Uusi pelikauppa Helsinkiin
Noniin...
voimme todeta että Rackham ei ole seuraava vesipullotrendi.
ainakaan yhteydenottojen ja ennakkotilausten määrää katsoessa.
Ennakkotilaajien määrä on tällähetkellä laskettvissa
kahden käden sormissa (vaikka kädet olisivat
teini-mutantti-kilpikonnan) eli niitä on huimat 6 ...
ja kiinnostuneita on toinen mokoma,
tosin halukkaita harrastajia on ilmoittautunut valppaana
apuun positiivinen määrä ainakin suhteessa tilauksiin.
Tiedämme kyllä että lomakkeet, webbisivut ja muut
puitteet eivät ole kohdallaan.. mutta silti tässä
panee miettimään kuinka paljon tuota sitten pitäisi ostaa hyllyyn.
Ennakkotilaajien määrä on tällähetkellä laskettvissa
kahden käden sormissa (vaikka kädet olisivat
teini-mutantti-kilpikonnan) eli niitä on huimat 6 ...
ja kiinnostuneita on toinen mokoma,
tosin halukkaita harrastajia on ilmoittautunut valppaana
apuun positiivinen määrä ainakin suhteessa tilauksiin.
Tiedämme kyllä että lomakkeet, webbisivut ja muut
puitteet eivät ole kohdallaan.. mutta silti tässä
Jee nyt ei enää kelpaa teini-mutantti-kilpikonnan kädet:
(Edit. heresy ei ole rackhamia ... joten vieläkin ollaan
kilpikonnakäsissä)
Ja ennakkotilauslomakkeet ja tuotelista löytyvät:
http://www.arcane.fi
-Samu
(Edit. heresy ei ole rackhamia ... joten vieläkin ollaan
kilpikonnakäsissä)
Ja ennakkotilauslomakkeet ja tuotelista löytyvät:
http://www.arcane.fi
-Samu
Muutama Starter set ja muutama Initiation set terästettynä parilla kirjalla nyt on ainakin varmasti hyvä olla, jos meinaa kyseistä peliä myydä millään asteella.Zorro kirjoitti:...mutta silti tässä panee miettimään kuinka paljon tuota sitten pitäisi ostaa hyllyyn.
Myöskään parit paketit niitä käytännöllisimpiä paketteja ja blistereitä jokaiselle porukalle voisi olla järkevä veto. Mitään spesiaalimpaa ei välttämättä tarvitse/kannata ainakaan näin alkuun varastoida hyllyihin.
Jos jonkin sortin listalle noista tarpeellisimmista paketeista ja blistereistä on tarvetta niin voisin sellaista koettaa vääntää, voiden konfro.netin ja ircin confrontaatio-aktiivien kanssa (tietenkään muiden kuin itseni panoksesta tähän en voi luvata mitään).
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
I agree. Myöskin myyntiä saattaa auttaa seuraavassa Mallix Harrastemaailmassa ilmestyvä tuotearvostelu tuosta Initiation- setistä.yrska kirjoitti:Muutama Starter set ja muutama Initiation set terästettynä parilla kirjalla nyt on ainakin varmasti hyvä olla, jos meinaa kyseistä peliä myydä millään asteella.Zorro kirjoitti:...mutta silti tässä panee miettimään kuinka paljon tuota sitten pitäisi ostaa hyllyyn.
Kannattaa järjestää demopelejä ja mainostaa liikettä (ja niitä demopelejä). Kyllä se Rackhamkin siitä saadaan nousuun
Demopeleissä olemme jo lupautuneet avustamaan, kuten Jarnolle olen jo kertonutkin. Kertokaa myös te demotettavat, että milloin teille (viikonpäivät, aika) parhaiten sopisi, niin saisimme tämänkin asian optimoitua.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Jos nyt privateer pressiä meinasitte koskaan valikoimiinne ottaa, niin olen tuossa ensi viikon alkupuolen sillä suunnalla Warmachinen figujeni kanssa liikenteessä, että periaatteessa ainakin maanantaina joutaisi pelin tai muutaman järjestämään demomielessä. Jos nyt jollakulla (tai liikkeen pitäjillä) on kiinnostusta (tai muuta sanottavaa), niin voisi vaikka YV:llä paiskata.
