Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Barricade

Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)

Viesti Kirjoittaja Barricade »

syrja kirjoitti:Jaahas. --Juusto Jarkot ratkaisee huomenna kumpi on kuningas. Kaamos lähtee onneksi muutaman pisteen etumatkalta. Joten voin tarvittaessa vedota siihen :D
Jaahas. Aloitit heti julkean propagandan! Helppo se on huudella ku oot kuitenki pelannu enemmän pelejä ku minä ;) Mä oon valmis vetoamaan sun spesiaaliin juustocharruun.
Make love, not peace.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Vai enemmän pelejä. Juusto charruja...Antonin fraaseja
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

syrja kirjoitti:Vai enemmän pelejä. Juusto charruja...Antonin fraaseja
Pwnge-Kisun fraaseja! Anton on se elämänmuoto mikä ohjaa ruumista rauhan aikaan, mutta pelin ollessa käynnissä alter ego ottaa vallan.

Oma peli vaati vähän enemmän pisteitä, että lähtisi käyntiin. Niinhän se lähtikin kuten povasin silloin joskus tammikuun aikaan. Harmittaa vain tämän viimeisen kierroksen osalta tuo pelini Jarkkoa vastaan. Ei sitä tyhmää kakkosijan ottavaa vaan sitä Alfaa. Kaikkia muita vastaan pistettiin oikein urakalla hanttiin ja näytettiin vihaisesti loppusuorallakin, että mun nenile ei pompita, mutta kaaos oli vähän liikaa. Melkein tuli perfect round tehtyä...

Ei jäänyt Villekään kauas pisteistä. Vähän äkäisempää otetta ekalla kiekalla, niin olisi jäänyt tämäkin pikkuinen kisun perävaloja kattelemaan. Minkäs teet kuitenkin. Ei niin vähillä pisteillä peltejä ja piste-ennätyksiä niin vain rikota.

Enpä olisi uskonut tämmöistä kun kattelin teidän listojanne. Kamala liiga oli kyllä. Ei koskaan uusiksi. Ainakaan tämän vuoden puolella. Ehkä joskus ensi vuonna sitten. Kai. Jos Petterikin osallistuu...

Peleistä kivoimmat olivat Jarkkoa vastaan. Kivointa oli kuulla, että Pekka ja Jarkot tykkäsivät kisuista. Hauskaa oli kattella pelejä ja hengailla kaupalla. Tyhmintä oli koiraihmiset. Toiseksi tyhmintä oli pysyä hiljaa kun huomasi toisten peleissä jonkun tekevän virheitä eikä saanut korjata ja pelastaa tilannetta.

Melko tyhmää oli, että Jarkko voitti. Minkäs luonnonlaeille kuitenkin mahdat... Parempi näin kuin, että Antti olisi vienyt.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Kamppis on nyt saatu päätökseen. Ratkaiseva matsi J vs J on pelattu.
Pelistä ei kauheasti jäänyt mainittavaa. Csm sai hyvät powerit peliin, mä en saanu. Scarssit sai kuitenkin aloittaa ja kaaos ei onnistunut varastaa. Yritin lähteä tuhoamaan pahimpia eli maulereita pois. 5 melta shotista ja 2 lassosta osui 2, toinen ei ees menny läpi ja toisen pelasti yö ja 4+ cover... siinä sit oltiin syötävänä. Sain yhden kortin ja fb:n kuitenkin. Csm lähti vastaiskuun. Shriekki ei tehny mitään. Näkymättömät spawnit tuli jumittaa ironcladin...taas oli hit and run liian vaikeeta. Maulerit lähti tappamaan commandia jossa libra ja khan. Onnenkantamoinen melta overwatchista immotti toisen!!! Toinen tappoi sit pari commandimopoa ja fisti veti yhden hp:n pois maulerista. Mopot pääsi karkuun. Muualla jotain olematonta, scouttini kuoli. Molemmilta siis tosi huono eka kiesi.
kakkoskiesillä sit sicaran immotti toisenkin maulerin, khan joukkoineen kävi tappamassa yhdet mopot, toiset kaaosmopot paini mun mopojen kanssa ja sit jalka taktikaalit nahisteli tasuria spawnien kanssa. Ja jotain muuta olematonta. Gravimopot ammuttiin pois. Ironclad pääsi spawneista eroon.
kolmoskiesin alussa olin jyräämässä dredilä plagueihin, korsarrolla ja kumppaneilla havokkeihin ja sicaran ja attackbike oli keskittymässä rampojen maulereiden ampumiseen. Niin kaaos nosti kädet pystyyn. Sovittiin sitten et peli päättyi 4-0 mulle. Oli mulla siinä kohtaa varmaan parin pisteen johto.
Peli siis ratkesi pitkälti siihen että maulerit jäi ihmettelemään toisiaan vieretysten. Kaaoksella ei ollut enää kunnon aseita mua vastaan.
White Scarssit ovat siis Arctopoliksen kuninkaita.

