Figujen hinta ja rahan säästäminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
fho
Viesti:

Re: Figujen hinta ja rahan säästäminen

Viesti Kirjoittaja fho »

The Captain kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Eikös GW kehittänyt teräksiset muotit, jolla muovifigujen muottikustannukset saataisiin laskettua (Mumakil jne)? Tietystihän kehityskustannuksetkin pitää ottaa jonkun selkänahasta.
Voi olla, minun tietoni muottien teosta on kumminkin taas jostain 80-luvulta... Voisin silti uskoa, että muotin teko teräkseen on jonkinmoinen operaatio, mutta parempi, kun en mene sanomaan mitään varmaksi, ennen kuin tiedän faktoja.
Ymmärtääkseni metalliset muotit on de facto tapa kun valmistetaan suuria määriä yksiosaisia muovitavaroita. Esim. muoviset keittiövälineet lastat, kauhat jne. mitä saat muutamalla eurolla. Metallista tarkan muotin tekeminen on kallista, mutta kun se on valmis, niin on helpohko painaa n+1 kappaletta samaa tuotetta. Itse ainakin kopioisin miten Ikean alihankkijat tekee parin euron hintasia kohtuullisen tarkkoja muovituotteita. Teknologiaa tuskin kannattaa tänä päivänä keksiä figuja varten erikseen. Paljon halvempaa kopioida parhaat käytännöt muilta teollisuuden aloilta. Tähän tyyliin:
Kuva
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Benjäbä

Viesti Kirjoittaja Benjäbä »

Jos pelaa 40k chaoksella niin on helppo säästää. Kun olin GW:ssa niin siellä kerrottiin että kun tyo näyttämään viisi(5) ihan mitä vaan chaosta maalattuna saa vanhan edikan 30e maksavan boxsin. korjatkaa jos olen vääsrässä.
Ruispöllö

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Mä voisin vielä lisätä kaikkiin edellämainittuihin keinoihin Mail Order-tilaukset. Tilaa vain kaikkia harvinaisia ja harvalukuisia figuja vähän kerrallaan ja samalla vaikka normaaleja. Ja toimitusta saat takuulla odottaa jopa kuukauden verran. Ja siinä ajassa ehtii näppärästi maalata edellisen tilauksen figut. Ja aina jos jää rahoja kotiin(varsinkin suuria seteleitä) kannattaa äkkiä tallettaa tilille ettei jälkeenpäin joudu katumaan. Itseäni ärsyttää kyllä kovasti tuo Lotr figujen valtava hinnan nousu. Kun aloitin Lotrin joskus 2002, perusjoukkoboksi maksoi 17.50. Pari vuotta eteenpäin niin hinta nousi 20 euroon. Ja sittemmin hinta nousi taas nykyiseen 22.50 euroon. Ja inflaatio tuskin on pääsyyllinen tähän kummaan ilmiöön. Yleensä hinnat nousevat vain kysynnän kasvaessa. Ellei sitten Britanniassa ole puhjennut paha inflaatio.
Löytyy.
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

Veikkaisinpa, että tuo hintojen nousu koskee kaikkia GW:n pelejä. Hinnat tuntuvat muutenkin nousevan lähes kaikkialla. Ehkäpä figuilla ei mene tällä hetkellä kovin hyvin.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”