Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Ei niillä ole väliä kunhan kerrot vastustajalle mitä niillä on.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Voihan niin tehdä, mutta tulevaisuudessa, jos eksyt turnaukseen ei ole tulossa täysiä pisteitä maalauksesta kun ei wysiwyg (what you see is what you get) ole kunnossa.Tappajakaniini kirjoitti: niin voiko esimerkiksi örkki joka on koottu varustuksella keihäs+choppa olla count as choppa+shield?
Pienenä vinkkinä sitten, että älä missään nimessä liimaa niille keihäitä ellei ne näytä sen ansiosta kauniimmalta. Niin huono ase choppaan verrattuna.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Faban sääntis neuvoo:Tappajakaniini kirjoitti:Eli voinko huoletta laittaa yksikön täyteen kaikkea sälää ja sitten sanoa että näillä onkin nämä varusteet eikä nuo mitkä näet tuossa silmiesi edessä?
BRB, s.54
It is acceptable for a unit to include a minority of models that are differently armed for the sake of a varied and interesting appearance, but the whole unit still count as being armed as the majority. Where models are varied in this way, it is important that the overall appearance of the unit is not misleading.
Figut on sun eikä kenestäkään ole määräämään sua miten niiden kanssa toimit kunhan ei riko lakia, onhan se mukavampaa vastustajan kannalta että hän näkee mitä yksiköilläsi on eikä joudu jatkuvasti kyselemään. Oman maun mukaan kannattaa mennä, eikä mistään Gw:n sääntiksestäkään kannata moiseen asiaan vastausta etsiä, ja pelin järkkääjä on se jonka mielipiteen mukaan mennään, jos kaveriporukassa moisesta tulee kinaa, eti uusia kavereita suosiolla, nää on pikku seikkoja jotka tekee pelaamisesta mielekkäämpääTappajakaniini kirjoitti:Ostin tuossa torstaina paketin Faban vihernahkoja. (Turun fantsussa käytiin velipuolen kanssa) Olen ajatellut joskus hamaassa tulevaisuudessa (lokakuussa) aloittaa Faban örkeillä, ja nyt olen tässä ennen kokoamista ihmetellyt sellaista seikkaa että kun Fabassa valitaan varusteet sotureille, niin voiko esimerkiksi örkki joka on koottu varustuksella keihäs+choppa olla count as choppa+shield? Eli voinko huoletta laittaa yksikön täyteen kaikkea sälää ja sitten sanoa että näillä onkin nämä varusteet eikä nuo mitkä näet tuossa silmiesi edessä?
- kersantti pippuri
No milloin tulee se assault on the black fire reach myyntiin?
kersantti pippuri kirjoitti:No milloin tulee se assault on the black fire reach myyntiin?
Siinä syyskuussahan tuo.. ainakin PKP näin sanonut.
Sellasta se on.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jos minua huvittaa peluuttaa Broodlordia, tarviiko minun tuhlata erikseen trooppislotti sen retiuniin?
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Ei. Retinue ja HQ jolle se on ostettu vievät yhteensä vain yhden paikan, kuten retinuen säännöissä lukee.El Capitan kirjoitti:Jos minua huvittaa peluuttaa Broodlordia, tarviiko minun tuhlata erikseen trooppislotti sen retiuniin?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Gw:n oma treemani ei iske minuun niin kysyisin tiedättekö vastaavaa figuja muilta valmistajilta jota mahdollisest myydään jossain suomalaisessa verkkokaupassa?
Hmm.. Suomalaista ei ihan ekana tule mieleen, mutta itse olen kaavaillut Kanadalaista miniatyyrivalmistajaa.Warchief kirjoitti:Gw:n oma treemani ei iske minuun niin kysyisin tiedättekö vastaavaa figuja muilta valmistajilta jota mahdollisest myydään jossain suomalaisessa verkkokaupassa?
Sellasta se on.
On tuo parempi kuin geeween ja halvempikin, oisko muita ehdokkaita kun olis tarve toisellekkin puumiehelle?
Joku oli konvannut GW:n lotri entistä treemanin, mikä ei ollut yhtään huonon näköinen, joskin hintaa sillä entillä on, mutta lieneekö Treemani yhtään halvempikaan, kun en ole perehtynyt asiaan.
Siitä entistä siis ainakin viime hädässä voisi saada jonkinlaisen puumiehen.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
minkä kokoisia aeronautica imperialis lentokoneet ovat?