Kiitos kaikille. Palutetta systeemistä toivotaan. Ensivuonna varmaan sitten uutta kehiin. Katotaan et millaisilla listoilla jne systeemeillä mennään. Hiukan itteeni yllätti ettei tämä pistesysteemi sit tuonutkaan tasaisuutta. Pisteytys varmaan ainakin muuttuu seuraavaan. No katotaan sitä sit joskus

ps opetelkaa pelaan :D
Boreas

Viesti Kirjoittaja Boreas »

[Tervehdys te alemmat elämänmuodot. Haluan vain ilmoittaa että nautin kanssanne leikkimisestä ja kiitän impperiumia uusista orjista areenoille ja muihinkin tarkoituksiin. Odotan innolla seuraavaa kohtaamista. White scarrit nauttikoot "voitostaan" toistaiseksi. Tavatkaamme taas.

Deratyhs, Archon Khelzhaelin jalkavaimo.] Käännetty low gothic kielelle

Ja sama ei roolipelaten. Eli kiitokset kamppiksesta ja onnea voittajalle. Silloniltällöisistä nurinoista huolimatta hauskaa oli ja kokemus opetti paljon armeijasta jolla en ennen liigaa ollut pelannut muistaakseni yhtään peliä. Kiitokset kaikille harjoituksesta ja vinkeistä. Seuraavaan kamppikseen sitten uusilla kujeilla.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

syrja kirjoitti: ps opetelkaa pelaan :D
Koko ajan siks me pelataankin ja myös suostutaan pelaa myös sua vastaan :D Ei sitä muuten opi ja toiset meistä ei silloinkaan.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ehdottomasti muutosta pisteytykseen. Teki mieli nurista jo tällä kertaa, mutta 13 ihmistä kun huutaa toista, niin yksinäiseksihän siinä itsensä tuntee. Olo on kuin komppien puolesta puhuisi. Ensi liigaan tuttu ja turvallinen 20-0 pistetaulukko olisi suotavaa. Itse kanssa unohdin kaikista raporteissani valittaa siitä sääntöreiästä, jonka itse koin hieman kummalliseksi. Mihin katosi mm. Jarkon Land Speeder? Mie voin hyväksyä, että aseet yksikössä muuttuu kierrosten välissä, mutta vähän tykkäsin kyttyrää kun kokonainen yksikkö katosi kesken kaiken leikeistä pois. Se on vähän kuin ottaisi maksimi conscriptit ja hirveen blobin ja seuraavaksi ei ole muuta kuin minimi jäljellä. En tykkää. Hyrh.

Mie kanssa tiin muutaman muunkin ehdotuksen, jotka voisivat tehdä liigasta paremman...
- Sinitähti
syrja

Kerro vaan Antonius ehdotuksesi. Mut joo pisteytys muuttuu perinteisempään. Yllätyin kyl ettei toi kokeilu juttu tuonutkaan tasaisuutta. En ite nää et tuo transporttien vaihtelu ois ollu huono juttu. Sillä tavalla sai kuitenkin tehtyy muutoksia listaan mut runko pysy samana. Tarkoitus oli kuitenkin, et mahdollisesti uusien pelaajien/uuden armeijan rakentelijoille homma ois ollu myös taloudellisempaa. Ettei mee kilpavarusteluks. Mut mielipide asia. Ja samanmoista ei välttämät tule seuraavaan.
Sen verran seuraavasta, et varmaan tammikuulla napsahtaa käyntiin. Koska muutokset on kivoja. Ja halutaan myös niitä uusia mukaan. Mennään myöskin pienin askelin. Mut jätetään se myös pienemmäks. 3 kierrosta, 600, 900 ja 1200p kiesit. Muuten on viel homma auki...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Varmaan kaikista helpoiten hyväksyttäväksi menevä asia on Unboundin kieltäminen. Se on niin vammainen sääntö. Steal iniativekin voisi tapahtua ennen depotusta, niin saisi siihen jotain järkeä. Tai sitten kokonaan pois.