- Nicodemus von Traube
Toivottavasti kukaan ei ole unohtanut kysynnän ja tarjonnan lakeja.
Eli nyt teillä on tieto siitä mikä on Rackhamin kysyntä _ilman tarjontaa_ joten teillä ei ole tietoa siitä miten kysyntä voisi kasvaa jos tulee tarjontaa. Se on sitä kasvupontentiaalia.
Jos järjestätte demopelejä, turnauksia ja muuta mainosta niin tilanne voi olla totaalisen erilainen. Tietenkin siihen liittyy se riski, mutta eikös riski ole yleensäkin voiton synonyymi? (Fantsu taisi muuten ottaa riskin silloin "joskus" ottaessaan hyllyynsä jotain enklannin pikkulelusotilaita... (Ja kun Fantsu oli tehnyt ruohonjuurityön niin GW:kin uskolti tulla valmiille markkinoille (ja sitten vielä Te
)).
GW:n pelejen ostopotentiaali on aika hyvin hyödynnetty, joten itse ainakin pyrkisin ottamaan oman markkinani jostain ei vielä täysin hyödynnetystä paikasta, ja luonnollisesti paikkailemaan tilinpäätöstä joillain must tuotteilla (eli nyt sitten vaikka niillä GW:n tuotteilla ja pleikkapeleillä (vaikka niihin itselläni on erittäin huono usko)).
Eli nyt teillä on tieto siitä mikä on Rackhamin kysyntä _ilman tarjontaa_ joten teillä ei ole tietoa siitä miten kysyntä voisi kasvaa jos tulee tarjontaa. Se on sitä kasvupontentiaalia.
Jos järjestätte demopelejä, turnauksia ja muuta mainosta niin tilanne voi olla totaalisen erilainen. Tietenkin siihen liittyy se riski, mutta eikös riski ole yleensäkin voiton synonyymi? (Fantsu taisi muuten ottaa riskin silloin "joskus" ottaessaan hyllyynsä jotain enklannin pikkulelusotilaita... (Ja kun Fantsu oli tehnyt ruohonjuurityön niin GW:kin uskolti tulla valmiille markkinoille (ja sitten vielä Te
GW:n pelejen ostopotentiaali on aika hyvin hyödynnetty, joten itse ainakin pyrkisin ottamaan oman markkinani jostain ei vielä täysin hyödynnetystä paikasta, ja luonnollisesti paikkailemaan tilinpäätöstä joillain must tuotteilla (eli nyt sitten vaikka niillä GW:n tuotteilla ja pleikkapeleillä (vaikka niihin itselläni on erittäin huono usko)).
15mm for teh win
No ei nyt sen enempää riskiä, kuin kaupankäynnillä ylipäänsä. Fantsu oli kuitenkin kaiketi ensimmäinen roolipeleihin keskittynyt oikea kauppa, silloin kun D&D:tä ei saanut Suomalaisesta Kirjakaupasta.Nicodemus von Traube kirjoitti:(Fantsu taisi muuten ottaa riskin silloin "joskus" ottaessaan hyllyynsä jotain enklannin pikkulelusotilaita...
80-luvulla kamat tilattiin Fantsusta, tai Tudeerilta niin kuin silloin sanottiin, koska niitä ei yksinkertaisesti saanut mistään muualta Suomesta.
Silloin ennen pikku-ukkoja myytiin enimmäkseen roolipelien oheistarvikkeeksi. Hammerointiin keskittyminen Suomessa lähti kunnolla käyntiin vasta WFB 4. laitoksen myötä.
//Mx
- Nicodemus von Traube
Riskillä tarkoitin tätä että aletaan myymään tuotetta jolle ei ole jo valmista tilausta/laajaa ostajaporukkaa.maxxon kirjoitti: No ei nyt sen enempää riskiä, kuin kaupankäynnillä ylipäänsä.
Ennen kuin Fantsu alkoi myymään roolipelejä ja figuja ei niille ollut mitään valmiita (ainakaan suuria/läheskään yhtä suuria kuin nykyään) markkinoita.
