"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalauspakko turnauksissa

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Black scars

Re: Maalauspakko turnauksissa

Viesti Kirjoittaja Black scars »

OVV kirjoitti:Noin yleisemmällä tasolla kannatan maalauspakkoa etenkin isommissa ja näkyvämmissä turnauksissa (Ropecon, Fanticit, jne) ja sitten niissä pienemmissä ei ole niin väliäkään. Mikäli joku juuri harrastustaan aloitteleva tahtoo kovasti pelaamaan turnauksiin, mutta ei armeija ole valmis, voi sitä sitten lähteä liikkeelle noista pienemmistä kuvioista ja sieltä kun on haettu kokemusta, siirtyä sitten ns. isompiin pöytiin kun on sen aika.
Juuri näin, näkyviin "con" turnauksiin pakko päälle ja suljettujen ovien "kerhoturnauksiin" vapaampi meininki, jolla pääsee alkuun ja kokeilemaan eri yksiköitä. Noihin jälkimmäisiin sitten motivaatioporkkanaksi maalauspisteitä mukaan, koska ei silloin kuulukkaan olla voitosta taistelemassa, kun ollaan kokeilumielellä liikkeellä.

Olen itse ollut usemmankin kerran ihan ulkomaisissa GW:n sponsoroimissa turnauksissa, joissa on ollut maalauspakko ja silti lähes kokoonaankin maalaamattomia armeijoita mukana. Syynä on ollut se, että pelaaja on joku paikallinen "juniori", jonka maalaamaton armeija on "kaikki", mitä häneltä löytyy. Ei tuo todellakaan ole väärin, koska jostain se turnausharrastuskin on aloitettava. On ihan toinen kysymys, jos pitkään pelanneella ja kärkipöydissä majailevalla pelaajalla on maalaamattomia figuja "maalauspakkoturnauksessa", silloin yhdistelmä on väärä.
*Hu*
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Ainiin!

Vähän asian vierestä, mutta vähän liittyen kumminki. Jos turnauksessa olisi aina palkintona pokaali, niin kukaan ei haluakaan voittaa kotiin uutta törppöä hyllyyn viemään tilaa. Niin siitä seuraa se, että turnauksen itseisarvo siirtyy vähän niinkuin itsestään sinne omien nappuloiden esittelyyn ja ulkoiluttamiseen voittamisen sijasta. Tai sitten jos joku voittaa sen purnukan, niin se ei haittaa, kun sitä ei itse kumminkaan olisi halunnut edes... paitsi jos siinä on karkkia :P
Luumumehu on soturien juomaa
Hamar

Viesti Kirjoittaja Hamar »

Kyllä ne pokaalit osalla ihmisiä taas miellyttää silmää jos niitä olisi hyllyllä. Pelkästään se että mun armeija pääsi kerran maalausäänestykseen pisti miettimään jos maalaisi seuraavalla kerralla paremmin. Tarkoitus on kuitenkin kannustaa ihmisiä yrittämään paremmin samalla, ei pelkästään kiilloittaa voittojan kilpeä. Ehkä olen vain "Voitto ei ole tärkein, vaan kilpailu"-osastoa. Osahan haluaisi suoraan vain käteispalkintoja että voi ostaa lisää figuja kunnian sijaan.
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Huru-ukko kirjoitti:Ainiin!

Vähän asian vierestä, mutta vähän liittyen kumminki. Jos turnauksessa olisi aina palkintona pokaali, niin kukaan ei haluakaan voittaa kotiin uutta törppöä hyllyyn viemään tilaa. Niin siitä seuraa se, että turnauksen itseisarvo siirtyy vähän niinkuin itsestään sinne omien nappuloiden esittelyyn ja ulkoiluttamiseen voittamisen sijasta. Tai sitten jos joku voittaa sen purnukan, niin se ei haittaa, kun sitä ei itse kumminkaan olisi halunnut edes... paitsi jos siinä on karkkia :P
Se on kyl totta ja jos hyllyyn ei mahu ni parempi ilmottaa etukäteen meille Ordoon ettei anneta pokaalia ruuhkaiseen osoitteeseen.. on meinaan ollu meillä tapana tulla kuukaus-pari voiton jälkeen yllätysvisiitille kattomaan että ne on hyllyssä kivasti esillä -_-

VOI tietty olla et jonkun pikku kisan voitos siistimpää on se voitto ku se pokaali...