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
- Albert Einstein
Mietin sitä heti alusta asti mutta halusin kuulla muidenkin mielipiteitä, jos muuta ei tule niin se varmaan tulee ostettua.Nazgúl kirjoitti:Joku oli konvannut GW:n lotri entistä treemanin, mikä ei ollut yhtään huonon näköinen, joskin hintaa sillä entillä on, mutta lieneekö Treemani yhtään halvempikaan, kun en ole perehtynyt asiaan.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Näitäkö mäntyjä meinasit?Nazgúl kirjoitti:Joku oli konvannut GW:n lotri entistä treemanin, mikä ei ollut yhtään huonon näköinen, joskin hintaa sillä entillä on, mutta lieneekö Treemani yhtään halvempikaan, kun en ole perehtynyt asiaan.
Eihän noissa raha kulu kuin gs:n, milliputin tai jonkun muun rakennusmassan käytössä. Rakathi ystävällisesti oli vielä laittanut ohjeenkin kuvien alle, miten tuollaisen tehdä, joten jos onnistuu konvaus, niin miksei? Tai sitten tietenkin voi ostaa itse tekiältä ;) valmis tuote.
- Sinitähti
- Sinitähti
Re: Baset
Close combatissa. Chargeissa (basesta -> baseen). Mutta sillä ei ole mitään väliä miltä näyttävät.jefester kirjoitti:Onko noilla baseilla jotakin väliä miltä ne näyttää?? Joillakin on hemmetin hienoja baseja mutta ihmettelen mitä järkeä on tehdä baseista erikoisia?? onko basella joku tarkoitus? siis muu kuin pitää tyyppi pystyssä...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Hieno base saa itse figun näyttämään paljon paremmalta kuin mitä se todellisuudessaan on, jonka seurauksesta itse figu näyttää jollain tasolla paljon kauniimmalta katsojien silmissä. Hienosta armeijasta sitten hyötyy monilla tavoin, josta pelillisesti tärkein on Noppajumalien suosio (ne mitään rumia armeijoita suosi).jefester kirjoitti:Onko noilla baseilla jotakin väliä miltä ne näyttää?? Joillakin on hemmetin hienoja baseja mutta ihmettelen mitä järkeä on tehdä baseista erikoisia?? onko basella joku tarkoitus? siis muu kuin pitää tyyppi pystyssä...
Eihän siinä basettamisessa kuitenkaan kauaa mene ja antaa muuten tylsän näköiselle baselle jotain koristetta.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Mitä järkeä on maalata figuja? Samasta asiastahan tässä on kyse. Pelaamisen kannalta ei siis mitään merkitystä, laittaako nappien pohjille jotain vai ei.jefester kirjoitti:Onko noilla baseilla jotakin väliä miltä ne näyttää?? Joillakin on hemmetin hienoja baseja mutta ihmettelen mitä järkeä on tehdä baseista erikoisia?? onko basella joku tarkoitus? siis muu kuin pitää tyyppi pystyssä...
ehdotuksia siihen baseen?El Capitan kirjoitti:Hieno base saa itse figun näyttämään paljon paremmalta kuin mitä se todellisuudessaan on, jonka seurauksesta itse figu näyttää jollain tasolla paljon kauniimmalta katsojien silmissä. Hienosta armeijasta sitten hyötyy monilla tavoin, josta pelillisesti tärkein on Noppajumalien suosio (ne mitään rumia armeijoita suosi).jefester kirjoitti:Onko noilla baseilla jotakin väliä miltä ne näyttää?? Joillakin on hemmetin hienoja baseja mutta ihmettelen mitä järkeä on tehdä baseista erikoisia?? onko basella joku tarkoitus? siis muu kuin pitää tyyppi pystyssä...
Eihän siinä basettamisessa kuitenkaan kauaa mene ja antaa muuten tylsän näköiselle baselle jotain koristetta.
EDIT: Jiisus! kaikki mun viestit on ollut kysymyksiä mut jatketaanpa nyt samaa rataa eli että löytyykö 5th editionista kaikki tarvittava tieto?? Oon iha sekasi kaikista jutuista esim: Mjikä hjelvetti on woundi?? ja kaikki nää assault / rapid firet ja hit chartit ja wound chartit ja kaikki tämmönen?
piiloviesti: parin viikon pääst tulee attack squadi tänne näytille