Ja nykyään kukaan ei edes harkitse että muitakin figuja löytyy... (<-Kärjistys)Silloin ennen pikku-ukkoja myytiin enimmäkseen roolipelien oheistarvikkeeksi. Hammerointiin keskittyminen Suomessa lähti kunnolla käyntiin vasta WFB 4. laitoksen myötä.
(Jos minulta kysyttäisiin niin minä laittaisin myyntiin Dark Swordia, CrocodileGamesia ja Hasslefreen juttuja mutta se ei olisi taloudellisesti kannattavaa (ainakaan samoissa määrin kuin vaikka Rackham (tai valmiista markkinoista palasensa repiminen á la GW))
Kolmas kauppa ei edes aiheuta kilpailua koska kaikki myyvät samaa tuotetta joten tästä kolmannesta kaupasta ei saa edes epäsuoraa etua (kuluttaja). Tavallisestihan kilpailu aiheuttaa laadun parantumista ja hintojen laskua (oletusarvoisesti).
(Hitto kun minä kuulostan niin älyttömän negatiiviselta. Tarkoitukseni ei muuten missään nimessä ole dissata uutta kauppaa, ainoastaan pyrkiä liputtamaan omalla huonolla tavallani Rackhamin ja muitten ei-GW:n juttujen puolesta. Sekä hokea latteuksia ja joitain mielipiteitäni kapitalismista ja liiketaloudesta (sitä se Heliassa pyörähtäminen aiheuttaa)).
15mm for teh win
Näin se menee. Netissä on helppo huudella jos jonkunkin lelun perään mutta kun tulee toiminnan paikka ja rahat pitäisi lyödä tiskiin porukka harvenee kuin hiiret kellarista kissan astuessa sisään.Zorro kirjoitti:Noniin...
mutta silti tässä
Onko niin että suuri osa näistä Rackham yms. marginaalituotteita oikeasti haluaisi vain nähdä kamat lievä hyllyssä. Rahaa tai kiinnostusta varsinaisiin ostoksiin ei kuitenkaan ole? Ikkunaostoksilla?
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tiedä sitten nyt kuinka marginaalituotteeksi Rackham voidaan laskea. Se kun ei ole ollut Suomen markkinoilla paria vuotta pitempään ja aktiivinen harrastajakunta on koko ajan kasvussa.
Toki joukkoon mahtuu myös kiinnostuneita, joiden peli-into loppuu, kun ei saa pelikavereita kuukauden sisään, mutta ainakin omissa turnauksissamme tuntuu joka kerralla aina olevan enemmän ihmisiä.
Haastankin nyt kaikki Confrontaatiota dissaavat tulemaan jossain vaiheessa joko turnauksiimme tai Arcaneen kokeilemaan Confrontationia ja päättäkööt sitten lopullisen mielipiteensä pelistä ja figuista tarkemmin. GW-putkinäköisyys on hyvä unohtaa ja vähintäänkin kokeilla jossain vaiheessa muitten valmistajien tuotantoa varsinkin, jos vastustajia on kotipaikkakunnalla tarjolla. Ihmettelen, miksei esim. Epic: Armageddonia vähätellä samaan tapaan kuin Rackhamin pelejä, vaikka aktiivisia pelaajia tuntuu olevan saman verran (E:A on mielestäni GW:n paras sääntösysteemi, joten ei tästä enempää).
Emämaassaan Ranskassa Confrontation ON iso juttu, vaikka sielläkin GW:llä on valta-asema.
Toki joukkoon mahtuu myös kiinnostuneita, joiden peli-into loppuu, kun ei saa pelikavereita kuukauden sisään, mutta ainakin omissa turnauksissamme tuntuu joka kerralla aina olevan enemmän ihmisiä.