Lisäks jos kommentti alkaa "vähän asian vierestä mutta.." ni pitäisköhän sen kirjottamista tai ainakin julkaisupaikkaa vähän miettii uusiks.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Huru-ukko kirjoitti:Vähän asian vierestä, mutta vähän liittyen kumminki. Jos turnauksessa olisi aina palkintona pokaali, niin kukaan ei haluakaan voittaa kotiin uutta törppöä hyllyyn viemään tilaa.
Trollollol. Tottakai kaikki haluaa pokaaleja. Minäkin hankin just uuden valollisen palkintokaapin kaikille pokaaleille. Siellä on hylly mun pokaaleille, ja poitsun pokaaleille, ja tyhjä hylly seuraavan juniorin tuleville palkinnoille :) Pitäpä postaa kuva tänne joskus. Ihme ja kumma, mutta hyllyssä on vielä tilaa... Pitää järkätä taas turnaus, jossa on niin paljon skenaario- ja muuta spesiaalisääntöä ettei kukaan muu kuin kirjailija itse viitti niitä lukea.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Ehkä mahdollisen pokaalin voisi maalata puolihimmeällä harmaalla spraylla, mikäli se voitetaan maalaamattomalla armeijalla?

Niin ja jäikin edellisellä kertaa mainitsematta. Mikäli turnaussäännöissä puhutaan maalauspakko, niin kai sitä voisi sitten noudattaa ja nakella maalaamattomat figut pois kentältä turnausjärjestäjän toimesta. Erikseen sitten maalauskehotus, tai maalauspyyntö, jolloin voisi käyttää noita vekkulimpia menetelmiä rankaisemiseen maalaamattomista figuista. Ja ehkä näistä kaikista olisi hyvä mainita etukäteen jo säännöissä.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

En nyt koko ketjua lukenut tarkkaan läpi. Mutta ihmettelen mikä tässä on ongelma. Säännöt on säännöt ja se on yksinkertaista. Jos turnauksen säännöissä sanotaan et armeija pitää olla kokonaan maaleissa niin silloin pitää. Jos ei ole, niin sitten ei voi osallistua. Pidetäänhän muutenkin säännöistä kiinni ja ilmoittautuneet sitoutuu noudattamaan sääntöpakettia. Eikä esim 2400p turnaukseen tehdä 2472p porukkaa tms omaa sovellusta/erikoissääntöjä. Jos tästä pidetään kiinni. Niin tuskin ketään mielellään lähtee esim toiselle paikkakunnalle "kokeilemaan" et sallittaisko kuitenkin oma maalaamaton porukka. Tai tuskin lähtee toistakertaa jos paikan päällä sanotaan et, "katsomopaikka olkaa hyvä".
Se on sitten eriasia kannattaako noin rajua sääntöä turnaukseen laittaa. Sanktiot/maalauspisteet on ihan jees jos sellaiset on turnauspakettiin laitettu. Itseäni sellainen kuitenkin motivoi sutimaan. En kuitenkaan halua että oma mahdollinen menestys jäisi maalauksesta kiinni. Vaikka rento ja hyvä fiilis onkin tärkeinpointti. Niin kyllä se jälkeen sapettaisi jos pienellä vaivannäöllä olisikin saanut jotain kotiintuotavaa. Ja minua ei häiritse pelata maalaamatonta ja/tai raakasti proksytettyä armeijaa vastaan. Kunhan nyt ei ihan tyhjiä baseja tule vastaan. Siis turnaus oloissa. Kotipelit on asia erikseen. Niissä voidaan tietty kokeilla uusia juttuja ilman et hommaan ensin oikeat figut.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Saattaa johtua yöstä tai Blood Bowl-harkoissa parin iskun liikaa saamisesta, mutta tulipa mieleen tätä selatessa tälläinen vinkeä vaihtoehto jollekin turnausjärjestäjälle, että voisihan sitä motivoida maalauksen myös näin:

Turnauksen osallistumismaksu 20 euroa.
Turnaukseen osallistuminen maalatun armeijan kera 10 euroa.

Ja muut kootut raha ratkaisee temput. En mä kyllä itse silti ymmärrä arastelua rangaista maalauspakon rikkomisesta, jos moisen säännön kerran on omaan sääntöpakettiinsa laittanut, niin pitäkööt siitä sitten kiinni. Tai sitten on syytä harkita sen maalauspakon korvaamista sääntöpaketissa "Hei olis tosi kiva jos viitsisit maalata, mut ei oo sillee niinku pakko hei jos ei nappaa iha mite haluut ettei tuu paha mieli"-säännöllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”