Yleiset kerhoon liittyvät ja liittymättömät asiat
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Kerhon syksy 2009 ja siitä eteenpäin
Okeis, kiitos jo näin etukäteen :). Jos jaksat siihen bits boksiisi ottaa myös muutaman eri asennossa olevan catachanin käden, niin olisin vieläkin kiitollisempi. Voin näistä jonkin verran maksaakin, kun kerran ryöstä sinulta lähes yhden potentiaalisen figuurin.
Euroopan mukavin mies
Hei. Olen tässä jo 4 vuotta ollut alottelemassa minun armeijaani (space marinet), ja olisi kiva päästä pelaamaan ym. Vaikka 4 vuotta on kulunut ei minulla ole vielä ihan 500 pisteen armeijaa mutta saan hankittua sen muutaman viikon sisään. Saan samantien varmaan vähän enemmänkin armeijaa hankittua (konfiksesta tuli massia iha kivasti). Voisin tulla tona 21.9 kattelemaan sinne paikanpäälle, siis jos silloin on ketään tulossa. 40k perussäännöt on selvillä, paitsi en tiedä kovin paljoa muista armeijoista. Ja jos se maalaja mies, jolla on se ruori avatarissa pääsis sinne voisin kysellä tosta maalaamisesta ja sellasesta :P .
Ps: olen sitten 14v (kohta 15)
Edit: Unohin muuten kysyä. Mikä se Mordheim oikein on?
Ps: olen sitten 14v (kohta 15)
Edit: Unohin muuten kysyä. Mikä se Mordheim oikein on?
Lepäät sitten haudassa.
@Puumarsu:
Tervetuloa mukaan, mä ainakin voin ehkä pelata jonkun pienen pelin 40k:ta (, riippuu ehtiikö dark heresyn kanssa eli ihan 100% varmasti en voi sanoa). Ja toi Mordheim on Faban maailmaan sijoittuva skirmish-peli. (Kannattaa kans laittaa tonne "Tällä viikolla kerhossa"-ketjuun, et mitä on tulossa tekemään, helpottuu huomattavasti jos sieltä voi aina kattoa.)
Tervetuloa mukaan, mä ainakin voin ehkä pelata jonkun pienen pelin 40k:ta (, riippuu ehtiikö dark heresyn kanssa eli ihan 100% varmasti en voi sanoa). Ja toi Mordheim on Faban maailmaan sijoittuva skirmish-peli. (Kannattaa kans laittaa tonne "Tällä viikolla kerhossa"-ketjuun, et mitä on tulossa tekemään, helpottuu huomattavasti jos sieltä voi aina kattoa.)
-
blackmetalsiili
Jep, miiro tossa ynnäili jo asiat. Kannattaa tosiaan paikalle tulot ilmoittaa aina "tällä viikolla..." ketjuun, helpottaa pelien organisointia. Kannattaa myös oma nimi mainita viestissä.
Rourimies aka tzeench gobbo aka Atte ei ole ensikerralla kuulemma tulossa, mutta varmaan tulee paikalle 28.9 tms, kertoilkoon itse omist asioistaan.
Rourimies aka tzeench gobbo aka Atte ei ole ensikerralla kuulemma tulossa, mutta varmaan tulee paikalle 28.9 tms, kertoilkoon itse omist asioistaan.
- MarshallRTEast
Antti puhuu pas- palturia. Editoin viestiäni tuonne yllämainittuun topiciin (jo aikaa sitten), ja olen tulossa huomenna kerholle. Voin toki avitella kaiken maalaamiseen liittyvän kanssa. Tuo mieluiten joku figu mukaan, niin voin sen pohjalta vähän katsoa alustavaa taitoa. Tervetuloa pelailemaan, minun kanssa varmaan jossain vaiheessa voi semmoista 500pts peliä ottaa, kun itsellänikin on 40K vähän hitaasti edistynyt. Tosin oma joukkioni on täysin valkoinen vielä tällähetkellä, kolmea poikkeusta lukuunottamatta. Pohjamaaleissa siis ovat, mutta katsotaan miten ehditään.