Haastankin nyt kaikki Confrontaatiota dissaavat tulemaan jossain vaiheessa joko turnauksiimme tai Arcaneen kokeilemaan Confrontationia ja päättäkööt sitten lopullisen mielipiteensä pelistä ja figuista tarkemmin. GW-putkinäköisyys on hyvä unohtaa ja vähintäänkin kokeilla jossain vaiheessa muitten valmistajien tuotantoa varsinkin, jos vastustajia on kotipaikkakunnalla tarjolla. Ihmettelen, miksei esim. Epic: Armageddonia vähätellä samaan tapaan kuin Rackhamin pelejä, vaikka aktiivisia pelaajia tuntuu olevan saman verran (E:A on mielestäni GW:n paras sääntösysteemi, joten ei tästä enempää).
Emämaassaan Ranskassa Confrontation ON iso juttu, vaikka sielläkin GW:llä on valta-asema.
-
Griefbringer
Tai sitten osa kiinnostuneista saattaisi haluta tutkailla tuotetta luonnossa ennen ostamistaan, sen sijaan että tekisi ennakkotilauksen pelkästään verkossa olevien nättien kuvien perusteella? Tiedä häntä.archon kirjoitti: Onko niin että suuri osa näistä Rackham yms. marginaalituotteita oikeasti haluaisi vain nähdä kamat lievä hyllyssä. Rahaa tai kiinnostusta varsinaisiin ostoksiin ei kuitenkaan ole?
Mutta jos tuotetta on joka tapauksessa tulossa kaupan hyllyyn, niin luulisin ennakkotilauksia tulevan lähinnä niiltä jotka haluavat tavaraa käsiinsä mahdollisimman pian, tai jotka haluvat juuri tiettyjä erityisiä figuja.
Griefbringer
-
Ar-Senator
Jaa, en tajunutkaan että Confro pitää sinne erikseen tilata. Ajattelin, että riittää jos satun paikalle ja hyllyssä on tavaraa josta valita. Luullakseni moni muukin on samalla tavalla ajatellut.
Mutta jos se siitä on kiinni, niin kaipa se on tilattava.
Mutta jos se siitä on kiinni, niin kaipa se on tilattava.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Käsittääkseni Rackhamin koko valikoimaa ei tule ainakaan alkuun hyllyyn tuonne Arcaneen - lähinnä yleisimmät joukkotyypit Wolfeneilta, Acheronilta, Cynwälleilta, Griffineiltä (ja mahdollisesti Dirzeiltä ja Mid-Noreilta), joten muista armeijoista kiinnostuneet joutunevat tekemään erillisen tilauksen.
Silveri kirjoitti:Tiedä sitten nyt kuinka marginaalituotteeksi Rackham voidaan laskea. Se kun ei ole ollut Suomen markkinoilla paria vuotta pitempään ja aktiivinen harrastajakunta on koko ajan kasvussa.
...Haastankin nyt kaikki Confrontaatiota dissaavat .
Sori pojat, totuutta on katsottava sellaisena kuin se on. Suomalaiselle pelikauppialle (uudelle tai vanhalle) ko. miniatyyri sarja ei ole muuta kuin marginaalituote. Sen osuus liikevaihdosta on pieni ja sen avulla ei varmaankaan elä. Eli siihen tuskin kannattaa sijoittaa kovin merkittäviä rahamääriä niiden varastoon joista rahat tulee takaisin hyvin hitaalla kierrolla. Vuokra- ja palkkakulut kun eivät välttämättä jaksa odotella "aktiivisen harrastajakunnan kasvua". Erikoisliikkeelle tietty valtti on perinteisesti ollut _toimitusvalmius_ tuotesarjalle minkä tuoton pennejä mahdollisesti suuremmat kaupat (tai kauppaketjut) eivät jaksa keräillä.
Mutta painostakaa vaan uusi kauppiaanne ostamaan parilla tonnilla Rackhamia hyllyyn ihailtaviksi. Hienoja nappuloitahan ne ovat. Ostetaan ne sitten pois edullisesti loppuunmyynnistä ?
(Tiedän, kovin raadollista, mutta olen muutaman jos toisenkin firman toimintaa nähnyt ja aina sama meno. Loppuunmyynti kiinnostaa yleisilöä enemmän kuin avajaiset.)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
No empä kyllä oikein jaksa uskoa, että ne gw:n tuotteetkaan rajatulla valikoimalla mikään kultakaivos on, varsinkin kun helsingistä jo löytyy kaksi paremmin varustettua kilpailijaa.