Keskivaikeesti hyväksyttäviä: Millaiset ETC-kompit on tässä pelissä? En oo kokaan kattonut. Samalla kirjalla läpi liigan. Ei äkillisiä muutoksia. Tykkään kyttyrää tässäkin kohtaa.

Sileee vaikeesti hyväksyttäviö: Pelin vaihtaminen johonkin muuhun.

Unissani toteutuvat: Heitetään ne objektiivikortit roskiin ja pelataan jotenkin muuten.

Jos joku haluaa tietää lisää kahteen viimeiseen kategoriaan kuuluvista asioista, niin puhutaan vaikka joskus pelikaupalla tai miitissä. Mie en jaksa toistella vuosia käytyjä keskusteluja ennää. Mutta hei, elkää huonontako liigaa mun takkii. Mie aloitan nyt pitkän loman 40k:sta. Hetkeen ihan tarpeeksi sitä tullut hakattua.
- Sinitähti
Barricade

Unbound.. Joo.. On täysin idioottimainen mutta ei se näin kaverien kesken aiheuttanu minkään laisia ongelmia. Mä ja Tero taidettiin olla ainoat jotka käytti koko optiota?
Steal Initiative on bull shittiä, sitä ei varmasti kukaan kiellä. Jos delluja tms alfaajia pelais fiksusti niin ei se sitte niin kamalasti masentaisi, mutta ihmiset ei ikinä usko että vastustaja heittää kutosen ja muistaa ikuisuuden jos se kutonen pyörähtää. Uskomattoman paska sääntö, varsinki jos pelaajat ei osaa pelata.
Keskivaikeesti hyväksyttäviä: Millaiset ETC-kompit on tässä pelissä? En oo kokaan kattonut. Samalla kirjalla läpi liigan. Ei äkillisiä muutoksia. Tykkään kyttyrää tässäkin kohtaa.
ETC-kompeista en tiedä ja loppua en ymmärtäny.
Sileee vaikeesti hyväksyttäviö: Pelin vaihtaminen johonkin muuhun.
Olis se vähä hassua jos 40k-liigassa pelattais jotain muuta ku 40k:ta. Mä oon päätyny semmoseen tulokseen, että 40k menee pilalle jos jompikumpi yrittää voittaa ja siinä mielessä esim KoW olis parempi liigapeli.

Objektiivikortit on ainoa mistä oon Capun kanssa oikeasti eri mieltä. Syrjan pistelaskuki oli mun mielestä teoriassa hyvä. Nyt ku viimeisen kiekan aikana katseli ihmisten listoja ja pistesaldoja niin olihan se selvä että nopea MSU pärjäs hyvin. Spawnit, Podit, Venomit jne. Uskon että jos seuraava liiga vedettäis tasan samoilla asetuksilla niin lopputulos olis huomattavasti tasaisempi ku kaikki hahmottais tilanteen heti alusta asti. Tietty jos kortit heivataan, niin saadaan ihan eri peli ja jotkut varmaan tykkää siitä sitte enemmän?

My 2 c
Make love, not peace.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Barricade kirjoitti:Steal Initiative on bull shittiä, sitä ei varmasti kukaan kiellä. Jos delluja tms alfaajia pelais fiksusti niin ei se sitte niin kamalasti masentaisi, mutta ihmiset ei ikinä usko että vastustaja heittää kutosen ja muistaa ikuisuuden jos se kutonen pyörähtää. Uskomattoman paska sääntö, varsinki jos pelaajat ei osaa pelata.
Mä kiellän ihan kieltämisen ilosta! Perustelutkin kerroit heti perään itse... Hetkinen miksi sä syytät inikan pöllimistä siitä, ettei vastustaja osaa pelata. Koita nyt vaan hyväksyä, että joskus sitä lyötyä vaan lyödään vaikka olisit itse kuinka reilu kaveri ;)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Tomin ekan kierroksen 3 tankkia oli kyllä sellainen keskisormen heilutus mitä tahansa armeijaa vastaan. Ehkä korkeintaan Necroneilla pelatessa olisi voinut olla mahkuja saada jotain aikaseksi niin pienissä pistemäärissä. Luojalle kiitos sinne tuli vähän kevyempää pistekoon kasvaessa toisin kuin Terolla. Jatkossa ainakin mie joko droppaan pois tai huutelen täällä luovareita. Ei ole minun palani kakkua semmoiset pelit.
Barricade kirjoitti:
ETC-kompeista en tiedä ja loppua en ymmärtäny.
SM-kirja taisi uusiutua tämän liigan aikana ja useaan kertaan olin kateellinen niin A4 Dredille ja Bs4 scouteille. Mie tykkäisin paljon enemmän siitä, että liiga mennään loppuun sillä kirjalla, millä se aloitettiin.