Ruorimies on siis tulossa paikalle, nähdään siellä. Pitkä silmälasipäinen häiskä olen.
Edit: Tarkennus: Atte nimellä siis kuljen ympäriinäs. Oton kanssa oon todennäkösesti paljolti Dark Heresyä miettimässä, joten etsi sieltä, missä on paljon kirjoja ja kaks pitkää häiskää selittämässä outoja.
PS. Oli jopa laitettu eri värillä se viesti sinne toiseen topiciin, että se muokkaus näkyisi selvästi.
PPS. Ihan vaan huomautuksena, niin se on siis Chaos Undevidedin merkki tuo mun avatar, ei ruori. =D
Ruorimies on siis tulossa paikalle, nähdään siellä. Pitkä silmälasipäinen häiskä olen.
Edit: Tarkennus: Atte nimellä siis kuljen ympäriinäs. Oton kanssa oon todennäkösesti paljolti Dark Heresyä miettimässä, joten etsi sieltä, missä on paljon kirjoja ja kaks pitkää häiskää selittämässä outoja.
PS. Oli jopa laitettu eri värillä se viesti sinne toiseen topiciin, että se muokkaus näkyisi selvästi.
PPS. Ihan vaan huomautuksena, niin se on siis Chaos Undevidedin merkki tuo mun avatar, ei ruori. =D
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Pakko oli pistää kommenttia, kun nyt tuli käytyä. Hömm... iha kiva oli oli. Porukka vois vaa olla vähä sosiaalisempaa ku jouduin aluksi yksin siinä pöy'än keskellä "jököttämään" :PP . Sainhan kuitenki lopulta rökittää ton _randomin_ siinä lautapelissä. Siilille tiedoks sit, että nimi on Tuomas, ja mä olin se helvetin cooli heppu siinä valkosessa hupparissa :D. Ja tulen varmaan ens kerrallakin, ja jos joltakulta liikenee 5 normi bolter space marinea lainaan ni saisin pelattua yhden 500 pojon 40k pelin.
Lepäät sitten haudassa.
Jaa, nyt taisit hieman erehtyä henklöstä, mä olin ensin raidaamassa Oton bitsejä =) ja sitten pelasin 40k:ta nideillä.Puumarsu kirjoitti: Sainhan kuitenki lopulta rökittää ton _randomin_ siinä lautapelissä.
- MarshallRTEast
Jepsjeps, olipas taas sangen jännä kerta. Puumarsulle sen verta, että oisit vaan rohkeesti tullu keskeyttämään meijän puuhat ja kyselemään, jos on kysyttävää vaikkapa siitä maalauksesta. =D Myö ollaan multitaskingin mestareita kyllä. Ens kerralla varmaan voin tosiaan sen maalaushomman kanssa avittaa, jos vielä kiinnostusta löytyy. Varmaan kannattaa yrittää häiriköidä mahollisimman nopsaan, ettei keretä alottaa Dark Heresyä.
Jos tosiaan haluut maalauksesta jotain kysellä, niin tuo toki joku nappula tai pari mitä vois kattella ja käyttää referointiapuna. Varotan vaan etukäteen, että en oo kommentoinnissani kauheen ruusunen, tuppaan kritisoimaan nappuloita asteikolla 0-10, missä 0 on maalaamaton ja 10 on täydellinen, sekä teknisesti, ideallisesti että esteettisesti. Joten voi olla, että en kauheesti kehuja anna töille, vaikka olisivatki hienoja, ku tuppaan keskittymään siihen mitä toinen vois tehä paremmin. Mun mielestä vaan rakentavampaa niin. Jos jostain en mainitse, niin oletan, että sen ymmärretään olevan hyvä. Nyt on liiat pelottelut alta pois.