Luulempa, että Rachamin myynti voisi hyvinkin olla tämän kaltaisessa liikkeessä suurempi tulonlähde kun gw:n nappien.
Se, mitä nappeja hyllyynsä ottaa kannattaakin pohtia todella tarkkaan. Todennäköisesti erilaiset aloitussetit ja sääntökirjat olisivat suht turvallinen vaihtoehto. Valikoimaa voi sitten myöhemmin kasvattaa, jos kysyntää näyttää riittävän.
Ja jos nyt jossain vaiheessa Privateer Pressin figuja mukaan olisitte ottamassa, niin kannattanee aloittaa ottamalla pääfaktioiden battlegroup boksit hyllyyn (4 kpl). Nuo nyt luulisi saavat kaupaksi suht helposti, ainakin jos siellä päin joku aktiiviharrastaja viitsii yhtään peliä promottaa.
Luulempa, että Rachamin myynti voisi hyvinkin olla tämän kaltaisessa liikkeessä suurempi tulonlähde kun gw:n nappien.
Se, mitä nappeja hyllyynsä ottaa kannattaakin pohtia todella tarkkaan. Todennäköisesti erilaiset aloitussetit ja sääntökirjat olisivat suht turvallinen vaihtoehto. Valikoimaa voi sitten myöhemmin kasvattaa, jos kysyntää näyttää riittävän.
Ja jos nyt jossain vaiheessa Privateer Pressin figuja mukaan olisitte ottamassa, niin kannattanee aloittaa ottamalla pääfaktioiden battlegroup boksit hyllyyn (4 kpl). Nuo nyt luulisi saavat kaupaksi suht helposti, ainakin jos siellä päin joku aktiiviharrastaja viitsii yhtään peliä promottaa.
Vaikka GW-pelit eivät olisikaan kirjaimellinen kultakaivos, ne sentään ovat jonkinlainen tuottava kaivos. Näin vertailun vuoksi viime Fanaticissa oli 200 pelaajaa, jokaisella armeijassaan kiinni luultavasti keskimäärin muutaman sataa euroa, monilla useampia armeijoita eri systeemeihin ja vain yksi käytössä. Viime aikojen conffiturneiden osanottajia laskiessa harvemmin on tarvinnut ottaa varpaita avuksi. Keskimääräinen sijoituskin taitaa vielä pysyä jossain 100-200 euron tietämissä.
En nyt tyrmää Rackhamia myyntiartikkelina, mutta kuulostaa aika villiltä visiolta saada sille yhtään yli marginaalisia myyntiosuuksia. "Kasvussa, ehkä" ei vain elätä. Saattaahan siitä hyvin junailemalla saada vähäsen voita leipänsä päälle, mutta totuus on se että figukauppiaat tienaavat varsinaisen leipänsä GW-tuotteilla vielä aika monta vuotta eteenpäin. Sekalaista sälää voi kyllä käyttää muista liikkeistä erottumiseen. Onpahan joku syy kävellä nimenomaan Arcaneen eikä aina GW storeen.
Gamezonen figujen hommaaminen puolestaan voisi olla sattuneista syistä ihan peliliike. Tuskin jäisivät mätänemään hyllyyn. Chessexin D6-noppalootiakin kannattaisi ehkä testata. Ainakin minulta niiden hankintareittejä on kyselty melko lailla usein. Käytännöllisiä ovat.
No, pitää käydä joskus vilkaisemassa jos satun tuolle suunnalle.
En nyt tyrmää Rackhamia myyntiartikkelina, mutta kuulostaa aika villiltä visiolta saada sille yhtään yli marginaalisia myyntiosuuksia. "Kasvussa, ehkä" ei vain elätä. Saattaahan siitä hyvin junailemalla saada vähäsen voita leipänsä päälle, mutta totuus on se että figukauppiaat tienaavat varsinaisen leipänsä GW-tuotteilla vielä aika monta vuotta eteenpäin. Sekalaista sälää voi kyllä käyttää muista liikkeistä erottumiseen. Onpahan joku syy kävellä nimenomaan Arcaneen eikä aina GW storeen.