Objekorteista en tykkää, koska ne tulevat sattumanvaraisesti milloin vain. Niiden suorittaminenkin on vähän epäreilun oloista paikka paikoin. Toisen depoalueelle pääsy podin avulla, heitä 4+ psyykkisessä, ekan vuoron "istu omalla puolella", ota se oman puolen objektiivi ja mitä vielä muuta. Alkupuolella ainakin mie muistan kirjoitelleeni reportteihini semmoista, että Ville ja Taneli kaivelee nenää omalla puolellaan ja saa pisteitä siitä kun minun pitää tulla sinne toiselle puolelle.

Toisissa peleissä on käytössä vaikka mitä hassuja objektiiveja ja en minä itse ainakaan ole kokenut näin suuresti epätasa-arvoa niiden suorittamisessa kuin 40k:n objektiivikorteissa.

Tähän loppuun myös btw, sääntöihin raporttien kirjoittaminen jokaisen vastuulle. Tykkään kyttyrää senkin kohdalla, että vain minä ja Jarkko niitä jaksetaan kirjoittaa.
- Sinitähti
Barricade

Objekorteista en tykkää, koska ne tulevat sattumanvaraisesti milloin vain. Niiden suorittaminenkin on vähän epäreilun oloista paikka paikoin. Toisen depoalueelle pääsy podin avulla, heitä 4+ psyykkisessä, ekan vuoron "istu omalla puolella", ota se oman puolen objektiivi ja mitä vielä muuta. Alkupuolella ainakin mie muistan kirjoitelleeni reportteihini semmoista, että Ville ja Taneli kaivelee nenää omalla puolellaan ja saa pisteitä siitä kun minun pitää tulla sinne toiselle puolelle.
Nythän sä syytät 40k:n parasta (pelillistä) ominaisuutta sillä perusteella että 40k on kökkö peli. Ne kortit on ihan mainio idea (toki huonosti kopioitu jostain muusta pelisysteemistä, en muista mistä) vaikka toteutus ontuuki. Lisää house ruuleja vaan kehiin, niillähän me nytki pelattiin. Jos pelattais pelkästään sääntökirjan mukaisilla korteilla 11-36 ja depoalueille ei saisi koota objektiiveja niin ongelmathan katoais. Valitettavasti ihmiset joutuis sitte miettimään myös liikkumista eikä pelkästään ampumista..
Tomin ekan kierroksen 3 tankkia oli kyllä sellainen keskisormen heilutus mitä tahansa armeijaa vastaan. Ehkä korkeintaan Necroneilla pelatessa olisi voinut olla mahkuja saada jotain aikaseksi niin pienissä pistemäärissä. Luojalle kiitos sinne tuli vähän kevyempää pistekoon kasvaessa toisin kuin Terolla. Jatkossa ainakin
Ennen kortteja, silloin 3(?) vuotta sitte tuo olis ollu ihan totta.
Make love, not peace.
Furinji
Viesti:

Antonin pikkurilli taisi vaan tästäkin liigasta tiputtaa pelaajia pois paljon enemmän kuin muiden kuvitteelliset keskisormet.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Beer & Pretzels mates! Beer & pretzels! Pitäkää nyt tuo mielessä vaan. Forging the narrative ja sitä rataa. Nelkkarin asema on mikä se on, sitä on vaikea horjuttaa ilman jotain AoSia vastaavaa pieraisua geeween puolelta. Uskokaa pois, oon yrittänyt ;D joten kannattaa se ottaa sosiaalisena yhdessäolona ehkä mukavahkon ajanvietteen parissa. Kyllä määkin keksin heti kourallisen pelejä, jota pelaisin mielummin liigana, mutta käy toikin paremman puutteessa ehkä. Tosin onhan blood Bowlia lähes aina tarjolla, ja nyt necromundaakin. Onhan meillä kylmän sodan tahdilla etenevä Flames of War kamppiskin käynnissä. Itse diggaan pelata eri ihmisten kanssa, mistä syystä toi nelkkarikamppis hän taas kiinnostaa. Jos se kiinnostus loppuu, niin sitten voi tietty dropata. Elämä on liian lyhyt epätyydyttävään pelailuun ja vapaa-ajanviettoon.
Kalat meni kotio...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Menikö muuten ohi silmieni vai onko finaalipelin tulos ilmoittamatta? Pistetopikissa erotuksena on ainokainen piste, joka voi olla pelkkää laiskuutta vain. Vai oliko se täystuho siitä huolimatta tiukka vääntö?
Furinji kirjoitti:Antonin pikkurilli taisi vaan tästäkin liigasta tiputtaa pelaajia pois paljon enemmän kuin muiden kuvitteelliset keskisormet.
Jos 9:stä vastustajasta 1 on tyhmä, niin kyllä mie itse ainakin etsisin syytä jostain muualta kuin tyhmästä pelaajasta. Häntä vastaan ei kuitenkaan kukaan pakoita pelaamaan. Jos tyhmiä olisi 5 liigassa mukana, niin sitten voisin ymmärtää droppaajan ajatuksia.
Mä oon päätyny semmoseen tulokseen, että 40k menee pilalle jos jompikumpi yrittää voittaa
Beer & Pretzels mates! Beer & pretzels! ... joten kannattaa se ottaa sosiaalisena yhdessäolona
Hear hear.
- Sinitähti
syrja

Siis kaaos luovutti kolmos kiesillä. Tehtiin sitten "sopupeli" tulos ja sen takia tuo 4-0 tulos. En nyt enää muista mut pisteet taisi olla ennen 3a vuoron loppua jotain 6-4 mulle. Ja oisin siinä saanu tosiaan 3-4pojoo tehtyy jos ois pelattu se vuoro loppuun. Kaamoksella oli kerran parhaat syömähampaat tuhottu. Niin pisteillä ei ois ollu enää nii merkitystä.
Mut mitä tulee taktical objektiiveihin niin on kyllä parasta mitä tähän peliin on tullu. Joo onhan niissäkin hölmöyksiä. Ja tuo randomia hommaan. Mut sen takia esim d3 pojot laitettiin vakioiks. Ja et saa mahdottoman kortin vaihtaa heti. Ei sit peli kaadu pelkästään paskoihin kortteihin. Toki tuo mahdollisuus on tuossakin. Mut vähäisempänä. Et ne tulee kyl seuraavaankin mukaan. Lisäks se, et nuo skenut oli mukana. Oli tiedossa kaikille jo ennen alkua. Kaikilla oli siis mahdollisuus huomioida se listan teossa. Tero ei tarkoituksella niin tehny. Ja Tomikin otti tietoisen riskin asiassa.
Krank

Viesti Kirjoittaja Krank »

+1 Objectiveista. Antaa just sopivasti motivaatiota tehdä asioita pelissä.
Furinji
Viesti:

+1
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Voisin mahdollisesti itsekin tulla seuraavaan liigaan. Ehkä. Tosin paljon riippuu siitä millainen on uusi CSM codexi. Olettaen että se tulee. Huhut kertoo että se voisi tulla tämän vuoden puolella.

Kannatan kyllä tota 600-900-1200 jakoa. Objektiivit on jees, tuo mukavaa vaihtelua.

Olen nyt tässä yrittänyt ymmärtää tuota "steal the iniative" säännön tarkoitusta. Tällä hetkellä se on mielestäni perseestä. Minun nähdäkseni se on niin että jos depottaa "varovaisesti" ja ottaa huomioon tuon 1/6 chanssin niin yleensä ampuu vain omaan jalkaansa. Ja sitten kun se tulee niin omat joukkosi ovat yleensä ammuttavana kun uskoit saavasi vuoron.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”