Tiedä sitte minkätakia tuolla kerholla tuo sosiaalinen ilmapiiri on niin normista poikkeava. Veikkaisin, että johtuu siitä kun ei tunneta toisia tarpeeks hyvin, niin ei viiti alottaa mitään puheenaihetta, kun ei halua alottaa puheenaihetta mistä toinen ei pidä. Jos toinen taas tulee mukaan valmiiseen keskusteluun ja osottaa kiinnostusta, niin tottakai se imeytyy aiheen keskipisteeseen ja sulautuu osaks sitä keskustelua. Sit taas on helpompi tulla mukaan keskusteluun, ku huomaa, että se on itteä kiinnostava aihe. Mutta tämä vaan mutua.
Loppukaneetti: Ilmapiiri ei välttämättä ole puoleensavetävä, mutta silti se on avoin. Jos tekee jotain mieli tehä, niin tee se tai ainakin kysy joltain onko se kuinka sallittua. Kukaan ei kato kysymyksiä pahalla, oli ne sitte kuinka kummallisia vaan. Jos tarvii apua figuasioiden kanssa, niin varmasti kuka tahansa kerholainen auttaa mielellään, toisilla on vaan omat erikoistumisensa. Antti osaa Faban säännöt jos ne kiinnostaa. Otolla on bitsejä, joita hän antaa kyllä pienissä määrissä näköjään ihan mielellään. Iiro (joka ei kyllä kauheen usein ole paikalla) on stuffaus- ja skulptausekspertti. 40K pelaajista en tiedä kuka on sääntötietoisin, Otto tuntuu olevan aika hyvin perillä asioista. Maalauksesta itse olen tosiaan jotakuinkin ainoa koko kerholla, joka oikeasti showcase maalaa suurimmaksi osaksi. Tai yritän ainakin, aika vaan on aina vähän kortilla. Varsinkin monimutkaisempien tekniikoiden kanssa pystyn varmasti auttamaan. Yksinkertaisempia voi kysellä itse kultakin, mutta osaanhan minä nekin tekniikat aika hyvin jo. Yleisesti kaikilta voi tosiaan kysellä kaikkea. Vois varmaan lopettaa tän viestin pikkuhiljaa, ku alkaa venymään turhan toiston takia.
PS. Oh right, jos jollain ois antaa muovinen Tau tai Eldar pää Inkvisiittoria koristamaan, niin ottaisin mielelläni sen vastaan ensi maanantaina. Thank you. Over and out.
Atte
Jos tosiaan haluut maalauksesta jotain kysellä, niin tuo toki joku nappula tai pari mitä vois kattella ja käyttää referointiapuna. Varotan vaan etukäteen, että en oo kommentoinnissani kauheen ruusunen, tuppaan kritisoimaan nappuloita asteikolla 0-10, missä 0 on maalaamaton ja 10 on täydellinen, sekä teknisesti, ideallisesti että esteettisesti. Joten voi olla, että en kauheesti kehuja anna töille, vaikka olisivatki hienoja, ku tuppaan keskittymään siihen mitä toinen vois tehä paremmin. Mun mielestä vaan rakentavampaa niin. Jos jostain en mainitse, niin oletan, että sen ymmärretään olevan hyvä. Nyt on liiat pelottelut alta pois.
Joo tuosta vaan sen verta, että on vähän itse kultakin vaatinu oma-aloitteisuutta tuo touhu tuolla kerholla, että ei siellä yleensä ihmisiä yleensä kutsuta mihinkään keskusteluun tai peliin mukaan, mutta jos vaan hyppää sekaan, niin sitä katsotaan ihan hyvällä. Eli jos näät/kuulet jotain kiinnostavaa, niin kysy tahi kommentoi, sillähän siitä selvitään.Puumarsu kirjoitti:Porukka vois vaa olla vähä sosiaalisempaa
Tiedä sitte minkätakia tuolla kerholla tuo sosiaalinen ilmapiiri on niin normista poikkeava. Veikkaisin, että johtuu siitä kun ei tunneta toisia tarpeeks hyvin, niin ei viiti alottaa mitään puheenaihetta, kun ei halua alottaa puheenaihetta mistä toinen ei pidä. Jos toinen taas tulee mukaan valmiiseen keskusteluun ja osottaa kiinnostusta, niin tottakai se imeytyy aiheen keskipisteeseen ja sulautuu osaks sitä keskustelua. Sit taas on helpompi tulla mukaan keskusteluun, ku huomaa, että se on itteä kiinnostava aihe. Mutta tämä vaan mutua.
