoppien kanssa.
Ylinopilla heitetään vain harvoja heittoja, jotka ratkaisevat pelin. Niitä voidaan käyttää muiden noppien rohkaisemiseen.
Jumalnoppaa, Suuri Valkoinen, on mahtava noppa. Sitä voi heittää vain kerran pelissä, salaa muilta nopilta. Tämä noppa on saanut aikaan mm. sen, että Crossbowman-DElffisoturi tuhosi chariotin lähitaistelussa, ja sen jälkeenjättämä aura rohkaisee kaikki muut nopat suuriin lukuihin.
Rankaisuna käytän polttamista elävältä, hirttämistä, juustonaksupussiin sulkemista ja toisen ylinopan tapauksessa korkeita paikkoja, se näet pelkää niitä.
Lisäksi on Power ja Dispel-noppia, jotka ovat kolmanneksiylimpiä.
Sankarinopat, joilla heitetään sankarien heitot, ovat saman arvoisia rohkeusnoppien kanssa.
Ylinopilla heitetään vain harvoja heittoja, jotka ratkaisevat pelin. Niitä voidaan käyttää muiden noppien rohkaisemiseen.
Jumalnoppaa, Suuri Valkoinen, on mahtava noppa. Sitä voi heittää vain kerran pelissä, salaa muilta nopilta. Tämä noppa on saanut aikaan mm. sen, että Crossbowman-DElffisoturi tuhosi chariotin lähitaistelussa, ja sen jälkeenjättämä aura rohkaisee kaikki muut nopat suuriin lukuihin.
Rankaisuna käytän polttamista elävältä, hirttämistä, juustonaksupussiin sulkemista ja toisen ylinopan tapauksessa korkeita paikkoja, se näet pelkää niitä.
-
white dwarf
Ei mulla varsinaista riippuvuuta tai muuta sellaista, mutta mulla on valta hallita noppia (toisinaan, mutta aika usein kuitenkin).
Esim, pari kaveria pelaa fabaa, ilmestyn pöydän läheisyyteen katselemaan peliä, toinen pelaajista meinaa heittää noppaa. Ennen heittoa sanon jonkin luvun ja yleensä heiton tulos on sanomani luku. Merkillistä, eikö?
Esim, pari kaveria pelaa fabaa, ilmestyn pöydän läheisyyteen katselemaan peliä, toinen pelaajista meinaa heittää noppaa. Ennen heittoa sanon jonkin luvun ja yleensä heiton tulos on sanomani luku. Merkillistä, eikö?
Minun oikeus on ottaa kaikki mikä minulle kuuluu...
T. Rautianen&Trio Niskalaukaus
T. Rautianen&Trio Niskalaukaus
- Half-breed
Uusi havainto!
No niin eli, havaitsin tässä Abyssal Exaltedia pelatessa, että jos noppien antaa levätä pelien välissä aiheeseen sopivan elokuvan dvd:n päällä(Esim. Exaltediä ennen nopat lepäilevät Heron päällä.) niin että 9 ovat ylöspäin(10 päällä aiheuttaa hyviä tuloksia lyhyeksi ajaksi.). Tällöin nopista tulee aivan loistavia tuloksia (Eilen 5 tyyppiä kuoli 6 iskulla). En ole ehtinyt vielä saanut testattua teoriaani täysin (Vasta kaksi pelikertaa.), enkä vielä GW:n peleissä, mutta nyt tulokset ovat olleet loistavia. Ilmoittelen normaaleiden d6 noppien testauksen jälkeen tuloksia.
No niin eli, havaitsin tässä Abyssal Exaltedia pelatessa, että jos noppien antaa levätä pelien välissä aiheeseen sopivan elokuvan dvd:n päällä(Esim. Exaltediä ennen nopat lepäilevät Heron päällä.) niin että 9 ovat ylöspäin(10 päällä aiheuttaa hyviä tuloksia lyhyeksi ajaksi.). Tällöin nopista tulee aivan loistavia tuloksia (Eilen 5 tyyppiä kuoli 6 iskulla). En ole ehtinyt vielä saanut testattua teoriaani täysin (Vasta kaksi pelikertaa.), enkä vielä GW:n peleissä, mutta nyt tulokset ovat olleet loistavia. Ilmoittelen normaaleiden d6 noppien testauksen jälkeen tuloksia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
vompovompatti
No kun en pelaa marineilla enkä deathworld veteraaneilla vaan ihan perus IG listalla... Voisi hankkia tietysti Joan D'Arcin tuohon viereen Wich Hunttereita varten. Lepuuttaisi noppia ennen WH peliä sen päällä.