Gamezonen figujen hommaaminen puolestaan voisi olla sattuneista syistä ihan peliliike. Tuskin jäisivät mätänemään hyllyyn. Chessexin D6-noppalootiakin kannattaisi ehkä testata. Ainakin minulta niiden hankintareittejä on kyselty melko lailla usein. Käytännöllisiä ovat.
No, pitää käydä joskus vilkaisemassa jos satun tuolle suunnalle.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Myynti on usein suoraan verrannollinen aktiiviharrastajien määrään. Pelikavereiden vähyys tuntuu olevan aina se asia, joka estää uuden pelin markkinoille tulon. Confrontaation etuna on aktiivinen pelaajakunta ja säännölliset tapahtumat ja turnaukset. Jotain, jota tällä hetkellä ei taida löytyä muutoin kuin GW:n tuotteilla, MtG:llä ja Pokémon korteilla.
Useimmat pelaajamme ovat GW-veteraaneja, joiden faba/40k pelaaminen on (yhtä outrideria lukuunottamatta) jäänyt melko vähäiseksi Confrontationin aloittamisen jälkeen. Kukin miettikööt miksi näin on käynyt.
Ymmärrän toki sen seikan, että Confrontation tulee jäämään selkeäksi vähemmistöpeliksi, mutta sitä en hyväksy, että se tulkitaan vain pelkäksi hetken hypetykseksi, sillä voisin väittää, että pelaajakunta tulee hyvässä lykyssä 5-kertaistumaan parin-kolmen vuoden sisällä. Kun noin vuosi sitten itse aloitin, oli pelaajia ehkä noin kolmannes mitä nykyisin ja tällöin ei juuri kukaan ollut pelistä edes kuullutkaan.
Useimmat pelaajamme ovat GW-veteraaneja, joiden faba/40k pelaaminen on (yhtä outrideria lukuunottamatta) jäänyt melko vähäiseksi Confrontationin aloittamisen jälkeen. Kukin miettikööt miksi näin on käynyt.
Ymmärrän toki sen seikan, että Confrontation tulee jäämään selkeäksi vähemmistöpeliksi, mutta sitä en hyväksy, että se tulkitaan vain pelkäksi hetken hypetykseksi, sillä voisin väittää, että pelaajakunta tulee hyvässä lykyssä 5-kertaistumaan parin-kolmen vuoden sisällä. Kun noin vuosi sitten itse aloitin, oli pelaajia ehkä noin kolmannes mitä nykyisin ja tällöin ei juuri kukaan ollut pelistä edes kuullutkaan.
Aijaa - täällä on tällainen uusi kauppa. Ja ne väittää confroa ehkä ottavansa jopa hyllyyn. Ja ne mainostaa vain sotussa ja ihmettelee ettei kysyntää ole...
Heh - olisin lukenut sotua paria päivää aikaisemmin niin olisin suorittanut jouluostokseni ehkä teidän kauttanne mutta...niin - kimppatilauksessa suoraan hamiltahan ne taas menivät. Viimeksi ollut tarpeeksi tylsää sotun vilkaisemiseen joskus elokuussa ehkäpä.
Suosittelemme tutustumaan konfrontaatio.net:iin jos kiinnostusta kyseisen firman tuotteiden myyntiin on - irkkikään ei välttämättä olisi pahitteeksi.
Kaikille kyseisen pelin pelaajakunnan ostovoimaa dissaaville - kannattaa pitää suunsa kiinni asioista joista ei tiedä mitään.
Heh - olisin lukenut sotua paria päivää aikaisemmin niin olisin suorittanut jouluostokseni ehkä teidän kauttanne mutta...niin - kimppatilauksessa suoraan hamiltahan ne taas menivät. Viimeksi ollut tarpeeksi tylsää sotun vilkaisemiseen joskus elokuussa ehkäpä.
Suosittelemme tutustumaan konfrontaatio.net:iin jos kiinnostusta kyseisen firman tuotteiden myyntiin on - irkkikään ei välttämättä olisi pahitteeksi.
Kaikille kyseisen pelin pelaajakunnan ostovoimaa dissaaville - kannattaa pitää suunsa kiinni asioista joista ei tiedä mitään.