Loppukaneetti: Ilmapiiri ei välttämättä ole puoleensavetävä, mutta silti se on avoin. Jos tekee jotain mieli tehä, niin tee se tai ainakin kysy joltain onko se kuinka sallittua. Kukaan ei kato kysymyksiä pahalla, oli ne sitte kuinka kummallisia vaan. Jos tarvii apua figuasioiden kanssa, niin varmasti kuka tahansa kerholainen auttaa mielellään, toisilla on vaan omat erikoistumisensa. Antti osaa Faban säännöt jos ne kiinnostaa. Otolla on bitsejä, joita hän antaa kyllä pienissä määrissä näköjään ihan mielellään. Iiro (joka ei kyllä kauheen usein ole paikalla) on stuffaus- ja skulptausekspertti. 40K pelaajista en tiedä kuka on sääntötietoisin, Otto tuntuu olevan aika hyvin perillä asioista. Maalauksesta itse olen tosiaan jotakuinkin ainoa koko kerholla, joka oikeasti showcase maalaa suurimmaksi osaksi. Tai yritän ainakin, aika vaan on aina vähän kortilla. Varsinkin monimutkaisempien tekniikoiden kanssa pystyn varmasti auttamaan. Yksinkertaisempia voi kysellä itse kultakin, mutta osaanhan minä nekin tekniikat aika hyvin jo. Yleisesti kaikilta voi tosiaan kysellä kaikkea. Vois varmaan lopettaa tän viestin pikkuhiljaa, ku alkaa venymään turhan toiston takia.
PS. Oh right, jos jollain ois antaa muovinen Tau tai Eldar pää Inkvisiittoria koristamaan, niin ottaisin mielelläni sen vastaan ensi maanantaina. Thank you. Over and out.
Atte
Figuja löytyy näistä:
-
Raivomuumi
Multa löytyy Taun pää ja eldarin. Tarviiko olla semmonen millä on kypärä vai ilman, Eldar vaan kypärällä.
- MarshallRTEast
Mistä vaan mieluiten luopuu kelpaa. Tietysti se sopis aika hyvin, jos olis tyyliin joku Etherealin pää inkvisiittorilla roikkumassa mukana, mutta todellakin mikätahansa käy, kuhan mieluiten olis muovia. Jos jotain on mahollisuutta saada niin kiitän.
Figuja löytyy näistä:
-
Raivomuumi
Noh on vaan normi taun pää. Ei kypärää ollu, mutta se ilman kypärää kyllä löytyy. Se näyttää ihan Etherealin päältä. Sitten jos niitä eldarin päitä niin 1 ilman kypärää ja 4 kypärän kanssa löytyy.
-
blackmetalsiili
Jep jep, atte iski taas oikeita sanoja.
Koska porukkaa on paljon, tehdään nyt myös uusi erittäin siisti "Kuka kukin on" ketju, jossa laitetaan itsestämme nimi ja tuntomerkit, kerholla kun on tälläkaudella alkanut pyöriä aika paljon uutta porukkaa. Elikkä laittakaa kuvaus itsestänne sinne, rohkeimmat voivat myös laittaa tuhannen sanan sijasta valokuvan tai piirroksen itsestään.
edit: empä sinne turnaukseen olekkaan lähdössä.
Koska porukkaa on paljon, tehdään nyt myös uusi erittäin siisti "Kuka kukin on" ketju, jossa laitetaan itsestämme nimi ja tuntomerkit, kerholla kun on tälläkaudella alkanut pyöriä aika paljon uutta porukkaa. Elikkä laittakaa kuvaus itsestänne sinne, rohkeimmat voivat myös laittaa tuhannen sanan sijasta valokuvan tai piirroksen itsestään.
edit: empä sinne turnaukseen olekkaan lähdössä.