Sitten voisi tietysti verrata miten tietokonepelit vaikuttavat. Dawn of War voi olla optimaalinen, ainakin tietyille armeijoille, mutta entäs vaikka Doom?
Sitten voisi tietysti verrata miten tietokonepelit vaikuttavat. Dawn of War voi olla optimaalinen, ainakin tietyille armeijoille, mutta entäs vaikka Doom?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
-
Skrixqueek
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ja tämä temppu mitä teit niille on? Salaisuusko vai jaatko sen meillekkin, että voimme tehdä samoin ja näin saamme niitä hyviä tuloksia.Skrixqueek kirjoitti:olen ateisti, mutta noppien kanssa olen todistanut sellaisia ihmeitä, että jotain yliluonnollista elämää niillä on (ja sairas huumorintaju kaiken lisäksi!)
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Skrixqueek
taikasana on wizzbang. se tosin toimii vain minulla ja sitä ei saa käyttää liikaa.
kaverimme kanssa testasimme taikasanaa ja 75% tuloksista oli kuutonen, 20% viitonen ja loput oli muita lukuja.
tulokset huononivat loppua kohden. olen alkanut säästää sanaa hätätapauksiin.
parasta on sanoa se pään sisällä, toimii paremmin.
wizzbang on erään huono-onnisen pelaajan nikki.
kaverimme kanssa testasimme taikasanaa ja 75% tuloksista oli kuutonen, 20% viitonen ja loput oli muita lukuja.
tulokset huononivat loppua kohden. olen alkanut säästää sanaa hätätapauksiin.
parasta on sanoa se pään sisällä, toimii paremmin.
wizzbang on erään huono-onnisen pelaajan nikki.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
-
Skrixqueek
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Olen löytänyt omat noppani talon nurkista ja sieltä sun muualtakin, mutta ei ne vaan millään toimi kun kova paikka on kyseessä. Olen monta ottelua hävinnyt kun juuri vaikka häviän jonkun taistelun/terror-mörkö tulee niin 60% minun nopat näyttää sellaista tulosta jonka jälkeen kiroaa.
Jos kiinnostaa joku hyvä esimerkki niin tuolla pelikaverit "pori (tai lähistö)" kohdassa kolmannella (sori tuli väärä) sivulla on pahin kohta minkä nyt muistan.
Jos kiinnostaa joku hyvä esimerkki niin tuolla pelikaverit "pori (tai lähistö)" kohdassa kolmannella (sori tuli väärä) sivulla on pahin kohta minkä nyt muistan.
- Sinitähti
- Sinitähti
Afrikan tähden nopat on kyllä veteraani noppia, mutta Monopoli nopat on varsinaisia elitisti noppia, joita saa käyttää vain pahimmissa tilanteissa.Skrixqueek kirjoitti:nopat kanttii myöskin pölliä esim. vanhasta afrikan tähdestä tai vastaavasta. ne on veteraaninoppia. osaa asiansa.
No joo, vastaanpa kysymykseen: Ei minulle ole mitään pakkomieltä noppiin. Käytän niitä noppia, jotka sattuvat olemaan käden ulottuvilla.
-
Skrixqueek
minä olen ampunut goblin heweriä kahdesti S10 warppitykillä. molemmilla kerroilla ykkönen.
hymyilytti kovin.
nopat tykkää myös jos lupailee niille, esim. lupasin hyppääväni wuokseen (paikallinen puro) jos ainokainen packmasterini tuhoaa chariotin, jolla oli enää 1 woundi jäljellä. (pacmaster ws3 s3 a1)
onnistuihan se. en hypännyt kuitenkaan jokeen.
hymyilytti kovin.
nopat tykkää myös jos lupailee niille, esim. lupasin hyppääväni wuokseen (paikallinen puro) jos ainokainen packmasterini tuhoaa chariotin, jolla oli enää 1 woundi jäljellä. (pacmaster ws3 s3 a1)
onnistuihan se. en hypännyt kuitenkaan jokeen.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Sama täällä, mutta ne ei toimi useinmiten ja sitten pahin petturi pääsee roviolle ja muut saa katsoa sitä ja syödä popkornia. Kun ne toimii niin minä annan niille osan ilta leivästäni ja en polta seuraavaa petturia.
El edit: Skrixqueek on petturi! Roviolla hänet on poltettava niin kuin monet noppani ennen häntä!
El edit: Skrixqueek on petturi! Roviolla hänet on poltettava niin kuin monet noppani ennen häntä!
- Sinitähti
- Sinitähti