-
blackmetalsiili
Semmoinen huomio eiliseltä että kun lopetatte pelit jossa käytätte kerhon maastoa niin kanniskelkaa niitä kaapille tai ainakin sinne kaapihuoneeseen kun lopetatte, eilen kun jäi noiden korjaaminen yksin mun hommaksi ;(. Eihän tuo suuri vaiva ole yksin niitä viedä, mutta olisi kuitenkin hyvä ystävällisyyden ele jos kaikki jaksaisi omia jälkiään kerholta lopetettaessa siivota.
-
Raivomuumi
Voiko joku tuua catachanin jalat ja cadialaisen keskiruumis ja pää, oisin tosi kiitollinen jos joltakulta löytyy.
-
vompovompatti
Katson löytyykö.raivomuumi kirjoitti:Voiko joku tuua catachanin jalat ja cadialaisen keskiruumis ja pää, oisin tosi kiitollinen jos joltakulta löytyy.
ps. En koskaan nuku :)
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-
Raivomuumi
:) joo siltä näyttää.
-
blackmetalsiili
Elikkä tuolla kerholla jo kyselin että olisiko teillä kiinnostusta tuommoiseen mordheim yöturnaukseen kerholla jonain viikonloppuna?
Turnauksen järjestäminen onnistuu ainakin kerhotilan puolesta kuulemma, kunhan noudatetaan samoja sääntöjä kuin kerhonkin aikana. Itse voin toimia tuossa turnauksessa järkkärinä, eli aikalailla kaikki muut voivat pelailla.
Kelpaako kuin monelle kiinnostuneista 26-27.12 välinen yö, tuota olen alustavasti kysellyt. Jos tuo ei monellekkaan käy niin voidaan siirtää tuota sitten kauemmas tulevaisuuteen. Peliaikaa meillä olisi kymmenestä illalla kahdeksaan aamulla.
Turnauksen järjestäminen onnistuu ainakin kerhotilan puolesta kuulemma, kunhan noudatetaan samoja sääntöjä kuin kerhonkin aikana. Itse voin toimia tuossa turnauksessa järkkärinä, eli aikalailla kaikki muut voivat pelailla.
Kelpaako kuin monelle kiinnostuneista 26-27.12 välinen yö, tuota olen alustavasti kysellyt. Jos tuo ei monellekkaan käy niin voidaan siirtää tuota sitten kauemmas tulevaisuuteen. Peliaikaa meillä olisi kymmenestä illalla kahdeksaan aamulla.
Mua ainakin kiinoostaa, niin kuin jo sanoinkin. Noi päivät näyttää tällä hetkellä aika hyvältä, ihan varmasti en voi viel sanoa.
-
Raivomuumi
Voisin sitä mortikkaa vaikka kokeilla maanantaina. mitä tarvitsen pelaamiseen, löytyy muutamisen kymmenta faba dwarffia riittääkö?
-
blackmetalsiili
Joo eipä mortikkaan paljoon enempää nappuloita tarvita, hyvä tietysti olisi jos eivät kaikki jätkät olisi ihan saman näköisiä kun osa sotureista käyttää yleensä eri aseita kuin toiset. Säännöt ovat sinänsä melko helpot jos osaa fabaa tai kytkoota pelata ennestään eikä taktikointikaan ole mitenkään haastavaa. Perussäännöt olen kai linkittänyt tonne houserule ketjuun. Olli yms voivat varmaan tuon mortikan oppimisessa auttaa, itse kun en maanantaina paikalle pääse.
Tohon turnaukseen voi myös osallistua vaikka ei paljoa pelikokemusta olisi, lähinnä huvin vuoksihan se on tarkoitettu.
Tohon turnaukseen voi myös osallistua vaikka ei paljoa pelikokemusta olisi, lähinnä huvin vuoksihan se on tarkoitettu.